Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 wrz 2018, 10:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Cześć, w moim Volvo z 2004 roku mam problem z niskim ciśnieniem na zegarach mimo wymiany sprężarki i osuszacza. Jakieś pomysły?


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 13:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór czwór drozny nie daje ciśnienia na 1 i 2 obwód

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Cytuj:
Zawór czwór drozny nie daje ciśnienia na 1 i 2 obwód
Pisząc czwórdrożny miałeś na myśli ten czterobwodowy? Został również wymieniony.


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 14:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak ten zawór miałem na myśli
Pytanie czy osuszacz to jakiś oryginał czy chińczyk
Na osuszaczu masz śrubę do regulacji ciśnienia przy jakim się otwiera zawór spustowy w osuszaczu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 14:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Cytuj:
Tak ten zawór miałem na myśli
Pytanie czy osuszacz to jakiś oryginał czy chińczyk
Na osuszaczu masz śrubę do regulacji ciśnienia przy jakim się otwiera zawór spustowy w osuszaczu
Osuszacz potwierdzę. Co do śruby - w przypadku gdyby był to Chińczyk to należałoby ją trochę podregulować?


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Wejdź we wskaźniki w menu komputera i odczytaj ile jest atm w układzie, i posłuchaj przy ilu odcina.

Jeśli bije tylko do 9 atm, a wszystko nowe i sprawne, to proponuję pojeździć trochę. Po kilku godzinach zacznie bić do 12atm.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Jak wszystko gra i zbija przy 12 to siadły ci zawory regulujące przy butlach-często siadają ale nie obydwa naraz. W starych volvach była regulacja w nowszych tego nie ma. Te niskie ciśnienie to konkretnie jakie? Jak zbija przy 9 to mogą być ustawienia pod auto na resorach.


Post Wysłano: 11 wrz 2018, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Cytuj:
Jak wszystko gra i zbija przy 12 to siadły ci zawory regulujące przy butlach-często siadają ale nie obydwa naraz. W starych volvach była regulacja w nowszych tego nie ma. Te niskie ciśnienie to konkretnie jakie? Jak zbija przy 9 to mogą być ustawienia pod auto na resorach.
Ważne - przy uruchamianiu nabija poprawnie ciśnienie dopiero przy jeździe lub używaniu dźwiga spada na zegarach poniżej zielonego i zostaje tak z 7 ATM. Wygląda trochę tak, jakby jakieś zawory nie przepuszczały odpowiednio.


Post Wysłano: 12 wrz 2018, 4:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli za pierwszym razem nabija normalnie a potem tylko do 7 i spuszcza osuszacz powietrze, to bym sprawdził ten osuszacz.
Miałem kiedyś podobny przypadek i zawieszał się zawór w osuszaczu. Pomogło spuszczenie powietrza z układu np naciskając parę razy na hamulec i wtedy z powrotem bił normalnie powietrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 wrz 2018, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ale dobija do 7atm i odcina? Jeśli tak, to zawór pod osuszaczem, lub cewki na nim.

Jeśli odbija przy 12atm, a na zegarach 7, to reduktor ciśnienia. Jeden jest wkręcony od środka, w zbiornik przy schodkach.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 wrz 2018, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Cytuj:
Ale dobija do 7atm i odcina? Jeśli tak, to zawór pod osuszaczem, lub cewki na nim.

Jeśli odbija przy 12atm, a na zegarach 7, to reduktor ciśnienia. Jeden jest wkręcony od środka, w zbiornik przy schodkach.
Dobija normalnie do zielonego, po czym w trakcie jazdy spada do 7 ATM i koniec, w górę nie pójdzie.


Post Wysłano: 12 wrz 2018, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Miałeś patrzeć w menu komputera. Tam masz w liczbach, to zielone pole jest mylące.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 wrz 2018, 14:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Wymieniony został zawór pomiędzy butlami i teraz na pierwszym zegarze jest wszystko w porządku a drugi nadal poniżej normy. Nie ma tam przypadkiem drugiego zaworu?


Post Wysłano: 13 wrz 2018, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Drugi też jest przy butli, musisz szukac. Typowo jeden jest wkręcony w butlę pod akuumulatorami, drugi albo w butli nad kołem zapasowym,albo między aku a przednim nadkolem jak tam masz butlę- nie widać a jest. A jak masz duże kotły i aku z tyłu to musisz szukać.


Post Wysłano: 15 wrz 2018, 9:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Cytuj:
Drugi też jest przy butli, musisz szukac. Typowo jeden jest wkręcony w butlę pod akuumulatorami, drugi albo w butli nad kołem zapasowym,albo między aku a przednim nadkolem jak tam masz butlę- nie widać a jest. A jak masz duże kotły i aku z tyłu to musisz szukać.
Miałeś na myśli te na obrazku poniżej? Oba zostały wymienione, czterobwodowy i regulujący ciśnienie.

https://photos.app.goo.gl/UpJGAH4oR9q9fc147


Post Wysłano: 15 wrz 2018, 11:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

No ten z lewej, powinny być dwie sztuki. Jak masz z regulacją to spróbuj podregulować. Może być w okolicach trzeciej-małej butli.


Post Wysłano: 15 wrz 2018, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:41
Posty: 17
Samochód: FH12 2003

Siedziałem dziś 30 min pod samochodem i nie potrafiłem znaleźć kolejnego zaworu. Póki co, wygląda to tak, że przy uruchamianiu wszystko jest w porządku a podczas jazdy spada do poziomu jak na obrazku poniżej.

https://photos.app.goo.gl/wrh7mEuTFExFP8dKA

Informacja której nie podałem a może być ważna w kontekście całej sytuacji to model - skrzynia FH460 6x4 do drzewa.


Post Wysłano: 15 wrz 2018, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja ci powiem tak ten zawór redukujący ciśnienie co jest wkrecony do butli, to on daje ciśnienie na trzeci obwód.
Prędzej zlokalizuj gdzie znajdują się czujniki ciśnienia powietrza te od zegarów a potem przesledz całą drogę od osuszacza do tych czujników czy niema po drodze żadnych zaworów redukujacych / zwrotnych itp

Co nie zmienia faktu że za pierwszy i drugi obwód odpowiada zawór czwórdrozny
Jak masz manometr to się podłącz pod zbiorniki oraz osuszacz i sprawdź rzeczywiste ciśnienia powietrza

Jak żeś kupił marnej jakości zamienik to bym w nim szukał przyczyny że takie niskie ciśnienia są na zegarach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Zawór czworak rozdziela powietrze na butle ale pod ciśnieniem z osuszacz np. 12 bar. A dopiero z butli przez zawory redukujące idzie na układ pierwszy i drugi/ to muszą być dwa zawory. Gdyby był jeden to na drugim zegarze by ciśnienie było 12. Zamiennik czworaka wytrzymuje 2 miesiące i zaczynają się cuda typu: auto zgasisz a ciśnienie na zegarach rośnie mimo sprawnych reduktorów ciśnienia.


Post Wysłano: 16 wrz 2018, 18:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Właśnie nie, zegary pokazują jakie jest ciśnienie powietrza w zbiornikach, dlatego należy podłączyć manometr pod zbiornik i zweryfikować wskazania czujnika Ciśnienia
Może tak być że są same czujniki uwalone

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: