Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 sie 2010, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co oznacza dokładnie ten błąd EDC 00094-01 :?: , zaczął się zapalać po rozebraniu zaworka zwrotnego w pompie wysokiego ciśnienia
Podejrzewam że ten zaworek nie trzyma paliwa, gdyż przy zapalaniu silnika trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem :]
Po małej modyfikacji tego zaworka silnik pali na dotyk :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 sie 2010, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2007, 17:23
Posty: 30
GG: 7337009
Samochód: BMW Sauber F1

00094-ciśnienie paliwa na zasilaniu

_________________
YouTube Channel
Forum


Post Wysłano: 15 sie 2010, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
00094-ciśnienie paliwa na zasilaniu
Tyle to ja też wiem, ale dokładnie mi chodzi o końcówkę -01 żeby wiedzieć czego dokładnie szukać

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 sie 2010, 6:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zaworek w pompie wysokiego cienienia wymieniony, EDC nie zapala się, brak błedów EDC w czasie diagnozy :D . Wymiana na nowy nie pomogła :( . Coś jest skopane, być może pompka ręczna paliwa przepuszczą lub jest gdzieś jakiś zaworek na przewodzie zasilającym z baku którego nie mogę zlokalizować :]
Po wymianie filtra paliwa lub po odkręceniu odstojnika, nie idzie zaciągnąć paliwa ręczną pompką paliwa, jak jest ręczna pompka paliwa zalana to normalnie pompuje.
Może ktoś wie czy czasem jest gdzieś jakiś zaworek w samej pompce paliwa lub przednią :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Cytuj:
Cytuj:
00094-ciśnienie paliwa na zasilaniu
Tyle to ja też wiem, ale dokładnie mi chodzi o końcówkę -01 żeby wiedzieć czego dokładnie szukać
koncowka -01 mowi nam o "zbyt wysokiej" wartosci

przewaznie jest to "zapyzialy" filtr ,a jak domniemam go wymieniles to tylko elektryka moze za tym stac


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
00094-ciśnienie paliwa na zasilaniu
Tyle to ja też wiem, ale dokładnie mi chodzi o końcówkę -01 żeby wiedzieć czego dokładnie szukać
koncowka -01 mowi nam o "zbyt wysokiej" wartosci

przewaznie jest to "zapyzialy" filtr ,a jak domniemam go wymieniles to tylko elektryka moze za tym stac
Zaworek wymieniony w pompie wysokiego ciśnienia i błąd ten nie występuje
Ale mam większy problem czy w przewodzie między bakiem a obudową filtra paliwa znajduje się jakiś zaworek zwrotny? gdyż podobno taki jest w silniku D20 ale nie wiem jak w D2876. Lub ktoś rozbierał ręczną pompkę paliwa, zestaw naprawczy koszt około 400 złoty a praktycznie nic tam niema :(
Mam problem zaciągnięciem paliwa po odkręceniu odstojnika w tej obudowie filtra paliwa, pompka ręczna nie ciągnie paliwa :] , jak jest zalana paliwem to normalnie ciągnie paliwo
Tyle co zdołałem znaleść to są dwa zaworki zwrotne paliwa jeden pod obudową filtra paliwa i drugi w pompie paliwa wysokiego ciśnienia. Czy jest jakiś jeszcze tam zaworek :?: :?: :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 0:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

W pompie wysokiego cisnienia ,o ile sie nie myle ,to jest zawor utrzymujacy minimalne cisnienie w pompie a nie zawor zwrotny.
Sama pompka tez jest raczej usterkowa , i rzeczywiscie sporo tam nie ma zeby wywalac 400 PLN ;)
Co do zaworka zwrotnego..... o ile sie nie myle , i o ile taki wystepuje ,to jest on wbudowany w plastikowa zlaczke przewodu paliwowego ,jakies 30-40 cm od samej pompki recznej.Mozna sciagnac rozgalezienie na przewodzie paliwowym tzn. zasilanie paliwa do pompki razem z dolotem przelewu z pompy , razem 3 koncowki.Zaslepiajac "przelew" ( zaginajac ) mozna sprobowac dmuchnac od strony pompki ,zaworek powinien sie przymknac .
Ale sam zaworek duzo nie moze blokowac doplywu paliwa, jego usterka objawia sie dlugim czasem uruchamiania silnika , a nie brakiem mozliwosci zassania przez pompke.
Wiec jak pompka nie jest uszkodzona to "dmuchnalbym" w przewod zasilania do baku ,byc moze ze zespol ssawny w baku wciagnal jakies ustrojstwo i blokuje ,albo sam przewod paliwowy jest gdzies lekko przetarty i ciagnie powietrze .
( raz wydmuchalem ze " smoka" mala srubke a innym razem ,zima , kosteczki lodu ;) )


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 7:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Ale sam zaworek duzo nie moze blokowac doplywu paliwa, jego usterka objawia sie dlugim czasem uruchamiania silnika
Dokładnie chodzi mi oto o czym napisałeś że bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem aby silnik zapalił :] i z tego wnioskuje że cofa się/nie utrzymuje ciśnienia wstępnego paliwo w przewodzie i nie idzie go zaciągnąć ręczną pompką. Gdy pokazywał ten błąd EDC 00094-01 silnik odpalał praktycznie na dotyk jak na zwykłej pompie wtryskowej :wink:
Dmuchałem powietrzem i swobodnie leci od silnika do baku powietrze. Przyglądałem się tym szybko złączkom na przewodach i trzeba wcisnąć takie dwa plastyki aby ją ściągnąć jeśli się mylę to mnie popraw :wink:
Rozmawiałem z jednym gościem na temat tego zaworka na przewodzie zasilającym i mi powiedział że jak były problemy to zakładali zwykły zaworek zwrotny na przewód paliwowy tylko nie dopytałem w którym miejscu dokładnie :?: . Idąc od baku przed trójnikiem czy za trójnikiem przed obudową filtra paliwa :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

NIe poprawie Cie bo masz racje :) to jest wlasnie ten zawor.Dodatkowy zaworek mozesz wstawic w tym samym miejscu, byc moze ze beda problemy jak wstawisz go przed sama pompka za trojnikiem ( nie probowalem ).
Co do dmuchania w przewody paliwowe ,bycmoze juz to robiles , napelnic przewod paliwem - zagiac/ zaslepic jedna strone i puscic cisnienie ,zdazalo sie ,ze dziurka byla na tyle mala ,ze paliwo nie wyciekalo a podczas postoju ciagnelo powietrze do srodka. Podajac wieksze cisnienie do przewodu zobaczysz czy nie cieknie .
( ale wstawilbym najpierw ten dodatkowy zaworek ,jakj juz wspomniales ,koszt niewielki )


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 17:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kierowca pojechał na Moskwę moim manem, jak wróci to będę sprawdzał ten nieszczęsny zaworek na przewodzie.
W poniedziałek jadę przyprowadzić drugie TGA z tym samym silnikiem to przy okazji zobaczę jak tam silnik pali i czy trzyma paliwo ten zaworek
Zmierzę średnice przewodu i kupie dodatkowy zaworek :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 wrz 2010, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 wrz 2010, 22:20
Posty: 6
GG: 0
Samochód: MAN

Sprawdź też drożność przowodów lub czy któryś nie jest zagięty.


Post Wysłano: 11 wrz 2010, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 571
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

spróbuj wymienić zawór ciśnieniowy na szynie ale ja obstawiam wtryskiwacz na 90%

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 7:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Powiem tak zdążyłem zakupić ten dodatkowy zaworek zwrotny na przewód paliwowy, ale na razie go nie zakładam gdyż silnik zapala od dwóch dni normalnie.
Pewnie pomogło ruskie paliwo :lol: i coś się odetkało. Dzisiaj jadę w trasę, jak znowu zacznie dupowato palić silnik to zakładam ten zaworek między szybko złączkę a trójnikiem.
Sprawdzałem w drugim TGA 480 też czasami ma odchyłkę i dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem aby zapalił tak raz na 10 odpaleń :]

Czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania układu paliwowego za pomocą ręcznej pompki paliwa, tak jak np w F200 z EHABem gdzie musi być włączony zapłon aby odpowietrzyć układ paliwowy :?:
Czy w TGA z CR też musi być właczony zapłon do odpowietrzania układu paliwowego :?:

Bo nie chce mi się wierzyć że w dwóch samochodach siedzi ręczna pompka paliwa, możliwe że są sitka na smokach po zapychane przez to że długo stały te samochody :?: . W tym drugim manie odstojnik był zarośnięty całkowicie glonami aż się sam zdziwiłem że silnik normalnie palił i miał moc i na dodatek dojechał z Niemiec z tak zabitym odstojnikiem :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 13:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie znam zadnych instrukcji co do "zalewania" paliwem systemu.. :? Nie w D20 ...
Na Twoim miejscu pokusilbym sie o kontrole cisnienia w filtrze paliwa podczas odpalania po dluzszym postoju . Byc moze ,ze przyczyna nie tkwi po "niskiej stronie cisnienia ".
Mozesz sam wpiac sie manometrem lub diagnoza komputerem .
Robilem tez numery z dodatkowym zbiorniczkiem paliwa metr od silnika ,zeby wyeliminowac mozliwe przyczyny na drodze od zbiornika do silnika.
Prewencyjnie zamontuj ten zaworek :)


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Nie znam zadnych instrukcji co do "zalewania" paliwem systemu.. Nie w D20 ...
To jest silnik D2876 LF12
Co do problemów z odpalaniem to niema znaczenia czy samochód stał parę godzin czy stał pięć minut.
Na razie jest dobrze wrócę w wtorek to dam znać czy dalej jest dobrze :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 wrz 2010, 13:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jest widoczna poprawa, jeszcze pojeżdżę parę dni i wtedy pomyśle nad montażem tego zaworka :wink:
Ciekawa rzecz nastąpiła błąd EDC 00094-01 sam się wykasował z pamięci EDC.
W tej chwili EDC nie pokazuje żadnego błędu :D

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 paź 2015, 9:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam podepnę się do tematu. W czerwonym Manie 2676 na wolnych obrotach zapala się EDC 0094-01. Po dodaniu gazu gaśnie jak znów spadną obroty od nowa wyskakuje błąd filtry wymienione 30 tys temu. Wymieniłem filtr,odstoinik, przedmuchałem przewody powietrzem i wyczyściłem smok i żadnej poprawy juz nie wiem co robić. Auto odpala normalnie i jeżdzi bez problemu.

_________________
MAN


Post Wysłano: 09 paź 2015, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wymień filtr paliwa, ostatnio też tak miałem wymieniłem filtr i mu przeszło

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 maja 2021, 8:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2019, 16:44
Posty: 12
Samochód: Man TGX 440

Witam. Panowie teraz u mnie jest ten problem... Wyskakuje błąd EDC 94-01 i PTM 5590-08. Wymieniłem wszystkie filtry na oryginał Mana, separatora nie posiadam, smok wyczyszczony. Podpowie ktoś na co patrzeć? Auto jedzie normalnie, odpala normalnie ale błędy zapalają się jak auto trzeba rozbujać lub jak wspina się pod górę a na prostej drodze błędy się nie zapalają


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: