Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sie 2013, 16:58

Proszę bardzo:
http://sklep.wesem.pl/4/6610/halogeny_s ... e_typu_hp5

Teraz proszę czytaj uważnie:

Poniżej zdjęć jest nagłówek Wersje produktu

Dostępne są 3 warianty:
1. Przeciwmgielny (przeciwmgłowy) reflektor halogenowy - biały
2. Drogowy reflektor halogenowy - biały
3. Drogowy reflektor halogenowy - błękitny

Żeby nie było, podałem link do karty z prostokątnymi reflektorami. Dostępne są również w 3 wariantach reflektory okrągłe, m. in. HO2 o średnicy 183mm. Jak pisałem 3 warianty - przeciwmgłowe, drogowe z białą szyba i z błękitną szybą.
Jeśli uważnie się przyjrzysz to pomiędzy p/mgłowym a dalekosiężnym reflektorem różnica jest w postaci budowy szkła.


Post Wysłano: 13 sie 2013, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

Nie obraź się kolego, ale teraz się popisałeś.

przedstawiam Ci link jakie chcę zamontować:
http://sklep.wesem.pl/4/6600/halogeny_s ... e_typu_ho2

Przejedź scroll-em w dół, są ceny do każdej z opcji.
Różnią się szkłem itp.





Nie zauważyłem twojego postu i napisałem to samo ładnie...
Ale padłem jak zobaczyłem tego posta.

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 13 sie 2013, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Ok, zwracam honor. Macie rację. Dlatego się tak upierałem przy swoim bo sprawdziłem tylko stronę główną z tymi światłami, o tu: http://sklep.wesem.pl/4/reflektory_dodatkowe

Mimo to chętnie bym zobaczył jak zamontowałeś te światła...


Post Wysłano: 13 sie 2013, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

w TGiksu mam bosch navigator i mam widoczność 1 km do przodu :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 sie 2013, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cyryl uparł sie tej zwierzyny która wg niego zawsze stoi na srodku drogi 100 metrów przed pojazdem i sytuacja musi sie udac ale nosz kur** albo ja mam takie szczescie albo to przypadek ale zwierzyna jest dynamiczna i nieprzewidywalna zazwyczaj wybiega z pola/rowu/pobocza na droge i jezeli ja odpale baterie dodatkowych lamp doswietlajac wszystko co sie da (4x hella raylle +kocie oczy w XF105) no to mam pewien KOMFORT którego na zwyklych dwóch zarówkach nie uzyska sie za zadne cukierki i wtedy widze z daleka jak sie zachowuje i mam wiecej czasu/mozliwosci zazwyczaj klakson odstrasza je. Dodatkowo wczoraj o polnocy ruszylem z Koszyc na slowacji w kierunku Barwinka,jechalem ta trasa moze 4 raz w zyciu, drogi puste i przy pelnym dodatkowym oswietleniu widze każda dziure z daleka,każdą nierównosc,charakterystyke zakretów i profil drogi,w momencie przelaczania na swiatla mijania to mialem wrazenie ze jade na postojówkach

Cyryl, slyszales jak ustawia sie oswietlenie na stadionach?? podpowiem ze w ciezarowce robi sie to podobnie z dodatkowymi lampami,to nie latarnia morska ze całe swiatlo skupia sie w jeden punkt.

Wiec ja powiem tyle zakładac dodatkowe lampy chocby i te wesemy, zwróć uwage na dbalosc o montaż kabla żeby wyeliminowac zjawisko parowania lamp i powinienes być zadowolony,stanac kiedys w nocy w jakims lesie i ustawic odpowiednio i korzystac,

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 15 sie 2013, 1:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

czy może mi ktoś podpowiedzieć jak i gdzie estetycznie zamontować światła w VW lt?
Tak aby go nie oszpecić.

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 15 sie 2013, 7:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Cyryl, slyszales jak ustawia sie oswietlenie na stadionach?? podpowiem ze w ciezarowce robi sie to podobnie z dodatkowymi lampami,to nie latarnia morska ze całe swiatlo skupia sie w jeden punkt...
to akurat wiem, bo budowałem (nadzorowałem stawianie) oświetlenia boisk do siatkówki plażowej w Obornikach Śląskich, które musiało spełnić wymogi do relacji TV.

ale wracając do sprawy. wydaje mi się, że za bardzo zaczynamy ufać gadżetom, usprawiedliwiając swoje słabości.
jeżeli czytam, o światłach mających zabezpieczyć przed zwierzyną, a tu przyznaję rację, że najczęściej wybiega ona z boku i nawet światła a'la latarnia morska nie wystarczą, potrzebny jeszcze do obserwowania obu boków drogi jednocześnie mocno rozbieżny zez, a potem pytanie jak one (te światła) wyglądają, to jakbym czytał panienkę przymierzającą buty na obcasach rzekomo po to, aby chodzić wygodniej.

reflektory świateł drogowych według prawa mają być ustawione do oświetlenia na wprost.
można zamontować sobie taką ilość reflektorów i o tak wielkiej mocy pozwalającej światłem wygiąć szyby przednie w samochodach jadących z przeciwka do wewnątrz, można część z nich skierować na boki drogi, ale wymagana do tego uwaga do obserwacji tych boków spowoduje zmniejszenie uwagi na to co przed nami i wolniejszą jazdę.

odnoszę wrażenie, że chodzi tu o rodzaj komfortu: włączam wszystkie światła robiąc łunę widoczną w całym powiecie i wszystko co na drodze ma sp...ć.

a według mnie nie jest to gwarancją bezpieczeństwa, bo zwierzaki nie zawsze to rozumieją.

oczywiście zawsze lepiej jest gdy jest jaśniej, bo człowiek to nie nietoperz, ale powyżej pewnej granicy dodatkowe oświetlenie kierowcy nie wiele daje, poza tym nie zastępuje ono obserwacji, myślenia i przewidywania.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 sie 2013, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
odnoszę wrażenie, że chodzi tu o rodzaj komfortu: włączam wszystkie światła robiąc łunę widoczną w całym powiecie i wszystko co na drodze ma sp...ć.
Jeżeli chodzi o zwierzyne to chyba sluszne podejscie(przypomne ze zwierzyna lesna moze byc zarażona wcieklizna i powinno sie unikac bezposredniego kontaktu :lol: ) pozatym komu ma przeszkadzac ta luna w srodku nocy na pustej drodze? przeciez nikt o zdrowych zmyslach nie uzywa tego gdy przed nim jedzie/idzie/stoi inny człowiek a ja sie do takich zaliczam gdyż mam aktualne badania psychotechniczne :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 15 sie 2013, 10:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

witam.
i jeszcze pytanie:)
Czytając przepisy maksymalna liczba cechowania może wynosić 75.
Owe ho2, jedna lampa ma 40.
Jakie są konsekwencje przekroczenia magicznej liczby?
Czy ktoś to sprawdza itp?

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 15 sie 2013, 10:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
reflektory świateł drogowych według prawa mają być ustawione do oświetlenia na wprost.
można zamontować sobie taką ilość reflektorów i o tak wielkiej mocy pozwalającej światłem wygiąć szyby przednie w samochodach jadących z przeciwka do wewnątrz, można część z nich skierować na boki drogi, ale wymagana do tego uwaga do obserwacji tych boków spowoduje zmniejszenie uwagi na to co przed nami i wolniejszą jazdę.
od kiedy mozna sobie zamontować dowolną (tak zrozumiałem) ilość reflektorów - ilość reflektorów regulują warunki techniczne pojazdów, a nie widzimisię - bo ma być ładnie bajerancko i być może jasno.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 sie 2013, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
ilość reflektorów regulują warunki techniczne pojazdów, a nie widzimisię...
Ilość reflektorów/ punktów świetlnych reguluje Konwencja Wiedeńska, jak dobrze pamiętam...


Post Wysłano: 15 sie 2013, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
ilość reflektorów regulują warunki techniczne pojazdów, a nie widzimisię...
Ilość reflektorów/ punktów świetlnych reguluje Konwencja Wiedeńska, jak dobrze pamiętam...
nie ma potrzeby sięgac tak daleko wystrczy zajrzeć do:

Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia


ZAŁĄCZNIK Nr 6

WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY

sama kowencja wiedeńska mówi wyłacznie w "parzystości" świateł - szczegółowe rozwiązania są zawsze w prawie krajowym.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 sie 2013, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

coraz bardziej odbiegamy od tematu....
czy ktoś spotkał się z kontrolą liczby cechowania?
bo sam już nie wiem jakiej mocy kupić światła..

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 15 sie 2013, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Dobrze rozumiem, że można dołożyć tylko 2 światła dalekosiężne/drogowe (tak jak to chce zrobić RudY0LKR).

I np. przy Dafie SSC z "kocimi oczami" nie można już nic dołożyć?

Wyjaśnijcie mi to proszę...


Post Wysłano: 15 sie 2013, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

6 punktów świetlnych z przodu i z tyłu. Na ten przykład Austriacy lubią to tłumaczyć :wink:

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 15 sie 2013, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Załóż sobie dwa halogeny dalekosiężne plus 100W żarówki, przekaźnik aby nie spalić przełącznika zespolonego. Na 12 V instalacji pociągną spokojnie. Skieruj je lekko na boki i w połączeniu z seryjnymi drogowymi widoczność o niebo lepsza.
Nie montuj żadnych odstraszaczy zwierząt. One jak to usłyszą to zaczynają szaleć i uciekać a wtedy mogą skierować się wprost pod twoje koła.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 15 sie 2013, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Dobrze rozumiem, że można dołożyć tylko 2 światła dalekosiężne/drogowe (tak jak to chce zrobić RudY0LKR).

I np. przy Dafie SSC z "kocimi oczami" nie można już nic dołożyć?

Wyjaśnijcie mi to proszę...

tak mozna dolozyc 2 swiatla drogowe o ile nie masz fabrycznie w zderzaku dalekosieznych (napewno :Stralis,XF,TGA,FH,Rka) a w Dafie z kocimi oczami jest tak smiesznie ze wlasnie w zderzaku na dole wewnetrzne zapalaja sie z drogowymi i juz jest 4 to zrobili przelacznik którym mozna przelaczac swiatla drogowe albo sama góra albo sam dól :lol: na szczescie kwestia jednego kabelka mostek w przelaczniku i praktycznie co drugi przerabia to w jedną całość(mój z belgii juz taki stuningowany przyjechał)

Do scanii Rki tez nie dolozysz jak masz w blendzie dwie lampy i tak samo oryginalnie nie zalaczysz górnych i zderzakowych drogowych jednoczesnie.
Czytajac jakis czas temu kodeks drogowy w zakladce o wyposazeniu jest nastepujacy zapis:
swiatla drogowe(liczba): 2 lub 4.

Co do pytania o liczbe cechowania to jeszcze sie nie spotkalem(a dosc sporo sie interesuje tym) z przypadkiem kontroli tego na drodze w polsce lub osciennych krajach,przy dwóch wesemach napewno nikt nie bedzie "strzelac z dupy"

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 16 sie 2013, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Tak przeczytałem ten temat i według mnie, czy stosować lampy drogowe, czy nie to jest już kwestia samego właściciela lub kierowcy danego pojazdu. Jedną z zasad bezpieczeństwa jest stwierdzenie widzieć i być widziany na drodze. Co do samych lamp w pojazdach dostawczych to technika poszła w ostatnich latach bardzo do przodu i mogę powiedzieć że te pojazdy z lat 90 miały słabe światła do pojazdów obecnych. Co do produktów Wesem też poszły do przodu kilka lat temu miałem zamontowane te lampy przeciwmgielne prostokątne w, których pływała w środku woda po roku użytkowania, zaś te obecne mam zamontowane już trzy lata i jest spokój czyli jakość produktu wzrosła. Miałem zamontowane te lampy drogowe okrągłe dwa na dachu w Transicie z końca lat 90 sprowadzonego z Niemiec i co mogę powiedzieć po ich użytkowaniu. Pomagały w czasie wiosny lub jesieni gdy padał deszcz, zaś w normalne noce innych pór roku nie było odczuwalnej żadnej różnicy w obserwacji drogi. Następna sprawa samo wykorzystanie tego typu oświetlenia jest bardzo ograniczone ze względu na ruch z naprzeciwka pojazdów, osób, rowerzystów itp i ich oślepianie. Pozdrawiam Wilk 09 8) .

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 16 sie 2013, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2011, 10:30
Posty: 72
GG: 1
Samochód: Vw LT

Miło się czyta Wasze wypowiedzi.
Temat się rozkręcił i padły konkrety dziękuje wszystkim za rozjaśnienie sytuacji.
W moim konkretnym przypadku dodatkowe światła zdadzą egzamin ponieważ wyjeżdżam ok 20 a kończę kolo 18 następnego dnia. Z czego całą noc tłukę się po wsiach i lasach gdzie żywej duszy nie ma nie wspominając o samochodach, więc obecnie rzadko kiedy wyłączam długie...

teraz aby dylemat które wybrać wesemki HP5 vs HO2 to lt:)

Pozdrawiam.

_________________
-=RudY=- zaprasza WWW.STWARDOWSKI.PL


Post Wysłano: 16 sie 2013, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 mar 2012, 20:29
Posty: 161
GG: 13222659
Samochód: fiat punto ;-)
Lokalizacja: Drawno

Ja mam założone 4 wesemy, cena jest akuratna, jakoś też jest dobra, założyłem je bo jednak do lasu szkoda płacić za jeden halogen tyle co za cztery Polskie, a jeden już miałem pobity, w nocy nie ma dyskusji że nic nie dają, dają bardzo dużo i jadąc przez las mamy drogę oświetloną bardzo dobrze, osobiście nie jestem zwolennikiem montowania lamp na kabinie bo mieliśmy na scani w blendzie i musieliśmy ustawić je lekko w dół by oświetlały drogę, bo jeśli do pionu to niestety ale spora część światła zostaje na drzewach, teraz ojciec ma założone na wysokości oryginalnych lamp i bardzo dobrze oświetlają drogę. HO2 Polskiego wesema mogę polecić, http://sklep.wesem.pl/4/6690/halogeny_p ... pu_608_609 te też fajnie świecą, przez przypadek mam założony taki jeden do wózka zamiast roboczej a drugi roboczy, i powiem że dobre połączenie bo ten drogowy oświetla trochę dalej i mocniej. Kwestia wody w lampie to zazwyczaj wina tego co je montował, może nieprawidłowo wpuścił przewód do lampy albo zrobił jeszcze jakieś inne cuda :mrgreen:

_________________
https://www.facebook.com/groups/transportdrewna/ !!!
http://www.youtube.com/watch?v=t_EkUG59Obo
http://www.transportdrewna.fora.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: