Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 lis 2016, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2016, 16:44
Posty: 5

Witam Forumowiczów,

Mam na imię Paweł i szukam danych na temat pojazdów specjalnych do podstawiania naczep w magazynie. Jak możecie to pomóżcie. Jak to się fachowo nazywa i gdzie można taki ciągnik kupić (nowy bądź używany)
Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
P


Post Wysłano: 25 lis 2016, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

wpisz sobie np w allegro TERBERG i obaczj,oni takie coś produkują


Post Wysłano: 25 lis 2016, 18:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Albo druga bardzo znana firma MAFI.
Co drugi tydzień pociskam takimi złomami na firmie. Mamy dwa
http://images.google.de/imgres?imgurl=h ... 8&biw=1366
http://images.google.de/imgres?imgurl=h ... 8&biw=1366


Post Wysłano: 25 lis 2016, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

a jak byś chciał kupić takie coś to wiem gdzie stoi i może gość by chciał sprzedać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 lis 2016, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Kalmar też to tworzy. Mówi się na to osiołki, albo koziołki. Albo terminal tractors.

Są też takie multi-koziołki, które mogą i ciągać naczepy i przestawiać kontenery BDF.


Post Wysłano: 26 lis 2016, 10:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

W Legnicy mamy Pande :-P

Deutz Swopper

Do naczep i kontenerów.

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 27 lis 2016, 1:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2016, 16:44
Posty: 5

Dzięki Panowie za podpowiedź:)
Zastanawiam się na takim rozwiązaniem lub kupnem starego DAF-a 380 z 98 lub 99 rok.


Post Wysłano: 27 lis 2016, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

A powiedz mi ile tych naczep miałbyś do ogarnięcia w przeciągu dnia? Jeśli parę to kupuj starego dafa i już. Części do tych specjalistycznych ciągników kosztują krocie, np. mechanizm wycieraczek do starej MAFI kosztował ponad 700E i dostania tylko w serwisie :/

Jeśli do "obrobienia" będzie 20-30-50 naczep w ciągu kilku godzin dziennie to nie wyobrażam sobie pracy bez takiego urządzenia. Spinanie naczepy to kwestia 10s. Podjeżdżasz, bumps, hydrauliczne siodło w górę, zapinasz przewód od hamulca i ośka. Nie kręcisz żadnymi łapami w naczepie, nie szarpiesz się bardzo z wysiadaniem bo drzwi są z tyłu takiego ciągnika, kogut na dachu i grzejesz.

Bardzo ważną zaletą takiego ciągnika jest zwrotność i prostota obsługi. Również widoczność jest bajeczna. Po kilku podjazdach pod rampę idzie się tak wprawić, że cofasz na pełnym bucie, rozpinasz i bierzesz następną. Jak to helmuty mówią: Zeit ist Geld :lol:


Post Wysłano: 27 lis 2016, 13:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Cytuj:

Jeśli do "obrobienia" będzie 20-30-50 naczep w ciągu kilku godzin dziennie to nie wyobrażam sobie pracy bez takiego urządzenia. Spinanie naczepy to kwestia 10s. Podjeżdżasz, bumps, hydrauliczne siodło w górę, zapinasz przewód od hamulca i ośka. Nie kręcisz żadnymi łapami w naczepie, nie szarpiesz się bardzo z wysiadaniem bo drzwi są z tyłu takiego ciągnika, kogut na dachu i grzejesz.

Bardzo ważną zaletą takiego ciągnika jest zwrotność i prostota obsługi. Również widoczność jest bajeczna. Po kilku podjazdach pod rampę idzie się tak wprawić, że cofasz na pełnym bucie, rozpinasz i bierzesz następną.

Jeszcze musi wyjść i klina dać! Safety first! :lol:

Dokładnie jak piszesz, na DC03 są 2 Terbergi i chłopaki ekspresowo latają.. Śmiejemy się, że szybciej podstawiają niż patrzą w komputer - co, gdzie, dla kogo i na kiedy :mrgreen:


Post Wysłano: 27 lis 2016, 14:08

W zwykłym koniu przerabiasz tylne zawieszenie, i też nie wachlujesz z łapami


Post Wysłano: 27 lis 2016, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2014, 17:45
Posty: 219
Samochód: Fiat Skoda
Lokalizacja: SRS

Cytuj:

Jeszcze musi wyjść i klina dać! Safety first! :lol:

Dokładnie jak piszesz, na DC03 są 2 Terbergi i chłopaki ekspresowo latają.. Śmiejemy się, że szybciej podstawiają niż patrzą w komputer - co, gdzie, dla kogo i na kiedy :mrgreen:
Ja ja oni są tak szybcy ze potem takie kwiatki wychodzą ja u nas DC19 . Rozmowa przez radio wygląda mniej więcej tak :
Załadunek - Kalmar Kalmar
Kalmar- Co tam ?
Z- kto stawioł naczepa na 25 ?
K- Jo a bo co ?
Z- To podstow ją jeszcze roz ale teraz łotwórz winda bo chopcy by ja chcieli załadować , a bez ta szpara nawierchu się nie do HE HE HE
K - A to rzech sie musioł zagapić już jada to poprawić HA HA HA
Fakt faktem niekiedy to maja tam niezły Sajgon, ale przynajmniej jest wesoł
Sytuacja powyżej opisana tyczy się naczepy 22 paletowej stonkowe 33 mają windę łamaną i chowaną pod tylny zwis.
CO się tyczy tych pojazdów to jak wyżej napisali, tak do 10 naczep to kup jakiś starszy ciągnik i po sprawie. Ale jak więcej to tylko taki sprzęt. W firmie w której pracuje sprowadziła takie dwa z zachodu na DC20 I narazie służą . W jednym skrzynia padła , ale chłopaki się bawili i kręcili bączki na placu :lol:

_________________
Kierowca z Biedronki , inni kierowcy patrzą na mnie z politowaniem :?


Post Wysłano: 29 lis 2016, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2016, 16:44
Posty: 5

:) fajnie to opisujecie, jeszcze raz dzięki za podpowiedź. Naczep jest dużo 50-100 dziennie. Czy do kontenerów też będzie się nadawał?


Post Wysłano: 30 lis 2016, 0:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Jeśli się nie mylę w którymś numerze Polskiego Trakera było opisane Atego, przystosowane i do bdf-ów i do naczep/przyczep, nawet bez rejestracji, wewnątrzzakładowy pojazd.


Post Wysłano: 01 gru 2016, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2016, 16:44
Posty: 5

Witam ponownie,

Właśnie chciałem o to zapytać, czy takie pojazdy trzeba rejestrować jako ciągniki siodłowe, czy pracują jako maszyny na terenie wewnętrznym i mogą jeździć bez rejestracji?

Pozdrawiam
Paweł


Post Wysłano: 01 gru 2016, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Właśnie chciałem o to zapytać, czy takie pojazdy trzeba rejestrować jako ciągniki siodłowe, czy pracują jako maszyny na terenie wewnętrznym i mogą jeździć bez rejestracji?
Na żadnym nie widziałem rejestracji - żaden nie wyjeżdżał na drogę publiczną.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 gru 2016, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

W Gądkach na Rabenie mają. We wrześni są zarejestrowane ale jak to nie wiem. Może jako pojazdy specjalistyczne?

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 01 gru 2016, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

U mnie w firmie są zarejestrowane. Obstawiam, że jako pojazd specjalistyczny. Tachografu brak...


Post Wysłano: 01 gru 2016, 23:22
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Jeśli sam koń to bardzo możliwe, że po prostu zostawili jakiegoś stare truchło co kiedyś latało i stwierdzili, że go wykorzystają przy przepinkach. Tablice zostały i się kręci.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 02 gru 2016, 0:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Cytuj:
Jeśli sam koń to bardzo możliwe, że po prostu zostawili jakiegoś stare truchło co kiedyś latało i stwierdzili, że go wykorzystają przy przepinkach. Tablice zostały i się kręci.
Nie mówię o starej Premiumce co przepina naczepy tylko o Terbergach. Ten do przepinania naczep bankowo ma blachy PWR a ten do bdf i naczep teraz pewien nie jestem ale też chyba bo to jednego właściciela są z tego co wiem ;)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: