wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://wagaciezka.com/

Iveco Trakker
https://wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6605
Strona 6 z 6

Autor:  bruno666 [ 21 kwie 2010, 19:31 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Co ty porównujesz 8x8 ze ślizgaczem? Przecież to dwa różne samochody.
Ja nie zamieniłbym mojego starego 8x8 na żadną nowiótką szóstkę.

Autor:  Jaccu [ 31 sie 2010, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Cytuj:
tak 2,5 koła na dzien - paliwo, nie stosujemy winiet ze wzgledu na to ze rzadko jezdzimy poza terenem kopalni...no moze po pyly 20 km od kopalni...ale to zlenie firmy u ktorej wykonujemy uslugi przewozowe...wypadki? nie bylo jeszcze, chyba ze na terenie kopalni podczas kipowania...2 razy obalily sie trakkery ale coz... majac wybor IVECO TRAKKER 8x8 450 euro4 a volvo fm 400 8x4 wszytko w roczniku 2007 wolal bym sie meczyc podczas niepogody i jezdzic volvem....

co do psujacego sie przetu ja bym moze nie narzekal tylko ze szefostwo wie jakie ladunki przewozmy a i tak my jestesmy winni:) hehe tylko to jest powodem moich narzekan...
No to koledze szczerze współczuję mieć takiego szefa, bo matematycznie przyjmując stopień zużycia przy przeładowaniach, spalanie, ewentualne naprawy wchodzące z tego tytułu, to suma summarum gdzie tu logika? Na miejscu szefa zmniejszyłbym ładunki, skoro tak daleko nie jeździcie przy tym oszczędzając sprzęt jak pojedziesz dwa razy więcej to chyba nic się nie stanie, a korzyści są większe znacznie. Po tym co teraz i wcześniej napisałeś, to nie dziwię się, że tak krytykujesz trakkera iveco, twój szef i ty poprostu nie szanujecie sprzętu, on woli płacić więcej razy za naprawy i paliwo niż Wam pracownikom! No i trzeba dodać, że niezłe ryzyko ten twój szef podejmuje ITD karze srogo zarząd dróg też może swoje, ty ryzykujesz tym, że jak coś się stanie w drodze ze skutkiem śmiertelnym nie daj Boże to ty, a nie twój szef pójdzie za kraty! Ot i obaj duraki się znalazły!
Osobiście póki co to miałem porównanie do MAN-a o tym samym silniku przy tych samych ładunkach, MAN ma lepsze przełożenia, trakkera trzeba dłużej rozpędzać i pilnować aby obroty były w polu zielonym, bo inaczej redukcja cię czeka, MAN jest o wiele bardziej tolerancyjny pod tym względem. Jeśli chodzi o trudny teren to obie marki radzą sobie dobrze, pod warunkiem, że ten teren jest dość znośny i oczywiście od kierowcy i jego zastosowania blokad, obrotów i kręcenia kierownicą. Nie bez znaczenia są opony zastosowane, mnie osobiście brakuje przedniego napędu, widziałem Tatrę w akcji w takim terenie, że Ja krzyż już na nią położyłem, kierowca włączył przód i koniec był męczenia się, a wkopany już był prawie po osie. Reasumując, teren terenowi nie równy, wjeżdżaliśmy pod pompę przez pół dnia w końcu taka breja się zrobiła, że po wyciąganiu dwóch aut zrezygnowaliśmy póki nie podsypią podjazdu czymś stabilniejszym, 40t robi swoje i MAN się potrafił zakopać jak i IVECO! Obie marki 8x4 410 KM z tym samym ładunkiem jeżdżą non-stop.
Pokrętło od blokad znajduje się patrząc na kierownicę po prawej stronie w dolnej części i ma dwa stopnie, łatwo go zauważyć. Na tym zdjęciu kokpitu akurat nie widać. Jutro porobię zdjęcia.
Jeśli chodzi o sposób zmiany skrzyń z dolnej na górną i odwrotnie to ta zastosowana w IVECO tzw. przebitka nie pasuje mi(choć już przyzwyczaiłem się) czasem przesiadam się do MAN-a i czuję się jak bym w tym samochodzie się urodził, choć też trzeba wspomnieć że ma swoje minusy pod tym względem. Są to mankamenty do których trzeba się przyzwyczaić i pamiętać o nich.

Autor:  Marcinos [ 16 paź 2010, 19:55 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Gdzie w trakkerze znajduje się filtr Adblue??

Autor:  kubamich1 [ 17 paź 2010, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Nie wiem ale tamci też czegoś szukają pod spodem:


Obrazek

Autor:  marekp142 [ 28 paź 2010, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Witam.Jeżdżę czteromiesięcznym trakkerem 8x4.Średnia spalania wychodzi mi ok 60-70 l/100 km w cyklu mieszanym,tj.pusty-ładowany,miasto-trasa.Dodam że tak średnio wożę po ok 20-25 ton ładunku.Czy takie spalanie powinno mnie dziwić czy to raczej w tych autach normalne?

Autor:  Marcinos [ 28 paź 2010, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Bardzo dużo Ci pali jak na cykl mieszany. Mi w tylu wychodzi na terenie budowy. Auto jest nowe więc poczekaj trochę, może się dotrze. Dobrze by było sprawdzić go na twardym gruncie i jakimś dłuższym dystansie. Mój po normalnych drogach i umiejętnej jeździe z ładunkiem 25 ton spala max 45l/sto.

Autor:  marekp142 [ 29 paź 2010, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Jakieś 2 miesiące temu jechałem nim na robotę za Częstochowę to z Bielska coś ok dwieście parę kilometrów było to wtedy komputer pokazywał coś ok 32 l/100 km na pusto.Potem nie jeździłem tym autem aż do teraz.Używam go od miesiąca i cały czas widzę że dużo pali.Mamy w firmie jeszcze jedno takie same iveco i jedno 8x8 i moim kolegom też się wydaje że mój dużo pali.Ciekawe co może przyczyną.Staram się jeździć ekonomicznie a ciężarówkami jeżdżę już 9 lat

Autor:  Tomaszek [ 20 wrz 2012, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Obrazek

Autor:  marcin3286 [ 22 sty 2013, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Witam serdecznie, akurat miałem przyjemność pracowac przez pewien czas na IVECO TRAKKER 8X8 450KM. Mielismy na budowie 15 sztuk z czego zdarzało sie ze jeździło zaledwie 8 czy 7. Fajna maszyna i mocna lepiej idzie w terenie niz mercedes czy Man, ale co do jej awaryjności pozostawiam duzo do życzenia. Jak macie jakies pytania to moge wam odpowiedziec na temat tego auta.

Autor:  SnipeR [ 22 sty 2013, 15:55 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Cytuj:
Obrazek
Jakiej firmy to kiper (wywrotka) ?

Autor:  Michał M. [ 22 sty 2013, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Cytuj:
Jakiej firmy to kiper (wywrotka) ?
Mi to wygląda na Schmitza.

Autor:  Tomaszek [ 22 sty 2013, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Cytuj:
Cytuj:
Jakiej firmy to kiper (wywrotka) ?
Mi to wygląda na Schmitza.
Raczej Meiller-Kipper, bo to on robił zabudowę dla Iveco na targi IAA.

Autor:  SnipeR [ 22 sty 2013, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

teraz wszystkie na jedną maść :D

Autor:  tiger46 [ 11 kwie 2013, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Iveco Trakker

Witam
czy ktoś z szanownych kolegów może opisać jak obsługiwać dźwignię zmiany biegów w skrzyni automatycznej zf iveco trakker,co oznaczają napisy na komp.RH,RL,SEMI,jak się zmienia z automatu na półautomat,jak działa wsteczny bieg.DLa niektórych to może proste ale ja nie miałem jeszcze styczności z automatem więc proszę o wyrozumiałość i jakiekolwiek podpowiedzi z góry thx

Strona 6 z 6 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/