Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lip 2017, 11:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

potrzebuje kupic zestaw przejazdowy w konfiguracji 2+2 (dmc 36 ton) lub 3+2 ewentualnie 2+3 zabudowa firanka, euro 5.
jakies sugestie co do marki podwozia i marki przyczepy ew. może ktos widział lub wie o zadbanym pojeździe do sprzedaży.
zabudowy mile widziane firmy WECON choć to nie jest jedyny wyznacznik.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 lip 2017, 12:57
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 3600
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Na tym sprzęcie się nie znam aczkolwiek polecam przejrzeć szwajcarskie giełdy z pojazdami. U nich sporo jeździ tego typu zestawów zważywszy na problem z ilością wolnego miejsca.

_________________
Holenderski Jelcz - CISKEJ TU!
09.09.2011r. [*] Sylwek. Pamiętamy.[/b]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#bestjobever


Post Wysłano: 03 lip 2017, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3215
Samochód: w dizlu :D

Jak miałeś do tej pory Premiumkę to ja bym się nad marką nie zastanawiał. Może warto pomyśleć o kupieniu gołego podwozia i dokupić zabudowę wg. uznania?
Poooooza tym to przecież transport się nie opłaca :D


Post Wysłano: 03 lip 2017, 14:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2006
Samochód: R450
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Nowe? Używane? Z przejazdówkami jeździłem w Solidarisie. Wszystko było na Volvo FH. Były 2 rodzaje, a mianowicie 7,7 + 7,7 i bodajże 8,6 + 6,8. Wszystko przejazdowe, zabudowy i przyczepy Elbo Jelcz Laskowice. Przyczepy na osiach BPW. Markę Elbo mogę z czystym sumieniem polecić. Poza tym, z tego co wiem, to Solidaris wszystkie podwozia od tamtego czasu zabudowuje tylko w Elbo.


Post Wysłano: 03 lip 2017, 15:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

myślem na kupieniem gołej ramy jednak jest bardo trudno dobrać tak by dało sie zrobić zestaw przejazdowy - muszą byc zachowane co najmniej 2 parametry - odpowiednia odległość od sprzęgu oraz jednocześnie odpowiednia odległość od płyty przejazdowej do samochodu.

chętnie bym kupił premiumkę bo po prostu jestem z niej zadowolony i gdyby nie ekologia oraz zużycie paliwa, które jak sądzę w nowszym modelu będzie niższe to bym nie zmieniał.

giełd szwajcarskich nie znam więc nawet nie wiem czego szukać bo w internecie nie oge znaleźć (a może tylko źle szukam)

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 lip 2017, 23:11

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4341

Nie znam się, ale dość często widuję takie zestawy spod BDFów + założone kontenery "na stałe". Nie da się z tego zrobić przejazdówki? Drugi problem, że mają duże przebiegi takie auta.


Post Wysłano: 04 lip 2017, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3215
Samochód: w dizlu :D

Chyba nawet są takie kontenery przejazdowe. Kiedyś mi się taki mignął na drodze.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 04 lip 2017, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

tak są nawet BDF przejazdowe w plandece jednak ten system ma jeden minus - mniejsza ładowność i być może wysokość (chociaż nie koniecznie).
tak na dobrą sprawę nie bardzo jest co kupić - albo budżet nie pozwala, albo pojazd wypicowany lepiej niż z fabryki albo przebieg do bani zarówno w jedna jak i w drugą stronę.

dla ciekawskich podpowiem że po zasięgnięciu języka w dużej niemieckiej firmie - przebiegi pojazdy mają kosmiczne szczególnie te młode np. 2 letni w "podwójnej" obsadzie jeden wsiada drugi wysiada mają nakręcone ponad 800 tyś, inny w pojedynczej po 26 miesiącach nakręcił 350 tyś.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 lip 2017, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2857
Samochód: R 450
Lokalizacja: eu

Cytuj:
ten system ma jeden minus - mniejsza ładowność
Pusty BDF x2 (stalowy, DHL`owski) na MANie TGX XLX waży tyle samo co pusty DAF SSC z plandeką na medze (około 15-16 ton).
Bodajże jeden BDF wazy około 3.5t (pisane z zasłyszanych rozmów na Amazonie). Te wynalazki, które przyszły do firmy z plandekami to były podwozia wieltona z zabudową Wecona (przejazdówki)

_________________
niepraktykujący abstynent
Ubieraj się w "Dalnoboishik"™


Post Wysłano: 04 lip 2017, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
ten system ma jeden minus - mniejsza ładowność
Pusty BDF x2 (stalowy, DHL`owski) na MANie TGX XLX waży tyle samo co pusty DAF SSC z plandeką na medze (około 15-16 ton).
Bodajże jeden BDF wazy około 3.5t (pisane z zasłyszanych rozmów na Amazonie). Te wynalazki, które przyszły do firmy z plandekami to były podwozia wieltona z zabudową Wecona (przejazdówki)
chyba nie bardzo z tą wagą - many w medze na BDF miały ładowność 22,5 tony więcej nie dało rady załadować przekraczały dmc 40 ton.
kontener DHL-a jest niski do załadunku więc nie da się tego porównać - moja renata z przyczepą w sztywnych zabudowach (wys 2,95 w drzwiach) na pusto waży 15 600 (wagi rzeczywistej z pełnymi zbiornikami) - i czegoś takiego szukam jednocześnie nie chcę się bawić w przeróbki i kombinacje to musi być gotowiec (fabryczny).

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 lip 2017, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 184
Lokalizacja: D-85xxx

Mogę potwierdzić. TGX 26.440 XXL (kotły 800l) mega BDF z tandemem i kontenerami firankami z zsuwanym dachem waży ok. 18 ton na pusto. Sam się zdziwiłem że to takie ciężkie.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 04 lip 2017, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 363
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

BDF burto-plandeka ze stalowymi drzwiami waży 2500kg.
Solówka 9,5-10t, przyczepa 2,5-2,8.
17ton to takie minimum, mój tga z doczepą i burto-plandekami waży 17,5 ze 100 litrami w kotle.


Post Wysłano: 04 lip 2017, 23:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1208
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Ciężki temat. Nie wiem jaki masz budżet ale w Twoim przypadku to brałbym do Premiumki Dafa pod uwagę, Volvo i MB to ceny z sufitu.


Post Wysłano: 04 lip 2017, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 266
GG: 0
Samochód: VOLVO

ZZX , mam 15 takich zestawów na placu , pytaj o konkrety to może Ci pomogę. Mamy 1x elbo 2x wielton i reszta Wecon. Wszystkie na Volvo fh w konfiguracji 7,7 + 7,7.


Post Wysłano: 09 lip 2017, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

kupował ktoś pojazdy w firmie LATOŚKIEWICZ ADAM SAVAAUTO - Rybnik ?
sporo się ogłaszają ale nie ma żadnych opinii.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 paź 2018, 21:56

Odkopuje temat. Potrzebuję nowe auto plan był na ciągnik siodłowy ale jednak pozostaje przy obecnej konfiguracji czyli aucie z przyczepą. Specyfika solówka DMC 18t 18ep z windą + przyczepa na obrotnicy DMC 18t 18ep wszystko na dużych kołach. Transport międzynarodowy główne kierunki Francja, Włochy wszelakie wyjazdy to jazda po górach dystrybucja głownie dostawy do indywidualnych klientów, oczekuje dynamicznego silnika, mocnego retardera, miło widziana ręczna skrzynia chyba że trafi się przyzwoity automat. W firmie użytkuje actrosa mp3 oraz stralisa nad iveco poważnie myślałem ale w kręgu zainteresowań jest także MAN, po premierze nowego mp4 nie jestem przekonany co do merca. Doradźcie proszę w co warto zainwestować żeby mieć bezproblemowy samochód na lata.


Post Wysłano: 25 paź 2018, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 760

W 105 z końcówki produkcji

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 26 paź 2018, 5:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3933
Samochód: orange i grafitowy

dlaczego na obrotnicy?
mercedesa chyba nie kupisz w manualu - zresztą manual teraz jest z dopłatą.
za mercedesem MP4 przemawia ekonomia ci co używają chwalą sobie zużycie paliwa.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 paź 2018, 15:33

Wiem, że wszystkiego w manualu nie produkują ale jeśli by szło to dlaczego nie. A co do obrotnicy to jest ona niezastąpiona w górach i przy dystrybucji a właśnie taki transport wykonuje.


Post Wysłano: 26 paź 2018, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 934
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

We Włoszech jeździ mase przyczep na obrotnicy, właśnie dlatego, że wjedzie tam, gdzie tandem i naczepa nie ma szans


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe