Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
PostWysłano: 03 kwie 2019, 19:42 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 351
GG: 0
@Kierownik,u nie rób burdy kupując robura zamiast volvo co ma drogie części zamienne pompowtrysk niecałe (nawet nie pamiętam ile bo wsio drogo do tego sprzęta) 2tys sztuka nówka oryginał

_________________
:mrgreen:


Na górę
PostWysłano: 07 kwie 2019, 10:14 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
Cztery wozy obejrzane
Actros nr jeden ( MP3 megaspace 750 tyś km) ładny na zdjęciu a w rzeczywistości co rusz to podmalowany sprayem i , na dzień dobry świeci płyn , opony i baterie do wymiany - odpada.
Drugi ( MP3 kabina L 650 tyś km) dużo lepszy stan od pierwszego, pracuje ok , błędów brak nie było by źle lecz to chyba nie ten rozmiar kabiny.
Scania r500 Topline 800tyś wygląda lepiej niż na zdjęciach, świeci zbyt niska norma spalin czy jakoś tak, sprężarka strasznie hałasuje przy dobijaniu powietrza, generalnie wozik całkiem fajny, ma pedał sprzęgła co jest na plus . Norma spalin może świadczyć o niskim stanie adblue czy jakaś usterka?
Na koniec oglądana r440 Topline 610 tyś , wizualnie średnio ale też kompletnie nie szykowana , pracuje ładnie i błędów brak dodatkowo klima postojowa , aktywny tempomat , czujnik pasa ruchu. Rozmawiając z właścicielem ( ma 15szt xpi ) sam twierdzi że to nie jest najlepszy silnik Scanii ale na te 15szt tylko raz miał poważne problemy z silnikiem a użytkuje je od nowości. Wstępnie zarezerwowana, a tak to wygląda.

Obrazek


Na górę
PostWysłano: 07 kwie 2019, 10:16 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4162
Będziesz koła zmieniał? Jaki rozstaw?


Na górę
PostWysłano: 07 kwie 2019, 11:06 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
Cytuj:
Będziesz koła zmieniał? Jaki rozstaw?
Ma rozstaw 4.8 tak jak mi pasi, koła 315/70 też ujdą choć mogły być 315/80. Pewnie na początek tylko rama i felgi do piachu, trochę kosmetyki i przykręcimy zabudowę, jak będzie jeździć ok to wrzucę szeroki przód i pewnie jakieś nowe gumy na tył bo te może ze 30% mają. Zgłębiając w ostatnim czasie problematyczność silników Scania doczytałem że w s-kach też jest silnik DC13 XPI tyle że bez EGR a z adblue.


Na górę
PostWysłano: 07 kwie 2019, 23:55 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1152
GG: 2291240
Samochód: HiWay, R420, R500, Actros MP4
Lokalizacja: Szczecin
Głośno pracująca sprężarka to już taki urok 500tki. Wysoki poziom emisji spalin tylko przez jakaś awarie układu, ilość adblue nie ma na to wpływu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 08 kwie 2019, 7:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 355
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Zabudowę masz na tą z plastiku?
Ze kupiłeś 4x2 ? :)
ładowności zostanie na 5 dobrych byków :)


Na górę
PostWysłano: 08 kwie 2019, 8:22 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4162
Ile swoją drogą waży podwozie w takiej konfiguracji - z dużym silnikiem i duża kabiną?


Na górę
PostWysłano: 08 kwie 2019, 17:13 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
Podwozie waży ok 7,5-8 ton , gotowe auto puste w granicach 12ton (3 poziomy) . Ładowność faktycznie mała ale z trzy osiową przyczepą już to inaczej się przedstawia. Cały zestaw pusty w granicach 20t . Główną zaletą takiego zestawu jest możliwość załadunku bydła bez wysuwania dachu lub z podniesionym o 10cm. Nie patrzę tu na ładowność samego auta ale zestawu, standardowo 3 osie auto i 2 osie przyczepą na pusto ok 22t i załadunek bydła piętrowo wychodzi bardzo wysoko. Kiedyś też mnie dziwiło po co komu 2 osiowe auta w trzech poziomach, dzisiaj już na to inaczej patrzę. Jest to porównywalne do ciągnika z naczepą a ewentualne wjazdy w ciasne miejsca łatwiejsze.


Na górę
PostWysłano: 08 kwie 2019, 20:24 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl
Opony możesz zmienić, tylko zależy jakie masz przełożenie osi. Mogę Ci sprawdzić po Vinie, albo sam zobaczysz po obrotach :)

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Na górę
PostWysłano: 08 kwie 2019, 20:49 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
Z oponami zobaczymy jak poskładam wszystko do kupy i coś pojeździ , potwierdziłem dzisiaj zakup więc trzeba będzie się z tym zmierzyć . Zastanawiam się tylko czy uderzać na autoryzowany serwis na dokładny przegląd i diagnostykę czy najzwyklej zrobić wymiany i się zbytnio zawczasu nie przejmować.


Na górę
PostWysłano: 12 kwie 2019, 20:11 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 67
Cytuj:
Z oponami zobaczymy jak poskładam wszystko do kupy i coś pojeździ , potwierdziłem dzisiaj zakup więc trzeba będzie się z tym zmierzyć . Zastanawiam się tylko czy uderzać na autoryzowany serwis na dokładny przegląd i diagnostykę czy najzwyklej zrobić wymiany i się zbytnio zawczasu nie przejmować.
Po co jechać do servisu,jeśli cos nie będzie grać i tak ci wyskoczy błąd.A jak bedzie swiecic wtedy pojedziesz jak nie bedzie wiadomo co. Teraz Szkoda kasy.Zwroc uwagę czy silnik nie jest mokry od płynu na 5-6 tłoku.to akurat ważne.


Na górę
PostWysłano: 13 kwie 2019, 17:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
W przyszłym tygodniu jadę odebrać, mam do domu prawie tyś km więc coś już będzie wiadomo.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2019, 6:55 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
Auto już w domu, po prawie tyś km żadnych niepokojących oznak silnik suchy jedynie coś oleju da się zauważyć między pierwszą a drugą głowicą ( tzn palec da się ubrudzić ale po bloku nie zdążyło polecieć) no i nieszczęsny zbiornik wyrównawczy poci się na zgrzewie :x . Spalanie na pusto 21 l , trasa z pod Frankfurtu do okolic Wielunia , PS pozdrawiam wszystkich podróżujących ta trasa ze środy na czwartek :lol: k...a jeden wielki stau. Dziś zaczynam szykować pod zabudowę tzn wywalam bdf , rama do piachu a następnie wszystkie wymiany. Dalsze losy pewnie do zobaczenia w garażu.
Obrazek


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2019, 8:03 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4162
Dobrze zrozumiałem, że zestaw 2+3 wychodzi 2 tony lżejszy niż 3+2? Skąd ta różnica? To tylko kwestia dodatkowej osi, czy będzie w aucie, czy w przyczepie. Długość ramy i tak jest dostosowana do ładowności.

PS: jaki przebieg?


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2019, 13:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
Trochę się źle wyraziłem zestaw 2+3 jest o ok jedną tonę lżejszy od 3+2 i dwie od 3+3 którego teraz używamy do wożenia tak żeby był uniwersalny ( bydło świnie ) . Różnica pewnie bierze się z rozmiaru kół i wykonania ramy ( przyczepa cała jest z aluminium tylko mocowania osi stalowe ) . Może też inaczej auto 3 poziomowe 3 osiowe z zabudową 7,2m w miarę lekkie waży ok 14t , 2 osiowe z zabudową 6.3m ok 12t. Na przyczepie między 2 a 3 osie jest ok 1tony różnicy.

Przebieg 610tyś.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2019, 17:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 paź 2018, 20:12
Posty: 84
JĘDREK wrzucaj koniecznie swoje poczynania do działy garaż masz ogromną wiedzę w przewozie żywca wielu skorzysta z twojej wiedzy.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2019, 20:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 67
Cytuj:
Trochę się źle wyraziłem zestaw 2+3 jest o ok jedną tonę lżejszy od 3+2 i dwie od 3+3 którego teraz używamy do wożenia tak żeby był uniwersalny ( bydło świnie ) . Różnica pewnie bierze się z rozmiaru kół i wykonania ramy ( przyczepa cała jest z aluminium tylko mocowania osi stalowe ) . Może też inaczej auto 3 poziomowe 3 osiowe z zabudową 7,2m w miarę lekkie waży ok 14t , 2 osiowe z zabudową 6.3m ok 12t. Na przyczepie między 2 a 3 osie jest ok 1tony różnicy.

Przebieg 610tyś.
Nie wiem skąd pobrales te dane .ale przypuszczam ze opierasz je na blednych zalozeniach.identyczny zestaw 2+3 i 3+2 beda w podobnej masie.to ze masz takie różnice bardziej winil bym zabudowę niż rozkład osi.os w naczepie jak i nienapedowa os w samochodzie masa szczególnie się nie rozni.3+3 to inna bajka ale na pewno nie dwie tony jeśli os jest nienapedowa.bierz pod uwagę jak solidna jest zabudowa i z czego wykonana.zabudowa na 2 osiowym aucie będzie dużo delikatniejsza od tej na 3 osiowym w sumie na takiej solowce będzie musiała wytrzymać ponad 200%ladownosci auta dwuosiowego no i czy identyczna marka auta jakie baki bo porownywanie premium10.8 litra silnik z300litrowym zbiornikiem a scaniiv8 z 1400 litrowymi zbiornikami jest bez sensu


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 20:20 przez tomco23, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2019, 20:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 67
Cytuj:
Cytuj:
Będziesz koła zmieniał? Jaki rozstaw?
Ma rozstaw 4.8 tak jak mi pasi, koła 315/70 też ujdą choć mogły być 315/80. Pewnie na początek tylko rama i felgi do piachu, trochę kosmetyki i przykręcimy zabudowę, jak będzie jeździć ok to wrzucę szeroki przód i pewnie jakieś nowe gumy na tył bo te może ze 30% mają. Zgłębiając w ostatnim czasie problematyczność silników Scania doczytałem że w s-kach też jest silnik DC13 XPI tyle że bez EGR a z adblue.
Tak dc13 w S ale to co napisałeś ma egr. A scania xpi bez ad blue przez egr przepuszacza az 30% spalin stad ogromne obciazanie termiczne układu chłodzenia.i rozciekanie się na 5-6 tłoku silnika.to nie egr w e4 gdzie taka sama chlodniczka przepuszcza tylko 7 % spalin.no i turbina


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2019, 19:45 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 176
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale
Tomco masy biorę z własnego doświadczenia, i porównuję auta o podobnych parametrach jedyna istotną różnicą jest długość podłóg całego zestawu w tym przypadku (6.3m samochód i 7.5m przyczepa) będzie o 0.6m mniej niż w standardzie 3+2 ( 7.2+7.2 ) i to niewątpliwie ma też wpływ.

Zabudowa na chwilę już na aucie , rama jednak nie będzie piaskowana bo nie ma czego jedynie butle i kilka uchwytów.
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe