Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 cze 2007, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Ursus C-45, początkowo LB-45, ciągnik rolniczy produkcji zakładów Ursus w Warszawie.

Historia
W 1945 w zniszczonych zakładach rozpoczynają się prace projektowe nad ciągnikiem rolniczym na podstawie niemieckiego ciągnika "Lanz-Bulldog" (którego dużo egzemplarzy zostało w granicach Polski po Niemcach). W wyniku tych prac w 1947 powstał prototyp krajowej konstrukcji ciągnika LB-45, później nazwanego C-45. Do 1959 wyprodukowano ich 60000 sztuk.

Ciągnik C-45 wykonywany był w dość prymitywnych warunkach i jak na warunki produkcji, był dość udany. Ursus C-45 posiadał mocną i zwartą konstrukcję, a zarazem był prosty w eksploatacji - pozbawiony precyzyjnej aparatury nie wymagał fachowej obsługi i konserwacji.

Ciągnik ten wyposażony był w silnik średnioprężny 2-suwowy, 1-cylindrowy, o mocy około 45 KM, a rozruch odbywał się przez podgrzewanie gruszki żarowej ręczną lampą lutowniczą. Po podgrzaniu należało wyjąć koło kierownicy wraz z kolumną i wsunąć w jedno z bocznych kół zamachowych. Teraz można było przez pokręcenie za koło kierownicy uruchomić silnik. Wymagało to sporej siły fizycznej i wprawy. Produkowany był w dwóch wersjach: na kołach ogumionych i żelaznych, w trakcie produkcji poddawany był stopniowej modernizacji.

Ciągnik C-45 u numerze seryjnym 0001 bez kapitalnego remontu pracował 12 000 godzin.

Ursus C-451
W wyniku kilkakrotnej modernizacji starzejącego się C-45 powstał ciagnik Ursus C-451, produkowany w latach 1954-1959, nazywany "saganem na gumowych kołach". W stosunku do C-45 posiadał zmienione:
wzmocniony wspornik osi przedniej,
wał korbowy hartowany powierzchniowo,
ogumione koła jezdne,
brezentową budkę dla kierowcy,
reflektor roboczy.

Ciekawą nowością był tzw. przyspieszacz prędkości szosowych oprócz 3 biegów do przodu i 1 wstecznego. Ogumienie ograniczało się do samych obręczy, hamulce kół jezdnych były bębnowe, sterowane mechanicznie oraz dodatkowy hamulec przekładni biegów sterowany dźwignią ręczną. Rozruch w wersji C-451 był benzynowy, silnik niskoprężny, 1-o cylindrowy z zamkniętym wtryskiwaczem o mocy 33 kW (45 KM).

Ciągniki C-45 i C-451 były eksportowane do Brazylii, Chin i Korei w ilości około 6 000 sztuk.

Dane techniczne
Ursus C-45 w Muzeum Historii Ursusa
silnik: 2-suwowy
liczba cylindrów: 1
moc: 45 KM
liczba biegów do jazdy w przód:
3 (wersja z kołami żelaznymi),
6 (wersja z kołami ogumionymi),
ilość biegów wstecznych:
1 (wersja z kołami żelaznymi),
2 (wersja z kołami ogumionymi),
prędkość jazdy:
3,5 - 6,2 km/h (wersja z kołami żelaznymi),
3,3 - 16,7 km/h (wersja z kołami ogumionymi),
ciężar ciągnika gotowego do pracy:
3380 kG (wersja z kołami żelaznymi),
3680 kG (wersja z kołami ogumionymi),
siła uciągu:
1750 kG (wersja z kołami żelaznymi),
2200 kG (wersja z kołami ogumionymi).

Obrazek

http://www.wikipedia.pl (c)
http://www.retrotraktor.pl (c)

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 26 cze 2007, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Jak bylem na AGRO-SHOW w Bednarach to stal ten traktor i nawet byl zapalony. Fajny ma dzwiek :D

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2007, 11:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

w tym ciągniku jest bardzo ciekawy niespotykany w dzisiwejszych konstrukcjach silnik można powiedzieć bardzo prymitywny 1 cylindrowy diesel dwusuwowy o ogromnej pojemności 10l !!! swoją drogą musiał mieć ogromne koło zamachowe i bardzo wolne obroty

jak pracuje taki silnik można usłyszeć w np kultowym serialu (mam nadzieje że każdy ogląda :D) 4 pancerni tam w jednym odcinku przejmują niemiecki traktor to jeździ bardzo wolno i tak fajnie strzela dy dy dy dy dy i ma bardzo wolne obroty nawet podczas jazdy ...

a może ktoś mi wytłumaczy jak odbywało sie smarowanie gładzi cylindrowej i wału korbowego w 2 suwowych dieslach ????? w 2 suwowym benzyniaku dolewa sie mixol do benzyny (wiem sam mam romet ogar 200 :D) a w 2 suwowym dieslu ?? takowe 2 suwowe diesle pracują jeszcze na statkach


Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2007, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
a może ktoś mi wytłumaczy jak odbywało sie smarowanie gładzi cylindrowej i wału korbowego w 2 suwowych dieslach ?????
tego niewie nikt :| , ale tak swoją drogą będe musiał dowiedzieć się w URSUSie albo u jakiegoś dilera bo sam jestem ciekawy...

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 17:59
Posty: 10
Lokalizacja: Iłowa

Jechałem takim na zlocie w Poznaniu. Kierowca był troszke w podeszłym wieku i bał się dać pokierować :x Ogólnie bardzo cenie Ursusy ponieważ sam wielokrotnie jeździłem po polach i wiem co ta maszyna pootrafi 8) Pozdrawiam

_________________
Świat bedzie o nas pisał w tomach!! nic nas nie pokona!!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 11:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
w tym ciągniku jest bardzo ciekawy niespotykany w dzisiwejszych konstrukcjach silnik można powiedzieć bardzo prymitywny 1 cylindrowy diesel dwusuwowy o ogromnej pojemności 10l !!! swoją drogą musiał mieć ogromne koło zamachowe i bardzo wolne obroty

jak pracuje taki silnik można usłyszeć w np kultowym serialu (mam nadzieje że każdy ogląda :D) 4 pancerni tam w jednym odcinku przejmują niemiecki traktor to jeździ bardzo wolno i tak fajnie strzela dy dy dy dy dy i ma bardzo wolne obroty nawet podczas jazdy ...

a może ktoś mi wytłumaczy jak odbywało sie smarowanie gładzi cylindrowej i wału korbowego w 2 suwowych dieslach ????? w 2 suwowym benzyniaku dolewa sie mixol do benzyny (wiem sam mam romet ogar 200 :D) a w 2 suwowym dieslu ?? takowe 2 suwowe diesle pracują jeszcze na statkach
WArto zauważyć że ten cylinder był położony poziomo, a wał korbowy szedł w poprzek traktora

_________________
Semper Fidelis


Post Wysłano: 28 cze 2007, 13:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2007, 19:21
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Kraków

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oto kilka fotek
źródło http://www.google.pl

:mrgreen:

_________________
www.transportmedia.pl - portal transportu drogowego


Tytuł:
Post Wysłano: 28 cze 2007, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Na pierwszym zdjęciu jest duży URSUS z serii 1xxx, na drugim boski C-360 8) :> ,a na 3ecim na pierwszym planie C-45, za nim C-328 (poprzesdnik 30tki) a dalej chyba dwa ZETORy 15 i 25 (nie jestem pewny bo dobrze nie widać)

[ Dodano: Pią, 13.07.2007, 19:51 ]
Cytuj:
a może ktoś mi wytłumaczy jak odbywało sie smarowanie gładzi cylindrowej i wału korbowego w 2 suwowych dieslach ????? w 2 suwowym benzyniaku dolewa sie mixol do benzyny (wiem sam mam romet ogar 200 Very Happy) a w 2 suwowym dieslu ?? takowe 2 suwowe diesle pracują jeszcze na statkach
mówisz masz Obrazek


więcej informacji na stronie http://www.retrotraktor.pl

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 9:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2006, 11:33
Posty: 11
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Witam!

Widze, że moja tematyka to trzeba wtrącić się ;)
Cytuj:
jak pracuje taki silnik można usłyszeć w np
Tutaj na mojej stronie możecie zobaczyć w jakich filmach on występował ;)
KLIK
Cytuj:
Jak bylem na AGRO-SHOW w Bednarach to stal ten traktor i nawet byl zapalony. Fajny ma dzwiek Very Happy
Masz jakieś fotki ? Daj znać na PW jak masz ;)

Cytuj:
w tym ciągniku jest bardzo ciekawy niespotykany w dzisiwejszych konstrukcjach silnik można powiedzieć bardzo prymitywny 1 cylindrowy diesel dwusuwowy o ogromnej pojemności 10l !!! swoją drogą musiał mieć ogromne koło zamachowe i bardzo wolne obroty
Silnik średnioprężny z gruszą żarową, jednocylindrowy, poziomy, o mocy 45 KM (użytkowa moc 38KM), pojemność 10 266 cm3, obroty to 350-650 obr/min - prawda, że wolno ;)
Cytuj:
tego niewie nikt Neutral
Eeee znajdzie się ktoś :wink:
Cytuj:
ale tak swoją drogą będe musiał dowiedzieć się w URSUSie albo u jakiegoś dilera bo sam jestem ciekawy...
Niestety tam nie wiedzą ...
Cytuj:
Jechałem takim na zlocie w Poznaniu. Kierowca był troszke w podeszłym wieku i bał się dać pokierować
Nie dziw się - te ciągniki należą do bardziej niebezpiecznych ;)
Cytuj:
a na 3ecim na pierwszym planie C-45, za nim C-328 (poprzesdnik 30tki) a dalej chyba dwa ZETORy 15 i 25 (nie jestem pewny bo dobrze nie widać)
Od prawej Ursus C-45, dalej Ursus C325, Zetor 25, Zetor 50 Super. Wszystkie ciągniki są własnością klubowiczy z Klubu Traktor i Maszyna z Lipna.
A odnośnie tego smarowania to zapraszam na moją stronkę: KLIK

W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę pisać - z racji tego, że nie odwiedzam Waszego forum non stop to można mi jakoś dać znać żebym wpadł :)

_________________
http://retrotraktor.pl Zapraszam


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

widzisz młodygniewny bo rypłem sie z jedną kwestią techniczną .........typowy 2 suwowy silnik diesla nie zasysa przecież ropy przez okno wlotowe zasysa tylko powietrze natomiast ropa jest wtryskiwana wtryskiwaczem nie omywa więc wału korbowego jak w 2suwie benzynowym tylko dostaje sie bezpośrednio do cylindra więc smarowanie może odbyć sie jak w normalnym 4 suwie.........ale dzięki za schemat :D
Cytuj:
pojemność 10 266 cm3, obroty to 350-650 obr/min - prawda, że wolno Wink
no wolniej już chyba kręca sie tylko diesle na statkach napędzane mazutem mają po 150-180 obr/min :D

odnośnie 4 pancernych nie myliłem sie :D z tym że ja drobiazgowo sie nie przyglądałem i byłem pewny że to jest lanz bulldog :D z tego co wiem tego typu silnik był dosyć powszechny w tamtych czasach :D


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2006, 11:33
Posty: 11
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Cytuj:
więc smarowanie może odbyć sie jak w normalnym 4 suwie.........ale dzięki za schemat Very Happy
No, ale w C-45 nie jest tak normalnie ;) Jest olej świeży i obiegowy, dwie pompy oleju itd ;) Poczytajcie w artykule, który podałem wyżej w swoim poście.
W Czterech pancernych był oczywiście Ursus C-451 :D - miał rejestrację wysoko, żeby nie było widać napisu URSUS.

_________________
http://retrotraktor.pl Zapraszam


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 11:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Dwusuwowy diesel jest też w radzieckiej lokomotywie spalinowej ST44 (Gagarin). Smarowanie odbywa się normalnie tak jak w silniku czterosuwowym. Zaletą tych silników jest prosta konstrukcja, a wadą duże zużycie oleju silnikowego. Podobno te silniki z ST44 pochodzą z niemieckich U-bootów z czasów II wojny swiatowej.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

2 suwowe diesle są bardzo powsdzechne w marynarce już pisałem są to wolnoobrotowe silniki spalające mazut o gigantycznych rozmiarach i pojemnościach

takie 2 suwowe silniki były kiedyś w jakiś ciężarówkach chyba FTF ??

dzis oprócz statków nigdzie sie nie stosuje......

niewątpliwie jest to bardzo ciekawa konstrukcja :D

ursus stronke retrotraktor cała przestudiowałem praktycznie i generalnie super tylko przydałby się jakiś szczególowy artykuł o ciagmnikach gąsienicowych dla mnie :D dane silników waga wymiary etc


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lip 2007, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2006, 11:33
Posty: 11
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Cytuj:
ursus stronke retrotraktor cała przestudiowałem praktycznie i generalnie super tylko przydałby się jakiś szczególowy artykuł o ciagmnikach gąsienicowych dla mnie Very Happy dane silników waga wymiary etc
Coś się pomyśli - jednak trzeba mieć do tego literaturę ;) Ja póki co mam tylko tyle --> KLIK
Jakby ktoś miał coś na zbyciu to piszcie :)

_________________
http://retrotraktor.pl Zapraszam


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2007, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2007, 10:54
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław

Ale mam pewne ale co do pierwszego ciągnika Ursus. 1922- pierwsza ciagówka Ursus wyprodukowana seryjnie przez te zakłady.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2007, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2006, 11:33
Posty: 11
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Cytuj:
Ale mam pewne ale co do pierwszego ciągnika Ursus. 1922- pierwsza ciagówka Ursus wyprodukowana seryjnie przez te zakłady.
Co Ci nie pasuje ??

_________________
http://retrotraktor.pl Zapraszam


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lis 2007, 9:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2007, 10:54
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław

Wszystko mi pasuje tylko jak już zaczynami pisać o ciągniku historycznym jakim jest c-45 to może napiszmy o jego poprzednikach, którzy mieli też wpływ na jego konstrukcje nie tylko niemiecki LB


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lis 2007, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2006, 11:33
Posty: 11
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Ciągówka Ursus nie była wogóle związana konstrukcyjnie z Ursusem C45. Była to całkiem inna konstrukcja, na licencji ciągnika amerykańskiego Titan. Jeśli chodzi informację na ich temat to może najlepiej przytoczę od razu link do artykułu.
http://www.traktor.lipno.pl/historia.htm - proszę kliknąć w "Ciągówki z Ursusa".

Tyle, że to w sumie nie pasuje do tego tematu, bo jak już mówiłem ani te ciągówki, ani prototyp ciągnika inż. Taylora nie miały nic wspólnego z powojennym Ursusem.

O historii zakładów możecie trochę poczytać tutaj:
HISTORIA URSUSA cz. I - Od powstania do I wojny światowej
HISTORIA URSUSA cz. II - Okres międzywojenny

Archiwalne zdjęcia Ursusów

_________________
http://retrotraktor.pl Zapraszam


Tytuł: piekne
Post Wysłano: 07 gru 2007, 2:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2007, 20:21
Posty: 13
GG: 0

piekne sa takie stare ciagniki, jak sie tak popatrzy to mozna naprawde sie cofnac myslami w czasie. zastanawia mnie tylko jaką ci "majstrowie" musieli miec motywacje - dzis gdy nie brakuje narzedzi wszelakiego rodzaju, maszyn do obrobki (CNC itp) czesto mozna spotkac sie za zdaniem "tego sie nie da zrobic" , a 1922 to kawal czasu i mozliwosci duzo mniejsze nisz dzis. pzdr

_________________
wyspagier spedycja
fortschritt323,ursusc4011,mf3512
lostodyssey.pl
sprzedam adres : spedycja-transport.pl
wyspagier.info
miasto gier


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: