Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2019, 14:58
Posty: 2
Samochód: freighliner

witam :)
Na wstępie powiem że jestem zielony w tym temacie:)
Na początek mam takie pytanie jak się określa/oblicza ile pociągnie ciągnik siodłowy czy do dodaje się ilości ton podane przy zawieszeniu czy inaczej?
Następnie o jakiej maksymalnej ładowności można ciągnąć naczepę w Polsce?
Czy przez dodanie do naczepy kolejnej osi można zwiększyć jej ładowność(chodzi mi o naczepę typu wywrotka) i zostanie dopuszczona ona jazdy na naszych drogach?
Moje pytanie wynika z lektury tego artykułu o duńskiej ciężarówce z 4 osiową naczepą i certyfikatem XL
https://40ton.net/naczepa-32-tonowa-lad ... azd-danii/
Czy ładunek nadgabarytowy to tylko taki który nie mieści się w przepisach jeśli chodzi o długość, szerokość, wysokość czy również taki który posiada przepisowe wcześniej podane wymiary ale ma np 50 ton wagi?
Chodzi mi oto czy np w naczepie wywrotce która wg producenta ma ładowność np. 44 tony będę przewoził ładunek o tej masie ale gabarytowo mieszczący się obrębie "kipra", przy założeniu oczywiście że jest ciągnik zdolny to pociągnąć i czy prawo by na to zezwalało
pozdrawiam :)


W Polsce maksymalna dmc wynosi 40t, wyjątkiem są zezwolenia administracyjne.


Taki zestaw jak twój z linka jak dobrze liczę, waży 24 tony na pusto (56-32).

W Polsce osiągnie on ładowność 16 ton (40-24) więc prawie 10 ton mniej niż standardowy 2 osiowy ciągnik z 3 osiową naczepą.

Ładowność techniczna mimo, że wygląda kusząco w normalnych warunkach o niczym nie świadczy.

Więc na wywrotkę o ładowności 44 tony załadujesz nadal tylko 40ton minus masa ciągnika minus masa naczepy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Ale jak załaduje do technicznych wartości to ile oszczędzi na karach jak osiek przewalonych nie będzie miał :D

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 706
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Zapomnij o tym pomyśle. ;)

Możesz mieć technicznie ładowność nawet 80ton, ale zgodnie z przepisami nawet jak ładunek nie wystaje poza obrys pojazdu zestaw musi wraz z ładunkiem ważyć nie więcej niż 40ton oraz nie przekraczać nacisków na osie. Oczywiście praktycznie są transporty cięższe odbywające się legalnie, ale kto Ci wyda zezwolenie na wywrotkę żeby przewieść więcej piachu? Materiał sypki jest podzielny a więc nie podlega zezwoleniom na przejazdy pojazdów ponadnormatywnych.

Chcąc jeździć wywrotką i ładować więcej niż inni musisz szukać lżejszego pojazdu. ;)

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

tutaj jest parę pytań.
o przepisach możesz w ustawach i rozporządzeniu, natomiast na pytanie ile może "uciągnąć" ciągnik siodłowy trudno odpowiedzieć.

ciągniki oferowane przez prawie wszystkich producentów o podwyższonej mocy 600-800KM są przystosowane do ciągnięcia zespołów pojazdów 25,25m długości, czyli dwa kontenery 40 i 20-stopowy.

te ciągniki są również używane do ciągnięcia naczep z ładunkami ponadnormatywnymi, których waga może być dużo większa niż standardowej naczepy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

a naczepy wraz z przyczepą czy solówki wraz z naczepą nie pociągną?
nie ma znaczenia jaki jest skład zestawu ważne by miał wymaganą długość maksymalną.
w krajowych przepisach pojazd z dwoma przyczepami może występować wyłącznie jako ciągnik rolniczy i chyba pojazdy cyrkowe oraz przewożące wesołe miasteczka.
poza tym jak pamiętam to chyba naczepy podkontenerowe są krótsze od "tradycyjnych".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Kontener 40' ma 12 metrów ale 45' już 13.6 jak standardowa naczepa ;)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

przede wszystkim, aby pojazd był dopuszczony do sprzedaży w każdym kraju musi mieć świadectwo homologacji, które stwierdza że pojazd ten jest zgodny z prawem pod względem mas, wymiarów i nacisków na oś w danym kraju.

jeżeli chcesz to wiedzieć musisz najpierw poznać prawo jakie w tym względzie obowiązuje w Polsce, czyli PoRD i rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia.

jeżeli nie zaznajomisz się z tymi przepisami zawsze będziesz błądził we mgle.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Wszystko spoko. Tylko nie dotyczy Świętokrzyskiego :mrgreen:


Nie można chyba że się bardzo chce... :lol:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2019, 14:58
Posty: 2
Samochód: freighliner

Witam

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
Poczytałem przepisy o transporcie i wszędzie piszą o ciągniku 2 lub 3 osiowym oraz naczepie do 3 osi. A gdzie można znaleźć informacje dotyczące ciągników z 4 lub więcej osiami oraz naczewpami powyzej w 3 osi?:)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

to o co pytasz to juz jest transport gabarytowy - to zupełnie inna bajka wszystko odbywa się na zezwoleniach odpowiedniej kategorii a ciągniki 4 osiowe najczęściej są ciągnikami balastowymi.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Witam

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
Poczytałem przepisy o transporcie i wszędzie piszą o ciągniku 2 lub 3 osiowym oraz naczepie do 3 osi. A gdzie można znaleźć informacje dotyczące ciągników z 4 lub więcej osiami oraz naczewpami powyzej w 3 osi?:)
Jak chcesz taką prawdziwą literaturę to polecam: Sławomir Juściński, "Logistyka transportu ładunków nienormatywnych". Jest to tam całkiem spoko opisane.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: