Strona 3206 z 3471 [ Posty: 69418 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13204 3205 3206 3207 32083471 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 wrz 2021, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5926

Cytuj:

Zgłaszam sie, od miesiaca takiego katuje i spryskiwacze lamp uruchamiaja sie w momencie włączonych świateł mijania i uruchomienia spryskiwacza szyby, najpierw pryska na szybę , po chwili uruchamia sie spryskiwacz reflektorów.
Unoszoną ośke mam, jest drugi klawisz od odciążania, jeszcze nie patrzyłem wagowo co tam sie dzieje ale słysze reakcje pneumatyki (upuszczanie powietrza) no i czuc ze troche łatwiej mu krecic wtedy (oś wleczona jest sztywna)
Zapraszam do fanklubu rdzy :lol:
Ostatnio wyremontowałem szafki nad szybą (padnięte siłowniki w klapach) sklep meblarskie i 4.5 pln sztuka za P&P :D
Taki biały w kabinie SC? Bo mijałem ostatnio takiego, z waszymi kontenerami, ale założyłem, że podwykonawcy. Coś zrobił, że Cię wysadzili z Volva? :D

Te spryskiwacze to za każdym razem? Bo odniosłem wrażenie, że co któryś raz. Ale też za mało tym autem przejechałem, żeby to wszystko zaobserwować.

Ośkę dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz. Temat podnoszenia u mnie nie istnieje, tylko dociążanie. I z tego co się dowiedziałem, powinien dygnąć na 1 min ostatnią oś całkiem w górę. Dzisiaj byłem bez JIBa, więc lżejszy, to faktycznie tak zrobił, podniósł ostatnią ośkę może na 2 cm. Załadowany już w ogóle nie podnosi osi, coś tam powietrze syczy, ale czy coś się dzieje to nie wiem. Fakt jest taki, że żeby to wyłączyć trzeba przytrzymać ten sam klawisz 2s i na to też reaguje, więc może działa. Na pewno minus w tym temacie w stosunku do scanii, bo tam jest i kontrolka i wyświetla wagi ile na jakieś osi jest po dociążeniu. A tu żadnej informacji.

Co do rdzy to prawda. Samochód nie najmłodszy, ale w miarę świeży, przebieg rozsądny, a ruda na kabinie tańczy. I jeszcze uj, że gdzieś w nadkolach, czy podłużnicach kabiny, ale przy tych plastikach jak jest otworzy drzwi, a nawet mam grzyba na globie, nie wiem czy odbity tam lakier kiedyś był, czy jak. Masakra. Co ciekawe zderzak ładny, jest w kolorze ramy, więc mógł być pomalowany poliuretanem.
Za to rama jest elegancka, grama rdzy. Dokładnie na odwrót niż w scanii, gdzie kabina nawet obita nie rdzewieje, za to na ramie ruda wszędzie.


Post Wysłano: 25 wrz 2021, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2007, 16:07
Posty: 41
GG: 0

Cytuj:
Scania NextGen robi robotę. I mówię to jako zagorzały fan Volva :)
Scania S 500 17r przebieg 615 tysięcy, awarie do tej pory to: pęknięte dwie przednie felgi, dwa klosze reflektorów, czujnik oleju, zatarte łożysko ataku w moście, gdzie części trzeba było sprowadzać z Belgii a jak już przyjechały... to się okazało że łożysko przy przełożeniu 2,35 jest szersze niż w innych, a w serwisie scani mają zbyt wąską tuleje i nie są w stanie go wycisnąć. Musieliśmy sami jechać na skład stali, kupić kawałek rury i zawieść do tokarza aby przetoczył na odpowiednią średnice... A w aktualnej trasie w górach w Grecji zaczął wyskakiwać komunikat "niewłaściwe ciśnienie oleju"( przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach pokazuje 1.2 bara) do tego zatarło się ramie wycieczek, a na powrocie w Preszowie na dojeździe do świateł coś zaczeło chrupać pod kabiną (pewnie sprzęgło), a i bym zapomniał w sierpniu padł czyjnik NOX wymiana obu 7 k pln.


Post Wysłano: 25 wrz 2021, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:


Co do rdzy to prawda. Samochód nie najmłodszy, ale w miarę świeży, przebieg rozsądny, a ruda na kabinie tańczy. I jeszcze uj, że gdzieś w nadkolach, czy podłużnicach kabiny, ale przy tych plastikach jak jest otworzy drzwi, a nawet mam grzyba na globie, nie wiem czy odbity tam lakier kiedyś był, czy jak. Masakra. Co ciekawe zderzak ładny, jest w kolorze ramy, więc mógł być pomalowany poliuretanem.
Za to rama jest elegancka, grama rdzy. Dokładnie na odwrót niż w scanii, gdzie kabina nawet obita nie rdzewieje, za to na ramie ruda wszędzie.
Po otwarciu drzwi to standard, ale gorsze są rynienki, a zwłaszcza z tylu kabiny... Kilka fotek z walki w 105tym ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 25 wrz 2021, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Cytuj:
Co do komfortu VOLVO.Jeździłem 4 generacjami FH,najwięcej mi te auta dupsko woziły i patrząc na inne marki,to w moim odczuciu są sporo przed większością, jeśli chodzi o komfort jazdy.I myślę, że obecna wersja tylko by to potwierdziła.
Scania NextGen robi robotę. I mówię to jako zagorzały fan Volva :)
Jechałem NG i faktycznie, zrobiła na mnie pozytywne wrażenie. Moje Volvo niestety, ale czuje każdą dziurę, może dlatego, że przód kabiny na sprężynach. NG się dosłownie płynęło, bardzo fajnie się tym jechało... Ale, jest jedno ale... Porównując NG do nowego FH po lifcie, to już trochę NG przygasa. Miałem okazję tydzień temu, przyjechać się kilkadziesiąt km. i według mojego to jest delikatna przepaść, jedzie się tym po prostu idealnie... Aż ciężko było się przesiadać. :wink:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 25 wrz 2021, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Scania S 500 17r przebieg 615 tysięcy
O samą jazdę mi chodzi. Dzisiaj dobry samochód pod względem awaryjności to bardziej łut szczęścia niż wybór marki.
Cytuj:
Porównując NG do nowego FH po lifcie, to już trochę NG przygasa. Miałem okazję tydzień temu, przyjechać się kilkadziesiąt km. i według mojego to jest delikatna przepaść, jedzie się tym po prostu idealnie... Aż ciężko było się przesiadać. :wink:
Jaki zawias w tym nowym FH testowałeś? Jeździłem tylko po idealnie równym torze na premierze w tamtym roku, więc nie bardzo mam co powiedzieć :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 25 wrz 2021, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

W polifcie chyba w zawieszeniu nic się nie zmieniło,podejrzewam że to poprostu lepsza konfiguracja i stąd różnica.Z tego co dużo się powtarza, to polift jest odczuwalnie cichszy niż FH4.

Mnie ciekawi jak się sprawuje niezależne zawieszenie z przodu po 500tys km
i więcej,ktoś ma lub słyszał jakieś opinie?Bo na początek to sumy powalają, na niemieckim rynku chyba 5000E dopłaty i +180kg do masy własnej,ale podobno kto tym się przejedzie,w połączeniu z aktywnym układem kierowniczym(VDS) to inny wymiar prowadzenia ciężarówki...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 0:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Cytuj:
Porównując NG do nowego FH po lifcie, to już trochę NG przygasa. Miałem okazję tydzień temu, przyjechać się kilkadziesiąt km. i według mojego to jest delikatna przepaść, jedzie się tym po prostu idealnie... Aż ciężko było się przesiadać. :wink:
Jaki zawias w tym nowym FH testowałeś? Jeździłem tylko po idealnie równym torze na premierze w tamtym roku, więc nie bardzo mam co powiedzieć :)
To samo co u mnie, przód sprężyny, tył poduchy. Auto jest jakby stabilniejsze, porównując z moim, prowadzi się bardziej precyzyjnie. Kabina nie "trzepie" na dziurach, tylko zachowuje się bardziej łagodnie, płynnie. Nie wiem czy to też sprawa przedniego zawieszenia, chociaż w tym co jechałem jak i w moim jest dwu piórowe, może kwestia zastosowania innych resorów? Jechałem odcinek 250 km., z pełnym ładunkiem, 40 DMC. Ogólnie dużo ciszej w środku, automat (porównując z FM, bo z moim zbytnio nie ma jak :mrgreen: ) pracuje jakby "płynniej"... Moc w sumie wypada podobnie, nie zauważyłem tu jakiejś drastycznej różnicy. Piękna sprawa jest z tym tabletem na środku deski rozdzielczej... Przy włączaniu prawego kierunkowskazu uruchamia się kamerka, widać dosłownie cały prawy bok. Oprócz tego, jakieś delikatne kosmetyczne zmiany, w sumie nic znaczącego. Lodówka, łóżka, pozycja za kierownicą... Wszystko to samo. Jednak jak mówiłem, układ kierowniczy i ogólnie jakość zawieszenia, na duży +.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 9:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

No zasięg tej kamery w FH jest bardzo duży, powinno to być wyposażenie obowiązkowe w każdej ciężarówce,widać dużo aut z nią na pokładzie,więc chyba nie kosztuje to milionów...


Obrazek

Obrazek

Po wprowadzeniu silników I-save w Volvo,mocno poprawiono ekonomię paliwową i patrząc na to,co oferuje na dziś FH,to wydaje się jedną z ciekawszych propozycji, w dość jeszcze rozsądnych pieniądzach.Nawet tą ciaśniejszą kabinę da się przeżyć, bo jest życiowo i sensownie zagospodarowana.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 9:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 812
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Porównując NG do nowego FH po lifcie, to już trochę NG przygasa. Miałem okazję tydzień temu, przyjechać się kilkadziesiąt km. i według mojego to jest delikatna przepaść, jedzie się tym po prostu idealnie... Aż ciężko było się przesiadać. :wink:
Jaki zawias w tym nowym FH testowałeś? Jeździłem tylko po idealnie równym torze na premierze w tamtym roku, więc nie bardzo mam co powiedzieć :)
To samo co u mnie, przód sprężyny, tył poduchy. Auto jest jakby stabilniejsze, porównując z moim, prowadzi się bardziej precyzyjnie. Kabina nie "trzepie" na dziurach, tylko zachowuje się bardziej łagodnie, płynnie. Nie wiem czy to też sprawa przedniego zawieszenia, chociaż w tym co jechałem jak i w moim jest dwu piórowe, może kwestia zastosowania innych resorów? Jechałem odcinek 250 km., z pełnym ładunkiem, 40 DMC. Ogólnie dużo ciszej w środku, automat (porównując z FM, bo z moim zbytnio nie ma jak :mrgreen: ) pracuje jakby "płynniej"... Moc w sumie wypada podobnie, nie zauważyłem tu jakiejś drastycznej różnicy. Piękna sprawa jest z tym tabletem na środku deski rozdzielczej... Przy włączaniu prawego kierunkowskazu uruchamia się kamerka, widać dosłownie cały prawy bok. Oprócz tego, jakieś delikatne kosmetyczne zmiany, w sumie nic znaczącego. Lodówka, łóżka, pozycja za kierownicą... Wszystko to samo. Jednak jak mówiłem, układ kierowniczy i ogólnie jakość zawieszenia, na duży +.
Odnośnie I- shifta to nie wiem czy to chodzi o oprogramowanie, czy też może lata robią swoje, ale jeździłem kiedyś czteroletnim FH z I shiftem, teraz mam jedenastoletnie FM i różnica jest mocno zauważalna jeżeli chodzi o płynność zmiany biegów.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 11:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Odnośnie I- shifta to nie wiem czy to chodzi o oprogramowanie, czy też może lata robią swoje, ale jeździłem kiedyś czteroletnim FH z I shiftem, teraz mam jedenastoletnie FM i różnica jest mocno zauważalna jeżeli chodzi o płynność zmiany biegów.
A ja znowu mam wrażenie, że w FH3 pracował lepiej niż w FH4 :D

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 11:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja to ostatnio pisałem, dużo lepiej pracuje skrzynia w FH z 10 roku niż w FM z 15....


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 12:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

nie narzekajcie na skrzynie w volvach wsiądźcie do MP3 wtedy pogadamy. tempo zmiany równe prędkości emeryta :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 13:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Zzx no i ta moc w MP3... :roll: Jeździłem z 3msc 1844,często ładowałem kredę,full DMC i Kassel... :mrgreen: No ten silnik był słaby,wcale nie było czuć tych 440km,nawet działając coś tam na manualu.W tym aucie przyzwoitość zaczynała się od 480km i to dotyczy też MP4 i MP5.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
nie narzekajcie na skrzynie w volvach wsiądźcie do MP3 wtedy pogadamy. tempo zmiany równe prędkości emeryta :D
Może nie są złe, ale dziwne że starsze auta jeżdżą lepiej. Niech się wypowie jakiś większy znawca bo ja tam kilkoma pojeździł i dalej twierdzę że to invalid drive przy dobrym manualu zf nie mówiąc już o fullerach...
No ale zejdźmy na ziemię, to se ne vrati....
Pozostaje męczyć się z różnymi wynalazkami automatyzacji, przynajmniej wygoda z jazdy jest bo jednak sprawność takich skrzyń to mnie nie porywa.


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Jeżeli chodzi o manual, to w FH4 też to jakoś rewelacyjnie nie pracuje. Ogólnie jak jeździłem FH12 I gen. to biegi wchodziły palcem, tutaj jakoś bardziej topornie, sam nie wiem jak to określić. Chociaż w chińczyku też już tak było, że ciężej to wszystko chodziło.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 14:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

prawda jest taka że do wszystkiego można się przyzwyczaić, dziś automat to właściwie standart w MP4 zmiana biegów juz jest dużo lepsza i gdyby połaczyć w jakis cudowny sposób MP3 i MP4 było by fajnie. co do braku mocy to myślę że chodzi ci bardziej o prędkoość pod górkę z pełnym ładunkiem - i chyba nie do końca sie zgadzam bo mercedes to taki osiołek powoli ale cały czas do przodu bez wytchnienia....inne marki to sprinterzy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5926

Panowie, ile teraz się płaci kierowcy za tydzień na kraju na zestawie?
Mówię o realnych, uczciwych zarobkach, a nie ekstremach i fantastach.


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Panowie, ile teraz się płaci kierowcy za tydzień na kraju na zestawie?
Mówię o realnych, uczciwych zarobkach, a nie ekstremach i fantastach.
Zależy gdzie. W Szczecinie chłopaki na wahadłach po kraju mają około 6500 zł/msc. I jak to na wahadłach, często w chacie.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Wszystko zależy od roboty. Za 8h jak urzędnik płaci się ~4500 netto/msc

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 26 wrz 2021, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

miałeś jeżdzić to ile ugadałeś się za kierowcę..... :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3206 z 3471 [ Posty: 69418 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13204 3205 3206 3207 32083471 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: