Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lis 2012, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2007, 17:15
Posty: 196
Samochód: 4kołowy
Lokalizacja: Kolbuszowa | RKL |

Cześć,
Planuję wyposażyć służbowe iveco daily w cb radio i mam pewien dylemat w temacie anteny. Auto z zabudową kontener, na kabinie mam owiewkę i nie bardzo jest miejsce na antenę tak żeby swobodnie stała z batem do góry. W grę wchodzi tylko antena magnesowa. I tutaj pytanie: czy jest sens kupować niższą antenę taką która zmieści się pod owiewką, czy to będzie działać poprawnie, czy owiewka nie będzie blokować odbioru/nadawania? Owiewka z tworzywa.

Ewentualnie druga opcja, z dłuższą anteną tyle że antena będzie wygięta lekko i będzie cały czas uderzać o owiewkę.

Z góry dzięki za odpowiedź w temacie ;)

_________________
Kręcić kierownicą każdy może, czasem troche lepiej, czasem troche gorzej.
Krajówka ...


Post Wysłano: 09 lis 2012, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2012, 8:59
Posty: 98
Samochód: Subaru Impreza
Lokalizacja: LUBLIN

Uchwyt i zamontować na masce silnika.


Post Wysłano: 10 lis 2012, 1:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Najlepiej zrobic tak jak napisal kolega wyzej. Ja w MANie TGX mialem antene magnum zgieta pod spoiler (inaczej obijala spoiler) i byla to kompletna porazka w odbiorze i nadawaniu.

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 10 lis 2012, 7:23

Cytuj:
Uchwyt i zamontować na masce silnika.
Dokładnie. Uchwyt bagażnikowy, do tego Lemm Turbo 2001 zestroić i ma hulać. Turbo 2001 ma to do siebie, że bat jest sztywny, dzięki temu sygnał nie "pływa". Duża sprawność gwarantuje (pod warunkiem dobrego montażu i zestrojenia) dobry odsłuch i daleki zasięg nadawania.
Montaż pod owiewką jest pomysłem kompletnie chybionym - stalowy stelaż, bliskość kontenera stwarza ryzyko niedopasowania (zestrojenia) anteny do nadajnika. Spowodowana jest ona właściwościami magnetycznymi stali i ekranem odbijającym fale od powierzchni kontenera.


Post Wysłano: 10 lis 2012, 8:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2012, 19:41
Posty: 120
GG: 31508881
Samochód: Mercedes Sprinter 318CDI
Lokalizacja: Kraków

Jakiej anteny nie wybierzesz to będzie dobrze, pod warunkiem, że będzie jak najdłuższa i najlepiej jak by miała regulację pochylenia poniżej cewki, czyli Sirtel Santiago 1200 odpada.
Ja proponuję kupić Sirio Turbo 5000 lub Performer 5000, ewentualnie President WA-27 czy SIGMA ANTENNE 1000 i do tego uchwyt Diamond K33 lub ALAN SPS-Inox i zestroić antenę do miejsca montażu - nic lepszego nie wymyślisz.

I jeszcze do kolegi Jester - każda antena 2m będzie miała podobne osiągi, a bat w AT 2001 to ten sam co w Turbo 5000. Poza tym Lemm'a trzeba uszczelniać, bo po dłuższym używaniu antena po prostu traci swoje parametry z powodu pojawienia się wilgoci w cewce. Co jak co, ale wykonanie tej anteny jest średnie


Post Wysłano: 10 lis 2012, 11:27

Cytuj:
I jeszcze do kolegi Jester - każda antena 2m będzie miała podobne osiągi, a bat w AT 2001 to ten sam co w Turbo 5000. Poza tym Lemm'a trzeba uszczelniać, bo po dłuższym używaniu antena po prostu traci swoje parametry z powodu pojawienia się wilgoci w cewce. Co jak co, ale wykonanie tej anteny jest średnie
O widzisz, o tym nie wiedziałem.
Pytanie tylko pozostaje jedno - czy WA-27 nie będzie "waliła" po nadwoziu - szybie z uwagi na miękka cewkę powietrzną?
Jeździłem z WA-27 na osobówce z tyłu na bagażniku (uchwyt bagażnikowy) i pioruńsko się gięła...


Post Wysłano: 10 lis 2012, 12:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2012, 19:41
Posty: 120
GG: 31508881
Samochód: Mercedes Sprinter 318CDI
Lokalizacja: Kraków

Jeżeli zamontuje ją gdzieś w połowie maski to nie powinna walić w kabinę. Jednak i tak najlepiej brać Turbo/Performer 5000. Tutaj masz przykładowy montaż:
http://anteny-cb-radia.pl/lodz/galeria/boxer-1.jpg
http://anteny-cb-radia.pl/lodz/galeria/boxer-2.jpg

Jak byś chciał to mogę Ci polecić porządne forum o tematyce CB - jak coś to pisz na PW :wink:


Post Wysłano: 10 lis 2012, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2012, 9:04
Posty: 25
Samochód: Renault Master
Lokalizacja: Warszawa

Siema mam pytanie mam antenę na magnes umieszczoną na masce z przodu i jest ona umocowana na "sztywno" a chciałbym by była łamana. Moje pytanie czy jest możliwość dokupienia takiej części aby móc łamać antenę?


Post Wysłano: 10 lis 2012, 14:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2012, 19:41
Posty: 120
GG: 31508881
Samochód: Mercedes Sprinter 318CDI
Lokalizacja: Kraków

Po pierwsze nie jest to dobrze jak masz antenę na magnesie na masce, bo maska nie ma równej powierzchni i magnes nie przywiera do niej całą swoją powierzchnią.
I niestety nie można dokupić tego motylka, żeby "łamać" antenę. I nie myśl nawet o łamaniu promiennika na siłę.


Post Wysłano: 25 cze 2015, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2015, 1:46
Posty: 2

Idealnym miejscem na antenę jest środek dachu. Chodzi o "masę" anteny aby była przymocowana na jakimś metalowym elemencie, który bedzie stanowił masę. Złym rozwiązaniem jest przymocowywanie anteny do czegoś plastikowego. Ciężko to dobrze dostroić. Elementy dieelektryczne w małym stopniu wpływają na parametry anteny (np. wiewki), ale antena powinna być dostrojona do tej masy na której jest przymocowana. Im więcej masy tym lepiej.


Post Wysłano: 25 cze 2015, 22:00

Z Twojej wypowiedzi wynika, że wiesz, że dzwonią. Ale nie bardzo wiesz w którym kościele.
Po pierwsze:
Skoro montaż anteny pośrodku dachu: dlatego, że fala rozchodzi się równomiernie w każdym kierunku.
Po drugie:
Zamocowaną do jakiegokolwiek plastikowego elementu antenę nie tyle co jest ciężko, ale w ogóle nie da się dostroić. I nie pomagają tu żadne plecionki łączące masę anteny z masą pojazdu.
Po trzecie:
Anteny nie dostraja się do przymocowanej masy, ale do punktu montażowego. W przypadku zmiany miejsca montażu (mocowania) anteny należy ponownie przeprowadzić strojenie.
Po czwarte:
Co to są "wiewki" :?:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: