Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2017, 20:53
Posty: 24
Samochód: Atego

Wydaje mi się, że poruszam temat taki trochę tabu. No bo każdy wie jaka jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu, jaka jest dopuszczalna ładowność i nacisk osi. Ale wiadomo, że przeładowanie jest zjawiskiem powszechnym. Od razu mówię, że temat nie ma na celu szerzenia łamania przepisów, ale zwykłą ciekawość :)

Ja jestem początkującym kierowcą. Nie mam jeszcze kat. E. Zaczynam na Renault Midlum. DMC 12t ładowność ok. 5t. To jest na przykład. Ogólnie zastanawiam się na ile ten dopuszczalny tonaż ma związek z rzeczywistością ? Jaka jest tolerancja ? Ile tak naprawdę trzeba załadować na taki samochód, żeby coś pękło, wysiadło, przestało hamować itd. ?

Raz jechałem Mercedesem Atego dopuszczalna ładowność 2,5 t. Nie świadomy tego załadowałem prawie 6t i samochód przejechał swoje i nic się nie stało.

Temat może błahy, a może właśnie ważny ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Parę znanych mi rekordów:
TurboDaily 59-12 na pace ponad 6700kg ładunku
Mercedes 811D 6300kg ładunku wytrzymał by więcej ale butry za niskie były :lol:
Actros 3241 + przyczepa ponad 71 ton RMC tak tak RMC :mrgreen: i przy tym nie zapomniany komentarz "*uj nie auto jechać nie chce"
Dodam że ładunki rzędu 29-32 tony dla firanek czy tam skrzyniówek czy też 35t wzwyż dla wywrotek jakoś mnie nie dziwią ale to ta magiczna granica po której zaczyna się opłacać transport :lol: Joke taki :mrgreen:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Tolerancja wag ITD to 2% i to dla nas jest wiążące.