Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 cze 2011, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2011, 13:41
Posty: 25
GG: 5960447
Lokalizacja: Wejherowo

Witam. Sledze forum i widzę ,ze nie którzy z was biorą ze sobą laptopy i wgrywacie tam jakieś programy do nawigacji, planowania trasy. Tylko dla mnie to trochę czarna magia..i pojawiają się 3 pytania:

1) Jak podpiąć laptop do prądu bo przecież kabel jest zakończony zwykła wtyczka a ja w swoim atego nie widzę takiej domowej:) ?
2) Czy rzeczywiście są takie programy do laptopa które działają jak nawigacja?
3) Jeśli tak to jaki program i coś tam widziałem o jakiejś antenie?

Wytłumaczyłby ktoś to jak chłopu na sztachecie? jestem nowicjuszem w tej branży dopiero zaczynam jeździć dlatego będę wdzięczny za pomoc. :D


Post Wysłano: 01 cze 2011, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:

1) Jak podpiac laptop do pradu bo przeciez kabel jest zakonczony zwykla wtyczka a ja w swoim atego nie widze takiej domowej:) ?
Musisz kupić przetwornicę z 12/24V na 220V, (koszt ok 100-200zł) która jest zakończona "gniazdkiem domowym" ew. zasilacz samochodowy do laptopa na 12/24V, z odpowiednią końcówką do Twojego komputera.
Cytuj:
2) Czy zeczywiscie sa takie programy do laptopa ktore dzialaja jak nawigacja?
Owszem, są. Np. AutoMapa. Poczytaj o tym na forum.
Cytuj:
3) Jesli tak to jaki program i cos tam widzialem o jakiejsc antenie?
Antena GPS do laptopa również będzie potrzebna. Koszt ok. 100zł. Ten temat równiez był poruszany wiele razy na forum.


Z doświadczenia wiem, że używanie komputera jako nawigacji jest uciążliwe. Lepiej kupić małą nawigację np. TomToma, a komputer z mapami używać awaryjnie. Ale zrobisz jak uważasz.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(