Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 sty 2019, 13:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

Witam podczas jazdy zapaliła się usterka reflektorów okazało się że jeden nie świeci ksenon lewy no to wymieniłem żarówkę i nadal nie świeci. ktoś się orientuję gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny ewentualnie bezpiecznik przekaźnik ale tu już patrzyłem. ewentualnie jak sprawdzić czy prąd dochodzi do lampy. jak przełącza żeby zapalić światła to słychać przekaźnik. scania r 2007r


Post Wysłano: 13 lut 2019, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2007, 10:29
Posty: 878
GG: 5761457
Samochód: Actros 4141
Lokalizacja: Nysa

Może przetwornica skończyła swój żywot.


Post Wysłano: 13 lut 2019, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Albo sam starter.

Jak chcesz to sprawdzić a nie masz zbytnio jak , a ze wszystko to tak raczej pług & play , to :
Polecam przemienić z lewej strony cały zarnik ze starterem , jeśli dalej to samo . Zrobiłbym to z przetwornica i jeśli wtedy strona nie świecąca zamieni sje masz winowajcę. Jeśli ciagle to samo . To winowajca gdzieś głębiej

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 13 lut 2019, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jest żarówka, przetwornica a gdzie jest starter?
Bo czegoś takiego u siebie nie mam.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 lut 2019, 0:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Jest żarówka, przetwornica a gdzie jest starter?
Bo czegoś takiego u siebie nie mam.
A ten starter to nie jest czasem przy samym żarniku, pod przetwornicą?
Obrazek


Post Wysłano: 14 lut 2019, 9:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

W dafie jest takie rozwiazanie, i starter jest oddzielnie z żarnikiem. W osobówka tez się zdarzają takie rozwiązania . A jak jest w scani nie mam pojęcia .

Obrazek
Obrazek

W zależności od technologi są żarnikiem które maja starter razem se sobą i jeśli się spali to musisz wymienić całość , a w takim przypadku można wymienić sam zarnik i sam starter .

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 14 lut 2019, 9:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To nie jest starter tylko podstawa/gniazdo żarówki
W manie masz żarówki D2R i tylko wtykasz wtyczke a w dafie masz pewnie jak w scani same szkiełko bez tego cokołu plastykowego
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7561859976

Tu masz do scani zamontowana ta sama żarówka tylko wtą puszkę metalową
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7721361275

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 lut 2019, 9:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Gniazdo jest w lampie , w miejscu gdzie jest mocowany żarnik.

Mówiąc starter czy bardziej fachowo zapłonnik mam na myśli właśnie niego .

Czasami jest zintegrowany z żarnikiem lub przetwornicą ale nie zmienia to faktu ze go nie ma . Różnica to tylko technologia wykonania .

Zreszta nawet na tym „gnieździe” jest napisane zapłonnik (inaczej starter)




_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 14 lut 2019, 9:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Poszukałem masz rację zależy od żarówki

https://goo.gl/images/g571xk

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 lut 2019, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

W Dafie jest tak, jak Kondzio pisze - wszystko osobno:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

A przetwornica jest przykręcona do wewnętrznej strony zderzaka.

W tej Scani to myślę, że trzeba ten górny dekiel-przetwornicę ściągnąć i tam będzie ten właśnie żarnik ze starterem/zapłonnikiem.


Post Wysłano: 17 lut 2019, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

W Scani fabrycznie jest żarnik właśnie z wbudowanym starterem.
Nie ma żadnej filozofi. Zamień miejscami i będziesz wiedział, czy spalony jest żarnik, czy przetwornica.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: