Strona 3099 z 3472 [ Posty: 69425 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13097 3098 3099 3100 31013472 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sty 2021, 7:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5930

Cytuj:
Możesz coś takiego w przednim napędzie też odwalić, właściwie to w każdym bo nie chodzi o przyspieszanie a hamowanie. Wystarczy, że odciążysz tył podczas skrętu (hamując) i jak jest ślisko (albo opona jest słaba) to Ci odkeli i tyłek pięknie też poleci.
Odciążenie to nie przy prędkości ~20 :D


Post Wysłano: 22 sty 2021, 9:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Nie wiem czy rodzaj napędu ma znaczenie.
w 2 filmiku zdarzenie zaraz po mercu jest z autem przednionapędowym.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 22 sty 2021, 9:20

No dobra, może i troszeczkę szybciej ale czaisz bazę o co mi chodzi.


Post Wysłano: 22 sty 2021, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1349
Lokalizacja: BIA

Dyszka przy piątku :D
Obrazek

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 22 sty 2021, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Cytuj:
i zastanawiam się gdzie jest sens kupować RWD do jazdy na co dzień. Poślizgać się na zakrętach zimą, popalić kapcia przy grillu, pobawić się na torze, to tak, ale walczyć z autem jadąc rano do roboty, no tak średnio.
Oczywiście że FWD jest o wiele prostszy w prowadzeniu niż RWD jeśli jeszcze samochód ma przedni napęd i silnik z przodu. Co można łatwo podkreślić tym że hothatche w większości mają FWD i na Nurburgringu detronizują o wiele szybsze maszyny RWD. Co do tych sytuacji, które przedstawiłeś to zgadzam się z przedmówcami że opona ma duże znaczenie do tego sprawny zawias i chłodna głowa kierującego (musisz wiedzieć czym jedziesz to że RWD nie wybacza błędów). Choć przy nowych pojazdach RWD dużo pomaga elektronika (systemy), w porównaniu do maszyn starych i analogowych. Jeździłem z różnymi napędami (RWD,FWD,AWD na płycie poślizgowej) i powiem jedno że jeśli samochód straci równowagę w zakręcie (sytuacja z Caddy z filmiku) i wpadnie w niekontrolowany poślizg to nic nie pomoże. Tutaj masz dobry filmik z pokazanymi tego typu poślizgami https://www.youtube.com/watch?v=dyZPmA9rLBA.

Kilka słów na temat kupna klasyka youngtaimera, to według mnie nie jest najlepszy czas na tego typu zakupy. Ogólnie rynek jest nakręcany przez dziennikarzy pokroju Pana od Polskiego Porsche i handlarzy którzy mówią że prawdziwa motoryzacja się kończy (i coś w tym jest, ale to nie temat na tą rozmową). Jeśli miałbym szukać takiej maszyny jak pisał Korni to pewno zastanawiał bym się nad ściąganiem jej z USA, Arabii Saudyjskiej lub Japonii (tylko że to będzie kosztować odpowiednio słono), lub rozglądać się za tego typu samochodami już sprowadzonymi.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 23 sty 2021, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2014, 9:00
Posty: 1154
Samochód: Scania R410
Lokalizacja: Będzin

RWDczy FWD jeden czort.
Ino Quattro! :mrgreen:

_________________
"Ja to jestem tradycjonalista,wolałbym rzepa zapiąć niż jakieś promy wbijać' -Król Dystrybucji 2019


Post Wysłano: 23 sty 2021, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Aj tam, ja mam teraz xdrive i to tak jedzie jakoś sztucznie, poprawnie mimo sporej mocy, w Omedze mimo 150 ps trakcja na śliskim szalała, po prostu tył żył własnym życiem.... Jest w tym frajda jednak 8)


Post Wysłano: 23 sty 2021, 23:27
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4166
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Przecież cały internet ma bekę z xDrive, które wygląda na upośledzone porównując do takiego quattro. Memów czy filmików nie zliczysz. :D

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 23 sty 2021, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Quattro też jest upośledzone - podsterowne jak FWD :mrgreen:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 23 sty 2021, 23:35

Podstawowy problem jest taki, że i pod nazwą quattro i xdrive mogą być różne rodzaje napędów (stały, dołączany) więc nie ma co po samych nazwach się nabijać :P


Post Wysłano: 23 sty 2021, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Wiadomix :) Tak sobie dla ożywienia tematu napisałem, pomijając już fakt, że te napędy to jedyne co mają za zadanie to polepszyć trakcję, bo do topienia w terenie to żaden z nich się nie nadaje. Z Xdrive przejechałem z 800km X6 i jedyne co mogę powiedzieć to to, że jedzie tak jak przystało na beemwi i w sumie tyle, bo co tu więcej mówić jak całą trasę sucho było.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 24 sty 2021, 0:30

Ja bym nawet dodał oliwy do ognia i poszedł krok dalej. Mimo wszystkich swoich zalet, napęd na 4 koła to też większa waga i mocne straty przy większych prędkościach. Obecnie nawet prawilne Audi z silnikiem wzdłuż mają odpinany tył w quattro :oops:


Post Wysłano: 24 sty 2021, 0:45
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1902
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Quattro quattru nie równe. Napęd w audi obrósł legenda lat 90tych napędem na bazie torsena i jakie jest zdziwienie jak okazuje się ze w swojej upragnionej c7 jest quattro ale na haldexie :wink:

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 24 sty 2021, 1:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

ktoś kiedyś sypał darmowy programem do odczytu danych z tacha chyba @Rossi? chyba była możliwość odczytania kraju rozpoczęcia zakończenia :> pobierając dane od początku będę mógł odczytać dane poprzedniego właściele auta? (potrzebuje w sumie jednego info gdzie auto się znajdowało w tym dniu konkretnym) :>

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 24 sty 2021, 8:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Quattro quattru nie równe. Napęd w audi obrósł legenda lat 90tych napędem na bazie torsena i jakie jest zdziwienie jak okazuje się ze w swojej upragnionej c7 jest quattro ale na haldexie :wink:
Ja się Audi nie interesuje, ale nie gadajcie mi że C7 niema torsena????? :shock:


Post Wysłano: 24 sty 2021, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Sebastian; nie wydaje mnie się.
Davo; Torsen jest we wszystkich z silnikiem zamontowanym wzdłużnie np. A6, a Haldex poprzecznie np. A3.
Trakcję w Audi pogarszają silniki przed osią.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 24 sty 2021, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5930

Cytuj:
Nie wiem czy rodzaj napędu ma znaczenie.
w 2 filmiku zdarzenie zaraz po mercu jest z autem przednionapędowym.
To zdarzenie jest wynikiem zbyt dużej prędkości/słabych opon/gwałtownego odjęcia gazu w zakręcie, czy wręcz hamowania (przeniesienia masy na przód - o czym pisał nevesu). Typowe, nawet w lecie, po deszczu. W uproszczeniu nazwałbym to robotą dla ESP.

W autach RWD przy dodaniu gazu w zakręcie można sytuację pogorszyć zrywając trakcję, chyba, że ASR wyłapie sytuację i nie pozwoli na to. Krążą pogłoski, że w niektórych autach AWD z dopinanym tyłem, moment dopięcia bywa na tyle agresywny, że przypomina strzał ze sprzęgła i powoduje zerwanie trakcji, w konsekwencji poślizg, chyba, że ASR ogarnie. W uproszczeniu robota dla ASR + przy niewielkim poślizgu ESP.

Filmiki, które wrzuciłem dokładnie pokazują, że ASR, nawet w połączeniu z ESP nie zawsze ogarnia (bo w niektórych przypadkach zapewne go nie ma), co powoduje wpadnięcie w poślizg. W FWD silnik by zawył, samochód przez chwilę byłby niesterowny, a po odjęciu gazu wszystko wróciłoby do normy. To tyle, jeśli chodzi o konsekwencje, w przeciwieństwie do RWD.

Jak zawsze przy śniegu, trochę szkoda, że nie mam jakiegoś RWD albo AWD, żeby polatać bokiem, ale czym innym świadoma zabawa, a czym innym leniwa jazdy z pracy, czy na zakupy.

To ogólna wypowiedź, kierowana nie tylko do Korniego, ale nawarstwiło się trochę tych postów i nie chce mi się cytować każdego i odpowiadać po jednym zdaniu.


Post Wysłano: 24 sty 2021, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Sebastian; nie wydaje mnie się.
Davo; Torsen jest we wszystkich z silnikiem zamontowanym wzdłużnie np. A6, a Haldex poprzecznie np. A3.
Trakcję w Audi pogarszają silniki przed osią.
Tak sobie właśnie siedzę i czytam o ałdi aby się douczyć i..... faktycznie jest takie coś jak quattro ultra :shock:
Także nowe A4, A6 już mają haldexy....
Jeszcze bardziej zawiało Skodą w tej marce...


Post Wysłano: 24 sty 2021, 10:48

Dokładnie do A4 B9 (też nie każdego modelu) nawet jak silnik jest wzdłuż to tył napęd jest odpinany (nie dopinany jak haldex).

Tu nie chodzi o Skodę, to jest zaleta nie wada. Powyżej ja wiem 100 km/h ten tył napęd tylko działa jak kotwica.


Post Wysłano: 24 sty 2021, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Niby tak ale dlaczego Audi reklamuje quattro jako stały napęd na cztery koła skoro tak nie jest...
Największą wadą czteronapędu jest większy promień skrętu i to jest odczuwalne serio. Niektórzy twierdzą że wersja RWD jest cichsza ponieważ niema przedniego wału dyfra i półosi, no tu bym musiał się przejechać obydwoma naraz, spalanie też jest większe w X zwłaszcza po mieście, na trasie może jest to pół litra. Ciekawe jakby postawić oba z rolki 100-200 jak by była różnica, bo 0-100 RWD niema żadnych szans nawet na suchym...
Wszystko ma swoje plusy i minusy, gdybym kupował nowe auto pewnie bym zaoszczędził te 12 tysiaków bo mi to nie potrzebne chyba, jednak kupując używkę czasem niema wyboru, ja też szukałem RWD ale była ładna z x i trzeba było brać...
Mocnych używanych klekotów f11 bez x praktycznie niema, czasem jakiś rodzynek wpadnie a g31 już nawet wcale nie można zamówić...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3099 z 3472 [ Posty: 69425 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13097 3098 3099 3100 31013472 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: