Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 maja 2011, 23:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Pewnie dlatego, że Kraz jest świetny w terenie.


Post Wysłano: 16 maja 2011, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

nietrudno się domyśleć, lecz są też inne auta świetnie spisujące się w terenie :wink:


Post Wysłano: 17 maja 2011, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 162
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Dlaczego Kraz hmm...
Dlatego że jest prosty w budowie idziesz w pole i wszystko naprawiasz na miejscu, "wchodzi" tam gdzie nowe Actrosy stają.
Autko będzie pracować we Finlandii w naprawde Ekstremalnych warunkach.
Cytuj:
ładnie zrobione.
na ostatnim zdjęciu "taki nasz mały wynalazek" to do zwijania liny?
jeżeli tak to proponuję przerobić i dodać boczne rolki bo słabo bedzie się linka zwijać.
Boczne są zbędne, to będzie zainstalowane na wzmocnieniu ramy aby linka nie wycierała poprzeczki
Obrazek

Na zdjęciu nawet widać jak u dołu jest wytarte od linki :lol:

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 17 maja 2011, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

No Kolego Star240 zwracam honor. Fakt że teraz ukryjesz to przedłużenie ramy to pomoże w przeglądzie,ale widzę że reszta jest zrobiona fachowo. Powodzenia i czekam na ostateczne zdjęcia. Naprawdę dobra robota :)

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 17 maja 2011, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Dlaczego Kraz hmm...
Dlatego że jest prosty w budowie idziesz w pole i wszystko naprawiasz na miejscu, "wchodzi" tam gdzie nowe Actrosy stają.
Autko będzie pracować we Finlandii w naprawde Ekstremalnych warunkach.
Cytuj:
ładnie zrobione.
na ostatnim zdjęciu "taki nasz mały wynalazek" to do zwijania liny?
jeżeli tak to proponuję przerobić i dodać boczne rolki bo słabo bedzie się linka zwijać.
Boczne są zbędne, to będzie zainstalowane na wzmocnieniu ramy aby linka nie wycierała poprzeczki
Obrazek

Na zdjęciu nawet widać jak u dołu jest wytarte od linki :lol:
no fakt jeżeli to ma być tu to boczne są zbędne a i po ramie nie będzie jeździć.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 maja 2011, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Swoją drogą widząc tak odnowioną całą ramę, czekam z niecierpliwością jak będzie wyglądała reszta, z kabiną na czele :D
A jak w Finlandii z ogrzewaniem w takim Krazie? Podobno obecne samochody na rynek Skandynawski delikatnie różnią się chociażby od naszych, mają np. lepszą izolację kabiny. Kraz ma wystarczająco wydajne ogrzewanie?

I pytanie techniczne. Czym malowana była rama?


Post Wysłano: 18 maja 2011, 6:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 162
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Cytuj:
Swoją drogą widząc tak odnowioną całą ramę, czekam z niecierpliwością jak będzie wyglądała reszta, z kabiną na czele :D
A jak w Finlandii z ogrzewaniem w takim Krazie? Podobno obecne samochody na rynek Skandynawski delikatnie różnią się chociażby od naszych, mają np. lepszą izolację kabiny. Kraz ma wystarczająco wydajne ogrzewanie?

I pytanie techniczne. Czym malowana była rama?
Nagrzewnica jest w środku kabiny.
Rama była malowana 2x barankiem i na to czarna farba.
Trudno mówić o izolacji kabiny w Krazie gdyż jest ona wykonana z drewna i obita blachą :lol:
Cytuj:
No Kolego Star240 zwracam honor. Fakt że teraz ukryjesz to przedłużenie ramy to pomoże w przeglądzie,ale widzę że reszta jest zrobiona fachowo. Powodzenia i czekam na ostateczne zdjęcia. Naprawdę dobra robota :)
Dziękujemy :D
Na ostateczne zdjęcia trzeba będzie jeszcze trochę poczekać :]
Dziś instalacja motoru wraz ze skrzynią i malowanie kabiny

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 18 maja 2011, 7:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

przepraszam nie czytałem całego tematu, ale jeżeli chodzi o kwestie prawne lub konstrukcyjne mogę coś tam powiedzieć.
"Zabrania się:
... 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie."


więc jeżeli nie prowadzisz warsztatu, który może dokonywać zmian konstrukcyjnych, zmiana ta jest niezgodna z prawem.

nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zdaje się, że mosty są przyspawane do ramy. takiego połączenia nie stosuje się przy mocowaniu do ramy samochodowej. rama pracuje a spaw jest sztywny, a co za tym idzie połączenie to będzie z czasem pękać na spawie. do ramy mocuje się za pomocą śrub lub nitów.
w samochodach osobowych stosuje się zgrzewy punktowe. gdy nadwozie pracuje mogą one minimalnie przemieszczać się wobec siebie jak guziki w koszuli. gdyby zgrzewy były ciągłe pracująca konstrukcja blaszana rozerwałaby je. mosty najczęściej mocuje się za pomocą "cybantów" z nakrętkami do ramy pojazdu.

jeżeli dobrze przeczytałem na tej ramie ma być zamontowany HDS. otóż żuraw przeładunkowy podlega dozorwi techniczemu UDT. musi on mieć instrukcję od producenta HDS-a, oraz firmy montującej tą maszynę na pojeździe. co więcej firma montująca musi umieścić na HDS-ie swoją tabliczkę z nazwą oraz datą montażu.
bez tego HDS nie przejdzie normalnego corocznego dozoru okresowego. wymogi te reguluje dyrektywa 98/37/WE oraz ustawa z dnia 21.12.2000 – Dz. U. Nr 122, poz. 1321.

"Wszelkim maszynom muszą towarzyszyć instrukcje, zawierające co najmniej poniższe informacje:
- powtórzenie informacji podanej na maszynie, oprócz numeru fabrycznego (patrz 1.7.3), wraz z odpowiednimi dalszymi informacjami ułatwiającymi konserwację (np. adresy importera, zakładów naprawczych, itp.),
- przewidywane zastosowanie maszyny w znaczeniu 1.1.2 (C),
- stanowisko(-a) robocze, które zajmować może obsługa,
- instrukcje dla bezpiecznego/bezpiecznej:
- oddania do użytku,
- eksploatacji,
- przemieszczania, z podaniem masy maszyny i jej poszczeg oraz innych podzespołów jeżeli są one normalnie przewożone oddzielnie,
- montażu i demontażu,
- regulacji,
- konserwacji (przeglądów i napraw),
- jeżeli to konieczne, szkolenia,
- tam, gdzie to konieczne, podstawowe dane narzędzi, jakie można domontować do maszyny. Jeżeli to konieczne, instrukcja powinna zwracać uwagę na niedozwolone sposoby eksploatacji maszyny."


"Jednostka instalująca żuraw na pojeździe musi przymocować do konstrukcji żurawia swoją tabliczkę zawierającą:
- nazwę i adres jednostki instalującej,
- rok instalacji,
- numer seryjny,
- numer podwozia pojazdu."


oczywiście te wymogi można w jakiś "inny" sposób przejść, jednak w razie wypadku wkracza prokurator i kończą się żarty.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 maja 2011, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
przepraszam nie czytałem całego tematu, ale jeżeli chodzi o kwestie prawne lub konstrukcyjne mogę coś tam powiedzieć.
"Zabrania się:
... 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie."


więc jeżeli nie prowadzisz warsztatu, który może dokonywać zmian konstrukcyjnych, zmiana ta jest niezgodna z prawem.

nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zdaje się, że mosty są przyspawane do ramy. takiego połączenia nie stosuje się przy mocowaniu do ramy samochodowej. rama pracuje a spaw jest sztywny, a co za tym idzie połączenie to będzie z czasem pękać na spawie. do ramy mocuje się za pomocą śrub lub nitów.
w samochodach osobowych stosuje się zgrzewy punktowe. gdy nadwozie pracuje mogą one minimalnie przemieszczać się wobec siebie jak guziki w koszuli. gdyby zgrzewy były ciągłe pracująca konstrukcja blaszana rozerwałaby je. mosty najczęściej mocuje się za pomocą "cybantów" z nakrętkami do ramy pojazdu.

jeżeli dobrze przeczytałem na tej ramie ma być zamontowany HDS. otóż żuraw przeładunkowy podlega dozorwi techniczemu UDT. musi on mieć instrukcję od producenta HDS-a, oraz firmy montującej tą maszynę na pojeździe. co więcej firma montująca musi umieścić na HDS-ie swoją tabliczkę z nazwą oraz datą montażu.
bez tego HDS nie przejdzie normalnego corocznego dozoru okresowego. wymogi te reguluje dyrektywa 98/37/WE oraz ustawa z dnia 21.12.2000 – Dz. U. Nr 122, poz. 1321.

"Wszelkim maszynom muszą towarzyszyć instrukcje, zawierające co najmniej poniższe informacje:
- powtórzenie informacji podanej na maszynie, oprócz numeru fabrycznego (patrz 1.7.3), wraz z odpowiednimi dalszymi informacjami ułatwiającymi konserwację (np. adresy importera, zakładów naprawczych, itp.),
- przewidywane zastosowanie maszyny w znaczeniu 1.1.2 (C),
- stanowisko(-a) robocze, które zajmować może obsługa,
- instrukcje dla bezpiecznego/bezpiecznej:
- oddania do użytku,
- eksploatacji,
- przemieszczania, z podaniem masy maszyny i jej poszczeg oraz innych podzespołów jeżeli są one normalnie przewożone oddzielnie,
- montażu i demontażu,
- regulacji,
- konserwacji (przeglądów i napraw),
- jeżeli to konieczne, szkolenia,
- tam, gdzie to konieczne, podstawowe dane narzędzi, jakie można domontować do maszyny. Jeżeli to konieczne, instrukcja powinna zwracać uwagę na niedozwolone sposoby eksploatacji maszyny."


"Jednostka instalująca żuraw na pojeździe musi przymocować do konstrukcji żurawia swoją tabliczkę zawierającą:
- nazwę i adres jednostki instalującej,
- rok instalacji,
- numer seryjny,
- numer podwozia pojazdu."


oczywiście te wymogi można w jakiś "inny" sposób przejść, jednak w razie wypadku wkracza prokurator i kończą się żarty.
oj cyryl:
popatrz na stronę 3 tam są fotki.
z prawa masz wiedzę ale z techniką jesteś na bakier.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 19 maja 2011, 7:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...ale z techniką jesteś na bakier.
pod jakim względem?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 maja 2011, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2011, 5:05
Posty: 2
GG: 20

Obejrzałem właśnie Big Rig i muszę przyznać, że film ciekawy, aczkolwiek bardzo przydały by się napisy ponieważ mój angielski nie jest na tyle dobry, żeby wszystko zrozumieć.

_________________
burberry bags outlet burberry handbags for sale burberry handbags on sale


Post Wysłano: 26 maja 2011, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 162
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Kolejna odsłona serialu :)
Nic nie pasuje kompletnie nic xD zderzak błotniki atrapy.... wszystko jest wena twórcza aby to zainstalować

Powoli zaczyna to wyglądać
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kabelkologia nie jest to takie "5 min" położyć kompletną elektrykę
lampy lampeczki koguty halogeny itp....
Obrazek

niedługo samochód jedzie do pana od hydrauliki

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 31 maja 2011, 17:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 162
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Sorry ze post pod postem
Trochę nowości:
Obrazek
Kabelki ciąg dalszy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Już chyba powoli widać że to Kraz ? :D

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 01 cze 2011, 0:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Skrzynki lepiej zamontować odwrotnie, żeby były otwierane do dołu ;)


Post Wysłano: 01 cze 2011, 8:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

A ja nie wiem czy te tablice odblaskowe z tyłu nie lepiej byłoby zamontować nad lampami, z tego względu, że na tylnym zderzaku mogą się szybko uszkodzić.


Post Wysłano: 01 cze 2011, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 162
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Cytuj:
Skrzynki lepiej zamontować odwrotnie, żeby były otwierane do dołu ;)
W skrzynkach są teleskopy :D a są na tyle wysoko zamontowane ze nie trzeba się zbytnio czołgać po ziemi.
Cytuj:
A ja nie wiem czy te tablice odblaskowe z tyłu nie lepiej byłoby zamontować nad lampami, z tego względu, że na tylnym zderzaku mogą się szybko uszkodzić.
I tak długo ta belka prosta nie będzie, w innych krazach jak instalowaliśmy belki to samochód poszedł w teren po mosty jak nie głębiej to belka się " wyprostowała ".
Kwestia czasu jak przyjedzie na wymianę :)

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 01 cze 2011, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Śledzę tego Kraza od początku i muszę w końcu napisać, że odwalacie kawał dobrej roboty :) Efekt jest nieziemski. Myślę, że takie auto możnaby sprzedać jakiemuś fanatykowi zabytkowych ciężarówek za spore pieniądze ;)

Nie znam się na spawalnictwie i na przedłużaniu ram, jednak w pewnym etapie prac, kiedy to forumowicze mieli tak wiele wątpliwości odnośnie ramy było mi trochę żal, że wkładacie w to auto tyle setek godzin, a sporo może przekreślić ten jeden "drobny" szczegół.

W związku z tym, jak to cudo rośnie w oczach trzymam kciuki za tą ramę, aby czarny scenariusz się nie ziścił :)

Bardzo ciekawe jest ujęcie Kraza od tyłu. Mianowicie ta belka z lampami wygląda bardzo interesująco i Kraz zrobił krok ku nowoczesności ;-)

Chciałbym zobaczyć efekt końcowy, jak ta "zabytkowa" buda wkomponuje się w ten XXI wiek w tylnej części pojazdu :)

Jeśli macie na to jakikolwiek wpływ postarajcie się na koniec nie przesadzić, dodając "fajerwerki" i kombinując co by tu jeszcze upiększyć, bo nie chcemy, żeby auto pojawiło się w galeriach wiejskiego tuningu :)

P.S Czy mógłbyś wstawiać zdjęcia w większym formacie?
Chodzi o to, aby po kliknięciu w zdjęcia, w obecnej wielkości, otwierał się duży wymiar.

Musiałbyś chyba zmienić server.


Post Wysłano: 01 cze 2011, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 162
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Wielkie dzięki :)

To nie jest samochód robiony na sprzedaż, ten samochód ma na siebie zarabiać, jak go ukończymy to jedzie do Finlandii.

Mówisz co do sprzedaży fanatykowi, raczej ciężko by było znaleźć kupca w ten samochód jest włożona ogromna suma pieniędzy koszt samych części jest ogromny a gdzie nasza robocizna.

Mówisz i masz zdjęcia w pełnym rozmiarze :D
klik w miniaturkę

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 01 cze 2011, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dzięki za foty ;)

Pisałem "gdyby", bo czytałem przecież jakie jest przeznaczenie wozu i pod jakie zamówienie jest robione, co nie zmienia faktu, że....

No ale jeśli mówisz, że tak szalony fanatyk raczej by się nie znalazł... ;)
Może masz rację, auto w końcu nie jest robione pod kątem "muzeum" i zlotów na asfalcie tylko do długiej pracy w ciężkich warunkach. W sumie wyobrażam sobie ile moglibyście za niego "śpiewać", skoro same opony są warte.... ah:)


Post Wysłano: 01 cze 2011, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Śmiem obstawiać że rama wytrzyma i nie będzie pękała, jeśli tylko jest to wszystko 'sztywno' spasowane to będzie ok:)

A mam kilka pytań dotyczących tego wozu ;)
-silnik to jest seryjkna, oryginał Kraza?
-co ten samochód będzie woził na skandynawii?

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: