Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Podepne sie pod ten temat poniewaz coraz bardziej wkurza mnie chodzenie na koniec naczepy zeby zmienic nastawienie dzwiganej osi.
Wczesniej jednak mam pytanie czy wie ktos skad ciagnik bierze informacje o tym czy jest dzwignieta os? U mnie aktualnie nie zaswieca sie kontrolka od osi wiec najpierw chce dojsc do tego.
I teraz jest pytanie czy sygnal idzie po CANie zlaczem EBS czy przez 15 pinowe zlacze? Szczerze to nawet nie patrzylem co sie u mnie dzieje na pinie 12 ktory jest do oski...Naczepe mam podpieta kablem 15 pin rozdzielony na dwa po 7 pinow, jednak pin 12 niema kontynuacji w zlaczu "S"...a powinna byc na pinie 5 ?
Wiec znow pytanie co sie ma dziac na tym pinie 12 w ciagniku, jak to jest sterowane poprostu wysyla + zeby os opuscic???
Sterowanie mam w naczepie przyciskiem, kiedy jest rozwarty os sie podnosi, kiedy jest zwarty os jest zawsze na ziemi wiec wyglada ze po podaniu plusa jest opuszczona... :?:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Również podpinam się pod temat mam dwa przyciski w kabinie jeden podnoszenie osi na stałe a jeden od chwilowego unoszenia osi. Mam dwa przewody 7 pin i w którym przewodzie na którym pinie szukać plusa od podnoszonej osi :?: :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Wedlug schematow zlacz iso to wlasnie we wtyczce "S" czyli tam gdzie wstek i przeciwmgielne pin numer 5 jest od tego, do niego ma dochodzic przewod z pinu 12 duzej wtyki.


Pytanie takie, czy kiedykolwiek świeciła się ta kontrolka? Wszystkie informacje idą po CANie. Ja tak miałem w poprzednim aucie. Obciążenie osi było brane z CANa i samo sterowanie osią odbywało się z dwóch miejsc. Albo z panelu przy naczepie (sterowanie zawieszeniem) albo po trzykrotnym naciśnięciu hamulca oś opadała albo sie podnosiła.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Pytanie takie, czy kiedykolwiek świeciła się ta kontrolka? Wszystkie informacje idą po CANie. Ja tak miałem w poprzednim aucie. Obciążenie osi było brane z CANa i samo sterowanie osią odbywało się z dwóch miejsc. Albo z panelu przy naczepie (sterowanie zawieszeniem) albo po trzykrotnym naciśnięciu hamulca oś opadała albo sie podnosiła.
Mam ten sam model auta co Davo ale 2 lata młodszy. Nie mam sterowania osią z kabiny lecz gdy znajomego naczepę z lekkim ładunkiem zapiąłem i ośka z automatu poszła w górę to kontrolka się zapaliła.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dokopalem sie narazie do takich info ale od Wabco...
Pozycja osi unoszonych jest transmitowana przez złącze pojazdu silnikowego
i przyczepy zgodne z ISO 11992 (2003-04-15) do pojazdu ciągnącego, gdzie przy
odpowiednim wyposażeniu może być pokazywana na desce rozdzielczej.

Po blizszych ogledzinach u mnie sprawa wyglada tak:
w ISO 12098 na pinie 12 jest opisane podnoszenie osi, jednak u mnie po zaplonie niema tam niczego, nie pojawia sie ani "+" ani masa... :?:
znowu w zlaczu ISO 3731 na pinie 5 czyli gdzie dochodzic ma syglal z pinu opisanego powyzej niema nic w gniezdzie naczepy, podpiete jest tylko masa, wstek i przeciwmgielne ale zato 3 przewody sa luzne zaizolowane...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Również podpinam się pod temat mam dwa przyciski w kabinie jeden podnoszenie osi na stałe a jeden od chwilowego unoszenia osi. Mam dwa przewody 7 pin i w którym przewodzie na którym pinie szukać plusa od podnoszonej osi :?: :wink:
Wtyczka od wstecznego i mglowego - pin 5 lub 6 - w TGA mam pod jednym a w Fe pod drugim. W jednym jak i drugim musi być włączony zapłon i klawisz oczywiście

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Czyli rozumiem ze ze na tym pinie przy wlaczonym zaplonie i przycisku pojawia sie sterowanie plusem ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

tak jest w MANie

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ciekawie to wyglada, u mnie nic sie nie dzieje na pinie 12 mimo ze przewod w aucie jest w gniezdzie.
Niemoglem rozkrecic przelacznika w naczepie a niechcialem ciac przewodu, ale z tego co pamietam to zwarcie przelacznika opuszczalo os na stale, zas rozwarcie powodowalo ze sie podnosila do jakichs tam 17 ton w automacie...
Wiec na chlopski rozum to jesli w przelaczniku zwieralo "+" to powodowalo to opuszczenie a nie podniesienie :roll:
Postaram sie rozbebeszyc przelacznik i wtedy sie upewnie co tam sie dzieje....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

kurde mierzyłem każdy pin który się dało i nie pojawia się plus jak wcisnę klawisz dioda na klawiszu pali się na pomarańczowo ale plusa na żadnym pinie nie ma :/

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Byc moze pin 12 to jest kontrola stanu czy jakis sygnal zwrotny z naczepy a nie sterowanie osi, jest jeszcze mozliwosc ze sterowanie idzie przez CAN na przewodzie EBS... :?:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Byc moze pin 12 to jest kontrola stanu czy jakis sygnal zwrotny z naczepy a nie sterowanie osi, jest jeszcze mozliwosc ze sterowanie idzie przez CAN na przewodzie EBS... :?:
To musi być jeszcze inaczej. Wywaliłem kabel ABS 7 pinowy a dałem 5 pinów, więc kominukacji miedzy naczepą a autem nie było. Do tego wypiąłem przewód w którym są wsteczne i przeciwmgłowe. I też dupa oś automatycznie się podnosi :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

U mnie w takiej sytuacji tez sie os automatycznie podnosi jesli tylko kabel ABS (wystarczy 5 pinow) jest podpiety.
Niewiadomo tylko czy wtedy dalej swiecilaby sie kontrolka na desce oraz czy daloby sie podnosic przyciskiem jesli jest w aucie zabudowany.
Takze dalej zastanawiam sie do czego jest pin 12 w duzej wtyce... :?:
Moze tym pinem naczepa cos wysyla do auta o stanie osi.
Podajac mase w aucie sie nic nie dzieje, plusa boje sie podac ze poplynie w nieznane miejsce i mi czasem...z lodowki nie wyskoczy :lol: :lol: :lol:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2014, 15:40
Posty: 46

Pamiętam, że gdy w starym Stralisie (2006r) oś naczepy podnosiła się automatycznie, na monitorze wyskakiwał obrazek z podniesioną osią i zapalał się pomarańczowy trójkąt.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W takim razie potwierdza sie od kolejnej osoby ze samochod "wie" jak jest wysterowana oska, co prawda dwie inne osoby mowily ze zapala sie kontrolka a tu jest komunikat ale to moze zalezec od sterownika np. inny rocznik.
Dalej niewiemy jednak ktoredy przychodzi informacja do samochodu...przeciez chyba nie po WI-FI :lol:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1066
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Jak to coś pomoże to mi też w Stralisie II świeciła się kontrolka od unaszanej ośki. Naczepa Wielton.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Jak to coś pomoże to mi też w Stralisie II świeciła się kontrolka od unaszanej ośki. Naczepa Wielton.
Kontrolka na komputerze a nie kontrolka na desce :) Co do trójkąta to nie wiem. Więcej grzechów nie pamiętam a moja Schmitka jest "ciągle załadowana" więc nie mam jak sprawdzić :D

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Wczoraj rozmawialem z dwoma szoferami ktorzy byli ze mna na rozladunku. Jeden mial Stralisa Cube'a, drugi zas Hi-Way'a i obydwaj potwierdzili ze zaswieca sie ikona przy podniesionej osi na kompie.
W takim razie widocznie w kazdej wersji Stralisa jest to wyswietlane, prawdopodobnie u mnie naczepa nie wysyla mi do auta sygnalu.
Takze musze dalej zglebic temat zanim zaczne cos przerabiac, bo jak puszcze swoje kable pinem np 12 i 10 to juz napewno mi nigdy sie nic nie wyswietli o stanie osi...
Jesli ktos ma sygnalizacje na desce to moze zbada czy po odpieciu kabla 15 pinowego gubi sie sygnalizacja, bo po odpieciu ABS napewno, zreszta os sie opusci przy braku zasilania.
Najlepiej jak ktos mialby 15 pin rozdzielony na dwa po 7 wtedy byloby pewne ktoredy idzie sygnal.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

U mnie elektryk podnoszenie osi na przycisku ogarnął w niecałą godzinę, jednak na mojej naczepie to nie działa bo opuszczanie osi mam mechaniczne i mam tylko zwykły ABS bez EBS (stara naczepa). Ale gdy podpinałem inne naczepy z EBS to podnoszenie i opuszczanie osi z przycisku działało wybornie. Ten elektryk jest z okolic Krakowa więc jak by co to na Pw mogę podać numer do niego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: