Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2019, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2019, 21:41
Posty: 8

Witam.

Naczepa wywrotka Fliegl na Haldexie ze sterowaniem osi podnoszonej ILAS. Ośka działa w pełnym automacie, po obciążeniu opada, po rozładunku podnosi. Można również pedałem opuścić gdy obciążenia nie ma. Chciałbym dołożyć możliwość podnoszenia osi przyciskiem, z kabiny mimo pełnego ładunku. Niby nic trudnego, pin nr 12 ze złącza 15 pinowego i jest. Tylko chciałbym zachować automatykę sterowania osi z modulatora (unoszenie oski z kabiny pod obciążeniem, tylko w krytycznych sytuacjach, grząski teren itd.) Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić? :)

Pozdr


Post Wysłano: 16 lut 2019, 9:45
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Nie masz w naczepie automata, który w momencie problemu z ruszeniem sam unosi ośkę by dociążyć ciągnącą?

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 16 lut 2019, 10:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2019, 21:41
Posty: 8

Nie ma. Poza tym to nie jest rozwiązanie. Kiedy kontrola trakcji da sygnał do naczepy i zanim ta się dźwignie to już jest po ptakach.. potrzebna jest możliwość dźwigania z klawisza, przy zachowaniu automatu.


Post Wysłano: 17 lut 2019, 11:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Też o tym myślałem.
Co prawda do dziś się nie zabrałem za to, ale opowiem jakiego pomysła miałem.
Przewód idący do ILAS'u przed zaworem puścić przez dobra puszkę hermetyczną, tam rozciąć żyłe z plusem i wpiąć przekaźnik zwierno / rozwierny tak żeby w spoczynku łączył plusa na przewodzie.
Po podaniu napięcia na przekaźnik rozłączy nam oryginalny obwód i zewrze do styku na który podamy 24V z kabiny.
Nie testowałem tego rozwiązania pod kątem błędów czy nie wywali coś nagle, ale u mnie jak spaliła się cewka ILAS'u to niebylo niczego.


Post Wysłano: 23 lut 2019, 14:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2019, 21:41
Posty: 8

Nikt więcej, żadnych pomysłów?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: