Strona 1 z 23 [ Posty: 457 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 523 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 maja 2007, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Mam nadzeję iż kiedyś doczekam sie działu na tym forum o naczepach....wg mnie kwestia bardzo ważna w transporcie choc pomijana na forum.....

Dziś chciałbym zaprezentować naczepy typu chłodnia...dodam iz od pewnego czasu interesuje się tą tematyką....


Zapraszam...

NACZEPA CHŁODNIA: KRONE – Cool Liner, typ: SDR 27 eL2 – S z przeznaczeniem dla Polski

Dane techniczne
Masa własna (z agregatem): 7 700 kg
Nacisk siodła: 12 000 kg
Nacisk osi: 3 x 8 000 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 36 000 kg
Dopuszczenie do ciągnika siodłowego: ISO 1726

Podwozie
podwójny t-ownik nośnik wzdłużny (2500 mm) i nośniki poprzeczne
sworzeń królewski
nowe wykonanie tyłu
długość ramy: 13 545 mm (łącznie z wspornikiem tylnym)
szerokość wspornika tylnego: 2 585 mm

Podpory
mechaniczne podpory sztuk 2 x 12 ton, produkcja JOST - MODUL, HAACON (wg wyboru producenta)
końcówka półokrągła
obsługa jednostronna - (prawa)

Osie
3 x osie, nośność 3 x 9 000 kg
zawieszenie – amortyzacja poduszki powietrzne typu BPW
zawór podnoszenia i opuszczania naczepy (1 szt.)
centrowanie środkowe

Opony
6 x tarcze kół - stalowe
opony 385/ 65 R 22,5 (11,75 x 22,5) producent naszego wyboru

Kosz
możliwość montażu/demontażu, mocowanie z tyłu po prawej lub lewej stronie
kosz ocynkowany

Błotniki
błotniki według normy EG 78/549/EWG fu i 91/226 EWG

Hamulce
hamulce tarczowe typu BPW według normy 71/320/EWG ff/ECE R13
wtyczka diagnostyczna
dwa kliny
instalacja ABS, 2S/2M, 2 czujniki na jedną oś
instalacja EPS, 2 sensory na oś

Oświetlenie
instalacja oświetleniowa według normy EG – 76/756/EWG ff
dwa duże światła obrysowe na gumowych nóżkach
boczne światła obrysowe typu LED według normy EG
wtyki elektryczne według normy DIN ISO 3731, 24 Volt 7 żyłowy
światła tylne wielofunkcyjne
dodatkowe dwa reflektory tylne

Podłoga
podłoga typu BO 13360
wanna podłogowa aluminiowa Low-Nosie
testowana według CSC/EN 283 dodatkowo wzmacniana w tylnej części

Powłoka
typ powłoki lakierniczej 13360
powłoka lakiernicza standardowa, maksymalnie w dwóch kolorach
podwozie RAL 5010 niebieskie
osie czarne
tarcze kół srebrne
części dodatkowe czarne lub srebrne

Dodatkowe
kosz na palety - w cenie
koło zapasowe - w cenie
dwa kosze na koła zapasowe - w cenie
dwie tablice odblaskowe czerwono/żółte - w cenie
rękaw rozprowadzający strumień powietrza - w cenie
oś podnoszona - w cenie
zbiornik paliwa 240 litrów - w cenie
agregat Thermo King SL 200 e 30 (gwarancja dwa lata) - w cenie z montażem

Kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek



NACZEPA CHŁODNIA SCHMITZ CARGOBULL, typ: SKO 24/L-13.4 FP 60 COOL - z przeznaczeniem dla Polski



Dane techniczne
Długość zabudowy (w świetle-użytkowa) 13.315mm

Szerokość zabudowy (w świetle) 2.460mm

Wysokość zabudowy (w świetle) 2.650mm

Masa własna 8.313kg
Ładowność 26.687kg


Wysokość siodła 1.139mm

Długość całkowita 13.550mm

Szerokość całkowita 2.600mm

Wysokość całkowita 4.013mm

Podwozie

- krótka rama dla zabudowy samonośnej
- tylne urządzenie zabezpieczające wg Dyrektywy 70/221/EWG
boczne urządzenie ochronne połączone ze skrzynią paletową wg Dyrektywy 89/297/EWG
- kosz na 2 koła zapasowe - umiejscowiony za zespołem osi (brak koła zapasowego)
- 2 odbojnice gumowe z tyłu pojazdu
- uchwyt dla gniazd elektrycznych i przyłączeń hamulcowych na przedniej ścianie
- klucz do osi 9-tonowych


Podpory

- JOST ze stopami półokrągłymi,
- obsługa jednostronna

Osie

- osie SAF z systemem ROTOS (system EBS2S/2M)
- elektroniczny system hamulcowy z systemem kontroli trakcji RSP
- zawieszenie pneumatyczne CARGOBULL, typu "MRH2-H030"

Opony

- felgi stalowe z odsadzeniem
- koła w rozmiarze 385/65R22.5 - wg wyboru Producenta (GY,DU,BS)
- hamulce tarczowe


Kosz

- kosz na 2 koła zapasowe, umiejscowiony za zespołem osi


Błotniki

Hamulce

- hamulce tarczowe

- układ hamulcowy pneumatyczny, dwuprzewodowy, wg Dyrektywy 71/320/EWG
- hamulec postojowy pneumatyczny
-regulacja poziomu za pomocą dźwigni zaworu przepływowego z funkcją Auto-Reset (naczepa powraca samoistnie do wysokości jazdy po przekroczeniu prędkości 17 km/h - zapbiega uszkodzeniu zawieszenia)

Oświetlenie

- układ 24V wg Dyrektywy 76/756/EWG
- sześciokomorowe lampy tylne
- 2 gniazda siedmiopolowe: 1xDIN ISO 3731, 1xDIN ISO 1185
- światła obrysowe LED z funkcją odblasku, 2 górne światła LED z przodu - białe i 2 tylne z tyłu - czerwone
- 1 para tylnych świateł ustaljących pozycję pojazdu na gumowych wysięgnikach
- ABS/EBS poprzez gniazdo ISO 7638 + CAN
- 4 lampy oświetleniowe wpuszczone w dach, włącznik za uchwytem tylnych lamp


Podłoga

- aluminiowa podłoga z blachy ryflowanej, osadzona na drewnanej sklejce
- izolacja termiczna 100mm twardej piany poliuretanowej ze wzmocnieniami poprzecznymi
- podłoga jako aluminiowa wanna
- aluminiowe listwy (300mmx4mm) na ścianach bocznych i czołowej zespawane z podłogą


Powłoka

- panele FERROPLAST wykonane z twardej poliuretanowej piany, bez mostków cieplnych, całkowicie szczelne na dyfuzję pary,
- zewnętrzna część paneli - ocynkowana, wysokogatunkowa blacha o grubości 0,6mm lakierowana metodą KATAFEROZY,
- powierzchnia paneli we wnętrzu pojazdu pokryta powłoką z tworzywa sztucznego
- ŚCIANA CZOŁOWA: Ferroplast o grubości 50mm ze wzmocnieniami pod agregat chłodniczy
- ŚCIANY BOCZNE: Ferroplast o grubości 65mm
- DACH: Ferroplast o grubości 85mm
- DRZWI: dwuskrzydłowe Ferroplast o grubości 80mm, 3 zawiasy aluminiowe na skrzydło
- rama drzwi ze stali szlachetnej
- aluminiowa warstwa ochronna u dołu drzwi, wewnątrz 300mmx4mm

Dodatkowe

- zbiornik paliwa 240 litrów - w cenie

- agregat Thermo King SL 200 e 30 (gwarancja dwa lata) - z montażem w cenie
- 2 ZAMKNIĘCIA Z DUŻYM UCHWYTEM PRZYPADAJĄCE NA KAŻDE SKRZYDŁO DRZWI TYLNYCHz montażem
- AUTOMATYCZNIE PODNOSZONA OŚ

Dodatkowe pole na tekst
- certyfikat niemiecki ATP FRC
- niemiecki certyfikat zamknięcia celnego
- tablice długiego pojazdu
- tablice TIR
- skrzyniopaleta na 33 europalety (pokrywa w kolorze białym)
- skrzynka narzędziowa z PCV
- profile cyrkulacyjne - 4 szt. (brak klap wentylacyjnych)
- kanały powietrzne
- gumowa alistwa ochronna na wysokość zabudowy na ramie zewnętrznej drzwi

Kilka fotek:


Obrazek

Obrazek

Obrazek



Zapraszam do dzielenia sie zdjęciami zestawów z chłodniami i wszelkimi radami z nimi związanymi...

Wkrótce nowe naczepy....






(C) citronex.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 14 maja 2007, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Zaraz powstanie masa tematów typu "firanki" "wywrotki", ale, co jak co,chłodnia to jakiś specjalistyczny pojazd jest ... Więc pasowałoby przede wszystkim zmienić te opisy, bo komu się będzie chciało czytać takie książki ... może jakaś tabelka porównawcza? Poza tym najważniejszą kwestią jest agregat, a to pominąłeś w opisie. Temat może i dobry, ale nie robiłbym z tego takiej książki, wypisał największych producentów, trochę o agregatach, typy chłodni i starczy.

pozdrawiam

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 14 maja 2007, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Zgoda kolego r,ale właśnie chciałem profesjonalnie podejść do tematu....może i te opisy są za długie ale ja ich zmianiał nie będe, w przszłości będą równie długie a co do agregatów to wypisałem tylko ich typy bo nieposiadam większej wiedzy na ich temat...itu pojawia się moja prośba do doświadczopnych w temacie userów o przedstawinie agregatów różnych firm...

Zasztrzegam sobie możliwość przedstawiania innych naczep chłodni w tym temacie...

Zapraszam do zamiestrzania zdjęć..


Tytuł:
Post Wysłano: 14 maja 2007, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2006, 21:33
Posty: 217

Post Wysłano: 14 maja 2007, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

No dzięki kolego Rafał, kolejna porcja sprzętu. Zacznę od tej na zdjęciu jest to:

NACZEPA Z ZABUDOWĄ CHŁODNICZĄ WIELTON NS34CT/I NS34CB/I


OPIS WYPOSAŻENIA STANDARDOWEGO:

Rama:
konstrukcja stalowa wykonana ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości
dwuzakresowe nogi podporowe,
boczne zabezpieczenia,
zderzak tylny z ślizgami promowymi,
płyta sprzęgu z 2 calowym sworzniem królewskim


Podwozie:
3-osie tarczowe lub bębnowe - obciążenie techniczne osi do 9000 kg
zawieszenie pneumatyczne,
dwuzakresowe nogi podporowe,
boczne zabezpieczenia antywjazdowe,
zderzak tylny z ślizgami promowymi,
płyta sprzęgu z 2 calowym sworzniem królewskim,

Układ hamulcowy
zgodny z obowiązującymi Europejskimi Dyrektywami,
automatyczna regulacja hamulców,
system antyblokujący ABS/EBS
pierwsza oś podnoszona w cyklu automatycznym,
możliwość chwilowego dociążenia osi pojazdu ciągnącego,
zawór podnoszenia i opuszczania skrzyni ładunkowej

Zabudowa
▪ Materiał
konstrukcja samonośna, klejona z płyt warstwowych typu „sandwich” izolowanych bezfreonową pianką poliuretanową (bez mostków cieplnych) z poszyciami:
- zew. z laminatu poliestrowo-szklanego z żelkotem
- wew. Z blachy stalowej ocynkowanej z powłoką PVC o zwiększonej odporności na ścieranie
▪ Drzwi tylne
dwuskrzydłowe wypełnione płytą o grubości 100 mm,
rama drzwi ze stali kwasoodpornej,
po dwa zamki obrotowe na skrzydło wykonanymi ze stali kwasoodpornej
▪ Ściany boczne
płyta o grubości 60 mm
od wewnątrz zabezpieczona aluminiowym kątownikiem przypodłogowym na wysokości 300 mm,
oraz aluminiową listwą odbojową o szer. 250 mm na wysokości 1200 mm od podłogi
▪ Ściana przednia
płyta o grubości 100 mm,
wzmacniana pod agregat chłodniczy, z kanałem cyrkulacji zimnego powietrza
▪ Dach
płyta o grubości 100 mm z wbudowanym oświetleniem zabudowy,
▪ Podłoga
samonośna, izolowana o grubości 100 mm,
przystosowana do jazdy wózkiem widłowym
warstwę wierzchnią stanowi jednolita wylewka z powierzchnią antypoślizgową
w tylnej części kanały odwadniające, wraz z płytą wykonane ze stali kwasoodpornej,
▪ Pozostałe elementy
zabezpieczenie otwartych drzwi po prawej i lewej stronie,
zamknięcie celne TIR
uchwyt wejściowy zamontowany w tylnej części zabudowy

Instalacja elektryczna
24 v zgodna z obowiązującymi Europejskimi Dyrektywami,
lampy tylne zespolone pięciokomorowe,
oświetlenie tablicy rejestracyjnej,
oświetlenie obrysowe i boczne diodowe,
2 elektryczne gniazda przyłączeniowe plus dodatkowe 15 pinowe zainstalowane na ścianie przedniej wraz z gniazdem ABS/EBS

Lakierowanie
wszystkie elementy stalowe oczyszczane poprzez dwukrotny proces śrutowania,
lakierowanie w komorach lakierniczych standardowo na kolor czarny RAL 9005 lub czerwony RAL 3004

Koła
felgi stalowe,
opony 385/65 R 22,5 7 sztuk

Inne wyposażenie
2 kliny pod koła z mocowaniem,
skrzynka narzędziowa z zamkiem,
4 błotniki, odpowiednio tylne wyposażone w chlapacze,
kosz na koło zapasowe

WYPOSAŻENIE DODATKOWE

Opcje do wyboru
Podłoga wyłożona blachą aluminiową połączona z ochroną boczną
Dodatkowe wzmocnienie dachu (przewóz ciężkich półtusz)
Ściana grodziowa - przesuwna uchlna
Pionowe listwy na ścianach bocznych umożliwiające
montaż belek II poziomu podłogi w dowolnym położeniu
Belki II poziomu podłogi szt. 22
Jeden rząd uchwytów mocowania ładunku umieszczony na powierzchni ściany
Jeden rząd uchwytów mocowania ładunku umieszczony wewnątrz ściany
Listwy prowadzące haki /szyna
Blokada haków
Eurohaki do półtusz 250 szt.
Manometryczny wskaźnik nacisku na oś
Licznik kilometrów
Zaczepy promowe 6 sztuk
Skrzynka narzędziowa
Skrzynka na gaśnicę
Gaśnica 6 kg
Ogumienie MICHELI 385/65 R 22,5’
Opony Bridgestone
skrzynia na 36 euro palet

HOMOLOGACJE

Produkt posiada Świadectwo Homologacji wydane przez Ministerstwo Infrastruktury.
Produkt posiada certyfikat ATP.

WARUNKI GWARANCJI

Producent pojazdu udziela gwarancji na okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów a na poszczególne podzespoły osi zgodnie z wytycznymi producentów osi.

Kolejny polski produkt:


Zasław



Podwozie:
rama wykonana ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości, podłużnice spawane pod topnikiem automatem spawalniczym ESAB
3 osie BPW Eco Plus o technicznej nośności 9000 kg
zawieszenie pneumatyczne
sworzeń sprzęgu JOST 2"
podpory mechaniczne, bezobsługowe z dwoma prędkościami wysuwu
odbojnice przeciwnajazdowe zgodne z ECE

Układ hamulcowy:
bębnowy lub tarczowy
system antyblokujący ABS/EBS 4S2M

Koła:
ogumienie 385/65 R 22,5 - 6 sztuk
ogumienie 385/55 R 19,5; 435/50 R 19.5 - 6 szt. dla wersji mega
felgi stalowe

Instalacja elektryczna:
24 V, zgodna z przepisami o ruchu drogowym i ECE
światła tylne zespolone
światła obrysowe
2 gniazda przyłączeniowe oraz gniazda ABS/EBS na ścianie przedniej

Skrzynia ładunkowa:
konstrukcja samonośna, klejona z płyt warstwowych typu „sandwich” izolowanych bezfreonową pianką poliuretanową (bez mostków cieplnych) z poszyciami zewnętrznymi z laminatu poliestrowo-szklanego z żelkotem, wewnętrznymi z blachy stalowej ocynkowanej z powłoką PVC o zwiększonej odporności na ścieranie
ściana przednia przystosowana do montażu agregatu chłodniczego, z kanałem cyrkulacji zimnego powietrza
podłoga izolowana (wzmocniona pod wjazd wózkiem z paletami), pokryta przeciwpoślizgową wylewką z żywicy poliestrowej

Lakierowanie:
elementy stalowe konstrukcji oczyszczane są przed spawaniem na śrutownicy. Po spawaniu i wstępnym montażu, konstrukcja jest ponownie śrutowana i odtłuszczana. Ostatnim etapem procesu jest nakładanie wysokiej jakości powłoki lakierniczej

Wyposażenie:
koło zapasowe z windą – 1 szt.
2 kliny pod koła
plastikowa skrzynka narzędziowa wraz z wyposażeniem (klucz do kół, trójkąt ostrzegawczy)
zbiornik na wodę z pojemnikiem na mydło
tablice wyróżniające
zawór poziomowania do rampy H-S
manometr
drabinka ułatwiająca wejście do naczepy zamontowana pod tylnym obrzeżem

Gwarancja:
12 miesięcy
dodatkowy 24-miesięczny okres gwarancyjny na konstrukcję spawaną ramy naczepy
osie BPW Eco Plus (on-road) – 60+36 miesięcy bez limitu przebiegu

Kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek






(C) wielton.pl

(C) zaslaw.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 14 maja 2007, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Ja proponuje podpiąć ten temat pod dział "Zestawy Drogowe" to taka moja sugestia. A co do chłodni to mam pytanie: potrafi mi ktoś powiedzieć jak nazywa się urządzenie w chłodniach które rejestruje temperaturę i być może inne parametry w czasie transportu towaru, to coś w stylu tachografu w ciężarówkach. I słyszałem też gdzieś że niektóre naczepy (ale niewiem czy chłodnie) mają liczniki przejechanego dystansu w piastach kół czy też gdzieś indziej. Niewiem czy to prawda więc proszę o sprostowanie jeśli ktoś coś o tym wie :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 14 maja 2007, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

zapewne chodzi ci o rejestrator temperatury - Termograf, przy nowej naczepie CHEREAU kosztuje on 650 euro.
Natomiast licznik osi można sobie dokupić do kązdej naczepy, nie tylko chłodni.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 15 maja 2007, 10:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

....no dobrze ale jak jest z obsługą agregatu..na czym to polega? Ile wytrzymują takie agregaty? Jakie wady lub zalety mają poszcególne urządzenia? Ile palą?.......


Tytuł:
Post Wysłano: 15 maja 2007, 14:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

skoczek69 wiem że w TK można jakoś sprawdzić temp. i motogodziny z jakiegoś okresu czasu. A może chodzi ci o "szpiegi", które wrzucają na zachodzie, one rejestrują temp.

Cytuj:
...no dobrze ale jak jest z obsługą agregatu..na czym to polega? Ile wytrzymują takie agregaty? Jakie wady lub zalety mają poszcególne urządzenia? Ile palą?.......
Gdzieś o tym pisałem, był temat o agregatach ... poszukaj, tam jest moje zdanie

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 16 maja 2007, 8:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Dane technicze agregatów Thermo Kinga:

SL-100e

Dane techniczne
Długość naczepy do 12 m
Typ aplikacji jedno-komorowe
Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy
Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny
Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 5,0 kg
Wydajność chłodnicza
silnik spalinowy -20°C/0°C 5800 / 9200 W
Wydajność chłodnicza
silnik elektryczny -20°C/0°C 5300 W/7400 W
Wydajność wentylatorów 0Pa 4250 m³/h; 12 m/s
Wydajność wentylatorów 450Pa 3150 m³/h; 12 m/s
Typ sterownika Thermoguard® VI
Silnik spalinowy TK 486 di; 18.3 kW
Sprężarka X 426
Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW
Waga urządzenia wersja 30 733 kg
Waga urządzenia wersja 50 844 kg
Okres gwarancji 24 miesiące
Certyfikat ATP MR 80 RVTC
Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03




SL-200e


Dane techniczne
Długość naczepy do 13,6 m
Typ aplikacji jedno-komorowe
Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy
Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny
Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 6,35 kg
Wydajność chłodnicza
silnik spalinowy -20°C/0°C 7700 / 13000 W
Wydajność chłodnicza
silnik elektryczny -20°C/0°C 6100 W/9200 W
Wydajność wentylatorów 0Pa 5000 m³/h; 17 m/s
Wydajność wentylatorów 450Pa 3600 m³/h; 17 m/s
Typ sterownika Thermoguard® VI
Silnik spalinowy TK 486 di; 21.3 kW
Sprężarka X 426
Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW
Waga urządzenia wersja 30 765 kg
Waga urządzenia wersja 50 869 kg
Okres gwarancji 24 miesiące
Certyfikat ATP MR 79 RVTC
Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03



SL-400e


Dane techniczne
Długość naczepy do 13,6 m
Typ aplikacji jedno-komorowe
Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy
Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny
Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 6,35 kg
Wydajność chłodnicza
silnik spalinowy -20°C/0°C 9000 / 17500 W
Wydajność chłodnicza
silnik elektryczny -20°C/0°C 6700 W/12400 W
Wydajność wentylatorów 0Pa 5500 m³/h; 19 m/s
Wydajność wentylatorów 450Pa 4600 m³/h; 19 m/s
Typ sterownika Smart Reefer®
Silnik spalinowy TK 486 di; 25.7 kW
Sprężarka X 430
Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW
Waga urządzenia wersja 30 771 kg
Waga urządzenia wersja 50 879 kg
Okres gwarancji 24 miesiące
Certyfikat ATP MR 81 RVTC
Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03



Spectrum SL

Dane techniczne
Długość naczepy do 13,6 m
Typ aplikacji wielokomorowe-komorowe
Zasilanie agregatu wersja 30 silnik spalinowy
Zasilanie agregatu wersja 50 silnik spalinowy i elektryczny
Czynnik chłodniczy HFC R-404A; 7,7 kg
Wydajność chłodnicza
silnik spalinowy -20°C/0°C 8500 / 15000 W
Wydajność chłodnicza
silnik elektryczny -20°C/0°C 6000 W/9500 W
Wydajność wentylatorów 0Pa 5000 m³/h; 17 m/s
Wydajność wentylatorów 450Pa 3600 m³/h; 17 m/s
Typ sterownika Smart Reefer®
Silnik spalinowy TK 486 di; 25.7 kW
Sprężarka X 430 RL
Silnik elektryczny 400V/3/50; 9.3 kW
Waga urządzenia wersja 30 785 kg
Waga urządzenia wersja 50 884 kg
Okres gwarancji 24 miesiące
Certyfikat ATP M 528 Cemafroid
Transportowy Dozór Techniczny TDT-W-49/03





(C) http://www.carrier.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 13 wrz 2007, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2007, 17:15
Posty: 11

Czy ktoś zna kody błędów jakie pojawiają się w pracy agregatów chłodniczych Thermo King.Byłbym wdzięczny. :lol:
Zapomniałem dodać że numery tych błędów pojawiają się na wyświetlaczu sterownika w kobinie kierowcy. :lol:

_________________
Jeśli lubisz to co robisz to nie praca, to przyjemność.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 wrz 2007, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2643
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia

A może kolega januszzz masz jakieś informacje o chłodni Kegla?


Tytuł:
Post Wysłano: 27 wrz 2007, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 357
GG: 0

Mam taką nietypową prośbę ... Mógłby któryś z userów [o ile posiada] zamieścić zdjęcie "od tyłu" chłodni Lamberet SR2 ?? Szukam w necie - zresztą dość nieskutecznie ...
Dzięki z góry :)

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 27 wrz 2007, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Chyba Łukaszz nie będzie miał za złe :wink: .

viewtopic.php?t=6515&postdays=0&postorder=asc&start=0

Oczywiście, że nie. Jak widać stare tematy jeszcze się przydają. :wink: / Łukasz


Tytuł:
Post Wysłano: 03 paź 2007, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 444
Lokalizacja: WM

Chłodnie odgrywają bardzo ważną rolę w transporcie drogowym. Za ich pomocą możliwe jest przewożenie produktów, które potrzebują niskich temperatur sięgających nawet do -20 stopni Celsjusza (w niektórych przypadkach nawet jeszcze mniejszych), aby się nie zepsuć. Do takowych można zaliczyć m.in. jogurty, mrożonki, czy też różnego rodzaju mięsa.

Obrazek

Do transportu mięsa w postaci półtusz stosowane są specjalne chłodnie zwane potocznie "hakówkami". Jak sama nazwa wskazuje, zwierzęta te są przewożone na hakach, które przymocowane są do "sufitu". Łącznie można zawiesić ponad 300 haków w pięciu rzędach, co oczywiście nie oznacza, że jednorazowo można przewodzić taką samą liczbę półtusz. Chłodnie te są nieco droższe od zwykłych, ale za to różnica cenowa powinna się zwrócić w przeciągu zaledwie kilku miesięcy, a to z tego względu, że taki typ transportu jest bardziej opłacalny od przewozu np. owoców, czy warzyw (różnica na jednym kursie wynosi w granicach 500-800 euro).

Obrazek

Największą popularnością wśród klientów cieszą się tacy producenci chłodni jak:
  • Schmitz Cargobull
  • Lamberet
  • Krone
Agregaty do tego typu naczep aktualnie produkują dwaj producenci: Thermo King, oraz Carrier. Są one bardzo zbliżone pod względem parametrów technicznych jednak większym zainteresowaniem cieszy się Thermo King.

Obrazek

Wbrew pozorom chłodnie nie mają tylko i wyłącznie zastosowania w przewozie produktów łatwo psujących się, ale także mogą służyć m.in. do transportu sprzętu RTV/AGD, mebli, cegieł (!), oraz wielu innych rzeczy. Zaleta ta czyni te naczepy bardzo funkcjonalnymi jednak przy zakupie trzeba liczyć się sporymi kosztami. Chłodnie są ok. 2 razy droższe od zwykłych firan, jednak większość produktów w nich przewożonych nie podlega zakazom drogowym.

Tekst, zdjęcia: Łukasz Wocial

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Ostatnio zmieniony 04 paź 2007, 14:00 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 03 paź 2007, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 16:29
Posty: 89
Lokalizacja: :::SZCZECIN:::

A ja mam takie pytanie. Czemu większośc chłodni jest koloru białego? Wiele dużych firm które posiadają charakterystyczne malowanie firany mają np. czarne(PEKAES) lub żółte(Will Betz). Chłodnie jednak są białe.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 paź 2007, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1143
Samochód: ACTROS MP4
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Kolego a wiesz jaki jest koszt pokrycia takiej powierzchni czymś innym niz biel...?Niektóre firmy posiadają pieknie,pomalowane chłodnie,ale to są zbyt duże koszta dla innych przewozników-koszt robocizny,lakierów,postoju pojazdu(jak stoi to nie zarabia...)-dlatego niestety niewielu przewozników wybiera taką drogę... :( Kolego Łukaszz zapomniałeś jeszcze dodać do swej obszernej i ciekawej ''rozpiski'',że chłodnie hakowe są trochę cięższe i mają grubsze i bardziej wytrzymalsze niektóre elementy(gdy cały ciężar wisi często na suficie...)od zwykłych chłodni.Warto dodać jeszcze że wcześniej były stosowane zbiorniki 180l metalowe z wlewem z prawej strony,a teraz mamy dużo wygodniejsze zbiorniki plastikowe(tylko zapewne mniej wytrzymałe) na 240l z wlewami z dwóch stron(mówię o SCHMITZ-u bo akurat to ciągam...) :mrgreen:

_________________
Fan Volvo
Nowe spodnie-100zł,nowy telefon-500zł,obecność na WC-bezcenne.....


Tytuł:
Post Wysłano: 04 paź 2007, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 444
Lokalizacja: WM

Cytuj:
Kolego Łukaszz zapomniałeś jeszcze dodać do swej obszernej i ciekawej ''rozpiski'',że chłodnie hakowe są trochę cięższe i mają grubsze i bardziej wytrzymalsze niektóre elementy(gdy cały ciężar wisi często na suficie...)od zwykłych chłodni.Warto dodać jeszcze że wcześniej były stosowane zbiorniki 180l metalowe z wlewem z prawej strony,a teraz mamy dużo wygodniejsze zbiorniki plastikowe(tylko zapewne mniej wytrzymałe) na 240l z wlewami z dwóch stron(mówię o SCHMITZ-u bo akurat to ciągam...)
Wszystko to co napisałeś jest prawdą. Hakówka razem z hakami jest jakieś 2t cięższa od zwykłej chłodni. Nasze Volvo z pustą naczepą (łącznie z hakami) ważyło lekko ponad 18t także jest to naprawdę sporo. Jeśli natomiast chodzi o zbiorniki to wydaje mi się, że w naszej Lamberetce SR2 były metalowe choć mogę się mylić.

Ja od siebie jeszcze dodam, że przy "krajowej dwójce" na odcinku Warszawa-Siedlce (liczy on ok. 150km) jest wysyp firm specjalizujących się w transporcie chłodniczym. Oto nazwy niektórych z nich (w kolejności od Warszawy w stronę Siedlec): Stanwex, Sebo, Direx, Pajda, Ango, Astra, Express Inter Auto, Merwer, Imperial, Stok-Pol. Niektóre firmy mogłem pominąć, bo jest ich naprawdę sporo i nie sposób wszystkie zapamiętać.

Obrazek
Ten DAF najprawdopodobniej jest własnością siedleckiej firmy Express Inter Auto.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 paź 2007, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Cytuj:
Wszystko to co napisałeś jest prawdą. Hakówka razem z hakami jest jakieś 2t cięższa od zwykłej chłodni. Nasze Volvo z pustą naczepą (łącznie z hakami) ważyło lekko ponad 18t także jest to naprawdę sporo. Jeśli natomiast chodzi o zbiorniki to wydaje mi się, że w naszej Lamberetce SR2 były metalowe choć mogę się mylić.
Tak dokładnie jest mamy na firmie jedną hakówkę firmy Chereau bo reszta to zwykle chłodnie Lamberet i Schmitz jest o niecałe 2 tony ciężejsza od zwykłej.Z prawie pełnymi bakami zestaw z Scanią R wazy niecałe 18 ton a razem ważona taka sama Scania ze zwykłą chłodnią lekko ponad 16.Co do zbiornika paliwa w Lamberecie tej oczywiście model starszej od SR2 to ma plastikowy zbiornik.
Cytuj:
Ten DAF najprawdopodobniej jest własnością siedleckiej firmy Express Inter Auto.
Tak jest to zestaw właśnie tej firmy mialem okazję podziwiać go niedawno kolo Paryża na wspolnym rozładunku.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 21 paź 2007, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 421
Lokalizacja: Poznań

Warto wspomnieć, że obecnie, na zamówienie, naczepy chłodnicze są wyposażane w ,,dwie podłogi" co dwukrotnie zwiększa liczbę możliwych do przewiezienia palet.W przypadku, gdy mamy do czynienia z lekkim ładunkiem, w systemie TWIN DECK możemy załadować nawet do 66 palet.Rozwiązanie to bardzo dobrze sprawdza się między innymi przy przewozie farmaceutyków, których masa jest niewielka,a zamówienie często zbyt duże, jak na zwykłą, 33 paletową naczepę.
System TWIN DECK charakteryzuję się ponadto tym, że drugi poziom ustawiany jest w zależności od potrzeby, na różnych wysokościach. Szyny boczne zostały zostały wbudowane w płat ściany bocznej, co skreśla możliwość uszkodzenia towaru przy jego za-.. bądź wyładunku.
Poruszając temat masy naczepy, wspomnę, że naczepa dwupodłogowa również dostaję ,,kilka" kilogramów gratis, przez co masa zestawu wynosi ponad 17 ton(w przypadku naszego składu jest to 17.200)

Obrazek

Zdjęcie przedstawia wnętrze naczepy Lamberet, przystosowanej do przewozu 66 palet.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 23 [ Posty: 457 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 523 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: