Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 21 paź 2018, 21:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 paź 2018, 21:11
Posty: 3
Samochód: MAN TGX 26.440
Lokalizacja: Chrzanów
Hej, mam pytanie do forumowiczów. Szukam producenta w naszym kraju, który robi coś takiego:

https://www.youtube.com/watch?v=i-pcx9BwIBg

Wiem, że firma ta współpracuje z polskim GniotPolem ale w ofercie naszego polskiego producenta nie ma tego typu zabudowy. Generalnie chodzi mi o szybkość otwierania i zamykania boku, brak odeskowania co często sprawia problemy przy wysoko załadowanym towarze. Natomiast podnoszonych dach czy zestaw przejazdowy to "bajery" dostępne dzisiaj u każdego producenta. Pytanie czy ktoś widział coś takiego u krajowych producentów? Wiem, że Niemcy posiadają coś takiego i rozmawiałem z kierowcą, który chwalił sobie to rozwiązanie. Jego zdaniem jest idealne przy częstych rozładunkach i załadunkach z czym jestem w stanie się zgodzić.


Na górę
PostWysłano: 21 paź 2018, 22:37 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3491
Samochód: orange i grafitowy
w kraju nie ma producenta takich zabudów.
zresztą ta zabudowa jest super, ale nie sądzę (bez urazy) by cie było na nią stać kosztuje krocie.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 21 paź 2018, 22:42 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2365
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Schmitz ma Speed curtain. Juz zdobywa popularnosc, choc nie u nas z racji ceny. Ale na zachodzi idzie juz dorwac w uzywce. Krone ma automotive liner. Najwiecej tego ma Ewals wiec szukac uzywki po nich. Wecon tez robi takie zabudowy do tandemow. Widzialem, tez po Ewalsie caly zestaw po nich.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 22 paź 2018, 5:53 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3491
Samochód: orange i grafitowy
takie rozwiązanie w pierwszej kolejności było dedykowane do "napojówek" z racji przewożonego ładunku i właściwie robi to chyba tylko Orten ( a może ja nie spotkałem sie z innymi producentami).
Ewals te zabudowy co ma to chyba maja listwy aluminiowe umieszczone bezpośrednio w plandece i ściągane pasami.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 22 paź 2018, 7:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1322
GG: 1
Samochód: z bawarii.
Lokalizacja: WO
To z filmiku wygląda na zabudowę Libnera, gdzieś widziałem nawet ogłoszenie z naczepą tego typu.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2018, 20:53 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 paź 2018, 21:11
Posty: 3
Samochód: MAN TGX 26.440
Lokalizacja: Chrzanów
Schmitz ma Speed curtain owszem ale trochę to inna konstrukcja. Widziałem u niemca taką zabudowę jak produkuje Schmitz i to raczej nie to o co mi chodzi. Tam plandeka jest zabezpieczona na środku klamrami a tutaj (na filmie) nie ma czegoś takiego.
Cytuj:
To z filmiku wygląda na zabudowę Libnera, gdzieś widziałem nawet ogłoszenie z naczepą tego typu.
Zgadza się oni produkują coś bardzo podobnego. Jednak to nie jest polska firma a francuska ;) Dzięki za info.

zzx: Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że kogoś nie stać. Pomijając opcję z elektrycznym sterowaniem do podnoszenia dachu to cała reszta jest dość prostym rozwiązaniem. Wiadomo pomysł i patent kosztują ale bez przesady żeby kosztowała krocie. Druga sprawa to do "napojówek"? Jesteś pewien? Bo z tego co ja pamiętam to palety z napojami raczej wozi się na kontenerach bo ściana twarda i lepiej trzyma dość ciężkie palety z napojami co sprawia, że trudniej aby towar wypadł z samochodu. W niektórych pojazdach jak np zestawy z browarów Tyskich boki są otwierane tzn dach i górna część boku idzie w górę a dół chowa się pod zabudową (czy coś w ten deseń).

Jak sam Schmitz podaje ich produkt Speed Curtain jest raczej do transportu automotive bo tam załadunki i rozładunki często realizowane są z boku (taki też transport wykonywał polak w niemieckiej firmie u którego widziałem podobną zabudowę).

Co do producenta na filmie to wiem, że firma współpracowała (lub dalej to robi) z Gniotpolem ale nie widziałem nigdy takiej zabudowy od nich. W takim razie nie pozostaje nic innego jak napisać do samego Gniotpola i się dowiedzieć czy jest opcja wyprodukowania tego w naszym kraju i ile taka przyjemność będzie kosztować. Jak tylko czegoś się dowiem to dam znać.


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2018, 22:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3491
Samochód: orange i grafitowy
zapytaj tylko czekając na odpowiedź dobrze usiądź w fotelu i zapnij pasy.
napoje ładuje się z boku bo szybciej i także temu służy ta zabudowa oraz bezpieczeństwie przewożonego ładunku, automotiwe potrzebuje 3 m wysokości napojówka mniej.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe