Strona 2384 z 3468 [ Posty: 69343 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12382 2383 2384 2385 23863468 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 lis 2018, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Ma. Cofnij przegubem, a później z naczepą to poczujesz różnicę. Naczepę pchasz, a przegub ciągnie autobus. W Solarisie, którym będę jeździł i w MANach obie części autobusu są identycznej długości, w Solarisie Urbino czwartej generacji sekcja B jest krótsza od sekcji A.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 12 lis 2018, 13:45

A jak się długo pierdziela kierowcy z cofnięciem to nadgodziny lecą?

Może by unreala namówił.


Post Wysłano: 12 lis 2018, 14:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

Masz jakieś zdjęcia tych zwykłych przegubów, a tych dłuższych? Nie mogę skojarzyć teraz jak to wygląda. Myślałem że są jedne rodzaje przegubów.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka



Post Wysłano: 12 lis 2018, 14:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W Gdyni jeżdżą Many i Solarisy, Neoplany, merceds, volvo które mają pierwszą część dłuższą od przyczepy i nie kojarzę aby były takie autobusy przegubowe aby przegub dzielił na równo autobus przegubowy

http://www.zkmgdynia.pl/?mod=bazapojazdow

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 lis 2018, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Ma. Cofnij przegubem, a później z naczepą to poczujesz różnicę. Naczepę pchasz, a przegub ciągnie autobus. W Solarisie, którym będę jeździł i w MANach obie części autobusu są identycznej długości,
Jakie numery boczne mają te wozy które przegub maja w połowe dzielac go na dwie równe czesci ? :shock:

btw to dzisiaj na warszawskiej grupie ktos wrzucił zdjecie jak kierowca przeguba nie zastosował sie do zmian organizacji i władował sie w slepą uliczke, efekt to koniecznosc cofania ~700 metrów i w komentarzach wszyscy były załamani tym karkołomnym manewrem jaki go czeka "Będzie miał co wnukom opowiadać" :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 12 lis 2018, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Łatwiej będzie cofać przegubem napędzanym na trzecią oś, tak jak łatwiej jest cofać tylnonapędowym osobówkiem, niż przednionapędowym.

Rkz, gratki tak w ogóle. Zaraz tu przy pierwszej okazji, zmontujemy wesoły autobus, a Ty nas będziesz woził od lokalu do lokalu po Olsztynie przegubem :) .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 lis 2018, 14:49
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Następnym etapem to już tylko dyspozytor i „jazda” zaa biurka albo inny dyrektor :D


Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 12 lis 2018, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Inaczej, obie sekcje nie są równe co do centymetra, ale w MANach NG i Solarisach Urbino III generacji są do siebie zbliżone długością, w Urbino IV generacji i Mercedesach Citaro C2 ta różnica jest już wyraźna.

Kiero, a kto będzie kierował? Ostatnio odkryłem Łomżę i wolałbym się napić niż kręcić kółkiem :mrgreen:.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 12 lis 2018, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 948
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

RKZ, nie no ale widać w tym roku u Ciebie rozwój jak nie wiem. A tu kobita, a tu druga, przesiadka na przegubowca, a teraz jeszcze wolisz się napić niż prowadzić. :mrgreen: Jeszcze jak do końca roku pier*olniesz brekdensa na parkiecie w Juracie to idę do Częstochowy pieszo. :mrgreen:

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 12 lis 2018, 16:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Pomijając prywatną linię turystyczną w Gdańsku obsługiwaną piętrowym Manem SD202 w Polsce nie ma piętrusów.
warszawskie MZA też ma piętrusa (jeździ latem dla turystów) poza tym są jeszcze pojazdy zabytkowe ( z Otrębus) czyli angielskie piętrusy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 lis 2018, 16:57
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Jeszcze bidok zacznie marihuanen wstrzykiwać sobie do żył...
Wtedy to będzie...

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 12 lis 2018, 18:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 706
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Czekam na radosna nowine, że syna spłodził i na zajezdni drzewo sadzi. :)
Gratuluję awansu.
Chciałbym sprawdzić możliwości takiego przegubowca z napędem 'na tyl' przy podjeździe pod górę po żywym lodzie.

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 12 lis 2018, 19:09
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

A tak przy okazji to Polski Bus jeszcze istnieje? Tak teraz jakoś mi się o nim przypomniało jak o tych pietrusach mówicie. Jakoś 3 ost wizyty w Polsce i chyba ich nie widziałem...


Wysłane z Nokii 3310 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 12 lis 2018, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Teraz jest Flixbus :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 12 lis 2018, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Parę lat temu jeździły po Jaworznie piętrusy. Za gnojka każdy się pchał na górę i w sumie niezłe wrażenie to robiło. Co prawda górny pokład był niski i było tam w lecie gorąco, ale ogólnie ciekawy autobus. Ale prowadzić bym tego raczej nie chciał. Z tego co pamiętam, miały dodatkowe obciążniki na przednich felgach.
http://phototrans.pl/1014,107,103.html
http://phototrans.pl/1014,107,14231.html

Z sukcesów, sprzedałem dzisiaj stare auto, a "nowe" odebrałem właśnie od mechanika.


Post Wysłano: 12 lis 2018, 22:36

I nie pochwaliłeś się nabytkiem nowym? :D


Post Wysłano: 12 lis 2018, 23:05
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Ma. Cofnij przegubem, a później z naczepą to poczujesz różnicę. Naczepę pchasz, a przegub ciągnie autobus. W Solarisie, którym będę jeździł i w MANach obie części autobusu są identycznej długości, w Solarisie Urbino czwartej generacji sekcja B jest krótsza od sekcji A.
Żeby móc porównać cofanie z naczepą do autobusu przegubowego trzeba jeździć jednym i drugim a chyba tylko z autobusem miałeś styczność.

No i w jaki sposób na cofanie wpływa fakt, że oś tylna jest napędzana czy nie? Czyli kiedy cofałbym z górki a wtedy byłaby sytuacja, że to naczepa ciągnęłaby mnie na dół to łatwiej byłoby mi cofnąć? Serio? Na cofanie to wpływa fakt np. czy oś w naczepie jest skrętna czy nie ale nie fakt co mnie ciągnie. Zasada promienia skrętu przecież się nie zmienia. Kieras dobrze mówi, to tak jak porównać cofanie z autem napędem na tył i na przód.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 12 lis 2018, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
I nie pochwaliłeś się nabytkiem nowym? :D
A starym się chwaliłem?


Post Wysłano: 13 lis 2018, 7:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Przegubowcem 18 metrowym łatwiej się cofa bo łamie się w połowie długości "zestawu" i narożnik nie wychodzi "zza pleców". No i można kuknąć przez auto bo przez szyby widać gdzie się cofa. Dodatkowo jest taki bajer żeby jakis traktorzysta nie złączył sekcji ze sobą to przy określonym złamaniu komputer odcina gaz. Podczas jazdy po śniegu czy lodzie, czujniki na siłownikach w przegubie komunikują się z Abs, Asr i Esp i jako tako nie pozwalają się połamać ale bywa różnie, przeważnie również kończy się na odcięciu gazu :P najlepsze do manewrów były Ikarusy, 280 gdzie od sekcji A do ostatniej osi szedł drążek przez co tylne koła szły jak środkowe a cofało sie idealnie :)


Post Wysłano: 13 lis 2018, 8:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Żeby móc porównać cofanie z naczepą do autobusu przegubowego trzeba jeździć jednym i drugim a chyba tylko z autobusem miałeś styczność.

No i w jaki sposób na cofanie wpływa fakt, że oś tylna jest napędzana czy nie? Czyli kiedy cofałbym z górki a wtedy byłaby sytuacja, że to naczepa ciągnęłaby mnie na dół to łatwiej byłoby mi cofnąć? Serio? Na cofanie to wpływa fakt np. czy oś w naczepie jest skrętna czy nie ale nie fakt co mnie ciągnie. Zasada promienia skrętu przecież się nie zmienia. Kieras dobrze mówi, to tak jak porównać cofanie z autem napędem na tył i na przód.
Tak się składa, że mój tata od 35 lat jeździ zawodowo, połowa rodziny też, więc miałem okazję cofać i z naczepą i z przyczepą centralnoosiową i niedawno z przyczepą na obrotnicy. Ogarnąłem tą ostatnią i mógłbym z nią jeździć na codzień.
Cytuj:
RKZ, nie no ale widać w tym roku u Ciebie rozwój jak nie wiem. A tu kobita, a tu druga, przesiadka na przegubowca, a teraz jeszcze wolisz się napić niż prowadzić. :mrgreen: Jeszcze jak do końca roku pier*olniesz brekdensa na parkiecie w Juracie to idę do Częstochowy pieszo. :mrgreen:
Wycieczka do Częstochowy Cię ominie, bo taniec mi za cholerę nie idzie. Nigdy nie sprawiało mi to przyjemności, nie potrafię zapamiętać najprostszych kroków, a za rok idziemy na co najmniej dwa wesela.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 2384 z 3468 [ Posty: 69343 ] Przejdź na stronę Poprzednia 12382 2383 2384 2385 23863468 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: