Laboratorium COCH

Katalizatory SCR - Sklep Kaliński

40TON.netNaprawa foteli TIRFuelSaveRozliczanie kierowców



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1151 152 153 154 155157 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 23 sie 2016, 10:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3513
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Panowie i Panie.
Pytanje jak rozwiązać taki problem narazie hipotetyczny ale w przysłym tygodniu dość realny.
Otóż kierowca podpisuje umowe o dzieło na jeden strzał. Wyjazd w poniedziałek. Wyjzad samochodem bez Tacho. Po tygodniu pracy zamiana na powrot do bazy na samochod z Tacho. Autobus - tacho na tarczki.
Gdyby było tacho bylo na karte kierowcy robie wpis.
Jak udokumentowac kilka dni jazdy bez tacho (samochod bedzie jezdzil po calej Polsce), a potem przebieranka na tacho? Tak żeby ITD sie nie przyczepiło?.

P.s. opcja z robieniem "porzadkow w wozie" odpada. :mrgreen:
P.s. uprawnienia i karta kierowcy jest.
to nie jest jeden strzał - no chyba że ten "strzał" to z zupełnie innej firmy.
wszystko jest w przepisach jak nalezy dokumentować aktywnośc kierowcy i co mu trzeba wystawić.
kieroowca nie jest przypisany do samochodu tylko do tarczki lub karty.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 23 sie 2016, 20:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2131
Samochód: Scania P410
Lokalizacja: Szczecin
"Urlopówka" z zaznaczonym odpowiednim kwadracikiem :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Na górę
PostWysłano: 26 sie 2016, 22:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2011, 14:31
Posty: 96
GG: 0
Mam pytanie:

Ile czasu mogę maksymalnie pracować bez przerwy w podwójnej obsadzie? Bo ile godzin bez przerwy można jechać to wiem, czyli 4.5h. Maksymalnie jest 21h aktywności na dwóch kierowców, wychodzi więc zatem, że na jednego 10.5h. I jak to rozbić na dwie części? Pracować max 5.25h i zmiana kierowcy i ten też 5.25h i dalej zmiana kierowcy? Czy też pracować max 4.5h i tak się zmieniać?

Z góry dziękuję za odpowiedź

_________________
...Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o zielonym kolorze...


Na górę
PostWysłano: 27 sie 2016, 0:19 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2363
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN
Rozpatrując to w zgodności z rozporządzeniem 561/2006 to możecie być równie dobrze obydwóch 21h na młotkach, kwestia żeby się to zgadzało z ogólnymi przepisami prawa pracy, typu przerwa pół godziny po maksymalnie 6h pracy, liczba godzin w dobie (normalnej zegarowej) też jest ograniczona.

_________________
3+9=11


Na górę
PostWysłano: 02 paź 2016, 13:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 335
Lokalizacja: Leszno
Przeczytałem za dużo i zglupialem. Chodzi o dwie "pauzy 24" h pod rząd. Wygląda to tak:

Weekend, skrócony odpoczynek 30h
5 dni pracy
Weekend, regularny odpoczynek 45h
5 dni pracy
Weekend, regularny odpoczynek 56h
Po czwartym dniu pracy oczekiwałem na załadunek 28h (11h + rekompensata 15h). Piątego dnia zaladowalem i pracowałem.
Weekend i pytanie. Czy mogę odebrać skrócony odpoczynek tygodniowy, czy muszę wypauzowac 45h?

Wstyd pytać, ale muszę...


Na górę
PostWysłano: 02 paź 2016, 15:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3513
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Przeczytałem za dużo i zglupialem. Chodzi o dwie "pauzy 24" h pod rząd. Wygląda to tak:

Weekend, skrócony odpoczynek 30h
5 dni pracy
Weekend, regularny odpoczynek 45h
5 dni pracy
Weekend, regularny odpoczynek 56h
Po czwartym dniu pracy oczekiwałem na załadunek 28h (11h + rekompensata 15h). Piątego dnia zaladowalem i pracowałem.
Weekend i pytanie. Czy mogę odebrać skrócony odpoczynek tygodniowy, czy muszę wypauzowac 45h?

Wstyd pytać, ale muszę...
jeżeli chodzi o rekompensatę za ten skrócony 30 godzinny to właśnie oddałeś
zasadą rekompensaty jest oddanie brakujących godzin wraz z odpoczynkiem trwającym nie krócej niż 9 godzin.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 02 paź 2016, 18:10 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 335
Lokalizacja: Leszno
No ok, lecz mnie gryzie ten kolejny odpoczynek tygodniowy. Czy może być on skrócony, kiedy w środku tygodnia wyskoczyło mi 28h pauzy, czy jest to interpretowane jako skrócona pauza tygodniowa i czeka mnie 45h odpoczynku?
:oops:


Na górę
PostWysłano: 02 paź 2016, 18:25 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3513
Samochód: orange i grafitowy
przeczytałeś co mówią przepisy o rekompensacie i do kiedy ma być wykonana?
zalicz to jako rekompensatę i zrób 24 i będzie dobrze.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 02 paź 2016, 18:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 200
Tą pauzę 28h w środku tygodnia można traktować jak zwykłą pauzę. Te 28h potraktowałeś jako rekompensatę za skrócone godziny i dobrze. Wcześniejszą pauzę weekendową masz regularna wiec najbliższą możesz zrobić skróconą.


Na górę
PostWysłano: 02 paź 2016, 18:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 335
Lokalizacja: Leszno
Dziękuję wam bardzo.
Po kielichu dla was ;)


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2016, 14:21 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes
Taka zagwozdka dopadła kolegę, a ja nie wiem jak mu odpowiedzieć.

Kolega pracuje 5 dni, po 8 godzin. Dostał teraz propozycję pracy szósty dzień za ekstra kasę. I wyglądało by to tak:
każdy weekend wychodziłby 40h, czyli skrócony o 5h. Te 5h zrekompensowałby już w poniedziałek razem z 9-godzinnym odpoczynkiem. Czy w takim przypadku może pracować w schemiacie
6 cykli
40h weekend
6 cykli z rekompensatą
40h weekend
6 cykli z rekompensatą
itd.


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2016, 14:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2363
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN
nie

_________________
3+9=11


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2016, 14:36 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 607
Samochód: Renault Range T460
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL
Nie może, bo co 2-gi tydzień musi mieć pełen weekend, czyli mógłby, ale tak:
6 cykli
40 h
6 cykli z rekompensatą
45 h
6 cykli
40 h

Itd.

_________________
C, CE, KW :)


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2016, 14:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes
Dzięki chłopaki za szybką odpowiedź! Tak myślałem, ale zasiał mi ziarno wątpliwości, więc lepiej się dopytać niż wprowadzić w błąd.
Pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 31 paź 2016, 21:23 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 gru 2007, 14:58
Posty: 33
GG: 6057926
Samochód: atego 1223
Lokalizacja: okolice Biłgoraja
witam panowie moje pytanie dotyczy jazdy na karcie i przejście na tarcze i odwrotnie a konkretnie potwierdzenia za czas który mija od jazdy na tarczy i potem na karcie,opiszę konkretnie a mianowicie pracowałem na karcie i zakończyłem pracę załóżmy o godzinie 14.00 jednego dnia a następnego dnia o godz.6.00 pracowałem już na tarczy w związku z tym na czas od zakończenia pracy do rozpoczęcia następnego dnia co powinienem mieć zakreślony czas pauzy na tarczy czy wystawione zaświadczenie o odpoczynku ,i zastanawiam się jeszcze jak by było w przypadku pracy na tarczy jednego dnia a potem na karcie bo po włożeniu karty tachograf pyta czy pauza do teraz co miałbym zaznaczyć czy tak czy zrobić na nie i co dalej będzie trzeba zrobić a może zapisze aktywność na którą trzeba będzie znowu zaświadczenie wystawić ,wiem że to bywa trochę zawiłe ale może ktoś mi pomrze rozwiązać mój problem,jak ktoś miałby konkretny pomysł a trudno by było tu napisać to jestem skłonny podać numer tel.i byśmy podyskutowali, pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 01 lis 2016, 15:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1725
Kończysz pracę na karcie, to na tarczce rysujesz wszystkie aktywności, które robiłeś. Jak masz możliwość, to możesz wziąć urlopówkę. To samo w drugą stronę. Kończysz jazdę na tarczce, to później wpisujesz wszystkie aktywnośći wpisem manualnym na karcie.


Na górę
PostWysłano: 01 lis 2016, 21:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 gru 2007, 14:58
Posty: 33
GG: 6057926
Samochód: atego 1223
Lokalizacja: okolice Biłgoraja
pytam bo chce sie upewnic bo taki jeden gosciu na szkoleniu tak mi namieszal ze zglupialem on twierdzi ze rysujac na tarczy po zakonczeniu pracy na karcie mialbym tak jakbym posiadal 2 tarcze na jeden dzien , moim zdanie tez sie zgadzam z toba bo innego wyjscia niem no pozatym jak twierdzisz mozna wziac urlopowke na wszelki wypadek , jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

[EDIT]
jeszczejedno on twierdzil ze jak na karcie dam ze przerwa nie do teraz to na wydruku bedzie znak zapytania na czas aktywnosci na tarczy , bo tachograf stonrige po wlozeniu karty on pyta czy przerwa do teraz , czy dac przerwa do teraz czy dac na nie i tak jak pisalem bedzie znak zapytania czyli trzeba potwierdzic urlopowka czy inna praca na urlopowce w zaleznosci co sie robilo


Ostatnio zmieniony 01 lis 2016, 21:50 przez Martinez, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie piszemy posta pod postem, na przyszłość proszę o korzystanie z opcji "Zmień"


Na górę
PostWysłano: 01 lis 2016, 22:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3513
Samochód: orange i grafitowy
czemu chcesz mnożyć dokumenty w jakim celu???
to co jeździsz na karcie to masz na karcie to co jeździsz na tarczce to masz na tarczce.
jak sie przesiadasz na karcie kończysz pracę, a na tarczce z ręki wyrysujesz to co potrzeba od czasu wyjęcia karty z tachografu.
jak kończysz pracę na tarczce to po wejściu do pojazdu i zalogowaniu karty wpisujesz odpowiednią aktywność od tego czasu co miałeś na tarczce.
tak powinno być - przepis mówi o udokumentowaniu co robiłeś i nie musisz robić tego wielokrotnie bo nie ma takiej potrzeby.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 01 lis 2016, 22:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4967
Samochód: Civic 1.5iLS VTEC
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Kolego Mirek P - co wpisać i w jaki sposób w tachografie to już Ty najlepiej wiesz. Od kiedy do kiedy odpoczynek. A jeśli nie wiesz w jaki sposób to wpisać - jest instrukcja obsługi, która naprawdę nie gryzie. Dlatego nie polegaj tak do końca na tym, co ktoś-gdzieś tam powiedział tylko przeczytaj i postępuj zgodnie z wytycznymi.
My możemy Ci podpowiedzieć co wpisać, ale jak to wpisać - musisz przeczytać w instrukcji.

_________________
Naczelny Milicjant Forum wagaciezka.com

Odcięcie? Jakie k***a odcięcie!? MAX 8-3


Na górę
PostWysłano: 02 lis 2016, 10:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 gru 2007, 14:58
Posty: 33
GG: 6057926
Samochód: atego 1223
Lokalizacja: okolice Biłgoraja
Cytuj:
Kolego Mirek P - co wpisać i w jaki sposób w tachografie to już Ty najlepiej wiesz. Od kiedy do kiedy odpoczynek. A jeśli nie wiesz w jaki sposób to wpisać - jest instrukcja obsługi, która naprawdę nie gryzie. Dlatego nie polegaj tak do końca na tym, co ktoś-gdzieś tam powiedział tylko przeczytaj i postępuj zgodnie z wytycznymi.
My możemy Ci podpowiedzieć co wpisać, ale jak to wpisać - musisz przeczytać w instrukcji.
wiem kolego ale zadna teoria nie zastapi praktyki dlatego pytam praktykujacych dlatego czytanie nie wyjasni mi wszystkiego wole polegac na praktykujacych , wiec zapytalem co zapisze tachograf po zmianie z odpoczynku do teraz n jak dam na nie?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1151 152 153 154 155157 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe