Laboratorium COCH

Katalizatory SCR - Sklep Kaliński

40TON.netNaprawa foteli TIRFuelSaveRozliczanie kierowców



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: DAF LF
PostWysłano: 01 mar 2005, 15:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 sty 2005, 18:22
Posty: 304
Lokalizacja: się biorą dzieci??
DAF LF (6 - 18 ton) to pojazdy o szerokim zastosowaniu; dystrybucyjne, komunalne, budowlane... DAF LF to pojazd, który z pewnością stanie się siłą napędową twojej firmy. Wysoka wydajność transportowa, najniższe koszty użytkowania, wysoka jakość pojazdu, nowoczesne eleganckie wnętrze kabiny - to tylko niektóre cechy pojazdu spełniającego wszelkie wymagania, jakie stawia przed nim intensywny transport dystrybucyjny. LF45 (6.2 - 12 ton) oferowane jako dwuosiowe sztywne podwozie. Serie cięższe w tej klasie - LF55 (12 - 15 ton oraz 9 - 18 ton) są dostępne w wersji sztywnego podwozia oraz ciągników siodłowych. Spośród wielu kabin i podwozi LF oraz szeregu różnych podzespołów pojazd DAF można skomponować w ten sposób, aby jak najlepiej spełniał potrzeby klienta i nie narażał go na zbędne wydatki.

Komfortowa kabina pozwala kierowcy na odprężenie się i skupienie uwagi na prowadzeniu pojazdu. Dzięki dobrze rozwiązanym elementom sterowania kierowca z łatwością pokonuje zatłoczone drogi. W kabinie panuje klimat samochodu osobowego - to najbardziej komfortowe miejsce pracy w tej klasie pojazdów. Wygodne ustawienie położenia fotela kierowcy, kolumny kierownicy, dobrze oświetlone wskaźniki, łatwo dostępne elementy sterowania - powodują, że pojazd prowadzi się niemal instynktownie. Pojazd można wyposażyć również w kabinę sypialną z pełnowymiarową leżanką i dodatkowym schowkiem. Dodajmy do tego specjalne akcesoria DAF takie, jak pokrowce na fotele oraz klimatyzację, a osiągniemy najwyższy poziom komfortu.


Cztero- i sześciocylindrowe silniki PACCAR Euro 3 z common rail to gwarancja niskiego zużycia paliwa i lepsze osiągi pojazdu. Moc silnika od 99kW (135 KM) do 184kW (250 KM) stanowi nie tylko o ogromnej mobilności pojazdów DAF, ale o ich ekonomiczności oraz niskim poziomie emisji spalin. Silnik posiada dodatkowo odpowiednią izolację dźwiękową ograniczającą jego hałaśliwość do minimum.


Unikalne podwozie LF posiada zupełnie płaską ramę z odpowiednio przygotowanymi otworami, co ułatwia wykonanie zabudowy dostosowanej do potrzeb. Pozycja wlewu paliwa oraz inne komponenty są tak rozmieszczone, aby nie kolidować z możliwością zainstalowania dodatkowego sprzętu. Układ zawieszenia pneumatycznego zapewnia łatwiejszy załadunek i rozładunek - kierowca ma możliwość podnoszenia lub opuszczania zawieszenia tak, aby ustawić skrzynię ładunkową na idealnej wysokości.


Obrazek

_________________
4 8 15 16 23 42 EXECUTE


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 02 cze 2006, 12:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1056
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA
Fotka z wnętrza najnowszego LF-a... :D

Obrazek

zródło:www.daf.com

_________________
Fan Volvo
Nowe spodnie-100zł,nowy telefon-500zł,obecność na WC-bezcenne.....


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 06 lut 2007, 20:25 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle
Ten pojazd to bardzo ciekawa oferta, choć kabina to jest jeden z czterech bliźniaczych kabin stosowanych w markach VOLVO, RENAULT, LEYLAND oraz wspomniana tu holenderska marka zyskująca w europie coraz większe poparcie wśród przewoźników i coraz częściej widać pojazdy marki DAF na drogach. Tylko ci, którzy eksploatują te markę musza liczyć się z droga obsługą serwisową oraz pojazd jest drogi, gdy kupujecie nowy ma wysoka cenę początkową w stosunku do innych marek.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 09 lut 2007, 13:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno
Cytuj:
Tylko ci, którzy eksploatują te markę musza liczyć się z droga obsługą serwisową oraz pojazd jest drogi, gdy kupujecie nowy
A to Ci checa. :mrgreen: Ale bzdury. Do tej pory Dafy były jednymi z najtanszych ciężarówek, dopiero xf 105 podnózł poprzeczke i ceny wszystkich modeli poszły w góre. A co do obsługi to czesci nie sa drogie, sa na umiarkowanym poziome. Chciałbym wspomniec ze cieżarówki marki Daf sa uznawane za jedne z najmniej awaryjnych truckow. Wiec pomysl 8)


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 10 lut 2007, 0:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 lis 2006, 17:52
Posty: 161
Lokalizacja: Knyszyn->(Podlasie)<-Poland
Cytuj:
Chciałbym wspomniec ze cieżarówki marki Daf sa uznawane za jedne z najmniej awaryjnych truckow
ja sie z tym nie zgodze :!: a opieram to na doświadczeniach w eksploatowaniu Dafa 55 z 98 roku przez mojego tate :twisted: jest cholernie awaryjne auto :/ od początku jak tylko usiadł na nowego co chwile cos sie piep***ło :| i tak jest do tej pory :roll: nie wiem jak te nowe ale te starsze małe Dafiki nie plecam nikomu :? słyszałem że te nowsze sa troszke lepsze ale ile w tym prawdy :roll:

_________________
Obiekt mego pożądania -Renault Magnum Vega!!!


"Zamiast szukać winnych jak najdalej od siebie wystarczy spojrzeć w lustro i zacząć poprawę od najtrudniejszej osoby: samego siebie."-Cyryl


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 10 lut 2007, 16:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno
Moj tata pedałował róznymi Dafikami, tymi najnowszymi i nigdy mu sie nie rozkraczył na drodze. Były Dafik z autoamtem i nic. Nie dozajechania. Zobaczcie przeciez przeciez w pojedynkach ludzie oddaja głos na Dafa głownie za jego niezawodnosc. U mnie niedaleko w miescie maja stasze Dafiki 85 i xfy95 (kilkadziesiat sztuk)i nic im nie padło. Maja dobre 8 lat. Czesto tata gadał z gosciami i nie wspominali aby cos im sie bardzo popsuło.Naczepy nie wytrzymuja juz a Dafiki ciagaja jak młode z fabryki.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 14 lut 2007, 11:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 08 lut 2007, 11:24
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
ssss45, długość 2000 mm, szerokość w najszerszym punkcie 700 mm. Oczywiście rozłożyć można tylko po uprzednim złożeniu siedzeń.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 22 lut 2007, 15:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 lut 2007, 21:45
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Dlatego DAF wypuścił model LF który ma mniejsze pojemności i mniej mocy, ponieważ nie każda firma zajmująca się transportem nie potrzebuje ciągników o mocy 400 koni wzwyż. DAF wypuszczając ten model pomyślał i wyprodukował taki pojazd który jest dobrym rozwiązaniem dla mniejszych firm.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 25 wrz 2007, 10:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz
A wie ktoś na temat wytrzymałości ramy? Czy jest mocna? Byłem ostatnnio ogladac dafa lf 45, ladna maszyna, tylko rama sie wydaje taka delikatna, wie ktos cos na temat niej? Czy jest wytrzymala? Czy na lf-a mozna zladowac troche wiecej niz wpiane w dowodzie? (3300kg)? z gory dzieki na odp ;)

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 26 wrz 2007, 14:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 sty 2007, 15:19
Posty: 4
Lokalizacja: wrocław
można

_________________
DAF XF 105 Nowy standard


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 01 paź 2007, 18:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 maja 2006, 15:22
Posty: 65
GG: 5888848
Kolego na 12 tonowego możesz ładować 2 tyle tylko grozi to popękaniem tarczy. Ja znam przypadki gdzie gość na niego ładował 11 ton i pytał sie czego
tarcze pękają. Ale długo tak nie pociągniesz bo przód pęka rama i trzeba spawać. A jakie zawieszenie wybierasz poduszki czy resory?

_________________
"Z przodu droga z tylu dym, daje w piz*** bo mam czym."

Słowa śp. Dziadka kierowcy


Na górę
PostWysłano: 15 wrz 2008, 19:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 wrz 2008, 14:58
Posty: 1
GG: 0
Samochód: daf lf45
mam dafa Lf 45 -180 km 2005 wymienilem klocki i przewody z czujnikami wszystko nowe ale... chyba zrobilem cos nie tak co 5min mam gąg i wyswietla mi sie napis na komputerze w kabinie ABS . czy ktos z kolegow wie czy musze bezwzglednie skasowac blad w serwisie ,czy mozna samemu cos skasowac w jakis sposob ??? prosze o pomoc.pozdr.krzysiek


Ostatnio zmieniony 15 wrz 2008, 20:38 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tematy połączone.


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 15 wrz 2008, 21:12 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 maja 2006, 15:22
Posty: 65
GG: 5888848
Uszkodzone albo źle założone masz czujniki bo to od tego jest ten błąd. W naszym LFie było to samo. Musisz komputer podpiąć bo możliwe ze gdzieś jest kabel przetarty. Jednym słowem musisz wszystko dokładnie przeglądnąć 8) .

_________________
"Z przodu droga z tylu dym, daje w piz*** bo mam czym."

Słowa śp. Dziadka kierowcy


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 08 lut 2009, 17:21 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2009, 22:52
Posty: 27
GG: 8938203
Samochód: Magnum 460DXI
Lokalizacja: Iława
Daf lf to super ciężarówki mało awaryjne mój tata jeździł LF 55 z kabiną sypialną 250KM :) :) jeździł nim 2 lata i nic się nie psuło ;] 8) 8) 8) pozdrawiam :D

_________________
"Klakson, długie, kierunki i....wycieraczki"

"DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię niezdradzi"

"Nasza jazda to nie spacer po deptaku..."

"Nie jeździmy po to by się zabić, lecz po to by żyć"


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 27 lut 2009, 19:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2363
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN
Co do LFa 12 tonowego to występuje on w dwóch wersjach. LF45 na felgach 17,5' i LF55 na 19,5' i jak ktoś chce przeładowywać to ten drugi model bo ma mocniejszą ramę.

_________________
3+9=11


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 09 mar 2009, 19:25 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 lut 2009, 14:34
Posty: 5
GG: 0
panowie a jak wygląda z tym przeładowaniem DAF LF 55.220 na kołach 22,5'?dmc mam 16t, ład 7,3t.ostatnio wiozłem 8 ton ziemniaków do poznania i coś mi zaczęło stukać w momencie przechylania się na rondzie.podjechałem do znajomego mechanika i okazało się,że śruby które trzymają izotermę takie cybanty z gwintem są odkręcone.mało nie wpadłem do kanału ze zdziwienia.wszystkie 6 było luźnych.dokręcił i na razie spokój.ale tak to jest jak poprzedni kierowca jeździł i nie dbał bo to nie jego.


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 10 mar 2009, 14:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2363
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN
Też jeżdżę DAFem LF 55.220 16t, chłodnia na resorach i chociaż w zasadzie nie zdarzyło mnie się załadować na niego więcej niż można, to z tego co zauważyłem, lepiej się jedzie z ciężkim ładunkiem niż na pusto, w mojej poprzedniej ciężarówce było odwrotnie. Co do twojego przypadku to nie wina samego samochodu a producenta zabudowy, za sposób mocowania i poprzedniego kierowcy, że tego nie zauważył. Generalnie jeżdżąc solówką to przeważnie problem jest z przeciążoną osią przednią, nawet jak się mieścisz w DMC.

_________________
3+9=11


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 13 mar 2009, 17:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 lut 2009, 14:34
Posty: 5
GG: 0
z ciężarem jest w miarę.ale na pusto jak się leci ok.90 km/h bo mam ogranicznik,to jak się rozbuja w koleinie to masakra aż głową o sufit się wali.


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 31 mar 2009, 19:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206
Witam jakby ktos potrzebowal czesci do LF 45/55 posuadam kilka oryginalnych czesci po dobrej cenie oraz do DAF 85 CF jak i 95xf i xf95 to zapraszam na gg; 3958206


Na górę
 Tytuł: Re: DAF LF
PostWysłano: 21 cze 2009, 22:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 cze 2009, 21:47
Posty: 20
GG: 1791617
Witam wszystkich na wstępie mojego pierwszego posta.

Co do samego LFa, to z mojego (krótkiego, bo ledwie półrocznego) doświadczenia, autko jest bardzo przyjemne w jeździe. Jednak co do niezawodności, to różnie z nim. Bywa tak, że dwa razy w w tygodniu jest w naprawie, a bywa i miesiąc wolny od usterek. Jednak to drugie rzadziej. Koszt napraw dość wysoki, bo ciężko o zamienniki, dużo części trzeba ściągać na zamówienie i to oryginalne, a ich koszt ... wiadomo.
Z ładownością nie ma problemu, w dowodzie ma 5620kg ale śmiało i 8 ton weźmie. Odbija się to oczywiście na przyśpieszeniu :wink: i droga hamowania się wydłuża ale z ramą nie ma problemów ... jeszcze. Przód za to strasznie siada, nawet jeśli nie jest przeładowany.
Ktoś pisał o problemie z ABS (błąd na wyświetlaczu), mam to samo. Wymieniane były czujki, fachowiec po wymianie (która dała rezultat i błędu nie było, jakiś czasu) z góry zapowiedział, że przy następnej takiej sytuacji, niezbędna będzie wymiana tarcz ABSu na tylnej osi. Czekam na decyzję prezesa :wink:
Ogólne wrażenia jednak jest pozytywne.

_________________
Pozdrawiam
DrunkenDuck


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Forum Samochodowe