Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 sty 2020, 12:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4148
Samochód: orange i grafitowy

18 paletowy standard.
wysokość też spoko - bo to nie mega.
ale po DHL to kiepski zakup zresztą w opisie jest że do przechowywania, a nie do transportu.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 sty 2020, 16:53

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Nie, nie. Nie zamierzam tego kupować, tylko szukam wymiarów i jakie są ogólnie standardy w BDFach. Jakie wymiary mają kontenery, jaki jest rozstaw mocowań itp.
Nie mogę w ogóle znaleźć czy jest jakaś standaryzacja jak przy kontenerach morskich (ISO).


Post Wysłano: 29 sty 2020, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4148
Samochód: orange i grafitowy

z tego co wiem to jest.
kontenery są standardowe i mocowania również - różna jest długość ładunkowa.
niektóre podwozia są przystosowane do wysokich i niskich poprzez odpowiednie ustawienie podpory która jest na samochodzie nowsze mają również regulowane nóżki.
zresztą popatrz na tą stronę:

https://www.wesob.com.pl/kategoria/system-wymienny-bdf
viewtopic.php?f=8&t=19178

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 29 sty 2020, 23:25

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Ale jak zwykle nie ma wymiarów. W katalogu znalazłem, że BDFy są robione wg normy EN 284 (konkretnie C715, C745, C782) - której nie sposób dostać za darmo. Znalazłem tutaj, str. 6 wymiary - http://www.factline.com/download/229122.1
Obrazek

Na stronie Schwarzmullera są ładnie rozrysowane wymiary przyczep do BDFów.
Obrazek Obrazek
Z tego co znalazłem, rozstaw zamków mocujących jest identyczny jak w ISO - 5853 mm
Obrazek

Wygląda na to, że morskie od BDFów różnią się tym, że BDFy mają różnej długości zwisy przednie i tylne a ISO ich nie mają wcale. Ale standard zamków jest ten sam.

Zastanawiałem się, bo jak widzę ogłoszenia aut do BDF, to w zasadzie nigdy nie ma podanej długości ramy, ale standardem jest chyba 7200-7400.


Post Wysłano: 30 sty 2020, 6:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4148
Samochód: orange i grafitowy

są chyba jeszcze dłuższe 7,82 tak by pasowało zabrać na zestaw 38 palet.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 sty 2020, 6:41

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

No tak - C782. Długość kontenera w centymetrach.
W niektórych autach rama się kończy na oko 20 cm za tylną belkę, a w innych ma jeszcze z 60 cm. No i rozstawy osi są różne. Więc to też pewnie zależy jakie długie kontenery auto wozi. Robią konfigurację 2xC782? Czy to już wystaje poza 18,75?


Post Wysłano: 30 sty 2020, 8:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4148
Samochód: orange i grafitowy

nie wystaje.
mieści się w przepisach.
to że rozstawy są różne to zależy od wielu czynników w tym także od producenta.
ja te przyczepy które miałem były długości ładownej 8,20 i miały różne rozstawy osi, ale były różnych marek.
te podwozia co są do BDF-ów to obecnie robia jak najbardziej uniwersalne.
na stronie firmy wesob masz pokazane różne podstawy te co sa mocowane do ramy i te najlepsze maja uniwersalne mocowanie do różnych wysokości "pudeł".

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 sty 2020, 8:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2698
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Żeby się zmieścił te najdłuższe BDFy w 18,75 To musi byyć tandem, z przyczepą na obrotnicy by było za długie i tak w praktyce, przynajmniej u Niemca jest.

_________________
Alkoholikiem nie jestem, gdyż wódki, niestety, codziennie nie piję.


Post Wysłano: 30 sty 2020, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 365
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Dokładnie, 7,82 tylko dla tandemu.
7,45 dla tandemu z górnym zaczepem i dla przyczep na obrotnicy


Post Wysłano: 30 sty 2020, 21:56

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Ale mówimy o 7,82 na samochodzie, a na przyczepie tandem 7,82, obrotnica max 7,45, tak?


Post Wysłano: 30 sty 2020, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 365
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

nie ma kombinacji 782+745
caly zestaw jest pod 782 lub pod 745
782 bedzie zawsze na niskim podwoziu, 745 prawie zawsze jest na standardzie


Post Wysłano: 30 sty 2020, 22:38

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

A jak wtedy z długościami ram? Te pod 7,45 są krótsze, czy bez znaczenia?
Te najkrótsze 7,15 ktoś w ogóle stosuje?

Po czym rozpoznać jakie auto jest pod jaki kontener? Pierwsze kilka z brzegu:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 26bad5840d
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 26bad5840d
https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r4 ... llery-open
https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r- ... 26bad5840d


Post Wysłano: 31 sty 2020, 6:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4148
Samochód: orange i grafitowy

1. 7,20 lub 7,45 wysokość standard + tandem lub obrotnica
2. 7,20 lub 7,45 każda wysokość (nie widać rozmiaru opon)+ obrotnica
3. 7,82 (wyłącznie chyba że pudło ma regulowane stopy i jest ustawione "nisko") + tandem
4. 7,20 lub 7,45 wysokość standard + obrotnica

te najkrótsze to już chyba mało kto stosuje.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 lut 2020, 19:45

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Dzięki, nie odzywałem się, bo czasu nie miałem.

Ta ostatnia scania niby w opisie jest informacja, że od 7,15 do 7,82, ale ten zwis jest trochę zbyt krótki jak na 7,82. W innym ogłoszeniu (pod młotek poszła jakaś większa partia, bo jest tego z kilkanaście sztuk po różnych komisach w PL i DE) jest napisane, że rama ma 7,3m. No i auto na kołach 80.
https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r- ... 11a8c9ff63


W wysokości nie będę wchodził, generalnie jak jest na kołach 70 lub 80, to pod standardowe kontenery, jak low deck to pod wysokie. Ale i sama konstrukcja ram jest przeróżna, np. taka kolubryna jak na tym MANie. No i wrzucę kilka aut, żeby sprawdzić czy mam rację.
1. 7,2 lub 7,45
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... 26bad5840d
2. To zagadka, ma po 2 pary zamków. To będzie 7,45 albo 7,82?
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... 26bad5840d
3. 7,2 lub 7,45
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... 26bad5840d
4. Ten w ogóle jest na kołach 80, więc zakładam, że pod standardowe kontenery, a długość to chyba 7,2/7,45
https://www.otomoto.pl/oferta/daf-xf460 ... llery-open
5. To będzie 7,45 albo 7,82?
https://www.otomoto.pl/oferta/scania-p3 ... a23de1cc9c
6. To chyba będzie pod 7,82
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fm- ... 11a8c9ff63


Post Wysłano: 01 lut 2020, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6436
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie jak masz dwa zamki to można postawić zwykły kontener 20 tak aby rampa sięgała do kontenera podczas załadunku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 lut 2020, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 100
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

Te żółte scanie na 99% procent z niemieckiej firmy PFLAUM. Do nie dawna kumpel właśnie identyczna jeździł a że wiele żółtych chyba nie mieli więc możliwe że nawet któraś z tych. Z tego co wiem to zadowolony był i na serwisie nie stał. Jak by co to mogę się go podpytać dokładnie co tam w tych sprzętach piszczy.


Post Wysłano: 01 lut 2020, 22:31

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4670

Aż tak to nie trzeba. Bardziej się dokształcam w BDFach i jakie po nich zostają ramy. Ale bardzo podobnego actrosa ma jeden z tych sprzedawców, ale czy to ta sama firma to nie wiem.


Post Wysłano: 01 lut 2020, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 100
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

Ten żółty Robur jest z innej firmy najprawdopodobniej jeździł pod DHL. Gadałem chwilę z kumplem to jeździł z nr 22163 a ta jedna z ogłoszenia ma 22161 więc blisko. Przebiegi mają oryginalne :D
Obrazek


Post Wysłano: 02 lut 2020, 0:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4148
Samochód: orange i grafitowy

poz.1 zgadza się.
poz.2 pojazd ze Szwajcarii więc na dużym wypasie i uniwersalny
poz.3 do tego pojazdu można zaczepić i tandem i przyczepę z obrotnicą.
poz.4 do tego pojazdu można zaczepić i tandem i przyczepę z obrotnicą.
poz.5 tylko solo dziwne podwozie bo zbiornik na olej hydrauliczny, nie wiem czy wyda długość 7,82.
poz.6 nie wiem czy wyda 7,82 - z reguły jak jest ta długość to i pudła maja megową wysokość ładunkową.tu masz jeszcze szwedzki sprzęg do przyczepy z obrotnicą - tam chyba zestawy mogą mieć większą długość.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 lut 2020, 19:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 23:58
Posty: 31
GG: 69
Samochód: Wygodny

Ten Man z żółtą kabiną nie ma ramy do BDFa. Ktoś ją chyba zdemontował. Może być tak że zamki są ruchome, tj. reguluje się ich wysokość do wysokości standardowej kontenera. Takie auta ma firma „Matrans” z Warszawy. Oni swego czasu jeździli pod DHLem ale auta były pod Megi aby mogli wozić kontenery UPSa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: