Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lip 2019, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

450 od chyba listopada 2014 nie miała EGR. 410 nie ma EGR. Moje 450 Topline z pustymi zbiornikami i plandeka Schmitz wazy rowne 15T. Przekroczenie tym autem 26,5 / 100 to musi być but w podłodze i bidne drogi krajowe. Przynajmniej latem. Slyszalem ze jak tylko robi sie zimniej pala wiecej. I spalanie pokrywa z tankowania pokrywa sie z kompem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 26 lip 2019, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Jak ta twoja Kania? Zadowolniony? Mniej chapie niż Fh?
Bardzo tym trzepie :D ? Kawa się podczas jazdy wylewa?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 lip 2019, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2010, 16:45
Posty: 28
Lokalizacja: Kielce

Kierownik, udało mi się kupić dokładnie taką jak chciałem, czyli na 4 poduszkach i z lżejsza ramą. Mi również zależy na wadze więc szukałem tej z tak jakby jedna ramą i do niej montowanym siodłem a nie z dodatkową ramą do której montowane jest siodło. W porównaniu do volva które na moich trasach włączając wyładunek spalało do 32 litrow.Scania pali sporo mniej. Z tankowania wychodzi ok 28 nigdy więcej jak 30 nie wzięła. Słyszałem, że 410 są jeszcze oszczędniejsze.


Post Wysłano: 26 lip 2019, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Haha Kierowniku strzał w 10! Kawa sie wylewa :D a robie dokładnie tyle samo co we Volvie. Powiem tak. FH4 jest mocno przereklamowane. Kanio pali o 2 litry mniej niż Volvo. Prowadzi sie pewniej choć jest sztywniejsza. I skrzynia wybiera fajnie, i zmienia biegi szybko, dołożyć do tego retarder który 40RMC na A7 na Kassel trzymał cały czas na 90kmh na najgorszych zjazdach i mamy bajerancki układ napędowy. Na duży plus zawias kabiny. Kabina sama w sobie bardzo fajna. Tak straszyli, schowki małe a lodówki to to nie ma wcale. No cóż jak ktoś cała chatę i pół stodoły pakuje w trasę to może się nie mieści do Scani. Dla mnie wystarcza a wyjeżdżam nie raz na 3 tygodnie. Pozycja za kierownica jest mistrz. Jedynie do łóżka mógłbym się przyczepić ze jest za miękki materac, ale to detale. Jednak jak Andzej mówił ze Kanio je najlepszo to miał racje. Zobaczymy jak wyjdzie w dłuższej eksploatacji ale póki co to jestem zajarany :) podsumuję w ten sposób. Odstąpię Leasing FH4 500 2015 rok ze świeżutkim sprzęgłem i olejami :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 26 lip 2019, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 814
GG: 0

cholewka świat sie kończy Pan Kierownik za kanio się ogląda :shock: :mrgreen: ale niby według testów to jednak te kanie mniej palą od merca volva i innych... mnie ciekawi czemu taki szał w tych fh4 jest na 500km?? :> ciekaw jestem jak by 420 wychodziła w spalaniu, co nie zmienia faktu ze dużym plusem scani jest sam scr a nie jak w innych wozach dodatkowo dpf który jak wiadomo będzie sprawiał problemy wcześniej czy pózniej...

a tak nawiasem i na poważnie Kierowniku cóż to za zainteresowanie innym wozem niż fh4?
@Edler jakie masz przełożenie mostu i oborty przy 90km/h w tej królowej? duży masz przebieg?

kiedyś przy zakupie jak jeździłem za swoim pierwszym złomem trafiłem do sporej firmy mieli e3 e5 i e6, pomijam e3 ale z e5 miedzy dafem scania i volvem najlepiej byli zadowoleni z fh 420, scania r500 e5 niby pde silnik kłopotów nie sprawiał ale cała reszta niekoniecznie

takie jeszcze pytanie teraz to nowe volvo to juz na CR sa? do którego roku jeszcze szły w starym stylu? :> i czy lepsze pompowtryski czy cr?

_________________
:mrgreen:


Ostatnio zmieniony 26 lip 2019, 23:14 przez Sebastian_92, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 26 lip 2019, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Jak masz za miękkie łóżko to się zamienimy. Ty mi dasz ze swojej, a ja z mojej z 2007 roku. Tzw. zemsta szwedów [emoji848][emoji23] Deal? [emoji3]

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 27 lip 2019, 7:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Nie wiem w sumie, może i nadszedł czas na zmianę...
W ogóle to celuję w Volvo Fm, ale nie ma takich aut (duże koło, duża kabina, duże zbiorniki), Kania jest chyba troszkę lżejsza od Fh, i takich z przebiegiem 400-500kkm jest do wyboru do koloru. No i Kania tańsza niż Fh.

Ten Kaniowy automat jeździ na luzie? Bo ja teraz sporo na luzie se latam :D.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 lip 2019, 8:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

https://www.bastrucks.com/pl/vehicles/u ... 5-70108409

W Holandii FMek jest sporo.

Z wagą w Scanii może nie być szału w stosunku do Volvo. Może wyjść podobnie. Z cenami to też różnie.

Nie wiem jak mają starsze egzemplarze, bez tempomatu z topografią, ale moja na luzie jeździ.


Post Wysłano: 27 lip 2019, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Swoją drogą, parę lat temu mówili, żeby absolutnie nie jeździć na luzie, bo auto mniej pali jak jedzie na biegu bez gazu, a teraz sami robią takie skrzynie, żeby auto nie hamowało silnikiem.
Pomijam kwestie smarowania skrzyni, bo kiedyś ponoć nie były do tego przystosowane. Pamiętam jak autobusem miejskim jeździł taki kierowca, że na luz wyrzucał w automacie, dojeżdżał tak do przystanku i tam sobie na nowo zapinał D.


Post Wysłano: 27 lip 2019, 9:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Mihu pomóż jakie to przełożenie mostu mam? Ale chyba 2,65 opony 70tmki i jest okolo 1200rpm

Jak sie wlaczy tryb Eco to auto bardzo duzo na luzie lata. I co ciekawe nie jest to tak wkurzajace jak w Volvie gdzie potrafil wyrzucic na luz na srodku plaskiej drogi. W Scani ten zabieg ma sens i jest uzasadniony ukształtowaniem drogi. Nie mam zdjecia ale z 12tys km z ladunkami od ciezkich po lekkie i trasach na Daleka Norwegie i 4 razy z rzedu A7 w te i na zad od Hamburga do Ulm i jeszcze na deser mialem 25ton ze Swinoujscia do Brodnicy jadac krzakami i wyszło mi 26litrow.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 27 lip 2019, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Edler, u Ciebie był 2.53, z tego co kojarzę. Najszybszy dostępny w poprzedniej generacji R, standardowo montowali go w low deckach, gdzie na odcięciu jest 1350-70rpm na 60tkach.

Ale wyrzucenie na luz, a Eco Roll to zupełnie dwie inne sprawy.


Post Wysłano: 27 lip 2019, 10:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Sprawdziłem teraz w sepcyfikacji. 2,59 mam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 27 lip 2019, 10:18

Cytuj:
w spalaniu, co nie zmienia faktu ze dużym plusem scani jest sam scr a nie jak w innych wozach dodatkowo dpf który jak wiadomo będzie sprawiał problemy wcześniej czy pózniej...
Dpf, egr, co za różnica :lol:


Post Wysłano: 27 lip 2019, 10:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Sprawdziłem teraz w sepcyfikacji. 2,59 mam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

2.59, mój blad ;-) 2.53 miał MB.


Post Wysłano: 27 lip 2019, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Ten Kaniowy automat jeździ na luzie? Bo ja teraz sporo na luzie se latam :D.
Autosana sobie kup w takim razie :D
Tam to pięknie kierowcy w PKS na luzie latali


Post Wysłano: 27 lip 2019, 11:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie


Cytuj:

Ale wyrzucenie na luz, a Eco Roll to zupełnie dwie inne sprawy.
Mimo ze technologia calkiem inna to większość kierowców sądzi ze to to samo gdyż na wyświetlaczu pali sie ,,N"

Znam asów co po szkoleniach z ekonomicznej jazdy na pojazdach z automatem i funkcja eco roll jeździli na codzień manualami wrzucając na luz



Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: