Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2012, 18:09
Posty: 7
GG: 0

Witam wszystkich. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda transport do 3.5T. Przykładowo rodzice mają działalność handlują towarami i z reguły klienci sami je odbierają. Jeśli zaszłaby taka potrzeba, że trzeba by je przewieść gdzieś w głąb Polski oczywiście zgodnie z ładownością pojazdu to czy jako syn potrzebuję jakiś dodatkowych kwitków? Samochód zarejestrowany na , któregoś z rodziców. Byłby to wyjazd nie odpłatny - wliczony w towar. Ja musiałbym tylko przetransportować. Czy lepiej, żeby samochód był zarejestrowany na mnie? A co w przypadku dopięcia przyczepy/lawety? Mam prawo jazdy B+E. Co w przypadku jakby mnie taka ITD zatrzymała może mi uczynić? Dziękuję z góry i Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lut 2009, 20:17
Posty: 114
Samochód: Renault Mascott, MB Actros
Lokalizacja: KWI

Może np. ukarać za brak kategorii c+e, i co tam jeszcze znajdzie.

_________________
Szakal


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2012, 18:09
Posty: 7
GG: 0

Cytuj:
Może np. ukarać za brak kategorii c+e, i co tam jeszcze znajdzie.
Ok. A jak to jest jakbym był współwłaścicielem tego samochodu? Do 7.5T wystarcza z tego co się orientuje b+e ale ok. A jakieś kwitki czyj to towar np? dokąd jadę i czy nie robię tego zarobkowo...tylko jak im załóżmy udowodnić, że jadę jednorazowo jakby prywatnie?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 19:05
Posty: 120
GG: 4686688
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Białystok

Do 7.5 tony b+e? Coś się nie zgadza.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2012, 18:09
Posty: 7
GG: 0

Cytuj:
Do 7.5 tony b+e? Coś się nie zgadza.
A samochód bus dmc 3500 Iveco z uciagiem haka 3500 musi byc c+e? Sam nie wiem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 19:05
Posty: 120
GG: 4686688
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Białystok

Bez przyczepy to ok,ale z ogonem to lipa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Kolega chyba chce kręcić lody ;)
Podpytujesz jakbyś chciał świadczyć usługi transportowe ale bez licencji.

Ogółem do transportu na potrzeby własne jest Ci potrzebne zaświadczenie, że pojazd wykorzystujesz do transportu w firmie, nie zarobkowo. Oczywiście musisz mieć dokument przewozowy, na to co wyprodukowales/kupiłeś i sprzedałeś i targasz to pojazdem.
Powyżej 3,5t obowiązuje Cię tacho (od 100km od miejsca zamieszkania), co za tym idzie czas pracy, jazdy itp.
I wsio. Możesz latać po kraju i nikt Ci krzywdy nie zrobi ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:

Powyżej 3,5t obowiązuje Cię tacho (od 100km od miejsca zamieszkania), co za tym idzie czas pracy, jazdy itp.
jakiś paragraf na te 100 km od miejsca zamieszkania?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Cytuj:
Cytuj:

Powyżej 3,5t obowiązuje Cię tacho (od 100km od miejsca zamieszkania), co za tym idzie czas pracy, jazdy itp.
jakiś paragraf na te 100 km od miejsca zamieszkania?
Rozmowa z ITD, przynajmniej tak mi podpowiedział inspektor.
Poszukasz w Internecie to coś znajdziesz.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lut 2009, 20:17
Posty: 114
Samochód: Renault Mascott, MB Actros
Lokalizacja: KWI

Ciekawe, a nawet bardzo ciekawe.
Kolega widzę prawko kapuście znalazł. Poczytaj o kat PJ. Te 100 km, to też coś nowego.

_________________
Szakal


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Cytuj:
Ciekawe, a nawet bardzo ciekawe.
Kolega widzę prawko kapuście znalazł. Poczytaj o kat PJ. Te 100 km, to też coś nowego.
Racja...
100km dotyczy rolników...
W jego przypadku odległość wynosi do 50km.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

No coraz ciekawiej z tymi 100, lub 50km. Czekam aż temat się rozwinie, a ja jak zwykle się roześmieję.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Proszę, śmiej się do rozpuku:
Tekst że strony ITD:

Jazda bez tachografu – kategorie przewozów:

przewóz osób na linii regularnej, o długości trasy do 50 km;

pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nieprzekraczającej 40 km/h;

pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;

pojazdami używanymi w razie wypadków lub do prowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niezarobkowym przewozie pomocy humanitarnej;

pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;

pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy;

pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celów rozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi, które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu;

pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy – dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą.

pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niezarobkowych przewozów osób lub rzeczy.

Ponadto w art. 13 rozporządzenia WE 561/2006 dopuszczono możliwość wyłączenia, przez państwa członkowskie UE, z obowiązku rejestrowania czasu pracy kolejnych kategorii przewozów. Polska przyjęła wszystkie te wyłączenia.
Dotyczy to przewozów wykonywanych:

pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych;

pojazdami używanymi lub wynajmowanymi bez kierowcy przez przedsiębiorstwa rolnicze, ogrodnicze, leśne, gospodarstwa rolne lub rybackie do przewozu rzeczy w ramach własnej działalności gospodarczej w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa;

ciągnikami rolniczymi i leśnymi używanymi w działalności rolniczej lub leśnej, w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa, które jest właścicielem lub użytkownikiem takiego pojazdu;

pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, używanymi:

przez operatorów świadczących usługi powszechne określone w art. 2 ust. 13 dyrektywy 97/67/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 1997 r. w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług [11] do dostarczania przesyłek w ramach usług powszechnych, lub

do przewozu materiałów, sprzętu lub urządzeń do użytku kierowcy w trakcie pracy.

Pojazdy takie są używane wyłącznie w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa oraz pod warunkiem że prowadzenie takich pojazdów nie stanowi głównego zajęcia kierowcy;

pojazdami poruszającymi się wyłącznie po wyspach o powierzchni nieprzekraczającej 2300 km2 w strefach, które nie są połączone z resztą terytorium kraju mostem, brodem, lub tunelem przeznaczonym dla pojazdów silnikowych;

pojazdami używanymi do przewozu rzeczy w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa, z napędem na gaz ziemny lub ciekły lub z napędem elektrycznym, o dopuszczalnej masie całkowitej, wraz przyczepami lub naczepami, nieprzekraczającej 7,5 tony;

pojazdami używanymi do nauki jazdy i egzaminów w celu uzyskania prawa jazdy lub świadectwa kwalifikacji zawodowych, pod warunkiem że nie używa się ich do zarobkowego przewozu rzeczy lub osób;

pojazdami używanymi w związku z odprowadzaniem ścieków, ochroną przeciwpowodziową, konserwacją urządzeń zaopatrujących w wodę, gaz i elektryczność, utrzymaniem i kontrolą dróg, zbieraniem odpadów z gospodarstw domowych i ich wywozem, usługami telegraficznymi i telefonicznymi, nadawaniem programów radiowych i telewizyjnych oraz wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych;

pojazdami wyposażonymi w 10 do 17 miejsc siedzących, używanymi wyłącznie do niezarobkowego przewozu osób;

specjalistycznymi pojazdami do przewozu wyposażenia cyrków i wesołych miasteczek;

specjalnie wyposażonymi pojazdami szczególnego zastosowania, które w podstawowym zakresie służą celom edukacyjnym w czasie postoju;

pojazdami używanymi do odbioru mleka z gospodarstw rolnych oraz odwożenia do nich pojemników na mleko lub produktów mlecznych przeznaczonych na pasze zwierzęce;

specjalistycznymi pojazdami do przewozu pieniędzy oraz/lub przedmiotów wartościowych;

pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;

pojazdami używanymi wyłącznie na drogach wewnątrz obiektów, takich jak porty, obszary międzyportowe oraz terminale kolejowe;

pojazdami wykorzystywanymi do przewozu żywych zwierząt z gospodarstw na miejscowe targowiska i z powrotem lub z targowisk do miejscowych rzeźni w promieniu do 50 km.



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lut 2009, 20:17
Posty: 114
Samochód: Renault Mascott, MB Actros
Lokalizacja: KWI

A o wypisie o transporcie na użytek własny to kolega słyszał. Pewno o zasadach takiego transportu i sposobie zatrudnienia kierowcy też nie. Oczywiście dotyczy DMC powyżej 3,5 tony.

_________________
Szakal


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

czytam i jakoś nie widzę przypadku o który pyta założyciel tematu - oczywiście jeżeli chodzi o pojazd powyżej 3,5 tony.

ale może dlatego że piątek wieczór i wzrok już słaby..... - adamwlkp. - oświecę cię do 3,5 tony wystarczy karta rowerowa czyli prawo jazdy - cała zabawa nie podlega pod przepisy które tak dziarsko skopiowałeś, co więcej strona ITD nie jest żadnym wyznacznikiem stosowania prawa temu służą ustawy uchwalone przez sejm i przepisy wykonawcze do rozporządzeń wydawane przez odpowiednich ministrów, o przepisach unijnych nie będę ci pisał bo i tak nie zrozumiesz. :mrgreen:

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Cytuj:
A o wypisie o transporcie na użytek własny to kolega słyszał. Pewno o zasadach takiego transportu i sposobie zatrudnienia kierowcy też nie. Oczywiście dotyczy DMC powyżej 3,5 tony.
O wypisie? Pewnie masz na myśli zaświadczenie, o którym wspominam w moim pierwszym poście?
Najlepsze w tym jest to, że wcale nie musisz zatrudniać człowieka na stanowisko kierowCY, aby wykonywać transport na potrzeby własne.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Zzx, ale o czym ty piszesz. Cały ciężki transport, wszystko w tej materii, funkcjonuje w oparciu nie o ustanowione prawo, tylko co kto, komu, na jakimś parkingu powiedział.

Nie ważne ustawy, przepisy, prawo. Ważniejsze że jeden drugiemu, po pijaku tłumaczył, ten nie zrozumiał, za tydzień innemu przekazał, tamten dołożył swoją chybioną interpretację, powiedział koledze że on "tak zawsze robi i jest dobrze", a jeszcze inny podsłuchał na radiu, i na końcu wszystkiego jest as co cały ten bełkot traktuje jak wiedzę objawioną.
I nawet jak mu pokażesz artykuły, paragrafy, to bedzie nie ważne. On słyszał gdzieś, że "tak się robi", i koniec, nie przemówisz do rozumu.

Ty Adam, to zatrudnij sobie sekretarkę, niech jeździ busem, albo jakiegoś dyrektora, albo ciecia, przecież kierowca nie jest potrzebny.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX

Cytuj:
Zzx, ale o czym ty piszesz. Cały ciężki transport, wszystko w tej materii, funkcjonuje w oparciu nie o ustanowione prawo, tylko co kto, komu, na jakimś parkingu powiedział.

Nie ważne ustawy, przepisy, prawo. Ważniejsze że jeden drugiemu, po pijaku tłumaczył, ten nie zrozumiał, za tydzień innemu przekazał, tamten dołożył swoją chybioną interpretację, powiedział koledze że on "tak zawsze robi i jest dobrze", a jeszcze inny podsłuchał na radiu, i na końcu wszystkiego jest as co cały ten bełkot traktuje jak wiedzę objawioną.
I nawet jak mu pokażesz artykuły, paragrafy, to bedzie nie ważne. On słyszał gdzieś, że "tak się robi", i koniec, nie przemówisz do rozumu.

Ty Adam, to zatrudnij sobie sekretarkę, niech jeździ busem, albo jakiegoś dyrektora, albo ciecia, przecież kierowca nie jest potrzebny.
Proszę:
art. 3 rozporządzenia WE 561/2006

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2018, 3:25
Posty: 54
Samochód: Scania P380, MAN TGX


Cytuj:
czytam i jakoś nie widzę przypadku o który pyta założyciel tematu - oczywiście jeżeli chodzi o pojazd powyżej 3,5 tony.

ale może dlatego że piątek wieczór i wzrok już słaby..... - adamwlkp. - oświecę cię do 3,5 tony wystarczy karta rowerowa czyli prawo jazdy - cała zabawa nie podlega pod przepisy które tak dziarsko skopiowałeś, co więcej strona ITD nie jest żadnym wyznacznikiem stosowania prawa temu służą ustawy uchwalone przez sejm i przepisy wykonawcze do rozporządzeń wydawane przez odpowiednich ministrów, o przepisach unijnych nie będę ci pisał bo i tak nie zrozumiesz. :mrgreen:
Oświecę Cię, autor pyta o pojazd do 7,5t.
Czytaj ze zrozumieniem to dojrzysz, może na trzeźwo jutro? Nr Art. Masz w poście wyżej ale możesz nie poradzić sobie z jego zrozumieniem :mrgreen:

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

"pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy – dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą."

O ten zapis Ci chodzi? Jeśli tak, to wożąc towar firmy rodziców, który to oni sprzedali do klienta, nie można tego przewozu określić jako "niezwiązany z jakąkolwiek działalnością gospodarczą".

Więc inaczej mówiąc, taki przewóz to zwykły przewóz na potrzeby własne, i jak każdy taki przewóz podlega We 561.


We 561 nie podlega kiedy dostaniesz od ojca wersalkę, i jakimś pożyczonym busem wieziesz ją do domu. Tyle...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: