Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2017, 20:53
Posty: 24
Samochód: Atego

Wydaje mi się, że poruszam temat taki trochę tabu. No bo każdy wie jaka jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu, jaka jest dopuszczalna ładowność i nacisk osi. Ale wiadomo, że przeładowanie jest zjawiskiem powszechnym. Od razu mówię, że temat nie ma na celu szerzenia łamania przepisów, ale zwykłą ciekawość :)

Ja jestem początkującym kierowcą. Nie mam jeszcze kat. E. Zaczynam na Renault Midlum. DMC 12t ładowność ok. 5t. To jest na przykład. Ogólnie zastanawiam się na ile ten dopuszczalny tonaż ma związek z rzeczywistością ? Jaka jest tolerancja ? Ile tak naprawdę trzeba załadować na taki samochód, żeby coś pękło, wysiadło, przestało hamować itd. ?

Raz jechałem Mercedesem Atego dopuszczalna ładowność 2,5 t. Nie świadomy tego załadowałem prawie 6t i samochód przejechał swoje i nic się nie stało.

Temat może błahy, a może właśnie ważny ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Parę znanych mi rekordów:
TurboDaily 59-12 na pace ponad 6700kg ładunku
Mercedes 811D 6300kg ładunku wytrzymał by więcej ale butry za niskie były :lol:
Actros 3241 + przyczepa ponad 71 ton RMC tak tak RMC :mrgreen: i przy tym nie zapomniany komentarz "*uj nie auto jechać nie chce"
Dodam że ładunki rzędu 29-32 tony dla firanek czy tam skrzyniówek czy też 35t wzwyż dla wywrotek jakoś mnie nie dziwią ale to ta magiczna granica po której zaczyna się opłacać transport :lol: Joke taki :mrgreen:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Tolerancja wag ITD to 2% i to dla nas jest wiążące.

Ile samochody są konstrukcyjnie przewymiarowane i jakie mają współczynniki bezpieczeństwa, to nikt nie wie prócz konstruktorów.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Tolerancja wag ITD to 2% i to dla nas jest wiążące.

Ile samochody są konstrukcyjnie przewymiarowane i jakie mają współczynniki bezpieczeństwa, to nikt nie wie prócz konstruktorów.
Techniczne DMC tajemnicą nie jest, a ile ponad to wytrzymają tiry to już tylko badania empiryczne wykażą.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Możnaby pewnie załadować tyle aby poduszki podniosły do góry albo przy aucie na resorach opony nie tarły o podłogę zabudowy. Tylko teraz pytanie jakbyś już ruszył ile ujechałbyś zanim nie strzeli opona czy poduszka albo czy wyhamowałbyś z góry. Można jeździć przeładowanym autem tylko żywotność wszystkich podzespołów zmniejszy się na 100%.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Ja bym jeszcze może powiedział o obciążeniach statycznych i dynamicznych. Bo czym innym jest załadować na 12t Midlum 10t i stać w miejscu, albo jechać z prędkością 5 km/h po asfalcie, a co innego jechać po dziurawej drodze 80 km/h.

W takich przypadku zazwyczaj trzeba zrobić badania empiryczne, żeby się przekonać.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Temat może błahy, a może właśnie ważny ?[/quote]



Wydaje się że bardzo ważny kolego.Nie zaczynaj jeżdżenia od przewałek.Pamiętaj możesz targać ile dasz radę załadować na auto a szef jaki będzie zadowolony.Ale pamiętaj że jak pęknie resor czy opona strzeli to nie poklepie cię po ramieniu.Jak trafisz do dziadtransa to gotów tobie z zapomogi comiesięcznej nawet potrącić.A ( NIEDAJ BÓG) jak zdarzy się coś przykrego na drodze to twój dziad odwróci się od ciebie a PAN PROKURATOR będzie zadawał trudne pytania.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Mnie kiedyś jeden dupek zaladował tak, że volvo nie wstało na poduszkach :D .

Wywlokłem się tylko z pod silosa, i wywalilem im to na środku placu.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Mnie kiedyś jeden dupek zaladował tak, że volvo nie wstało na poduszkach :D .

Wywlokłem się tylko z pod silosa, i wywalilem im to na środku placu.
Nie mam zdjecia kwitu wagowego ale musze zaczac cykac bo często sa niezle akcje.

Rekord zaladunek skrobi w niemczech.ładowane na wadze. Kumpel tydzien wczesniej ladowal 25t w 2dekle. Mnie kaza ladowac 1.2.3.4 i odbic karte od wagi Zwazylem niby 19 ton kaza podniesc ubic i dosypac zegar na naczepie wskazuje 0. Dosypalem zwazylem polazuje 25t ladunku. Ide po papiery wydrukowalo cmr 42t ladownego. Kazali jechac na wage do firmy obok. Tam pokazalo 57rmc. Zawiesil sie komputer od zasypu

Jakim cudem podnioslem na 1tlok.zeby odsypac nie wiem do dzis.

Kumpel na cementowni w trzebini jeszcze za czasow starej instalacji i sypania na zegary zasnal i zasypal silos po same dekle. Waga o maks 60ton wskazala error. Silos nie podniosl sie do rozladunku

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

co do rekordów to w tamtym roku pracując na ładowarce (gdy jazdy brak) koleś przyjechał ameliniową szmitdką i chciał do pełna to 43tony miał równo bortach.Aż zdjął okulary z nosa.
Chłopaki z Nidzicy opowiadali co przy rozładunku wagonów pracowali to przyjeżdżał jakiś prywaciarz z Mławy i zabierał cały wagon na raz bo inaczej mu się nie opłacało :/ .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Swego czasu na kopalni w Rokitkach widziałem 2 miesięcznego Wieltona z pęknięta ramą.
Też sobie nie żałowali przy załadunkach :D

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Gość manem z janmilem 60-63 całości po górkach i tak cały czas. Aż mu powiedziano że jeszcze raz tak przywiezie to będzie płacił za naprawę wagi.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ciumcia, w Trzebini jest cementownia?

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Ciumcia, w Trzebini jest cementownia?
Tak Gorka cement

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2018, 0:01
Posty: 7
Samochód: MAN

Od Marca zeszłego roku tolerancja wagi jest 2,5% 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: