Strona 1 z 9 [ Posty: 167 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 59 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sie 2009, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2007, 15:41
Posty: 44

Zbieram się do kupna naczepy (firanki) i mam na oku następujące modele:
- Schmitz S01
- Kogel SNCO 24
- Krone SDP 27

Ze schmitka i krone mam doswiadczenie jezeli chodzi o obsluge natomiast interesuje mnie dostepnosc czesci zamiennych, wytrzymalosc ramy itp.

Z góry dziękuję za każdą wypowiedź i opinie o danym modelu.


Post Wysłano: 06 sie 2009, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2008, 19:43
Posty: 124
GG: 1537454
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Sochaczew

Obecnie ciągamy Schmitzke z 2004 roku. Wcześniej ciągaliśmy Kogelkę z tego samego roku i przy tej drugiej cięzko firana się zwijała, brak zsówanego dachu. Ogólnie bierz Schmitzke ;)

W serwisach Schmitza nie powinno być żadnych problemów z ich naprawą, nawet używanego modelu. Nie wiem jak to jest w warsztatach.

_________________
Fotogaleria Samochodów Ciężarowych


Post Wysłano: 08 sie 2009, 8:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Kogle maja tendencje do pękających ram przy ostatniej osi. Ogólnie naczepy są dobre... gdyby nie te ramy. Jeśli już się zdecydujesz na kupno kogla to zwracaj uwagę na ramę między środkową a ostatnią trzecią osią czy nie zaczyna tam gdzieś już pękać .


Post Wysłano: 08 sie 2009, 9:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

A czemu nie Schmitz SCS24?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 09 sie 2009, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Ja bym Ci polecił Schmitke chociażby z jednego powodu: wszystko jest skręcane, wszystkie podzespoły więc jak coś się rozdupcy (wątpię, żeby się samo to stało) możesz odkręcić i wymienić. W bardzo prosty sposób. Dostępność części??? hmmm Moim zdaniem nie ma problemu bo jak nie będzie w jakimś sklepie motoryzacyjnym to zawsze masz gdzieś w pobliżu serwis Schmitz Cargobull.
Krone wydaje mi się solidniejsza ale nie mam takiego bardzo dokładnego porównania bo Schmitz był new w 2007 rok a Krone używana.
A tak w ogóle do czego ma być używana??
Pozdrawiam.

EDIT:
Yyyy tzn jakie towary ma wozić, lekkie czy cały czas 24tony. ;P

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Ostatnio zmieniony 10 sie 2009, 13:09 przez Michu15, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 10 sie 2009, 5:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
A tak w ogóle do czego ma być używana??
Przypuszczam, ze do wożenia towarów.

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 14 sie 2009, 13:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2007, 15:41
Posty: 44

Wiec używana ma być do 22-23 tony czasami mniej ale sporadycznie.
Teraz wybór zawęziłem do schmitki na SAF-ach rok 2001 i do kronki na BPW Eco Plus rok 2004


Post Wysłano: 14 sie 2009, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 8:11
Posty: 25

Co prawda naczepy schmitz nie mieliśmy, ale mamy naczepę Krone 2000r. na osiach BPW i można powiedzieć że jest bezawaryjna za wyjątkiem tarcz hamulcowych.


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Witam
Nie chce zakładać nowego tematu skoro ten już był
W przyszłym miesiącu będę zamawiał nowe Volvo FH 500 i do tego szukam naczepy
Z racji że dopiero zaczynam z własną firma chce taki zestaw żeby ladowal 25t granulatu (18pal)
Klient wymaga żeby zawsze było 18 pal

Mam doświadczenie z krone
Jest ok solidna bezproblemowa jedynie po 4 latach używania w firmie gdzie do tej pory pracowałem rdzewieje na multilocku
Zakładając że będą dwa koła zapasowe będzie zbyt ciężki zestaw i będę musiał wyjeżdżać praktycznie na pustych zbiornikach

Posiadacie może doświadczenie z innymi lekkimi i solidnym naczepami?
Może Wielton?


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 7:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

To jezdzij bez kół...
Albo kup sobie Berger-a.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 8:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:56
Posty: 30

Długi a to nie jest czasem tak, że na bergerce kładziesz CMR-ke a ona już się wygina?


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 8:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ona wyjeżdża wygieta.
To zamów sobie Schmitz, minimum desek drewnianych, alu felgi. Żadnej paleciary, kół zapasowych itd. Za jakieś tam dodatkowe pieniądze wykup sobie pełną opcję asistansa i w razie czego masz spokój.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Muszą być po 4 deski Alu oraz XL bo powroty z butelkami i tu już lekko
Jeśli już niema nic miedzy sprawdzonym krone a berger zostaje chyba jedynie opcja z asistance
Muszę poszukać jak to w ogóle wychodzi cenowo


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 10:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Schmitki sa chyba lezejsze niz Krone. Nam z dwoma zapasami i paleciara na polowie paliwa z Volvem 500 sklad wazy 15,5. Bez paleciary i bez zapasow i z mniejsza iloscia desek bo my mamy po 6 to spokojnie sie zmiescisz w 40T


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 10:22

Cytuj:
Witam
(...)
Posiadacie może doświadczenie z innymi lekkimi i solidnym naczepami?
Może Wielton?
Wielton z lat 2012-2015 to były solidne naczepy. Piszę, że były, bo akurat z takimi miałem doświadczenie. No, ale po ostatniej modernizacji (na 20-lecie Wieltona) słyszałem kilka niepochlebnych opinii. Nie będę ich przytaczał, jako, że dokładnie nie wiem, w jakich warunkach naczepy pracowały, jacy kierowcy z nimi jeździli.
Dla uświadomienia: DAF XF 105.460 z 2013r (pełne zbiorniki - 1200 litrów), Wielton firana, 2012r (jedno koło zapasowe) tara zestawu 14,9 t. Dla porównania ten sam DAF z firaną Wieltona z muldą i dwoma zapasami ważył 15,9 t (link do tematu w garażu: KLIK)


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 10:45
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1724
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Fakt naczepy Bergera to dosyć ciekawe konstrukcje,ale najbardziej mi się podobają opinie ludzi którzy słyszeli ze komuś się złamała i w ogóle to "jo żem widzioł obok w rajce stała i była wygięta" :lol: Noo sory ale jak się czegoś nie jadło to się raczej nie powinno za dużo wymyślać na jakiś temat


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Napewno skoro je dalej produkują to są ok robią oszczędności i jest git
Nie każdy wozi 25ton jednak w moim przypadku mimo że byłaby najlepsza opcja może się nie spisać
Robiłem wycenę na krone i wielton
To samo wyposażenie i wielton się chwali że jest 300 kg lżejszy jednak w tabelach tego nie widać wielton 1000 euro tańszy


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 11:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Schwarzmuller,będzie drogo ale lekko

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Zadzwonię do nich we wtorek o ofertę
Jakie osie polecacie SAF BTW MERCEDES?


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 12:17

ByTheWay - tych osi nie kojarzę.
11 lat temu jeździłem na BPW, jakoś nie przekonały mnie do siebie.
Przez 6 lat jeździłem z naczepą Kogel (furgon) na SAFie. Oddawałem ją ze stanem circa 650 tyś. km. Przy 620 tys. strzeliła tarcza (jedna), przy 560 tyś. wymieniane amortyzatory. Klocki z pierwszego montażu wytrzymały 550 tyś. W mojej opinii bardzo dobre osie. Mówię tu o osiach SAF Integral.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 9 [ Posty: 167 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 59 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: