Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 kwie 2019, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

trochę informacji, może się komuś przydadzą.

pierwsze trzeba przypomnieć dopuszczalne naciski na oś:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jakie mamy środki mocowania ładunków:

Obrazek

przeciętny pas na wyposażeniu pojazdu ciężarowego ma wytrzymałość 2-2,5t na rozrywanie, a wszelkie dane są umieszczone na metce.

Obrazek

do czego nie wolno używać pasa:

Obrazek

mocowanie ładunków jest to niwelowanie sił z jakimi ładunek będzie oddziaływał podczas jazdy;

Obrazek

jakie mamy sposoby użycia pasów:

Obrazek

problem jest w tym, że większość polskich kierowców zna tylko jedną metodę użycia pasa przez opasanie, która jest najmniej wydajna, bo przeciętny pas jeżeli przyciśniemy paletę do podłogi skrzyni ładunkowej (powyżej 60st i bez mat) zabezpiecza tą paletę przez przesunięciem z siłą tylko 400kg.
natomiast przy metodach bezpośrednich jeden pas zabezpiecza z siłą jaką jest odporny na rozrywanie, więc 2-2,5t.

metoda przez opasanie:

Obrazek

metoda zaczepienia stosowana głównie do maszyn:

Obrazek

metoda nałożenia czołowego:

Obrazek

metoda przez owinięcie najlepsza metoda przy przewozie wiązek profili, prętów, gdzie pas przy opasaniu ma bardzo mały kąt, a przy tej metodzie każdy pas można policzyć jako 2,5t, a wysokość ładunku nie ma znaczenia. musi być parzysta ilość pasów powyżej 4.

Obrazek

jeżeli to czerwone przyjmiemy jako wiązkę prętów zbrojeniowych o wadze 15 ton, to opierając o ścianę przednia gubimy 5t, jeżeli zastosujemy krawędziaki lub paletę jako nałożenie czołowe + 2t i 3 pasy przez owinięcie 3 x 2t = 6t w sumie 15ton.

Obrazek

kiedyś w latach '90-tych ładowałem się stalą na Śląsku z kolegą z innej firmy. ja zabezpieczyłem przez owinięcie, kolega przypiął ładunek do podłogi, stosując dwa razy więcej pasów.
na granicy - plandeka w górę i u mnie OK, a on miał trudności.
gdy spotkaliśmy się na rozładunku zapytał: ile dałeś w łapę, że Cię puścił?

kolejna sprawa jest wytrzymałość punktów mocowania w skrzyni ładunkowej:

Obrazek

ważne jest jakie siły mogą wytrzymać ściany skrzyni ładunkowej:

Obrazek

ale żeby uznać te siły, między ładunkiem, a ścianami nie może być nadmiernego luzu:

Obrazek

to takie najważniejsze rzeczy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 kwie 2019, 10:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli więc mamy pojemnik o wadze 1t, to jeżeli użyjemy jeden pas mocując do podłogi skrzyni ładunkowej zabezpieczamy tylko 400kg, a pojemnik będzie naciskał do przodu z siłą 0,8 swojej wagi więc 800kg.
czyli dwukrotnie za mało. ale można zabezpieczyć go tak:

Obrazek

ogólnie rzecz biorąc kontrolujący po odsunięciu plandeki, widząc w jaki sposób kierowca użył pasów, mniej więcej wie czy kierowca ma jakieś pojęcie o mocowaniu ładunków.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 kwie 2019, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Wstrzeliłeś się z tym tematem, bo ostatnio właśnie zastanawiałem się jaki nacisk na od napędową jest dopuszczalny.
Odnośnie ostatniej fotki mam jedno zastrzeżenie. Nie zawsze mamy paletę by zrobić z niej odciąg.
Przy mauzerze można to zrobić inaczej, ale przy palecie wody czy napojów, już sytuacja wygląda mniej ciekawie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 19 kwie 2019, 20:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście, że nie zawsze mamy środki do właściwego zabezpieczenia, ale gdybyśmy mieli, to dobrze byłoby wiedzieć jak je wykorzystać, to tylko przykład.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 kwie 2019, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Zawsze staram się jakoś w miarę rozsądnie i logicznie zabezpieczyć towar.
Pewnie nie raz ktoś zrobiłby to lepiej.
Czasem na firmach są wymogi w jaki sposób zabezpieczyć poprawnie ładunek i to jest bardzo pomocne, choć czasem trzeba trochę poskakać z pasami.
Mam nadzieję, że z owy zaczniesz się częściej udzielać na forum, bo wiele cennych uwag można z Twoich postów wyciągnąć.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 19 kwie 2019, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

otóż w Niemczech w razie wypadku, szkody wynikłej z powodu źle zabezpieczonego ładunku, wina jest rozkładana i na kierowcę, ale też na ładującego.
jeżeli masz hurtownię stali, czy też płyt GP, wysyłasz je, to musisz mieć instrukcję jak załadować i zabezpieczyć. jeżeli tego sam nie potrafisz zrobić, odpowiedni urząd sporządza ją.
pracownicy magazynowi, ładujący sprawdzają, czy kierowca ma środki do zabezpieczania i czy w odpowiedni sposób zabezpieczył towar.

u nas na razie zdarza się to bardzo rzadko w niektórych firmach, ale mam nadzieję, że będzie coraz bardziej powszechne.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 kwie 2019, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

W poniedziałek ladowalem w Niemczech stojaki z PCV. Awizowalwm się z nr przy maszynie i tam.byla już instrukcja jak zabezpieczyć towar.
Wymagane matu, narożniki i określoną ilość pasów.
Wszystko Ok, ale mam nową naczepe z kodem xl, podłoga antypoślizgowa itp.
Mim to musiały być maty i okreslona liczba pasów.
Wszystko Ok, ale do dziś nie rozumiem po co narożniki na metalowe stojaki?
Jeden stojak był drewniany i tu narożniki z automatu założone, żeby pasa nie przetarły, ale na metalowych okrągłychprofilach, to chyba przerost treści nad formą.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 21 kwie 2019, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2008, 10:01
Posty: 236
Lokalizacja: D-85xxx

Takie bzdury wynikają z umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zawartych przez nadawcę/załadowcę. Jeżeli warunki umowy nie zostały dotrzymane to ubezpieczyciel ma punkt zaczepienia aby nie wypłacić odszkodowania lub zmniejszyć jego wysokość.

_________________
Witam. Nazywam się Ziutomir. Tak, jestem Anonimowym Frustratem.


Post Wysłano: 25 kwie 2019, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 325
Lokalizacja: Warszawa

Tutaj chyba jest jakiś błąd. Przecież na drogach krajowych z biała obramówką jest dopuszczalne 11.5t oś. Z kolei na takich z przerywana obramówką nacisk zmniejszony jest do 10t.


Post Wysłano: 25 kwie 2019, 12:39
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Niestety jesteś w błędzie. Jest tak jak Cyryl napisał. Dla potwierdzenia wystarczy wejść na dowolną stronę ze znakami drogowymi, gdzie uzyskasz taką samą odpowiedź.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 25 kwie 2019, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 mar 2011, 19:49
Posty: 325
Lokalizacja: Warszawa

No właśnie wchodzę i widzę to co napisałem :D

https://www.prawodrogowe.pl/informacje/ ... szcze-trwa

Z resztą główne drogi krajowe jakimś cudem są oznaczone białą obwódką. Dopiero te mniej uczęszczane mają przerywaną obwódkę.


Post Wysłano: 25 kwie 2019, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

mój materiał jest już trochę wiekowy, ale postaram się uaktualnić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: