Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Na początku chciałem się przywitać . Mam problem z układem hamulcowym w Manie LE 18-284 4X4 .
Hamulce są bębnowe przód i tył . Podczas hamowania nawet przy delikatnym naciśnięciu pedału zaczyna trzepać kabiną jakby bęben był owalny . Opony odpadają , ponieważ na letnich i zimowych trzęsie jednakowo . Przetoczyłem bębny i to samo , założyłem nowe bębny z przodu i zaczęło jeszcze bardziej trząść . Przełożyłem felgi z tyłu do przodu i żadnych zmian , drążek wzdłużny i poprzeczny nowy , po wymianie resorów . W czasie jazdy nawet nic się nie dzieje . Jak hamuję ręcznym to żadnych drgań . Może macie jakieś inne sugestie . Pozdrawiam


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

A przeguby na polosiach przod


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Przeguby ok ,sworznie i tuleje zwrotnic też nowe . Jeszcze się dowiedziałem , że czasem bębny nowe nie są wyważone lecz na poprzednich oryginalnych też szarpało . Jestem już głupi :(


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Miałem podobne objawy w tgm-ie , po naciśnięciu hamulce jakby pulsowały , było to spowodowane ponoć zaworem głównym hamulca. Po ustaleniu kwoty za nowy przywykłem do delikatnego obchodzenia się z pedałem hamulca i jeździłem tak do końca użytkowania, z czesem objawy złagodniały.


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Ja myślałem jeszcze o zaworze ABS ale ABS działa ok . U mnie nie da się przywyknąć , ponieważ z ładunkiem trzęsie nim bardzo i uszkodzi się tylko co innego .


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Myślę że najlepiej będzie podjechać na jakiś dobry serwis pneumatyki, w innym przypadku możesz połowę auta wymienić i problemu się nie pozbędziesz.


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Niby wszystko równe a coś działa nie tak . Myślałem jeszcze o piastach ale jakby były skrzywione to bicie byłoby w czasie jazdy .


Post Wysłano: 02 kwie 2019, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Ściągnąłem dziś bęben hamulcowy i przykręciłem go na odwrót do piasty . Przyłożyłem czujnik i okazało się, że ma ok, 1,5 mm bicia . Bęben nowy dobrej firmy . Nie wiem czy bęben źle siedzi na szpilkach czy co innego . W niektórych samochodach są podkładki stożkowe które centrują bęben i felgę , tutaj takie nie występują .


Post Wysłano: 02 kwie 2019, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

No to chyba już wiesz, że to bęben. Przy zakładaniu podkreć na grzechotce żeby lekko trzymały hamulce, i pokręć ma być jednostajny opór.
Jeśli opór pojawia się i znika, to bęben jest, krzywy, lub osadzony nie osiowo.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 02 kwie 2019, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

W tym problem , że bęben jest nowy i prosty ( sprawdzany na maszynie ) . Jutro może coś wymyślę .


Post Wysłano: 03 kwie 2019, 7:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Przerabiałem podobny problem w jednym aucie.

Na 99% masz problem z osiowością, stopniowo dokręcaj szpilki na krzyż, tak aby równo siadło. Pomijam jakiś bród na piaście, którego mogłeś nie wyczyścić.

Możesz zrobić tak jak Kierownik pisze, podkręć na grzechotce wtedy szczęki złapią Ci bęben, ma się kręcić jednostajnie.


Post Wysłano: 03 kwie 2019, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

na bank krzywy bęben,też tak miałem plus jedna padnięta grzechotka która się cofała.ja ustawiłem w taki sposób żeby nie było słychać tzw.szurania.Bo jak obracałem ręko koło i było słychać czasem szum to koło było "szarpiące" i lekko grzało się.


Post Wysłano: 03 kwie 2019, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

To zdejmij ten bęben i jeśli masz czujnik sprawdź powierzchnie piasty do której przylega bęben.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 03 kwie 2019, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Witam. Dziś wszystko sprawdzone czujnikiem zegarowym . Maksymalne odchyłki to ok. 0,2 mm czyli żadne .Bęben (nowy) miał odchylenie 0,7 mm więc wszystko w normie .Podejrzane są tylko okładziny szczęk hamulcowych - wychodzi na to ,że mechanik który ostatnio je nitował założył nie te co trzeba . W tym modelu mają być te rozszerzające się do środka a założył te o jednakowej grubości i to może powodować takie szarpanie . Napiszę po wymianie nakładek na właściwe .


Post Wysłano: 05 kwie 2019, 19:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Tak trochę na oko, ale 0,7 mm to nie jest małe bicie.

Wyobraź sobie tarczę w osobówce z takim biciem. Kierownicy byś w rękach nie utrzymał.
Kiedyś w Manie F2000 szarpało sprzęgło, wymienione, bez zmian. Okazało się, że koło zamachowe biło o jakieś setne części mm.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 06 kwie 2019, 16:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Odchyłka 0,7 mm przy tak dużych bębnach inaczej się zachowuje niż przy małych tarczach osobówek . Przetoczenie bębna nic nie dało . W poniedziałek wymienię okładziny to wszystko będzie wiadome .


Post Wysłano: 12 kwie 2019, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:54
Posty: 9
Samochód: MAN LE 18-284 4X4

Witam . Szarpanie zostało zlikwidowane . Przyczyną okazały się jednak złe okładziny hamulcowe . Po wymianie na właściwe szarpanie ustało .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: