wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Ograniczenia w ruchu
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=365
Strona 2 z 5

Autor:  KooB@S@ [ 27 cze 2006, 19:49 ]
Tytuł: 

Ok dzieki stary.

[ Dodano: Wto, 27.06.2006, 19:53 ]
No ale mi chodzi pusto z masa ponizej 12 ton(taka mala niescisłość :D)

Autor:  Pazdz [ 27 cze 2006, 20:45 ]
Tytuł: 

W dowodzie rejstracyjnym dopuszczalna masa całkowita nie może być większa niż 12 ton. W innym przypadku stoisz. Pozdrawiam.

Autor:  Miro [ 27 cze 2006, 20:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W dowodzie rejstracyjnym dopuszczalna masa całkowita nie może być większa niż 12 ton. W innym przypadku stoisz.
Oj chyba nie do końca - bowiem jak widzę nikt nie doczytał do końca i nie zacytował całego rozporządzenia (Dz.U. 2003 Nr 161 poz. 1565)
a w nim § 3.

5. Przepisy § 1 nie mają zastosowania do pojazdów w stanie próżnym (bez ładunku).
owy § 1 dotyczy właśnie ograniczeń "temperaturowych"

Zatem z tego wynika, że jak zestaw pow. 12 ton DMC jest pusty, to może jechać, a jak ITD lub Policja ma wątpliwości, to należy ten punkt przytoczyć.

Autor:  Igor [ 27 cze 2006, 21:07 ]
Tytuł: 

czyli jesli tata chciałby nawet cała Polske przejechac na pusto (takim zestawem jaki mam w avatarze) to moze jechac?

Autor:  Pazdz [ 27 cze 2006, 21:11 ]
Tytuł: 

Acha no to byłem w błędzie. Dzięki Miro za uświadomienie.
Cytuj:
czyli jesli tata chciałby nawet cała Polske przejechac na pusto (takim zestawem jaki mam w avatarze) to moze jechac?
Według tego TAK. Tylko teraz pytanie, czy nie trzeba miec np. rocznej winiety.

Autor:  Cyryl [ 28 cze 2006, 10:35 ]
Tytuł: 

zdanie dolnośląskiego ITD do 50km można jechać pusto, dalej nie.

071 326 51 60

Autor:  KooB@S@ [ 28 cze 2006, 10:49 ]
Tytuł: 

O tych 50 km slyszalem. Ale i tak moj tata w nocy wroci ...

Autor:  Miro [ 28 cze 2006, 12:28 ]
Tytuł: 

Cytuj:
zdanie dolnośląskiego ITD do 50km można jechać pusto, dalej nie.
071 326 51 60
No i to jest właśnie to, o czym mówię. Ten z ITD co Ci to powiedział, po prostu nie zna przepisów i mu się te 50 km z czymś innym pomyliły, albo interpretuje je na swój sposób.

Proszę, niech przytoczy podstawę prawną, zabraniającą jazdy pustym zestawem po Polsce wzdłuż i wszerz w czasie ograniczenia ze względów temperaturowych (§ 1) (bo ograniczenie weekendowe obowiązuje i puste zestawy). Ja mu przytaczam § 3. 5, będący obowiązującym mnie wyłączeniem.

Co więcej dziś rzecznik GDDKiA podał ten fakt publicznie, po tym jak zdezorientowane przez media osoby postronne (np. kierowcy pojazdów osobowych) uskarżali się na sporą liczbę ciężarówek na drogach, poruszających się w godzinach 11-22. Owe media o zakazie głośno trąbią, ale o wyłączeniach już nieco mniej. Nie wymagam, by zaraz wymieniali całą listę wyłączeń i towarów, ale mogli chociaż wspomnieć, że niektóre pojazdy powyżej 12 ton dmc mogą się po drogach poruszać.

PS. Zawsze dobrze wozić ze sobą kopię odpowiedniego rozporządzenia, by w razie czego mieć argumenty wobec policjanta czy inspektora rzucającego jakimiś paragrafami z rękawa.

Autor:  Długi [ 28 cze 2006, 13:48 ]
Tytuł: 

Miro Jak zawsze wsyzstko wyjaśnione...Dziękuje w swoim i kolegów imieniu.

Autor:  KooB@S@ [ 28 cze 2006, 19:40 ]
Tytuł: 

Miro jest wlasnie zywym przykladem dobrze przygotowanego do pracy kierowcy ;)

Autor:  Igor [ 28 cze 2006, 22:13 ]
Tytuł: 

ee ale miro z tego co mi wiadomo nie jest kierowca..

Autor:  Cyryl [ 28 cze 2006, 23:13 ]
Tytuł: 

jak to jest z przepisami i ich interpretacją przez różne służby, przypomnę taki przypadek:
dawno temu każdy pojazd przewożący materiały niebezpieczne ADR w sztukach przesyłki, więc czy to kontener, czy zwykła plandeka musiał mieć zaświadczenie o dopuszczeniu do przewożenia takiego ładunku, który wystawiał diagnosta na okręgowej stacji kontroli pojazdów za dodatkowe 85,-zł. po jakimś czasie nakaz ten zniesiono (tak jest do dziś - jednak celnicy na przejściach w Jędrzychowicach i Olszynie wymagali takie dokumenty. oczywiście można było się uprzeć, jednak w konsekwencji pyrrusowego zwycięstaw przejeżdżało się przez granicę po dodatkowych kilkunastu godzinach oczekiwania i 5 telefonach interwencyjnych do służb celnych. i praktycznie do naszego wejścia do UE samochody naszej firmy otrzymywały taki dokument od diagnosty, który niemógł się nadziwić dlaczego ktoś daje mu pieniądze za dokument, który nie jest wymagany.
podobnie jest z tym zakazem.
ja wolę dostosować się do tego czego wymaga ITD której telefon oczywiście podaję klientowi jako podstawowe źródło informacji, niż podejmować się wątpliwych rzeczy i jeszcze później walczyć po sądach.

Autor:  DRIVER1965 [ 29 cze 2006, 7:16 ]
Tytuł: 

Wczoraj wracałem na pusto platformą z Ukrainy na bazę,mimo że moja waga wynosi 21 ton.Dla mnie wiążące jest to że w PR 1 Polskiego Radia po każdym komunikacie drogowym pani informowała Uwaga tzw.zakaz temperaturowy nie dotyczy pojazdów próżnych bez względu na ich masę.Myślę że pani redaktor nie wzięła tej informacji z poradnika kuchennego :mrgreen:

Autor:  Cyryl [ 29 cze 2006, 8:46 ]
Tytuł: 

więc chciałbym równiez powołać się na sytuację po katastrofie w katowickiej hali, kiedy to sam premier RP wypowiadał się w mediach o natychmiastowych wypłatach z ZUS-u, jednak rzeczywistość przy okienkach tej instytucji była diametralnie odmienna.

Autor:  Seba [ 29 cze 2006, 9:00 ]
Tytuł: 

Właśnie sciągnąłem ze strony gddkia treść rozporządzenia odnośnie ograniczeń. I tak Paragraf 1 mówi o nałożeniu ograniczeń na poj. o dmc > 12t w przypadku wysokich temperatur itd...
Ale paragraf 3 punkt 5 mówi wyraźnie:
"Przepisy par. 1 nie mają zastosowania do pojazdów w stanie próżnym (bez ładunku)"

Natomiast w ulotce wydanej przez gddkia o ograniczeniach znajdziemy to w pkt. II ppkt. 1. Z tym że nie podciagniemy tego pod zakaz weekendowy, niestety.

Autor:  chudy [ 29 cze 2006, 9:53 ]
Tytuł: 

więc oficialnie pustym zestawem który waży ~15t jechać nie możemy bo zakaz jest poyżej 12t ale ogólnie śmigać na pusto możemy, tak?

Autor:  Seba [ 29 cze 2006, 10:08 ]
Tytuł: 

A no właśnie... Co ustawodawca miał na myśli?
Czy można to rozumieć tak - pojazdem (np 24 tonówką singlem) na pusto rób co chcesz (teoretycznie tak wynika). Ale tak myślę przyczepa i naczepa - to zespoł pojazdów będzie, więc chyba tutaj jednak pow. 12 ton stoimy.
Kto to skoryguje?

Autor:  Cyryl [ 29 cze 2006, 11:09 ]
Tytuł: 

więc z tego co zrozumiałem to pojazdem o DMC 13T z ładunkiem częściowym (czyli nie "próżnym") o masie rzeczywistej powiedzmy 8 - 9T nie można jechać, ale zestawem całkowicie "próżnym", ale o masie rzeczywistej 15T można jechać.

Autor:  Seba [ 29 cze 2006, 11:30 ]
Tytuł: 

Zestaw jest pojazdem członowym to bym się w tym przypadku wahał. Natomiast przepis mówi o pustych pojazdach a nie pojazdach członowych czy zespołach pojazdów (choć nie wiadomo czy tym chcieli określić wszystkie ciężarówki). I nie chciałbym o tym polemizować na drodze z inspektorem.
Ale jeżeli obciążenia o których napisałeś odnieść do pojedynczych pojazdów to rzeczywiście często nie jest to logiczne czy `sprawiedliwe` ale niektóre przepisy niestety taki są.

Autor:  spiwor [ 09 lip 2006, 17:23 ]
Tytuł: 

W razie mandatu popatrzcie co znalazłem:
http://www.aw.poznan.pl/status/bezp/informacje.htm

Strona 2 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/