Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostWysłano: 21 maja 2018, 6:09 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6036
GG: 67304750
Lokalizacja: Wrocław
nie napisałem, że będą używane od czasu do czasu i tylko w specjalnych warunkach, ale że wejście ich na rynek nie odbędzie się gwałtownie, ale stopniowo, jak to już dzisiaj ma miejsce (autobusy i taksówki).

natomiast co do zalet i wad pojazdów elektrycznych: we Wrocławiu mamy pojazdy elektryczne wypożyczane na minuty i każdy może przekonać się jak one jeżdżą, przyspieszenie, pozom hałasu, komfort prowadzenia. zamiast domniemywać każdy może sam porównać jak to się ma do pojazdu z silnikiem spalinowym.

za silnikiem elektrycznym przemawia wielokrotnie mniejszy koszt wytwarzania, prostsza konstrukcja, więc mniejsza awaryjność, brak płynów eksploatacyjnych i mniejsza emisja ciepła.
dodatkowo kupując pojazd ciężarowy z silnikiem spalinowym, musimy mieć świadomość, że za parę lat jego normy emisji spalin będą niższe, więc będziemy ponosić większe opłaty drogowe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Na górę
PostWysłano: 04 cze 2019, 11:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 cze 2019, 16:49
Posty: 4
Na cale zagadnienie trzeba spojrzec w kategoriach dlugoterminowych. Ciezarowki autonomiczne sa aktualnie lansowane przez liczacych sie procudentow. Z punktu technicznego sa one praktycznie juz dopracowane w pelni, pytanie jakie sie nasuwa to czy my jestesmy przygotowani na ta rewolucje? Czy sprawi ona, ze kierowcy nie beda juz wcale potrzebni? Czytajac jeden z artykulow na ten temat, moja uwage przykuly slowa jednego z dyrektorow spolki Price Waterhouse. Twierdzi on, ze w ciagu 10 lat na dlugich trasach kierowcy ciezarowek nie beda juz potrzebni. Po tym jak prawo zostanie dostosowane do nowej rzeczywistosci jedynie na terenach miejskich za kierowcow beda mogli sie wcielic ludzie. Wszystko oczywiscie rozbija sie o koszta prowadzenia firmy przewozowej. Rezygnacja z wiekszej kadry kierowcow moze zmniejszyc koszta eksploatacji prawie o 1/3 co jest wynikiem nie do uzyskania aktualnie.


Na górę
PostWysłano: 08 cze 2019, 0:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 cze 2019, 16:49
Posty: 4
Jeszcze moje dwa centy.

Analogiczna sytuacja ma miejsce jesli chodzi o samochody autonomiczne budzace duze zainteresowanie. Wczesniej montowane byly jedynie systemy wspomagajace trakcje ale dopiero duzym krokiem bylo wprowadzenie samochodu drugiego stopnia przy ktorym musi asystowac czlowiek. Z takich ciekawostek warto wspomniec o tym, ze juz sa opracowane samochody piatego stopnia (w pelnie samodzielne) jednostka sterujaca byla pokazana ostatnio na targach GTC - https://aibusiness.pl/samochody-autonom ... wg-nvidii/ Na biezaca chwile jednak sa zbyt drogie w produkcji, takze trzeba bedzie jeszcze poczekac minium kilka lat az technologia potanieje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe