Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 kwie 2018, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Witam. Proszę o pomoc moje iveco stralis 2006r 420km e5 zgasl podczas postoju i nie chce odpalic wyswietla takie bledy:
ECM
E5 03 126 Y

ECAS
19 05 126 Y
1A 05 126 Y
18 06 126 Y

BC
04 05 125 Y

FFC
0B 05 125 Y

RFC
1A 12 013 Y
1B 12 003 Y
1E 05 019 Y

AHT_w ECU DOES NOT ANSWER


Post Wysłano: 12 kwie 2018, 23:49

ECM
IE5 - Błąd zasilania czujników (12 V), 03 - zwarcie do plusa

ECAS
19 - czujnik ciśnienia lewy, 05 - przerwany obwód
IA - prawy czujnik ciśnienia osi dodatkowej, 05 - przerwany obwód
18 - prawy czujnik ciśnienia (tylny most), 06 - zwarcie do masy

FFC
0B - Urządzenia - Brzęczyk, 05 - przerwany obwód

AHT_w - Dodatkowy wodny układ ogrzewania, ECU nie odpowiada

Tyle, co mogę pomóc. Przynajmniej tyle znalazłem w swoim "almanachu" wiedzy o Iveco.

W kodach błędów masz:
DCT - Wyświetla kod nieprawidłowości odpowiadający błędowi (dwie cyfry szesnastkowe)
FMI - Wskazanie typu błędu (dwie cyfry szesnastkowe)
OC - Licznik częstotliwości nieprawidłowości (trzy cyfry dziesiętne)
ACT - Stan nieprawidłowości aktywnej (Y - tak)/nieaktywnej (N - nie)


Post Wysłano: 13 kwie 2018, 6:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Za wiele mi to nie mówi ale dzięki

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 13 kwie 2018, 21:12
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Sprawdź bezpieczniki koło akumulatorów, taka prostokątna skrzyneczka koło wyjść do pompowania powietrza.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 13 kwie 2018, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Tak w ogóle to rozrusznik kręci czy nie? A jak kręci, to czy zapali ze startera na silniku?

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Bezpieczniki koło Aku są ok trochę zaśniedziałe ale jest przejście. Rozrusznik kręci normalnie z kluczyka i że startera koło silnika ale łapie tylko na plaka [emoji20] masakra z tym samochodem jakaś

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 13:32
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Zacząłbym od wyczyszczenia układu paliwa, mógł paproch podejść pod któryś zaworek zwrotny.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 13:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

A pompa ciśnienia? Co prawda nie miałem nigdy Iveco, ale coś ciśnienie musi dawać. Filtr paliwa zmieniłes?


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 14:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Filtry zmienione obydwa. Pompka ręczna pompuje i odpowietrza się normalnie przy filtrach. Chyba że jest jakiś czujnik który blokuje pompę lub coś podobnego. Chyba pójdzie to Iveco na żyletki a takie fajne było [emoji20]

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 14:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Cytuj:
Zacząłbym od wyczyszczenia układu paliwa, mógł paproch podejść pod któryś zaworek zwrotny.
A gdzie ten zaworek?

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Post Wysłano: 14 kwie 2018, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jak będzie coś zapchane przed separatorem, to przy kręceniu będzie wciągać grzybek od pompki ręcznej. Ogólnie to ta podstawa filtra separatora z pompką też lubi się tam w Stralisach zacierać.

Jak masz wkręcomy czujnik wody w separator to go wykręć i wkręć tą plastikową zaślepkę, bo te gwinty na czujniku są miękkie i lubią się zrywać, a wtedy łapie lewe powietrze, choć jak przy pompowaniu ropa bystro leci jednym i drugim odpowietrznikiem to niby nie powinno.

Oleju czasem nie przybyło po tej akcji?

Jak to jakieś czujniki, albo wiązka pod pokrywą zaworów do której są podpięte pompowtryski to sprawdzić komputerem wszystko dokładnie, bo te kody błędów to mało co komu dają.

Przy probleqmach z immobiliserem to już nie pamiętam jak to było, ale rozrusznik chyba nie kręci.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 20:10

W przypadku problemu z immobiliserem rozrusznikiem nie zakręci, na wyświetlaczu, podczas kontroli systemów, będzie świeciła się żółta "płytka" z napisem "IMMO". Temat przerabiałem w Stralisie II (rocznik 2008).
Błąd immobilisera wyskakiwał okresowo, gdy chciałem "za szybko" uruchomić silnik. Wówczas pomagało wyłączenie akumulatorów na kilka sekund.


Post Wysłano: 14 kwie 2018, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Szkoda a taki był ładny https://uploads.tapatalk-cdn.com/201804 ... e87694.jpg
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

[EDIT Użytkownik]
Cytuj:
Jak będzie coś zapchane przed separatorem, to przy kręceniu będzie wciągać grzybek od pompki ręcznej. Ogólnie to ta podstawa filtra separatora z pompką też lubi się tam w Stralisach zacierać.

Jak masz wkręcomy czujnik wody w separator to go wykręć i wkręć tą plastikową zaślepkę, bo te gwinty na czujniku są miękkie i lubią się zrywać, a wtedy łapie lewe powietrze, choć jak przy pompowaniu ropa bystro leci jednym i drugim odpowietrznikiem to niby nie powinno.

Oleju czasem nie przybyło po tej akcji?

Jak to jakieś czujniki, albo wiązka pod pokrywą zaworów do której są podpięte pompowtryski to sprawdzić komputerem wszystko dokładnie, bo te kody błędów to mało co komu dają.

Przy probleqmach z immobiliserem to już nie pamiętam jak to było, ale rozrusznik chyba nie kręci.
Olej ok jak było tak jest. Kiedyś jakiś sterownik był robiony lutowanie itp

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 8:07 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę nie pisać posta-pod-potem lecz korzystać z opcji "Zmień"


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 8:47
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Jeżeli wkładaliście łapy w elektronikę, to ewidentnie komputer serwisowy, nie texa, tylko komp serwisowy który wszystko przeleci.

Mi się nie widzi ten błąd ECM i BC.
Obydwa moduły mogą nie pozwalać odpalić auta.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Cytuj:
Jeżeli wkładaliście łapy w elektronikę, to ewidentnie komputer serwisowy, nie texa, tylko komp serwisowy który wszystko przeleci.

Mi się nie widzi ten błąd ECM i BC.
Obydwa moduły mogą nie pozwalać odpalić auta.
Tylko to było jakieś 5 lat temu. A te błędy Ecm i Bc świeciły wcześniej i było ok i świecą na żółto nie na czerwono. Martwi mnie to że zgasł odoalony na postoju. W ten dzień kiedy to było miał problem z rozruchem zapalił za drugim razem i po odpaleniu nie wciągało do końca grzybka od ręcznej pompki dodam że filtry wymienione.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 11:43

Cześć, spróbuj ominąć filtr wstępny ,bardzo często zapycha się podgrzewacz paliwa,który jest pomiędzy podstawą a filtrem.Jeżeli wciąga Ci grzybek od pompki ,to masz niedrożny układ zasilania.Sprawdż odpowietrznik.


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Cytuj:
Cześć, spróbuj ominąć filtr wstępny ,bardzo często zapycha się podgrzewacz paliwa,który jest pomiędzy podstawą a filtrem.Jeżeli wciąga Ci grzybek od pompki ,to masz niedrożny układ zasilania.Sprawdż odpowietrznik.
Czyli ma go nie wciągać po odpaleniu? Odpowietrzniki ok w jednym i drugim filtrze

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 13:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Absolutnie nie.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 15 kwie 2018, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2018, 18:50
Posty: 19
Samochód: iveco

Ale jak paliwo dochodzi do drugiego filtra leci normalnie przez odpowietrznik przy pompowaniu pompka to może być coś zapchane? Nawet pompując pompka i na rozruchu nie odpala jedynie na plaka łapie.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: