wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

FH500 6x2
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47802
Strona 2 z 6

Autor:  MAN [ 17 maja 2018, 19:36 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Pisał że ta ośka ma nośność całe 4,5 tony

Autor:  Mihu [ 17 maja 2018, 19:36 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Oczywiście, że nie :wink: DMC ciągników z "baby axle" oscyluje na ogół w granicach 22-24t.

Autor:  Kierownik [ 17 maja 2018, 19:47 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

No to ja te wozy, jak będą do sprzedania pobieram.
Do 50t Dmc będziemy wyjeżdżać. I wtedy transport się opłaci...
:lol:

Autor:  Lukassz [ 17 maja 2018, 19:50 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Cytuj:
No to ja te wozy, jak będą do sprzedania pobieram.
Do 50t Dmc będziemy wyjeżdżać. I wtedy transport się opłaci...
:lol:
Jeszcze sobie kupisz w DK taki doczep to z 60 tonami będą wypuszczać z kopalni. https://st.mascus.com/imagetilewm/produ ... 3099_2.jpg

Autor:  davo76 [ 17 maja 2018, 20:23 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Taka maszyna to musi mieć mega doczep wtedy się wykorzysta potencjał ;-)
Odpiąć tego ze zdjęcia i dać tam Fh...B-)
Obrazek

Autor:  Luka [ 17 maja 2018, 21:05 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

To model z etsa, czy z czego?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 17 maja 2018, 21:49 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Cytuj:
Mnie ciekawi ta naklejka ENATRUCK, to ukłon za.... ?? 2 obrysy czy jeszcze jakiś udział mają w "projekcie" ? :D
To tak się wydaje, tu jakaś płyta, żeby znaczek zasłonić, jakieś zabezpieczenia wlewów paliwa, nakładki na śruby, trochę lampek z Holandii (nota bene ceny nie zabijają i wychodzi u chłopaków podobnie jak w tych pseudo sklepach na FB) wszystko razy dwa i się zebrała ładna kwota. No i większość bardziej popularnych gratów mają na miejscu za co wielki plus.
Cytuj:
Oczywiście, że nie :wink: DMC ciągników z "baby axle" oscyluje na ogół w granicach 22-24t.
Dokładnie, 24000 kg ;)
Cytuj:
To model z etsa, czy z czego?
Si my friend, z etsa model bo nie umiałem sobie w głowie wyobrazić jak to miałoby wyglądać.

Autor:  łukasz [ 17 maja 2018, 22:51 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Cóż auta ciekawe,konfiguracja ciekawa,pomysł trochę inny niż białe Jelcze.O ile z zewnątrz jest naprawdę ok-lubię połączenie czarnego z czerwonym,to środek trochę rozczarowuje-wiem czas i pieniądze.Pytanie,czemu akurat plusz i kto od kogo ściągnął pomysł,bo Bartek ma chyba ten sam rodzaj-kolorystykę pluszu?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 18 maja 2018, 16:37 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

A logo z globa daje sobie rękę uciąć że już gdzieś widziałem :mrgreen:

Autor:  Użytkownik usunięty [ 18 maja 2018, 16:50 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Widziałeś, widziałeś. Gdzieś po drodze w planach była inna marka i taki pomysł powstał. Potem tir się zmienił, ale logo zostało.

Autor:  MAN [ 18 maja 2018, 17:07 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Ja jestem ciekaw jaka jest różnica w cenie między pusherem a tą małą osią dodatkową

Autor:  Użytkownik usunięty [ 18 maja 2018, 18:04 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Ja też jestem ciekaw, bo w sumie nie wiem :D Klasyczny pusher nie był brany kompletnie pod uwagę.
Ta oś ma dla nas dużo zalet "pobocznych":
- kotły są w miarę duże bez jakiegoś chorego rozstawu osi (tutaj 1050 litrów na 4 metrach rozstawu osi), więc tylko 20 cm dłuższy ciągnik, najczęściej spotykane mają 800-900 litrów, odejmij 150 takiego bezpiecznego zapasu i masz tylko 2300 km zasięgu realnego. Dla nas zdecydowanie za mało bo konieczne by było tankowanie w Anglii lub Belgii i wtedy transport by się nie opłacał
- nie powoduje jakiegoś mocnego wzrostu wagi zestawu względem zwykłego ciągnika, Volvo reklamuje, że to tylko 500 kg różnicy
- z tego co udało nam się pocztą pantoflową dowiedzieć to też spalanie nie wzrasta mocno, dlatego też chociażby Wolter Koops czy HSF tak idą w to rozwiązanie
- opony nie są tak drogie (240/70/17,5) minus, że nie można wykorzystać kół z przedniej osi
- fakt, wygląda trochę idiotycznie, ale mam nadzieję, że udało się trochę brzydotę zasłonić
- no i ostatnia rzecz, często dokładana oś (niefabryczna) ma ten problem, że brak na niej ABS-u, więc opony lecą w oczach

Autor:  TwoStepsFromHell [ 18 maja 2018, 18:36 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Ta oś jest skrętna? Widziałem kilka takich aut w trójmieście i jest (chyba) daf który ma osłonięta tą oś miedzyosiówkami i się już kiedyś zastanawiałem.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 18 maja 2018, 18:47 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Oś jest sztywna, zawieszenie przypomina raczej konstrukcję z naczepy, z tego co wiem nie da się zamówić tej osi skrętnej.

Osłony między osiowe można zamówić w Volvo z fabryki, ale przy rozstawie 3,8metra (klasycznym) co równocześnie zmniejsza wielkość baków więc w naszym przypadku odpadło to rozwiązanie.

Do 30 km/h na godzinę istnieje możliwość odciążenia tej osi (ewentualnie podniesienia na stałe jeżeli ładunek na to pozwala).

Autor:  Kermiter [ 18 maja 2018, 21:30 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

W sztywnej osi tez opony beda znikac szybko no i komfort skrecania spada,a juz najlepiej jak sie na rondzie rusza i auto jedzie prosto :twisted:

Autor:  JoHn [ 18 maja 2018, 22:40 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

W mojej opinii nie zarobisz na podwyższony koszt zakupu, eksploatacji oraz późniejszego odkupu. Po co Wam takie przełożenie ?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 19 maja 2018, 0:03 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Nigdy jeszcze mówiąc komukolwiek ile zarabiam nikt mi nie powiedział, stary, zajebiście, tylko najczęściej kończyłem jak Zabłocki na mydle, więc i tym razem kwestię finansów pozwól, że przemilczę. Natomiast mój szef nie jest raczej z tych, dla których kupno czegoś drogo jest powodem do dumy, więc tym razem było długie liczenie czy to ma sens i ostatecznie Mateusz się jednak zdecydował na zakup.

Z przełożeniem Mateusz się wkopał w Dafie bo te ślicznie palą śmigając po płaskim terenie po czym robią wir w baku jak idą w góry pod pełnym ładunkiem. Dlatego troszeczkę wolniejsze tutaj są.

Autor:  Edler [ 19 maja 2018, 9:49 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Z doświadczenia wiem ze inwestowanie w pewien rodzaj dodatkow ktore wymaga spedycja z czasem wychodzi bokiem. Nie ma roboty która trwa wiecznie. Jak bralismy swoje chlodnie chcialem doppelstocka. Wedlug mnie wieksza uniwersalonsc. Spedycja wymusila zeby wziac kwiatowki. Na kwiatowke z dopplem nie bylo budzetu. Efekt? Nie mam doppla a kwiaty na wozkach w przeciagu 3 lat ladowalem moze ze 3 razy :)) dzis juz pod ta spedycja nie jeżdzę i doppla brakuje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  JoHn [ 19 maja 2018, 14:12 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Dlatego trzeba organizować prace sobie sam :wink:

Autor:  andy the driver [ 19 maja 2018, 23:38 ]
Tytuł:  Re: FH500 6x2

Cytuj:
Ja jestem ciekaw jaka jest różnica w cenie między pusherem a tą małą osią dodatkową
Dobrych killa lat temu, w czasie gdy te małe osie zaczęły zdobywać popularność na wyspach czytałem w "Trucking magazine"że różnica w wadze względem puszera na normalnych kołach to było coś koło 300-350 kg.
Co do aut, robią wrażenie moim zdaniem i pozostaje życzyć aby jak najlepiej się sprawowały.

Strona 2 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/