Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 paź 2015, 8:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:59
Posty: 293
GG: 3432411
Samochód: Chevrolet Lacetti
Lokalizacja: Łęczna

Witam!

Ostatnio czytałem o czymś bardzo ciekawym, mianowicie zestawie ciężarówka 8x4 z nalożoną na nią sztywną, jedno osiową naczepą.

www.ditzj.de/fora/buzzy/transportch/2013/D90_43893.jpg

Moje pytanie brzmi, czy do takiego zestawu można podłączyć jeszcze przyczepę? Domyślam się że taki zestaw sam w sobie jest długi i posiada DMC 40Mg.

Pozdrawiam :)

_________________
By blondynek :)


Post Wysłano: 18 paź 2015, 10:55

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Jeśli zarejestrujesz jako traktor - pewnie tak. Ciągnik rolniczy może ciągnąć 2 przyczepy, normalny samochód naczepę bądź przyczepę, sztuk 1.
Ciekaw jestem jakby polscy diagności, urzędy i służby zareagowały na taki samochód jak na zdjęciu. Ciekawa sprawa.


Post Wysłano: 18 paź 2015, 14:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:59
Posty: 293
GG: 3432411
Samochód: Chevrolet Lacetti
Lokalizacja: Łęczna

Luka, dzięki za odpowiedź ! Raczej wątpię aby ktokolwiek podjął się rejestracji zwykłej ciężarówki jako ciągnika rolniczego. Nawet gdyby to przy pierwszej kontroli leżymy. Pytam o przyczepę bo pracuje w firmie w której nie raz trzeba przeciągnąć agregat prądotwórczy na właśnie przyczepce czy przyczepkę ze znakami. 4 osiowy samochód radzi sobie bez problemu i wszystko zgodne z przepisami (chyba). 4ośka złapie tylko 32Mg DMC a omawiany zestaw to już 40Mg więc 8Mg więcej co robi sporą różnicę, oczywiście dochodzi waga tej dodatkowej osi i dłuższej skrzyni to na czysto będzie z 6Mg ładowności a więc sporo.

Pozdrawiam ! :)

_________________
By blondynek :)


Post Wysłano: 18 paź 2015, 14:08

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Żebyś się nie zdziwił :)
http://40ton.net/lekka-ciezarowka-zarej ... -katowice/

W teorii wygląda to bardzo ciekawie, a pomysł wywozi się zapewne z Holandii, oni lubują się w takich nietypowych, acz bardzo praktycznych rozwiązaniach. Ciekaw jestem czy dałoby się to bez problemu zarejestrować w PL. Podobnie jak kiedyś pytałem o samochody posiadające jednocześnie siodło jak i zaczep (skrzynia ładunkowa sadzana na siodło).


Post Wysłano: 18 paź 2015, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4148
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Podobnie jak kiedyś pytałem o samochody posiadające jednocześnie siodło jak i zaczep (skrzynia ładunkowa sadzana na siodło).
obejrzyj sobie autotransportery maja siodło, na którym jest posadowiona zabudowa do której jest zamocowany zaczep do przyczepy.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 paź 2015, 14:40

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Nie znam tematu, ale zerknę na taki samochód przy najbliższej okazji.


Post Wysłano: 18 paź 2015, 14:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2043
GG: 1
Samochód: Volvo takie, że a FE....
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
obejrzyj sobie autotransportery maja siodło, na którym jest posadowiona zabudowa do której jest zamocowany zaczep do przyczepy.
Tak tylko jak kupisz nowy "ciągnik" pod lorę bez siodła to jest rejestrowany po zrobieniu zabudowy jako samochód ciężarowy, jeśli zamówisz ze siodłem i przesuniesz siodło i dołożysz belkę z zaczepem to w dowodzie jest "ciągnik samochodowy" bo w takiej konfiguracji opuścił fabrykę. Ot ciekawostka, że bywają lory zarejestrowane jako pojazd specjalny.
A co do zdjęcia to po prostu modyfikacja podwozia 8x4 poprzez przedłużenie ramy i dodanie osi wleczonej.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 18 paź 2015, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:59
Posty: 293
GG: 3432411
Samochód: Chevrolet Lacetti
Lokalizacja: Łęczna

Cytuj:
A co do zdjęcia to po prostu modyfikacja podwozia 8x4 poprzez przedłużenie ramy i dodanie osi wleczonej.

Niekoniecznie Grześku, podwozie nie zostało wydłużone w żaden sposób, to rama ,,naczepy" wydłuża całość a nie rama ciężarówki. Ciekawe jakie są warianty napędów takich zestawów. Widziałem już rolnicze 10x8 i budowlane 10x4.

_________________
By blondynek :)


Post Wysłano: 28 paź 2015, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:59
Posty: 293
GG: 3432411
Samochód: Chevrolet Lacetti
Lokalizacja: Łęczna

http://www.vsmont.sk/en/produkty/jednonapravove-navesy/

Znalazłem firmę specjalizującą się w takich zabudowach. Szkoda tylko że nie widzę hydraulicznej burty :/

_________________
By blondynek :)


Post Wysłano: 29 paź 2015, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6135
GG: 67304750
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Ciekawe jakie są warianty napędów takich zestawów. Widziałem już rolnicze 10x8 i budowlane 10x4.
wszelkie takie warianty u nas tracą sens.

podczas budowy AOW w firmie były Mercedesy 8x4, efektem była sytuacja, kiedy było po deszczu, trzeba było płacić kierowcą naszych aut, które stały, a wynajmować firmy zewnętrzne z samochodami 6x6 lub 8x8.
teraz zastanówmy się nad wyborem, pojazd w salonie (dowiadywałem się) 8x4 kosztuje w przybliżeniu 100 tyś euro (w zależności od ilości itp.) jednak jest to suma zbliżona. za wersję z napędem na wszystkie koła dopłaca się około 3 tyś euro. czyli 3% sumy, więc trzyprocentowa oszczędność ogranicza w znacznym stopniu możliwości pojazdu. gdyby nasza budowa miała miejsce na południu Włoch, Francji czy na półwyspie Iberyjskim, mogłoby to być zasadne. w Polsce - nie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 29 paź 2015, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 518
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
Cytuj:
...Ciekawe jakie są warianty napędów takich zestawów. Widziałem już rolnicze 10x8 i budowlane 10x4.
wszelkie takie warianty u nas tracą sens.

podczas budowy AOW w firmie były Mercedesy 8x4, efektem była sytuacja, kiedy było po deszczu, trzeba było płacić kierowcą naszych aut, które stały, a wynajmować firmy zewnętrzne z samochodami 6x6 lub 8x8.
teraz zastanówmy się nad wyborem, pojazd w salonie (dowiadywałem się) 8x4 kosztuje w przybliżeniu 100 tyś euro (w zależności od ilości itp.) jednak jest to suma zbliżona. za wersję z napędem na wszystkie koła dopłaca się około 3 tyś euro. czyli 3% sumy, więc trzyprocentowa oszczędność ogranicza w znacznym stopniu możliwości pojazdu. gdyby nasza budowa miała miejsce na południu Włoch, Francji czy na półwyspie Iberyjskim, mogłoby to być zasadne. w Polsce - nie.

to prawda ślizgaczem to tylko po utwardzonym bo błotka ani piasku to on nie lubi 8)


Post Wysłano: 29 paź 2015, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:59
Posty: 293
GG: 3432411
Samochód: Chevrolet Lacetti
Lokalizacja: Łęczna

Tak się składa że te zabudowy są na każdy rodzaj napędu od 8x2, bo i takie widziałem po 8x8. Na yt można zobaczyć jak radzi sobie Arocs 8x6 z taką zabudową i wygląda to dość sensownie. W firmie w której pracuję są dwa Actrosy 8x6 i dają radę ;)

_________________
By blondynek :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: