Strona 5 z 9 [ Posty: 167 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lis 2017, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Ps
Mihu masz tą samą ramę? Czy ta w ocynku?


Post Wysłano: 29 lis 2017, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Rama taka jak u Ciebie. Malowana.

Moje naczepy są w wynajmie długoterminowym, więc niech wytrzymają tylko ten okres, a co będzie z nimi później to już mnie lotto :wink:

Dziś, z perspektywy czasu, ogolnie inaczej bym rozwiązał kwestię naczep.


Post Wysłano: 29 lis 2017, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ociu, dokładnie tak jak mówisz koluniu ;)
Mihu to chociaż to dobre. Tylko żeby wytrzymały bo nie ma nic gorszego jak "kupić" sprzęt do zarabiania pieniędzy który ich nie zarabia

Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 29 lis 2017, 18:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Jak byś rozwiązał jeśli można wiedzieć i jak z tym wynajmem?
Opłaca się?


Post Wysłano: 29 lis 2017, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
(...)nie ma nic gorszego jak "kupić" sprzęt do zarabiania pieniędzy który ich nie zarabia
Sprzęt stale zarabia pieniądze, z tym, że przez okres gwarancji dla Ciebie a później dla serwisu :D
Taki off. :)

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 29 lis 2017, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1066
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

A ja drugi miesiąc targam Schawrzmullera i trzeba przyznać, że całkiem solidna naczepa. Wszystko fajnie pracuje, nie gnie się bardzo, no i jest lekka


Post Wysłano: 29 lis 2017, 23:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Też nad nią się zastanawiałem ale droższa i nie gwarantowali koloru naczepy, plandeki.
Ogólnie dobrze się też prezentuje


Post Wysłano: 01 gru 2017, 10:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Jak byś rozwiązał jeśli można wiedzieć i jak z tym wynajmem?
Opłaca się?
Na papierze wychodzi ok, a jak wyjdzie w praktyce to będę mógł stwierdzić dopiero jak będę je oddawał.
A dziś bym kupił jakieś poleasingowe padła, najlepiej promówki i zrobił w nich kapitalny remont. Załadowcy kompletnie nie szanują cudzego sprzętu i czasami to serce mnie boli jak te naczepy wyglądają po półtora roku jazdy.


Post Wysłano: 01 gru 2017, 13:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Mihu, mniej więcej jaki rocznik i jaka kasa? Jeżeli coś 5-6 letniego to trochę bez sensu, zrobisz opony, hamulce, jakąś płytę, może plandeki i lepiej brać nówkę. W starszych tak samo, nawet jakbyś miał dać skromne 20-30tyś pln, chcąc przygotować to pod robotę na zachodzie to lekka lipa. Nowe plandeki z certyfikatem, hamulce, łożyska, jakiś zawór, podłoga, poduszki, piaskowanie ramy, przypuszczam, że 30k braknie na remont. Na kraj może i jest sens kupic jakiegoś schmitza (brak problemu z korozją) nawet bez multilocka, dać nowe plandeki za 2500, zrobić tylko konieczne naprawy i śmigać...


Post Wysłano: 01 gru 2017, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Rata za Schmitza 520E. Za Fiegla 250. I tak lepiej wziac Schmitke ktora z 8 lat pochodzi bez problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 01 gru 2017, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

To nowy Schmitz jest dwa razy droższy niż nowy Fliegl?

Bo coś mi tu rachunki się nie zgadzają...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 01 gru 2017, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Rata za schmitza to pewnie normalny leasing, a fliegl to duży wykup końcowy, czyli 3 lata i oddajesz.


Post Wysłano: 01 gru 2017, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ty, że Edler jest głupi, albo kłamie to ja wiem :wink: , tylko go podpuszczam żeby się ujawnił, wyszedł z szafy, jak pedrele swego czasu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 02 gru 2017, 0:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Powiem Ci w poniedzialek ile kosztuje nowa Schmitka. I tak bierem w lizing czyli cos Tobie obcego. Ale do tego trzeba miec mozg ktory odpowiada za wiecej niz podtrzymywanie funkcji zyciowych i liczenie czy starczy na remont passata.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 02 gru 2017, 8:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Kieras masz Pasata? :o TY BOGOLU !

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 02 gru 2017, 8:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
I tak bierem w lizing czyli cos Tobie obcego. Ale do tego trzeba miec mozg ktory odpowiada za wiecej niz podtrzymywanie funkcji zyciowych i liczenie czy starczy na remont passata.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
jesteś w błędzie (przynajmniej tak uważam) leasing biorą ci co nie maja kasy, a chcą mieć coś na już (a podatki będą mieli niższe - tylko pozornie) to co maja zapłacić w podatku to zapłacą leasingowi ( albo jeszcze więcej).
leasing też od kogoś musi pożyczyć (kolejny pośrednik) kasę no chyba że jest pralnią.
ja sobie cenię własne rzeczy z którymi mogę robić co mi się podoba i nikt mi tego nie zakwestionuje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 gru 2017, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

W poniedziałek Edlerzu, to ewentualnie powiesz mi jak niską racinę udało Ci się wyskamlać :D .

Passata nimam, ale jak miałem to czułem że to wóz idealny dla mnie :) .
Wolę być trochę cebulakiem, niż hipsterowym gołodupcem, który żeby cokolwiek zrobić to najpierw musi sprawdzić czy dostanie na to raciny w banku.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 02 gru 2017, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2017, 8:52
Posty: 37
GG: 1908754
Samochód: Actros

Ja długi czas miałem koegla, ale to jest szajs nie naczepa, schwarmullery mam 4 letnie jedna się gnie jak głupia a druga jest Ok. Krone zero problemu z elektryka itd ale rdzewieje :/ schmitz mocny trwały co 10 lat do wymiany płyty nad kołami a elektryka dopóki wystrzał nie załatwi kabli i lampy w środku jie pognija to się nic nie dzieje . W chwili obecnej postawiłem na schmitza, nic nie pęka boki się suwają osie są łatwe w obsłudze i przyjemne . Wiec ogólnie na razie nie widzę nic lepszego .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 02 gru 2017, 18:05

Miałem tę niemiłą możliwość pracy ze Schmitz-em. Dwie naczepy, podobne rocznikowo, różne warunki eksploatacji i powiem jedno - nigdy więcej tych naczep. W tym samym przedziale rocznikowym mam Krone i poza tym, że (jak większość naczep tej marki) cholernie rdzewieje, nie można im nic zarzucić. Elektryka O.K., rama ani myśli się giąć, w przeciwieństwie do "słonia" boczne plandeki przesuwają się za dotknięciem przysłowiowego palca, a w "gloryfikowanym" Schmitz-u zdawało się, że nie poradzi przesunąć plandeki.
Wielton z lat 2012 - 2014 - niezłe naczepy, w miarę przyzwoicie wykonane. Nawet nie bardzo się gięły. Z tych roczników można kupować naczepę. Widziałem wypust na 20-lecie Wieltona i szczerze mówiąc po oględzinach tego modelu - nie wzbudził we mnie zaufania (wspominał już kiedyś o tym Ociu).
Kogel - poza świetnym zabezpieczeniem antykorozyjnym (kataforeza) nie umiałem znaleźć plusów tych naczep.
Berger Eco Trail - nie jeździłem z tym. Ale kiedyś widziałem tę naczepę w "akcji". Załadowane 24t płyt wiórowych i naczepa wygięta w "banan". Tuż obok niej, moja leciwa Krone. Ładunek ten sam i naczepa prosta jak struna.


Post Wysłano: 02 gru 2017, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Co w tym złego, że naczepa się ugina? Niech się gnie jak chce, jak nic nie pęka to w czym problem? Lepiej żeby coś się ugięło, niż strzeliło, a niejedną kronkę widziałem z pekniętą ramą.

Na minus schmitza tylny portal, który jest ciężki do zamknięcia po latach eksploatacji oraz dach, a właściwie to patent z drutami i blaszkami pomiędzy nimi, mającymi wywijać do górę plandekę.

To czy coś lekko się suwa, czy też ciężko, w używanym sprzęcie zależybw dużej mierze od stanu technicznego, czy ktoś dbał, serwisował... Czasami wystarczy wymienić rolkę za pare zł, użyć czegoś w stylu suchego smaru w spreju i życie staje się łatwiejsze.

Co do bergerki to moim zdaniem konstrukcja zbytnio odchudzona. Niektóre elementy można było zrobić inaczej czy też z aluminium.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 9 [ Posty: 167 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 79 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: