Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2006, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Hamulec VEB+ jest daleko zaawansowaną modyfikacją dotychczasowego rozwiązania o nazwie VEB.Działanie VEB+ jest oparte na dodatkowej dzwigni zaworowej uruchamianej podczas hamowania.Dzwignia ta zwiększa docisk zaworów,podnosząc skuteczność hamowania silnikiem.Przy 2200obr/min maksymalna moc siły hamownia wynosi-425kW.VEB+ jest systemem łączącym regulator ciśnienia spalin(hamulca EPG) i hamulca kompresyjnego Volvo Compression Brake-VCB.VCB jest integralną częścią mechanizmu zaworowego jednostki D16E.W wyniku ciśnienie działające na tłoki rośnie proporcjonalnie do zwiększenia stopnia napełnienia cylindrów.Hamulec VEB+ jest oferowany jako wyposażenie opcjonalne VOLVO FH16 660.

zródło:Trailer...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Ostatnio zmieniony 15 lip 2006, 9:56 przez łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 02 cze 2006, 17:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Calkiem porzadne te rozwiazanie wprowadzone przez Volvo. Strasznie duza sile hamowania uzyskuje VEB+ no ale jednak trzeba jakos powstrzymac te 660 kucykow jak sie bujnie.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2006, 13:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

coś mi sie zdaje że jest to najpotężniejszy hamulec silnikowy dostepny na europejskim rynku ciężarowym zresztą Volvo zawsze miało najlepsze tzn. najmocniejsze hamulce silnikowe

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2006, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
zresztą Volvo zawsze miało najlepsze tzn. najmocniejsze hamulce silnikowe
Tutaj się nie zgadzam. Wiele czasopism podkreślało, że Volvo miała słabsze niż u konkurencji hamulce silnikowe w modelach Fh pierwszej i drugiej generacji. Dotyczyło to także Fh16. Fakt, nie były one złe, ale konkurenci potrafili więcej. ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2006, 14:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

no tak mihu ale czy przypodniem od pojawienia się chińczyka Volvo ma już chyba najmocniejsze hamulce silnikowe?

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2006, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2006, 14:56
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin

A słyszeliscie o nowym hamulcu Mercedesa Tubo brake,wukorzystuje on turbosprearke Dział w ten sposob ze zamyka zawor na sprezarce i spaliny tworza przeciwcisnienie w suwie sprezania, aby zapobiec przecviazeni sa jeszcze dodatkowe zawory upustowe

_________________
MISIEK


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2006, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

To jest temat o VEB+,a nie Turbobrake... :/ A ja słyszałem o tych hamulcu MB i został on zapoczątkowany w pierwszym Axor-ze...Też dobry dodatek... :D

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2006, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Tytuł:
Post Wysłano: 04 cze 2006, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Wiele czasopism podkreślało, że Volvo miała słabsze niż u konkurencji hamulce silnikowe
No tak czego się spodziewać po tym małym garbiku na krzywce wałka rozrządu (spoczątku jeden potem dwa) przecież one są tak małe żeby podczas normalnej pracy nie otwierały zaworu wydechowego czyli też przy hamowaniu nie będą go owtierały zbyt mocno, i tu mi się wydaje że VEB tracił do konkurencji.

W sumie najciekawszym hamulcem silnikowym dekompresyjnym jest jak dalmnie hamulec Jacobsa choć jest dośc skomplikowany.

Pozdrawiam :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2006, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2006, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin/Bychawa

czytałem niedawno o tym nowym hamulcu VEB+ w Volvo. mocny ( 577 KM ) ale jakos trzaba zatrzymac te 660 ogierów.
:lol:


Post Wysłano: 31 sie 2009, 0:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2008, 20:57
Posty: 66
GG: 0

Tak jak MB hamuje turbina Vovlo ma też zawór dwustopniowy na wydechu.

VEB to zawór hydrauliczny, który pozwala lub nie pozwala otwierać się zaworą ssącym. Rozwiązanie proste i skuteczne.

_________________
Elektronika Samochodowa
Grzegorz Kosowski
506 428 888
http://www.elektronika.sos.pl


Post Wysłano: 12 kwie 2020, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Czy mi ktos powie czym sie rozni Volvo z silnikiem z VEB od tego z VEB+.


Post Wysłano: 12 kwie 2020, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

:shock: 11 lat... Brawo.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 12 kwie 2020, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Nie znam szczegółów specyfikacji, ale dawno temu jeździłem Fh z silnikowym załączanym z knyfla na desce, z pozycjami on / off.
Potem jeździłem już tylko takimi z wajchą od Veba przy kierownicy. Pozycje to A, i reszta z 3 stopni.

Z systemem Veb+, w d13c wrażenia mam takie, że nie specjalnie ustępuje Kaniowemu retarderowi, a w pewnych sytuacjach, nawet go przewyższa.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 kwie 2020, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 7:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był
A po zalaczeniu któregoś z poziomów wlaczasz jeszcze ten przycisk ,,B" w celu zwiekszenia obrotów czy zapominasz. Bo u nas też był taki as co na serwis z tym jechał a używał Veb'a przy 1300rpm

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 8:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był
Tam mógł ugnić metalowy przewód do siłownika od klapki na wydechu, lub zawór od veba pod pokrywą zaworów.
Może się ten siłownik przyciął, trzeba by to przepatrzeć.

Ocziwste że najlepsza prędkość obrotowa do hamowania to pod czerwone pole, ale ja strałem się utrzymywać obroty max 1700, i ssia była wystarczająca.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 11:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Dlaczego się pytam: a więc po kolei zawsze myślałem że veb + to ten z wajcha przy kierownicy i pojawił się z silnikiem D13 .starszy veb miał przełącznik na desce rozdIlczej 2 lub 3 pozycyjny. (1 at wyłączony,2 grzybek za turbina blokująca spaliny a więc klapowy,3 przymykanie i otwieranie odpowiednio zaworów a więc hamowanie kompresja cykl Jacobsa aktywowanie+ blokada na wydechu) 2 pozycyjny nie posiada uruchomienie cyklu Jacobsa. Ten niby veb + to kombinacja z tych dwu układów + odpowiednio redukowanie biegów przez Ishift. Dla mnie było wszystko raczej jasne tylko że zobaczyłem wykresy i dane techniczne silników D13 i co widzę że silniki D13 mają moc hamowania z veb 300kw zaś z veb+ 375kw.a więc różnica duża.Silniki D11 nie są oferowane z veb + tylko i wyłącznie z veb .Ale przecież wszyscy wiedzą że są z Ishift .i mają moc 290kw to ja się pytam się bierze niebagatelna różnica 75 kw przy D13 skoro jest kombinacja tych samych układów.dlacEgo D11 nie ma veb + skoro ma Ishift i taki sam veb jak D13.ciucma102 jak ktoś miał używać veb przy 1300 skoro B włączasz i Ishift sam wszystko załatwia to nie manual. Przy automatach nie ma problemu ale przy manualach silnik musi mieć obroty by hamować nawet przy retarderze a w silnikowych to obowiązek. Sam tolkowalem kierowcy że przy zjeździe ma miec ponad 2000 obrotów ,a on mi że nie będzie katować silnika i mnie nie będzie słuchać i będzie mu pomagać dalej noznym


Ostatnio zmieniony 13 kwie 2020, 12:20 przez tomco23, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 13 kwie 2020, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Cytuj:
@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był
A po zalaczeniu któregoś z poziomów wlaczasz jeszcze ten przycisk ,,B" w celu zwiekszenia obrotów czy zapominasz. Bo u nas też był taki as co na serwis z tym jechał a używał Veb'a przy 1300rpm
Tak tylko że podam ci na przykładzie silnika DaF 13 litrowy. Moc hamowania silnika czyli MX czyli dafowskiego veb-a to 370 kw(wg.producenta).Zas retardera w dafie to 500kw.a więc niebagatelna różnica więc ciezko porównywać hamulec silnikowy do retardera.Zaletami silnikowego jest prostota i waga ale już nie jest aż tak wydajny jak retardera. Ja jeździłem dafem z retarderem i w ogóle nie było w nim mx-a .


Post Wysłano: 13 kwie 2020, 12:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

W Dafie skrzynia jest Zf. Retarder w Zf jest chyba mocniejszy niż Kaniowy, to raz.
Dwa że retardery wszystkich marek poniżej 40km/h praktycznie nie chamują, a silnikowy np Veb owszem, i to bardzo mocno.

Generalnie po przesiadce na auto z retarderem, i nastawieniu że "łaaaa, co to teraz będzie", widzę że to przereklamowany temat.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: