Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2019, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Znalazłem ,że to :
zawór podgrzewania Adblue w stanie otwartym, temperatura wyższa od oczekiwanej

Następnie poprzez google znalazłem temat naszego forumowicza który miał więcej błędów ale też miedzy innymi ten co ja i opisał usunięcie tak :

Dziś walczyłem z problemem więc tak zacząłem od sprawdzenia rezystancji na zaworze od ogrzewania i dozowniku.
Zawór ogrzewania 28-30 Ohm, dozownik 13 Ohm.
Więc komponenty sprawne. Po odłączeniu kostek od dozownika i zaworu płynu błędy te same z końcówka Fmi 13.
Więc zacząłem od instalacji. Wiązka która idzie od zaworu ogrzewania płynu łączy się z grubym peszlem który idzie do pompy. Właśnie w tym miejscu na samym łączeniu a dokładnie tym plastikowym trójniku urwany był jeden kabel od zaworu regulacji ogrzewania. Oraz różowy kabel który idzie od pompy gdzieś pod ramę również był cały zjedzony ale jeszcze się jako tako trzymał. Poodcinałem po parę cm dosztukowałem brakujące długości zgrzałem za pomocą koszulek termokurczliwych. Po przekręceniu zapłonu kontrolka mignęła jeszcze parę razy i zapaliła się na stałe. Po odpaleniu auta w diagnozie Błąd 5 05018-13 Passiv 5 01542-05 Passiv natomiast 3 05019-13 Aktiv .


Moje pytanko : gdzie ten zawór ogrzewania płynu ?? Tam pod tą przykrywką z tyłu pod kabiną ?

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 06 mar 2019, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ta wiązka wydaje się ok - tzn wiązki nie prześwietlałem a jedynie szarpałem pojedynczymi przewodami i żaden nie puscił. Wtyczki czyściutkie.
Obrazek

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 07 mar 2019, 8:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2014, 23:55
Posty: 12

Sprawdzałaś napięcie na tym przewodzie do zaworu ogrzewania ? Ma być 24v, oprócz tego sprawdź jeszcze ten krótki przewód od wtyczki do zaworu. Błąd na 99,9% dotyczy instalacji el. Otwórz tą wtyczkę która idzie do zaworu, pociągnij za przewod i powinienes znaleźć, jesli nie to wyciągnij wtyczkę od pompy adblue i pociągniej mocniej te 2 przewody od zaworu ogrzewania. Tydzień temu miałem zasniedzialy przewód mniej więcej w połowie drogi do pompy


Post Wysłano: 10 mar 2019, 1:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Znalazłem ,że to :
zawór podgrzewania Adblue w stanie otwartym, temperatura wyższa od oczekiwanej

Następnie poprzez google znalazłem temat naszego forumowicza który miał więcej błędów ale też miedzy innymi ten co ja i opisał usunięcie tak :

Dziś walczyłem z problemem więc tak zacząłem od sprawdzenia rezystancji na zaworze od ogrzewania i dozowniku.
Zawór ogrzewania 28-30 Ohm, dozownik 13 Ohm.
Więc komponenty sprawne. Po odłączeniu kostek od dozownika i zaworu płynu błędy te same z końcówka Fmi 13.
Więc zacząłem od instalacji. Wiązka która idzie od zaworu ogrzewania płynu łączy się z grubym peszlem który idzie do pompy. Właśnie w tym miejscu na samym łączeniu a dokładnie tym plastikowym trójniku urwany był jeden kabel od zaworu regulacji ogrzewania. Oraz różowy kabel który idzie od pompy gdzieś pod ramę również był cały zjedzony ale jeszcze się jako tako trzymał. Poodcinałem po parę cm dosztukowałem brakujące długości zgrzałem za pomocą koszulek termokurczliwych. Po przekręceniu zapłonu kontrolka mignęła jeszcze parę razy i zapaliła się na stałe. Po odpaleniu auta w diagnozie Błąd 5 05018-13 Passiv 5 01542-05 Passiv natomiast 3 05019-13 Aktiv .


Moje pytanko : gdzie ten zawór ogrzewania płynu ?? Tam pod tą przykrywką z tyłu pod kabiną ?
Majster ty cytujesz moje słowa :D Masz przetarta wiązke między ramą a pompą adblue. rozetnij peszel i sprawdz które przewody zgniły. Posztukuj polutuj i będzie działać :)

_________________
MAN


Post Wysłano: 08 maja 2019, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Uszkodzony był wtryskiwacz Ad-blue - spalona cewka

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 10 sie 2019, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Teraz czasami pojawia się 05085-01 i 05531-01 - ostatni z nich pokazuje ,że aktywny ale pomarańczowa lampka się nie pali - mrugnie w momencie wyświetlenia błędu i więcej się nie zapala - po kasowaniu jakiś miesiąc spokój i znów

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: