Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 cze 2020, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Patrząc na sam silnik to lepszy 480, teraz kwestia tego jak reszta. Który jest lepszy kwestia wyposażenia czy skrzynia manualna czy automat czy ma retarder itp
Bo automat plus retarder robi robotę gdy retarder hamuje w automatyce razem z hamulcem zasadniczym. Jak lekko naciskasz na pedał hamulca to praktycznie wtedy hamuje sam retarder. Odczujesz różnice wyłączając autotematyczną prace retardera kiedy hamuje tylko hamulec zasadniczy.

Na kraj to tylko taki, gdyby nie przebieg :mrgreen:
https://allegro.pl/ogloszenie/man-tgx-1 ... 9014415291

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 cze 2020, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Jadę go zobaczyć. 440 km z 2015 r to 12.5 litrowa jednostka nie 10.5


Post Wysłano: 14 cze 2020, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli to euro 6 to tak może być, od któregoś roku d26 jest sprzedawany jako 440
W euro 5 440 to tylko był D20

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 cze 2020, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Decyzja raczej podjęta, przyjadę jeszcze ze znajomym jak będzie miał czas i załatwiam finansowanie na mana 440 2015. Nie było się tak naprawdę do czego doczepić przy nim. Podobno sprzęgło i pompa ad blue robiona była i można potwierdzić w ASO


Post Wysłano: 14 cze 2020, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W manie do podstawa przy kupnie wejść w menu diagnoza i sprawdzić jaką ma litanie błędów czy to są jakieś pierdoły czy grubsze sprawy.
Przy ilu kilometrach miał wymienione te sprzęgło, to jest euro 5 czy 6?
Przy okazji sprawdź całkowite spalone paliwo w litrach i podziel przez kilometry żeby zweryfikować rzeczywisty przebieg

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 cze 2020, 19:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Euro 6 2015r 530 tys km najechane.


Post Wysłano: 10 lip 2020, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Witam po dłuższej przerwie. Auto już odebrane i mam kilka pytan w związku z nim, a mianowice jak sprawdzić poziom płynu chłodniczego w tgx jeśli zbiornik jest czarny i do środka raczej ciężko jest zajrzeć? Po drugie gdzie powinien znajdować się zbiornik centralnego smarowania bo wydaje mi się ze powinien go posiadać bo jakieś przewody pod siodłem są?


Post Wysłano: 10 lip 2020, 18:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Centralne smarowanie masz pod siodłem lub pod kabiną przed prawym kołem
Co do zbiornika wyrównawczego jeśli nie ufasz czujnikowi poziomu płynu to zostaje odkręcić zielony korek i zajrzeć do środka czy jest płyn

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 lip 2020, 7:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Aby nie zakładać nowego tematu czy może mi ktoś powiedzieć czy jest możliwość sprawdzenia błędów bez podłączania komputera tak jak w Renault ? Zrobiłem 30 km i pojawił się komunikat usterki sterownika silnika


Post Wysłano: 11 lip 2020, 7:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Można tzeba wejść w komputer i w menu diagnoza odczytać numer błędu z EDC

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 lip 2020, 7:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Jest błąd z dzisiejszym przebiegiem.
Passiv 5 04025-13
Jak to rozszyfrować ?
Do tego jeszcze nie miałem okazji się przejechać z naczepa ale solą jest on bardzo ale to bardzo słaby nawet wzniesienia na autostradzie spowalniają go do 65 na godzinę gdzie ograniczniki jest na 85


Post Wysłano: 11 lip 2020, 9:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Mówiłem brać Iveco, wszystko bierze na odcince.....
A tak poważnie to niema opcji żeby sam ciągnik zwalniał pod górki, strzelam że wszedł w tryb awaryjny przez ekologię. Dla przykładu jak mi nie zasysało adblue w Ivecu to raz ograniczyło moc do około 200 KM.... Tu pewno jest podobnie.


Post Wysłano: 11 lip 2020, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Generalnie błąd już zniknął i nic nie wyświetla. Jadę na bazę zabrać jakąś naczepę i wyjadę na drogę by zobaczyć czy rzeczywiście on nie ma mocy bo może po prostu odcina mu moc ze względu na brak jakiegokolwiek obciążenia


Post Wysłano: 11 lip 2020, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

W manie zrobili diagnostykę komputerowa i wydrukowali cała litanie niepokasowanucj błędów i wg nich odpowiedzialnym za brak mocy jest błąd z przepływomierza który może być spowodowanym uszkodzonym egrem i do tego zalecili kontrole dpf czy nie ma krystalizacji w tłumiku. Co najlepsze po wyjeździe z serwisu auto w końcu zaczęło jechać wiec nie wiem czy wystarczyło kasowanie błędów ? Jutro ma jechać w trasę do Szczecina i nieukrywanym ze się troche cykam


Post Wysłano: 11 lip 2020, 16:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

A czy usunięcie egr to byłby ew. Sposób na to?


Post Wysłano: 11 lip 2020, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Usunięcie zatkanego tłumika jedynie pomoże, egr świruje bo pcha spaliny do kolektora ssącego z powodu zatkanego tłumika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 lip 2020, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2018, 19:10
Posty: 35
Samochód: Renault Premium 410 DXI

Ok zobaczymy po jutrzejszej trasie. Gościu w mojej okolicy który robi ciężarowe i sprzet budowlany jeśli chodzi o dpf itd wola 2000 netto wiec dużo korzystniej niż wymiana całego egr za grubo ponad 5000 zł. Zastanawiałem się na tym ale ktoś kiedyś mi wspominał ze daf po tego typu modyfikacji palić mu zaczął po 35 litrów wiec bardzo mnie to zaciekawiło skoro to niby jest korzystniejsze dla silnika to skąd to spalanie


Post Wysłano: 08 wrz 2020, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

i jaka decyzja?


Post Wysłano: 11 paź 2020, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Dzis tak przez przypadek ogladalem silnik D26 E6 ten z wodnym intercoolerem . I biorac pod uwage ze to MAN dochodze ze to silnik specjalnej troski to bedzie trudny temat po kilkulatach exploatacji


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: