Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lip 2015, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2012, 8:29
Posty: 1

Witam,
Posiadam ciężarówkę DAF 45 z 1999 r. skrzynia z plandeką. Od tygodnia mam problem z hamulcami przednich kół: po postoju nocnym i przejechaniu ok. 2-3 km zaczyna powoli blokować przednie koła. Dodatkowo bardzo grzeją się tarcze co zrozumiałe w tym wypadku. Po zatrzymaniu i odczekaniu ok. pół godziny wszystko wraca do normy i mogłem jechać dalej. Aż do dzisiaj. W dniu dzisiejszym musiałem czekać ponad godzinę, po czym przejechałem ok. 1 km i znowu zablokowało koła przednie. Czekałem kolejną godzinę aż tarcze ostygną i nagle usłyszałem odgłos jak gdyby puknięcia pod kabiną o koła się odblokowały. DO domu dojechałem już bez przeszkód.
Moje pytanie dotyczy naturalnie przyczyny i ewentualnie przybliżonych kosztów.
Proszę osoby znające lub podejrzewające problem o pomoc i wsparcie w trudnym dla mnie problemie.
Pozdrawiam,
Rafał


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Przy siłowniku jest taki króciec do mierzenia ciśnienia, jak się zablokują sprawdź czy nie ma tam ciśnienia. Wtedy winny był by modulator.

Jeśli tu jest ok, trzeba zajrzeć do zacisków.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Co prawda w Scanii, ale miałem przypadek, że przy hamowaniu ściągało w lewo.
Cytuj:
Przy siłowniku jest taki króciec do mierzenia ciśnienia, jak się zablokują sprawdź czy nie ma tam ciśnienia.
Na tych króćcach, w moim przypadku ciśnienie było takie samo...wymiana siłowników załatwiła sprawę...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jeśli ciśnienie będzie tam przy odpuszczonym pedale, winny jest modulator. W scanii jest trochę inaczej, są podwójne siłowniki z recznym na przód.

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2013, 16:07
Posty: 6

Dziękuję MechanikSochaczew i SergiejTG za wsparcie i sugestie. Jutro sprawdzę te wskazane miejsca. W każdym razie dam znać co i jak.

Pozdrawiam, Rafał N.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2013, 16:07
Posty: 6

No więc sprawdziłem to ciśnienie na siłownikach i jest OK. Dlatego muszę zobaczyć czy coś nie blokuje zacisków.
Zauważyłem, że z przodu na piaście są dwie smarowniczki: na dole i na górze z przodu piasty (lub dokładniej obudowie klocków), wydaje mi się że mogą służyć do smarowania poruszających się klocków. Po wewnętrznej stronie jest jedna smarowniczka, która wg mnie może służyć do smarowania tłoczka cylinderka. Mam pytanie: czy dobrze to opisałem i czy faktycznie do tego to służy oraz jak często należy te smarowniczki smarować?
Pozdrawiam, Rafał N.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W momencie gdy zablokują ci koła sprawdź czy masz na silowniku ciśnienie przy odpuszczonym pedale ciśnienia ma nie być.

Wrzuć kilka zdjęć tego zacisku bo przyznam, że nie miałem styczność z tym autem.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2013, 16:07
Posty: 6

Tak jak sugerował MechanikSochaczew zrobiłem kilka zdjęć:
- smarowniczka po stronie wewnętrznej (widać ślady smaru penetracyjnego, który wyciekł)
Obrazek
- smarowniczka na piaście po stronie zewnętrznej
Obrazek
Proszę o informację czy to często należy smarować i czy brak tej czynności może powodować blokadę cylinderków względnie zacisków (i oczywiście blokadę kół).
Pozdrawiam,
Rafał N.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: