Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sty 2020, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2014, 21:30
Posty: 18
Samochód: Renault Magnum 460dxi

Witam szanowne grono kierowców i przewoźników.
Klaruje mi się robota na kraj, firanka, ładunki 24t, budżet nie jest za bogaty ale są chęci i samozaparcie ale nie o tym.

Proszę o opinię tych którzy posiadają/posiadali lub ujezdzali auta typu:
Scania 164L 480 euro3
Scania 124L 420 euro3
Scania R420 euro 4
Volvo FH 460 euro 3

jakich przebiegów tam dobiliscie, jak Wam to paliło?
A może Man tga albo nowszy stralis? Wiem, że i tak wszystko zależy od egzemplarza ale chciałbym poznać Waszą opinie na temat tych wiekowych już aut.


Post Wysłano: 04 sty 2020, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5221
Samochód: Volvo FH

Nie wiem jak Kania, ale volvo d12d, bo 460tki to chyba taki motor, to mechanicznie niezniszczalny wóz. Zawias kabinowy, główka mostu, skrzynia manual, turbina, czy pompowtryski, przy przebiegu 1300kkm nie ruszane. No może oprócz zawiasu kabinowego (naprawa prosta, 2 ludzi, 2h).
Ale eur3, w obliczu coraz większego udziału eSek, to średnio.
Całkiem przypadkiem, mam do sprzedania Volvo 2007, eurV d13a, 1150kkm, manual, średnia kabina, mam ten wóz od 470kkm. W sumie nigdzie jeszcze nie wystawione. Jeśli jesteś zainteresowany, wal. Cena będzie chyba ok, a przynajmniej powiem prawdę co sobie musisz w nim zrobić.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Post Wysłano: 04 sty 2020, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2014, 21:30
Posty: 18
Samochód: Renault Magnum 460dxi

Ehh chciałbym ale na pewno poza moim zasięgiem finansowym:( z tych roczników to mnie może Iveco lub renault zahaczyć. A E3 jest opcją na jakieś max 2lata ale tak być musi.


Post Wysłano: 05 sty 2020, 0:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lip 2019, 23:27
Posty: 25

Na scaniach się nie znam ale z tymi autami problem jest taki że ponieważ miały opinię trwałych to kazdy chciał miec scanie i nasciągali tego szrotu mnóstwo. I nawet jesli prawdą jest ze to wytrzyma 2 mln to wiekszosc tych egzemlparzy juz ma tyle najezdzone. I są naprawdę wytluczone. A samochód to nie tylko silnik tylko cały osprzęt i przy tak leciwych autach co chwile coś ci padnie. Jesli to ma byc auto na kraj to naprawdę dobrą alternatywą jest premiumka lub magnum. Za 30-40 tys znajdziesz juz euro 5, co jak mowią koledzy naprawde ma teraz znaczenie a w dodatku z o połowe mniejszym przebiegiem.


Post Wysłano: 05 sty 2020, 2:51

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4839

Scania R420 euro 4 - nie polecam.


Post Wysłano: 05 sty 2020, 10:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2014, 21:30
Posty: 18
Samochód: Renault Magnum 460dxi

Cytuj:
Scania R420 euro 4 - nie polecam.
A mógłbyś rozwinąć wypowiedź? :)


Post Wysłano: 05 sty 2020, 11:22

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4839

No przecież to HPI. Problem z EGR, z układem paliwowym, z panewkami, ze sterownikiem silnika.

Przykład:
viewtopic.php?f=85&t=49114

Nie bez powodu scania z tych roczników jest tania, zwłaszcza jeśli chodzi o ciągniki.


Post Wysłano: 05 sty 2020, 12:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2014, 21:30
Posty: 18
Samochód: Renault Magnum 460dxi

Cytuj:
No przecież to HPI. Problem z EGR, z układem paliwowym, z panewkami, ze sterownikiem silnika.

Przykład:
viewtopic.php?f=85&t=49114

Nie bez powodu scania z tych roczników jest tania, zwłaszcza jeśli chodzi o ciągniki.
Dziękuję za konkretną odpowiedź:) czyli jak Szkanio to tylko euro3;)
A ktoś coś może o Stralisie euro5? Jeździłem swego czasu przez rok solo ale to było euro 3 i z 7 lub 9 litrowym silnikiem ale byłem bardzo zadowolony:)


Post Wysłano: 05 sty 2020, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 985
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek

Stralis e5 jak jest zadbany to sobie jezdzi i tyle. Największym problemem jest SCR.
Nasze 2007r. sobie jeżdżą za granicę od 12 lat, przez ten czas była jedna awaria na trasie, pękł "konik" co popycha zawór i trzeba było przywieźć taki duperel, pokrywa zaworów do góry i zamontować.
Przez ten czas alternatory zrobione w obydwóch, rozrusznik w jednym, podstawa osuszacza i szesciodrozny w jednym. Czujnik wilgotności w jednym i w obydwóch czujniki doładowania.
Aha intercooler jeszcze był no i raz tarcze i klocki w obydwóch.
Tak wyglądała u nas eksploatacja Iveco przez 12 lat, odpukać ale turbiny, wtryski, sprzęgła wszystko jest jeszcze fabryka.

W momencie zakupu w budżecie był Stralis półtora roczny e5 z przebiegiem 91 tys lub Scania piecioletnia e3 z przebiegiem 550 tys.
Każdy dokona innego wyboru przy zakupie, gdyby wtedy kupić Scanie dziś miałaby w moim przypadku prawie 1.4 mln. e3 więc ciekawe jak wyglądałyby nakłady finansowe na eksploatację...


Post Wysłano: 05 sty 2020, 13:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2014, 21:30
Posty: 18
Samochód: Renault Magnum 460dxi

Cytuj:
Stralis e5 jak jest zadbany to sobie jezdzi i tyle. Największym problemem jest SCR.
Nasze 2007r. sobie jeżdżą za granicę od 12 lat, przez ten czas była jedna awaria na trasie, pękł "konik" co popycha zawór i trzeba było przywieźć taki duperel, pokrywa zaworów do góry i zamontować.
Przez ten czas alternatory zrobione w obydwóch, rozrusznik w jednym, podstawa osuszacza i szesciodrozny w jednym. Czujnik wilgotności w jednym i w obydwóch czujniki doładowania.
Aha intercooler jeszcze był no i raz tarcze i klocki w obydwóch.
Tak wyglądała u nas eksploatacja Iveco przez 12 lat, odpukać ale turbiny, wtryski, sprzęgła wszystko jest jeszcze fabryka.

W momencie zakupu w budżecie był Stralis półtora roczny e5 z przebiegiem 91 tys lub Scania piecioletnia e3 z przebiegiem 550 tys.
Każdy dokona innego wyboru przy zakupie, gdyby wtedy kupić Scanie dziś miałaby w moim przypadku prawie 1.4 mln. e3 więc ciekawe jak wyglądałyby nakłady finansowe na eksploatację...
Spoko! Mi gdzieś śmignął ciekawy właśnie z 2007r., 450 z podejrzanie niskim przebigem(niespełna 700tys).


Temat zacząłem natomiast od Scanii i Volvo bo w paru "ciekawych" firmach pracowałem i widziałem jak rabunkową eksploatację były w stanie wytrzymać.


Post Wysłano: 05 sty 2020, 13:37

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4839

Cytuj:
Dziękuję za konkretną odpowiedź:) czyli jak Szkanio to tylko euro3;)
A ktoś coś może o Stralisie euro5? Jeździłem swego czasu przez rok solo ale to było euro 3 i z 7 lub 9 litrowym silnikiem ale byłem bardzo zadowolony:)
Są jeszcze V-ki w tych rocznikach, które ponoć były mniej problematyczne niż rzędówki.


Post Wysłano: 11 sty 2020, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 97

wszystkie procz 420e 4 godne polecenia. Dlaczego nie 420 e4 -powod jeden spadki cisnienia oleju na TC .Koszt naprawy TC gigantyczny ,koszt turbinki 12 tys netto tylko serwis ,naprawy poza serwisem lepiej sobie darowac rozpadnie sie szybko max 1-2 lata.Czesc wirnikow (baczek za czescia turbinowa) koszt uszczelniaczy 2 tys netto, koszt kompetnego ukladu 18 tys netto (calosc trzeba dokupic turbinke ) , samo hpi samo w sobie nie jest nadzwyczaj problematyczne i kosztowne ,reszta raczej bezproblemowa jak wszystkie E3 nie liczac wersji 440 km i 470 (te tez omijac). Godny polecenia jest silnik 11 litrowy na PD (czyli wersje 114 oraz R najlepiej z Retarderem) wyjatkowo ekonomiczne i trwale, najlepsza R380 na starej taniej skrzyni ale ma zewnetrzny silownik sprzegla a nie w lozysku oporowym jak 4) ,volva wszystkie udane procz FH12 500 wszystkie trwalsze i b.komfortowe od scanii ale od nich mniej ekonomiczne ale z wiekszym powerem (wyzszy moment)-najlepsze na silniku 13 litrowym (ekonomiczne jak scanie a bezawaryjne)
,v-ki na krajowke zdecydowanie mniej ekonomiczne i bardziiej zlozone od rzedowek. Chyba ze dla kogos kto bedzie ciagac po gorkach typu zakopane jak najbardziej tak


Post Wysłano: 05 lut 2020, 9:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2123
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jeżeli budżet na strupa taki ograniczony to ciekawe za co paliwo i opłaty zrobisz :mrgreen:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: