Laboratorium COCH

Scania Polska

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.euFuelSave



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 05 lis 2018, 22:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 lis 2018, 22:03
Posty: 3
Samochód: MASCOTT
Witam serdecznie wszystkich kolegów i koleżanki.
Jestem na tym forum nowym użyszkodnikiem i w związku z tym jest to mój pierwszy post.

Zakupiłem kilka dni temu Renault MASCOTT 160.35 Kontener Izotermiczny.
Samochód jest po przebiegu 345.000 km i na początek chciałbym zabrać się za wymianę wszystkich filtrów i olei w skrzyni, tylnym moście no i oczywiście w silniku.
Więc mam pytanie, jaki olej jest zalecany do danego mechanizmu przez producenta lub ewentualnie na czym Wy właściciele MASCOTT'ów przejechaliście swoje kilometry.
Co Do skrzyni ZF 6S350 znalazłem informację, że zalecają olej 75W-80 ale o dyferencjale i o silniku podają bardzo rozbieżne informacje a z racji tego, że w MASCOTT potrafi paść tylny most to nie chciałbym się sam do tego przyczynić.
Więc liczę na Waszą pomoc.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie skrzyni biegów a mianowicie biegi wchodzą dość ciężko, nic nie zgrzyta tylko komfort użytkowanie tej skrzyni nie należy do zbyt przyjemnych czynności.
Podobno trzeba wymienić linki/cięgna zmiany biegów, czy ta operacja przyniesie oczekiwaną poprawę??

Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam Mirek.


Na górę
PostWysłano: 06 lis 2018, 11:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 lis 2018, 22:03
Posty: 3
Samochód: MASCOTT
Dziękuję wszystkim obcykanym za bardzo pomocne odpowiedzi.


Na górę
PostWysłano: 09 lis 2018, 22:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 343
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Cytuj:
Dziękuję wszystkim obcykanym za bardzo pomocne odpowiedzi.
Skrzynia 75w90 Ravenol VSG
Most Ravenol SLS 75w140
Silnik nie wiem w jakim masz stanie jeśli ładny suchy to zalej mu na razie 10w40 UHPD producent dowolny.. zrób na tym z 5 tys i patrz czy nie łyka.. jak nie łyka to zalej mu z dwie płukanki na postoju na dobrą godzinę.. i Zalej go devlacem 5w40 i zmianaj co 20 tys..
Lub zostań przy 10w40 UHPD (shell fusch revline mobil) i zmieniaj go co 10-12 tyś


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2018, 17:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 lis 2018, 22:03
Posty: 3
Samochód: MASCOTT
Skrzynia 75w90 Ravenol VSG
Most Ravenol SLS 75w140
Silnik nie wiem w jakim masz stanie jeśli ładny suchy to zalej mu na razie 10w40 UHPD producent dowolny.. zrób na tym z 5 tys i patrz czy nie łyka.. jak nie łyka to zalej mu z dwie płukanki na postoju na dobrą godzinę.. i Zalej go devlacem 5w40 i zmianaj co 20 tys..
Lub zostań przy 10w40 UHPD (shell fusch revline mobil) i zmieniaj go co 10-12 tyś
[/quote]

Dzięki za konkretną odpowiedź.
Zastosuje te oleje, które poleciłeś do skrzyni oraz do mostu tylnego.
Silnik z tego co widzę i słyszę jest w bardzo dobrym stanie, podobno jeździł na Castrol 5W-40.
A mógłbyś mnie jeszcze naprowadzić na tą płukankę, jakiej firmy konkretnie kupić.
Z tym nie miałem nigdy do czynienia, czytałem, że są mniej lub bardziej agresywne i wszędzie piszą, że silnik ma na płukance pracować 10 góra 15 minut.
Nie zrobię mu kuku tą płukanką, pozostawiając uruchomiony silnik przez godzinę??

Przyznam szczerze, że wolałbym ten olej 5W40 a to dla tegoż, że rocznie robię 20-22 tysiące kilometrów Maks i wymianę olejów miałbym raz do roku.
Domyślam się, że w skrzyni biegów olej wymienia się dużo rzadziej ? a w moście to wymieniać też raz na rok razem z olejem silnikowym ?
Pytam bo te mosty w Mascott'ach to raczej do wytrzymałych nie należą więc może częsta obsługa mostu wydłuży jego życie.


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2018, 18:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 343
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Kazda płukanka to praktycznie sama nafta.. Wlej jedna puche Liqid moly 2662 która jest niby na 5 litrów i zostaw to na pół godziny nie ma opcji zęby coś Ci się z tym stało
Ja ciężarówkami śmigam normalnie na tych płukankach jedna dobra trasę tzn 500-1000km z tym ze tam wlewa się puchę na 30-40l oleju więc stężenie żadne

Wlej K2 moje auto lub liqid moly jak lubisz płacić za markę
Oleje przekładniowe ravenola to prawdziwe syntetyki.. więc w moście jak nie masz robić co z kasą możesz wymienić co 2 lata w skrzyni bez żadnego problemu zniesie 100 tys..
https://www.ravenol.pl/oleje-przekladni ... 34012.html
Reszta zobaczysz sam jak wlejesz go do skrzyni ze ten olej się praktycznie nie zużywa.. tzn gwarantuje CI ze nie zmieni barwy nawet przez 100 tys km tzn ze się nie przypali..
do skrzyni
https://www.ravenol.pl/oleje-przekladni ... 33916.html
temperatura zamarzania -57 stopni...
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... AJFDCF.pdf
a tu dla przykładu castrol.. wypadu dość blado przy ravenolu


Na górę
PostWysłano: 10 lis 2018, 19:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3491
Samochód: orange i grafitowy
castrol jest klasy GL-4 - zaproponowany ravenol jest o klasę wyższy czyli GL-5 - więc trudno porównać produkty różnych klas.

ja od kilku lat leje wyłącznie castrola - jest na pewno trochę droższy, ale zdecydowanie lepszy.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 12 lis 2018, 9:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 343
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Cytuj:
castrol jest klasy GL-4 - zaproponowany ravenol jest o klasę wyższy czyli GL-5 - więc trudno porównać produkty różnych klas.

ja od kilku lat leje wyłącznie castrola - jest na pewno trochę droższy, ale zdecydowanie lepszy.
Akurat klasy GL nie stawiacza o klasach ani wysokościach parametrów tylko o zastosowaniach...
Castrol jest gorszy i koniec tematu


Na górę
PostWysłano: 12 lis 2018, 16:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3491
Samochód: orange i grafitowy
:lol:
oczywiście

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 12 lis 2018, 17:03 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2341
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN
To, że Castrol ma dobry marketing nie świadczy o jego jakości. Takie gadanie typu Kania je nojlepszo.

_________________
3+9=11


Na górę
PostWysłano: 12 lis 2018, 18:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3491
Samochód: orange i grafitowy
każdy używa to co uważa że jest dobre.
kiedyś mobil był super, po zalaniu silnika castrolem okazało się że już taki super nie jest.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe