Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 gru 2015, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Panowie, może ktoś napisać na czym polega taka synchronizacja i jak się to robi? Jak odbieraliśmy naczepę (Krone) to była naklejka, żeby pamiętać o synchronizacji hamulców, ale z tego co wiem to nikt, nic przy hamulcach nie robił...


Post Wysłano: 12 gru 2015, 23:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

To chyba na serwisu byś musiał podjechać.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 13 gru 2015, 0:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Pewnie chodzi o wyprzedzenie hamulców naczepy względem ciagnika, żeby ta nie pchała samochodu tylko hamowała pierwsza. Przy EBS wartość zapisana w sterowniku auta, do ustawienia komputerem.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 13 gru 2015, 1:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W nowszych ciagnikach wyprzedzenie reguluje sie samoczynnie warunek to sprawny abs ciagnika i naczepy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 mar 2017, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2011, 22:38
Posty: 9
GG: 1
Samochód: SCHMITZ
Lokalizacja: mazowieckie

Cytuj:
W nowszych ciagnikach wyprzedzenie reguluje sie samoczynnie warunek to sprawny abs ciagnika i naczepy.

tak dla uściślenia.. EBS ponieważ ABS nie "rozmawia" ze sobą poprzez kabel ISO 7638 ichyba wszyscy wiemy dla czego 8)

Synchronizację przeprowadza się przeważnie po zgłoszeniu kierowcy...same wartości w parametrach nie mówią diagnoście czy ZESTAW jest dobrze ustawiony, mówiąc kolokwialnie.
Prawie zawsze VOLVO i SCANIA ma problem... ;-)

_________________
ASO KNORR BREMSE WABCO HALDEX BPW SAF SCHMITZ
specjalizacja naczepy/przyczepy
naprawy od A do Z
diagnostyka oryginalnymi narzędziami KNORR BREMSE WABCO HALDEX, programowanie, osie podnoszone itd


Post Wysłano: 25 mar 2017, 10:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 207
Samochód: AFN

Ciekawe ilu posiadaczy prawa jazdy jest to w stanie wyczuć i zgłosić na serwisie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 25 mar 2017, 13:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Posiadacz prawa jazdy nie wyczuje...kierowca już tak...:)


Post Wysłano: 25 mar 2017, 13:44

Cytuj:
(...)
Prawie zawsze VOLVO i SCANIA ma problem... ;-)
To chyba ze Schmitz'em ma Volvo problem. Jeździłem Volvem i z Koglem, Kronem i jakoś problemu nie było. A naczepy były różne. Od nowych po 5 letnie.


Post Wysłano: 25 mar 2017, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2011, 22:38
Posty: 9
GG: 1
Samochód: SCHMITZ
Lokalizacja: mazowieckie

A czym naczepy różnią się od siebie, jeśli chodzi o układ EBS...??? Akurat SCHMITZ głównie na Knorze a Krone i Kogel na WABCO...napisałem " prawie" ...

Skąd masz pewność, że Twoje volvo nie miało zmienionej kompensacji hamowania...???

Generalnie jest tylko 3 producentów EBS, mogą różnić się poszczególnymi parametrami (masa, wielkość tarcz ham, zastosowane siłowniki ham itd itp) ale jeśli nikt nie grzebał w parametrach lub, np. nie wymienił siłowników na mniejsze- zdarza się - to producent ustawia optymalne wartości ciśnień hamowania.

Więc, podsumowując... jeśli kierowca ( nie, posiadacz prawa jazdy, jak napisał kolega wyżej) nie zgłasza problemu to nie ma co dłubać...wsiądzie inny i będzie miał inną opinię

_________________
ASO KNORR BREMSE WABCO HALDEX BPW SAF SCHMITZ
specjalizacja naczepy/przyczepy
naprawy od A do Z
diagnostyka oryginalnymi narzędziami KNORR BREMSE WABCO HALDEX, programowanie, osie podnoszone itd


Post Wysłano: 25 mar 2017, 22:41

Cytuj:
(...)
Skąd masz pewność, że Twoje volvo nie miało zmienionej kompensacji hamowania...???(...)
Ano mam stąd, że oba Volva (rocznik '06 i '07) miałem wzięte prosto z salonu i wiem co się z mini działo. A przynajmniej nic nie było robione "programowo" za czasów, gdy je użytkowałem.
Natomiast ze swojego doświadczenia z DAFem, wiem, że w większości przypadków ma fabrycznie "skopane" ustawienia i trzeba grzebać komputerem, żeby zaczęło to normalnie hamować.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: