Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 08 mar 2019, 20:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3771
Samochód: orange i grafitowy
na zestawie 4 osiowym nie będziesz miał więcej jak 36 dmc. zapomnij o nacisku 10 ton na oś (no chyba że chodzi o administracyjny.
realna ładowność na takim zestawie będzie ok. 20 ton nie więcej.
pisze to z doświadczeń na zestawach solo 2 osie + tandem 2 osie może w naczepach wychodzi to inaczej ale nie sądzę.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 08 mar 2019, 21:15 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4162
Cytuj:
5) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy,
jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:
a) wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m – 36 ton,
b) jest większa niż 1,8 m – 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c;
Dla CS 2 + naczepa 2 osie na szerokim rozstawie (ponad 1,8 m) jest w sumie 38t. Nie wiem czemu to tak nieprecyzyjnie jest zapisane.
Martwiłbym się tylko naciskami na osie.
5eba to wynalazł u Niemców, że takie zestawy stosują pod wannami i z tego co pisał sam ma taką naczepę.
https://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge ... gelenkung/


Na górę
PostWysłano: 08 mar 2019, 23:42 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3771
Samochód: orange i grafitowy
5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:
1) pojedynczej osi nienapędowej – 10 ton;
2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:
a) mniej niż 1 m (d < 1,0) – 11 ton,
b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 ≤ d < 1,3) – 16 ton,
c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 ≤ d < 1,8) – 18 ton,
d) 1,8 m lub więcej (1,8 ≤ d) – 20 ton;

2. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust. 1, są wartości rzeczywiste.

ten rozstaw 1,8 m. jest bardzo dużym rozstawem - holenderskie dwuosiówki mają takie rozstawy i często ostatnia jest skrętna..

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 1:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Są naczepy 2 osiowe na zwykłym rozstawie 1310 i są na takim dużo większym np. Fliegl Twin 200, one pewno mają te 1800+
Skoro DMC jest 38ton to realna ładowność sugeruje około 24t bo przecież taki zestaw będzie ważył max 14 ton...
Ciekawe jak to jest w realu bo obiecująco to wygląda.
Kiedyś czytałem artykuł o Krone 2 osiowej firance na dużym rozstawie, która miała ładowność 25 ton...


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 6:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3771
Samochód: orange i grafitowy
jeżeli wychodziły by realnie takie ładowności przy równomiernym rozłożeniu ładunku na całej podłodze to nikt nie bawił by się w 3 oś.
patrzę jak rozkładają się obciążenia w takim zestawie jak mój - waga całości z ładunkiem 31500, waga na pusto 15800, ładunek na samochodzie 7600, ładunek na przyczepie 8100, waga samochodu z ładunkiem 18400 (+ 400) , waga przyczepy z ładunkiem 13100 (podczepionej do pojazdu), obciążenie osi napędowej 11900,
w ciągniku oś napędową masz bardziej przesuniętą do przodu względem pojazdu ciężarowego.
poprzednia przyczepa miała mniejszy rozstaw i dodatkowo pierwsza oś była w większej odległości od osi napędowej różnica tylko 10 cm. a naciski znacząco się zmieniły na korzyść osi napędowej (są mniejsze).

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 10:26 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Obrazek

Krone Megaliner Eco Twin ponoć ma ładowność 25,3 tony, rozstaw osi 1810mm, nacisk na siodło 12 ton.
Fliegl Twin 200 ponoć też ma 25 ton ladownosci????
Tyle na szybko znalazłem...Ale jest mały haczyk: producenci podają ładowność techniczną, a ile będzie w dowodzie naprawdę??? :?:


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 11:37 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3771
Samochód: orange i grafitowy
no właśnie te 12 ton na siodło to ile będzie nacisku na os napędową? 13-14 ton?
na pusto pewnie będzie 2,5 -3 tony nacisku na napędzie.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 12:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Tego to niewiadomo, ale u mnie w specyfikacji Krone standard też mam 12 ton na siodło opisane...
Najlepiej jakby się ktoś zgłosił co ma lub chociaż jechał tym...


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 14:55 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2454
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN
Tyle ma, bo zawsze możesz podpiąć pod trzyosiowy ciągnik i wtedy naciski na osie będą pasować.

_________________
3+9=11


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 15:39 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2670
Samochód: b5
Lokalizacja: eu
Cytuj:
Tego to niewiadomo, ale u mnie w specyfikacji Krone standard też mam 12 ton na siodło opisane...
Najlepiej jakby się ktoś zgłosił co ma lub chociaż jechał tym...
Tu masz wpis Filipa o tym wynalazku...
Widziałem że Polmack używa taką naczepę

_________________
niepraktykujący abstynent
Ubieraj się w "Dalnoboishik"™


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 17:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 129
Nie liczyłbym na jakąś sensowną ładowność typu 20+.
Tak jak napisano powyżej, po podpięciu pod ciągnik 3 osiowy dopiero zapewne mogą być takie ładowności realne, tak, żeby naciski grały.

Ładowność podawana przez producenta też jest różna, ni jak mająca się do realnych możliwości.
Prosty przykład, naczepy 3 osiowe mają ładowność (administracyjną) po 28.5t przy masie własnej 6.5t. No ale co z tego, jak w PL takim zestawem nie załadujesz 28.5t, bo i tak trzyma Cię DMC 40t, a masa własna takiego zestawu skutecznie zjada tą niby dużą ładowność.

Z 2 osiówkami będzie to samo. Niby załadujesz 25t (Fliegl), ale bez szans na normalny nacisk na oś. A kupić taką naczepę, żeby mieć tylko problem, to jest bez sensu. Oszczędność wątpliwa, zwłaszcza po zmianach w maucie w Niemczech. Sprzedać to po paru latach też będzie problem.

Nawet jak uda Ci się skomponować taki zestaw z naczepą 2 osiową, to w kalkulacji trzeba wziąć pod uwagę, że przez wyższy nacisk na oś i siodło, wszelkie podzespoły bardziej dostaną po dupie niż w klasycznym zestawie, co w ostatecznym rozrachunku może wyjść bokiem.

Poza tym trzeba mieć mega pewną robotę i kontrakt, żeby bawić się w takie rozwiązania.

Moim zdaniem nie kombinować, normalna naczepa 3 osiowa, raz na jakiś czas przejechać się z ośką na ziemi i problemu nie będzie z rdzewiejącymi tarczami.


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 19:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Dokładnie, największe pytanie czy to ma sens taka 2ośka?
Niektórzy twierdzą że to przyszłość bo taka naczepa jest bardziej zoptymalizowana...
Jakby niebyło całe życie woże prawie tonę złomu bez potrzeby w postaci trzeciej osi, którą tylko wykorzystuje do szlifowania tarcz. Gdyby nie to od trzech lat by w górze jeździła.
W pierwszej naczepie miałem bębny i niebyło problemów one nie rdzewiały bo były zamknięte od tyłu.
Tarcze w podnoszonej osi to porażka, w tym tygodniu jechałem po mokrym pół godziny i już zardzewiałe...
Na drugi dzień wiozłem 10 ton i po 150 kilometrach dalej przy krawędziach nie wyszlifowane... Ehhhhhhhh może jakby się woziło po 25 ton i gaz/hamulec to może by było inaczej...


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 19:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4488
Samochód: Volvo FH
Nie wiem czy mi sie wydaje, czy trochę dramatyzujesz. Bo Ci przy krawędziach rdzy nie wyszlifowało, weź co Ty, serio się tym stresujesz, czy robisz nas w balona?

Życzę Ci, żebyś zawsze miał takie problemy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 20:25 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Bo prawda jest taka że to są już tarcze do wywalenia.
Obecna naczepa była kupiona półtoraroczna z tym że jeździła niecały rok później długo stała. Na zewnętrznych krawędziach było trochę rdzy. Oczywiście nic z tym nie robiłem bo sobie myślałem zaraz się zapoleruje...
No uwaga zendra jest taka że ZAWSZE klocek wybierze a na tarczy tylko dziadostwo zapoleruje a to rosnie cały czas...Po kilku latach aż zendra odprysła i oczywiście cześć tarczy nie hamuje. Efekt był taki że tarcza 430 hamowała jak 370ka. Raz mi się przy kontroli dowalili że jest korozją hamulców i niemaja pełnej sprawności, ledwo z dowodem odjechałem.

Obrazek

Zobaczcie ile nie hamuje, 1/3 powierzchni, a zaczęło się że na rancie troszkę zardzewiało...
Wkoncu musiałem wywalić wszystkie tarcze.


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 20:57 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3771
Samochód: orange i grafitowy
zaraz zaraz nie wiem czy z dobrej strony patrzę ale zardzewiała tarcza to jest na 3 osi bo na pierwszej jest całe koło złożone, tarcza na środkowej jest chyba nowa.
no chyba że to ma być przykład "jak rdzewieje tarcza".

w przyczepie na osiach BPW sa od środka normalne osłony tarczy bardzo podobne jak w bębnach.
zupełnie inna sprawą jest że taka osłona kosztuje sporo kasy u winklera kupowałem i płaciłem pól roku temu coś ponad 200 złotych - za kawałek wyprofilowanej blachy.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2019, 21:12 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Tak to jest zdjęcie poglądowe, wymieniałem rok temu tarcze 2 i 3 osi.
Na pierwszej podnoszonej wymieniałem z pięć lat wcześniej, niby najmniej jeździła a pierwsze poszła na złom z tego powodu co pisałem.
W drugiej Krone mamy BPW 370mm i tam się zendra nie robi, podnoszenia niema ale z tyłu są te blachy co piszesz, to jest fajna sprawa.


Na górę
PostWysłano: 14 mar 2019, 21:38 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6048
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jak miałeś grubą warstwę tej rdzy na tarczy, trzeba było wziąć młotek i zbić tą zgorzel rdzy.
Jakoś w ciągniku z osią podnoszoną nawet po dwóch miesiącach nie używania osi podnoszonej, rdza schodzi z całej tarczy hamulcowej.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 14 mar 2019, 23:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
No tak właśnie zrobiłem delikatnie młoteczkiem, jednak po odprysnieciu tarcza była tam milimetr cieńsza i dalej miała korozję, żeby było git trza by było ztoczyć z półtora milimetra na stronę więc poszły na złom.
Teraz na podnoszonej pilnuje a i tak na zewnątrz robi się z centymetr takiej jakby zapolerowanej zendry.
Ta część wyslizgana po deszczu zaraz się robi lustro a to ciemniejsze odrazu łapie i niechce się wypolerowac...
Niby pierdoła ale mnie wkurza takie coś ze nie jest cała tarcza lustro...


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2019, 7:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6048
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Dużo jeszcze w tym przypadku zależy jak twarde są klocki hamulcowe.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2019, 9:08 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 736
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek
Napewno jest to zależne, oryginalne klocki mniej pyliły, teraz założyłem Textar i z nowymi tarczami jest git ale na podnoszonej zrobię fotkę.
Oglądałem w innej naczepie tarcze na podnoszonej osi:
2018r październik, na 1 cm od zewnątrz już zendra zapolerowana... U mnie tak się właśnie delikatnie zaczęło i narastało aż tarcze się zupełnie spierniczyły...

Dlatego zastanawiam się czy nie lepsza naczepa 2 osiowa jak się nigdy nie wozi ponad 18 ton...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe