Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 cze 2020, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Czołem!

Część z Was już wie Actros w sprzedaży i szukam czegoś na zastępstwo co by sprostało moim wymaganiom.

Czyli jazda na swoim co by się jako tako opłacało. (70 000km/rok)
Niestety wolność mam we krwi, więc do kogoś nie pójdę jeździć.

Z 40t rezygnuję, bo koszty w stosunku do stawek od dwóch lat i mojego przebiegu są mordercze.

Ze wstępnego rozeznania wybrałem

1. Iveco 7.2T paka 610x250x280 + winda.
2. Solo do 12T 770x250x3000 + winda.

Za busem przemawia:
+ brak opłat w DE
+ podobna ładowność do solo 12t
+ brak zakazów.

Na minus:
- awaryjność (aczkolwiek nie mam doświadczenia)
- zasięg na zbiorniku
- mniejsza paka
- utrata wartości ogromna

Nie wiem ile w takim Iveco wytrzymują silniki, ale patrząc po ogłoszeniach nie są zbyt trwałe.
Do tego ogromna utrata wartości.

Solo 12T
Plusy:
- ciut większa ładowność
- więcej miejsca w środku
- większa paka.
- Opłaty w PL/CZ/SK itp takie same jak na busa.
- Wydaje mi się, że powinna być też mniej awaryjna.

Auto przez rok/dwa wykorzystywane na międzynarodówce, później możliwe że krajówka + bliska zagranica.

Budżet powiedzmy 100-150tys netto.

Nie mam totalnie doświadczenia w takich samochodach więc chętnie przyjmę na co zwracać uwagę. Co jest ważne w takim transporcie. Czego unikać oraz w jakich markach szukać.

Póki co jestem z wiadomych względów nastawiony na Mercedesa Atego 2011-2013 1224, ale powiedzmy, że dobrymi argumentami jest się w stanie przekonać mnie do wszystkiego.


Post Wysłano: 16 cze 2020, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Ja powiem tylko tyle, że to zupełnie różne auta, jak plandeka i betoniarka.