TruckFocus.pl



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 maja 2009, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Dokładnie to zapycha się filtr cząstek stałych, który znajduje się w układzie wydechowym i system unieruchamia auto.
W takiej sytuacji tylko serwis, nic sam nie zrobisz.


Post Wysłano: 07 maja 2009, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1204
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Cytuj:
Proponowałbym Volvo, droższe w zakupie ale na pewno będzie spisywać się dobrze przez większy przebieg niż 800.000 km.
Volvo ma cenę wywaloną w kosmos. Nie oferuje za te pieniądze nic czego nie ma Iveco. Poza tym nie od dziś wiadomo, że Volvo lubi sie napić. Niech mi ktoś pokaże Volvo co sapali pod pełnym ładunkiem nie wiecej niż 30l, niewykonalne. Stralis to potrafi. Za Volvo zapłacisz więcej i droższe w eksploatacji.
Zapraszam na testy. Volvo FH 440 07r. 30l/100 km w relacji PL-GB-PL. Teraz kolego posługujesz się stereotypami. Jeżeli chodzi o wcześniejsze modele (D12C, D12D) to po części mógłbym się zgodzić. Jeżeli te Volva paliłyby po 35 to kto by je kupował :?:


Post Wysłano: 07 maja 2009, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Ponadto w firmie użytkuję też dwa Jelcze. Oba mają nakulane około 2 mln km bez remontów głównych. I jak na razie bardzo dobrze sobie radzą podczas codziennego użytkowania.

Jakos srednio wierze ze Jelonem da sie zrobic banke. A ty mowisz o dwoch!!
Jesli Jelony sa z np z 89 roku, to musial bys robic po 100 000km rocznie jelonem:). Powiem szczerze, nie wierze w to.
Moze dlatego ze sam kiedys jezdzielm Jelczem i zrobic tym samochodem 500km to jak do Angli jechac innym autem.


Post Wysłano: 07 maja 2009, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2212
Samochód: Scania P410
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Poza tym nie od dziś wiadomo, że Volvo lubi sie napić. Niech mi ktoś pokaże Volvo co sapali pod pełnym ładunkiem nie wiecej niż 30l, niewykonalne.
Wszystko zależy od kierowcy, bo Volvo dość specyficzne jest w prowadzeniu z tego co zauważyłem...

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 07 maja 2009, 21:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Kolego jeden Jelcz jest z 1996 roku a drugi jest o rok młodszy. Kupiłem je od FSO Autoparts. Auta mają książki serwisowe i książki dzienne przebiegów. Więc nie sądze aby ktoś licznik kręcił do przodu.
Wracając do tematów spalania według mnie nie ma znaczącej różnicy między Iveco, Scanią i Volvem. Natomiast Iveco bije na głowę ceną utrzymania i zakupu.


Post Wysłano: 07 maja 2009, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2009, 19:53
Posty: 29
GG: 0
Samochód: ducati maxi
Lokalizacja: SWD

Skoro Iveco takie dobre to czemu w polsce sprzedaż roczna taka marna.A co do "Jelonka" to niewierze że tyle kilosów naciągnoł,czytałem kiedyś że Jelcz z silnikiem mielca przejeżdza ok.550tyś.km do remontu.Sam się dziwiłem że tak mało


Post Wysłano: 07 maja 2009, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1204
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Wracając do tematów spalania według mnie nie ma znaczącej różnicy między Iveco, Scanią i Volvem. Natomiast Iveco bije na głowę ceną utrzymania i zakupu.
Jakoś nie zauważyłem tej znaczącej różnicy w kosztach utrzymania. Części na pewno są droższe (nie tylko w serwisach), a dostępność używanych części i zamienników jest bardzo ciężka w porównaniu do Volva. No i Iveco nie ma tak rozwiniętej sieci serwisowej jak Volvo.


Post Wysłano: 07 maja 2009, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Nie ma rozwiniętej ponieważ nie potrzebuje :wink:
Właśnie ceny części w serwisie, roboczogodzin, części używanych są według mnie niższe niż skandynawów. Ponadto mi w Iveco odpowiada wnętrze (ale to rzecz gustu), bardzo dobra ergonomia, wygodne fotele i bagate wyposażenie już od podstawowych wersji.
Odnośnie Jelczy nie wiem jak się użytkuje te pojazdy z silnikami z Mielca ponieważ takich nie mam.


Post Wysłano: 15 sie 2009, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Nie zgodzę się że sieć Iveco jest mała. Faktycznie autoryzowanych dealerów jest raptem czterech. Ale sieć salonów i serwisów jest w Polsce około 16.
O to mój egzemplarz który kupiłem na początku tego roku w Uni - Truck Wrocław. Zdjęcia pochodzą z odbioru pojazdu :
Obrazek

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 15 sie 2009, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Cytuj:
O to mój egzemplarz który kupiłem na początku tego roku w Uni - Truck Wrocław. Zdjęcia pochodzą z odbioru pojazdu :
Obrazek
Ile taki egzemplarz kosztował?


Post Wysłano: 13 sty 2010, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lip 2006, 12:17
Posty: 128
GG: 0

Post Wysłano: 22 sty 2010, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 15:55
Posty: 1
GG: 788751
Samochód: Volvo FM7, Renault Premium 400

Witam, jestem tu nowy.
Co prawda mam dopiero 17scie lat.
Mamy możliwość zakupu Stralisa z '03r. i szczerze powiedziawszy, nie orientuję sie czy jest to I czy II ?
Więc chciałem się dowiedzieć czym różni się Stralis I od II ? I od kiedy do kiedy i do kiedy były produkowane?
Czy może mi ktoś coś powiedzieć o silniku 350KM ? Jak tam wygląda spalanie ? ( Nie mówię o c. siodłowym, tylko kontenerowcu)
Awaryjność. Kwestia utrzymania itd?
Dowiedziałem się ostatnio, że trzeba "poprawić" fabrykę, i zrobić/przerobić kilka minimalnych rzeczy... Czy to prawda?

Z góry dziękuję i przeprasza za moje niedoświadczenie odnośnie Iveca.


Post Wysłano: 23 sty 2010, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2007, 14:37
Posty: 42
GG: 7040182
Samochód: Iveco Stralis II E5 500
Lokalizacja: Pabianice

2003 rocznik to na pewno I. Seria II jest produkowana od 2007r. Jednak z czego się orientuje silniki w I jak i w II serii są identyczne. W kontenerowcu rozumiem że myślisz o BDF-ie.
Mój tata jeździł BDF-em Iveco Stralis II z silnikiem o mocy 420 KM. Na trasie Łódź - Piotrków (DK 1) gdzie nie ma praktycznie wzniesień, silnik włączał dodatkowe chłodzenie... (przeciętna waga to 38 ton).
Spalanie na trasach Wola Rakowa - Katowice to 34-36 l/100km.
Z tym Iveciem było masę problemów, elektryka wysiadała (światła), ABS-ów przez kilka miesięcy nie mogli zrobić(i tak nie wiem czy zrobili), silnik chlał olej (praktycznie co 2 tygodnie trzeba było dolewać), a to szyby się nie otwierały/zamykały, schowki się nie zamykały. Przypomina mi się jeszcze taka historia, po zatankowaniu silniki ani mee, ani be. Najlepsze jest to że samo się naprawiło.
Może to był tylko taki egzemplarz, a może wszystkie takie są.

Pozdrawiam :)


Post Wysłano: 24 sty 2010, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Iveca takie są. Auto jest trochę tańsze przy zakupie w salonie od konkurencyjnych marek, ale niestety nie jest bezawaryjne. Pojawia się mnóstwo takich awarii jak opisałeś. Niektóre z nich same znikają po jakimś czasie;))


Post Wysłano: 24 sty 2010, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Nie ma auta, które się nie psuje.


Post Wysłano: 24 sty 2010, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:10
Posty: 45
GG: 6324074
Samochód: VOLVO FH

Seria Euro.. to było to :D


Post Wysłano: 24 sty 2010, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Wszystkie auta się psują to fakt, tylko jedne często inne rzadziej.
Iveco wyrobiło sobie bardzo dobrą opinię serią Euro! Dużo kupujących nowe modele sugerowało się niezawodnością starych i większość z nich się zawiodła niestety.


Post Wysłano: 08 lut 2010, 14:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lut 2010, 18:38
Posty: 3
GG: 4103460
Samochód: Iveco Stralis II
Lokalizacja: Białystok

Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam takie pytanie do ludzi ktorzy orjentuja się o co chodzi. Czy ktoś mi może powiedzieć do czego służy ten przełącznik i kiedy można go zastosować bądź w jakiej sytuacji (chodzi oczywiście o ten nad zapalniczką) ??? Link do foty http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f7 ... 8a391.html Dokładnie znajduję się on w samochodzie Iveco Stralis. Dzięki z góry za odpowiedzi.

_________________
Jazda samochodem jest jak gra miłosna: kobiety wolą objazdy, mężczyźni - skróty.


Post Wysłano: 08 lut 2010, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam takie pytanie do ludzi ktorzy orjentuja się o co chodzi. Czy ktoś mi może powiedzieć do czego służy ten przełącznik i kiedy można go zastosować bądź w jakiej sytuacji (chodzi oczywiście o ten nad zapalniczką) ??? Link do foty http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f7 ... 8a391.html Dokładnie znajduję się on w samochodzie Iveco Stralis. Dzięki z góry za odpowiedzi.
Jest to włącznik blokady mostu.


Post Wysłano: 08 lut 2010, 16:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lut 2010, 18:38
Posty: 3
GG: 4103460
Samochód: Iveco Stralis II
Lokalizacja: Białystok

Dzięki kolego, czyli najprościej jak się "grzebnę" po włączeniu tego blokuje mi mechanizm różnicowy. Włącza i wyłącza się tą blokadę na pracującym silniku gdy samochód stoi w miejscu, prawda? No w sumie tak podejrzewałem ale nie byłem pewien. W robocie wszyscy jakoś się boją tego przełącznika i odradzali mi jego używanie :lol: hehehe Może dlatego, że nie wiedzieli do czego służy :D

_________________
Jazda samochodem jest jak gra miłosna: kobiety wolą objazdy, mężczyźni - skróty.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe