Strona 3097 z 3130 [ Posty: 62582 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13095 3096 3097 3098 30993130 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sty 2021, 2:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2249
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Podobno na większość baterii jest gwarancja 12 miesięcy, także 13 miesięcy-3 tygodnie = współczuję :mrgreen:
Od nas z firmy było teraz volvo na przegladzie przy 160 tys km, po 13 miesiącach użytkowania serwis stwierdził słabe baterie, objawów brak-auto odpala normalnie i tylko do rozruchu używa się akumulatorów, silnik pracuje po 18-20h na dobę, w poprzednim Manie TGS z dzienna kabina akumulatory wytrzymały 7 lat :shock:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 20 sty 2021, 6:03
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 3968
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

W minionym tygodniu byłem na serwisie Volva w Bełku i chłopaki stwierdzili, że siedmiomiesięczne akumulatory kwasowe z Varty są już tylko w 50% sprawne. Przyjechałem do nich z myślą, że pomogą rozwiązać problem za szybko rozladowywujących się baterii w pojeździe. Słyszałem przez te lata, że mogą za pomocą komputera serwisowego wyłączyć w trybie mieszkaniowym jakieś systemy, które na wyłączonym zapłonie pobierają niepotrzebnie prąd. Chłopaki z serwisu stwierdzili, że nie ma takiej możliwości, bo niektóre systemy muszą być aktywne i koniec (porównali to do dekodera, który po odcięciu zasilania przy kolejnym podłączeniu musi się zalogować, i że taki problem może wystąpić w pojeździe). Wyjaśnili mi, że na weekend mogę uruchomić tzw. tryb parkingowy. Spróbowałem. Faktycznie pomaga. Po dwóch dniach napięcie z 25.2 spadło do 25.0V. Czyli baterie napięcie mimo wszystko trzymają. Jednak w trybie tym nie ma praktycznie nic. Brak zasilania na oświetlenie, lodówkę, szyby, webasto. Zrobiłem drugi test. Otóż na pauze 9h po zgaszeniu auta, wyciągnąłem kluczyki i uruchomiłem tylko i wyłącznie webasto. Nie korzystałem z oświetlenia, lodówki, nie ładowałem telefonów w tym czasie. Efekt? Po 9h 22.8V. Zrobiłem drugi test. W domu na pauzie weekendowej po 9h z piątku na sobotę, tata zrobił pomiar gdzie webasto nie było używane. Pomiar 23.0V zatem webasto z pewnością tyle prądu nie bierze by tak rozładować akumulator. Skoro zatem tryb parkingowy pozwala aby po 2 dniach bateria zachowała 25.0V, gdzie nie korzysta się z żadnego poboru prądu w postaci ogrzewania i oświetlenia czy też lodówki, a tryb mieszkaniowy wydoił po 9h baterie do 23.0V gdzie również z, żadnych z tych odbiorników prądu nie korzystałem, to nie uwierzę, że w tym aucie na postoju coś tego prądu nie pobiera, bo pobiera i to dosłownie w chvj. Skoro tryb parkingowy nie rozkodował auta jak to serwis twierdzi to wyłączenie tych podzespołów w trybie mieszkaniowym, także tego nie zrobi. Podsumowując. Bardziej zje.banego auta pod względem problemu z padającymi akumulatorami jak Volvo nie spotkałem. To mój parchaty Jelcz, którym jeździłem po weekendzie miał 24.6V ale żeby nie było, że porównuję auta z różnicą 7 lat to mojego taty Jelcz E6 po całym weekendzie w tych weekendowych mrozach, zachował napięcie (uwaga) na poziomie 24.8V. Rozumicie? Podobno w tym aucie na postoju idzie stałe zasilanie na naczepę. Odłączyłem więc kable by to przetestować i nic. Jeszcze te śmieszne filmiki instruktażowe Volva, żeby zakupić od nich stację ładująca akumulator i na postoju dobijać prądu. No tak. Bo na takim mdzikusie czy MOPie przy każdej rajce jest wtyk do kontaktu. Albo może mam zapier.dalać z przedłużką i z kibla prąd brać, żeby podłączyć ową stację. Po prostu Volvo pod względem pobierania prądu jest zje ba ne. I klepie to o 4 rano sprawdzając stan baterii. 22.9V. Po pauzie 8h. Dramat.

Ps. Jeśli ktoś z Was jeżdżących Volvem już z takim problemem się borykał i udało się go rozwiązać to dajcie znać, bo nie ma co liczyć na gamoni z serwisu jak widać.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 20 sty 2021, 8:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1134
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek

Tak jak mówisz filmiki instruktażowe są najlepsze, też miałem z tego polewkę... Ja chyba przez 20 lat jazdy nie miałem okazji pauzować pod słupkiem z prądem...


Post Wysłano: 20 sty 2021, 9:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2989
GG: 1

My się w żadne tryby weekendowe i parkingowe nie bawimy ale Volvo musi mieć akumulatory żelowe. Problemów z prądem brak, może stać i kilka dni i nic.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Post Wysłano: 20 sty 2021, 9:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2650
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

W poprzedniej firmie były volva na zelowych aku i z tego co wiem do tej pory nie maja problemu z prądem gdzie w Dafach z mokrym webasto po roku trzeba wymieniac na nowe bo po 5h trzymaja. Aktualnie jezdzie 3 miesiecznym Dafem z mokrym webasto i przy nocach w okolicach 0 po 10h tylko na webascie i lodówce pradu mam 23.4v czyli bieda.

Co do opcji w volvach nie wiem czy to ma wplyw ale jako jedyny w firmie mialem euro 6d reszta euro 6c. U nich można było ustawiac czas pracy lodówki, światła, korekte skrzyni biegów a u mnie wszystko było poblokowane w komputerze serwisowym

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 20 sty 2021, 9:58
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 3968
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Skoro już padło hasło żelowych baterii to co jakie sprawdzone marki? Wiem, że cenowo jest dwukrotnie droższe, ale chyba jakiejś tragedii nie ma. Jak z żywotnością takich baterii? Mówisz Nevesu, że u was nie ma problemu. Ile lat mają te akumulatory, które macie w Volvach?

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 20 sty 2021, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2989
GG: 1

Ceny i marki Ci nie powiem bo mamy pakiet i po prostu wymieniają w serwisie jak leci. W jednym poleciały przy około 2 latach, drugi ma nadal oryginalne (2,5 roku). Natomiast jeden Daf z 16 roku (630 tyś przebiegu) ma już 3 komplet baterii, więc to nie jest tak, że Volvo jakoś specjalnie przeżuwa te akumulatory.

Dowiedz się tylko dobrze jak to ewentualnie "zainstalować" bo z tego co wiem to trzeba w komputerze typ akumulatora wybrać.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Post Wysłano: 20 sty 2021, 10:20
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 3968
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Tylko wymieniać co 2-2.5 roku żelowe to w sumie tak samo jak wymieniać co roku kwasowe. Koszt będzie taki sam lub zbliżony.

Doczytałem to w instrukcji. Z pozycji komputera jest resetowanie danych przeglądowych i ustawia się odpowiedni typ akumulatora. My z tatą w swoich Jelczach tak po 3.5 roku wymienialiśmy baterie. Tata przerobił 3 komplety w przeciągu 10 lat jazdy ja 2 komplety po 6.5 latach jazdy, więc też bierzmy pod uwagę czynnik ludzki, kto jak się z nimi obchodzi.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 20 sty 2021, 10:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2989
GG: 1

No ale to sam widzisz, nawet jak wyjdzie jeden grzyb cenowo to chociaż spokój masz.
A jak dbacie tak o baterie (bo u nas siłą rzeczy weekendy w aucie, przetwornice itd.) to i te żelowe pewnie dłużej wytrzymają.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Post Wysłano: 20 sty 2021, 11:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2249
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Ja tylko słyszalem z opowiesci parkingowych, zeby wyciagac kluczyk ze stacyjki w volvie na długiej pauzie, no i solar na dach wrzucić :lol:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 20 sty 2021, 14:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2009, 9:45
Posty: 103
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Ool

Wyciągać kluczyki z stacyjki podczas długiej pauzy to może i mit ale coś w tym jest. Zawsze co jakiś czas zresetuj aku z komputera pokładowego. Ogólnie volvo ładna bestia ale w porównaniu do dafa jeśli patrzymy przez pryzmat prądu to porażka bo jeśli np. W dafie jeszcze takim jak ty jeździłeś 105 to po długiej pauzie odpalałeś i śmigałeś to w volvie będzie problem. Wszyscy mówią, świat cały że trzeba być eko i w volvie trzeba poprostu o tym pamiętać bo przy paru stopniach na minusie do tego webasto lodówka i jeszcze komp to murowany problem. Zakup sobie kable i będzie dobrze


Post Wysłano: 20 sty 2021, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2821
GG: 997
Samochód: 1853
Lokalizacja: CG

:lol: k**** to nie samochód za 5000 zł żeby sobie kable kupić...

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 20 sty 2021, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1553
GG: 1
Samochód: osobowy

Wolwo je najlepszo, miliony przewoźników nie mogą się mylić.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 20 sty 2021, 14:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 21:10
Posty: 198
GG: 8460279
Samochód: 1848
Lokalizacja: Kątownia obok narzędziowni

Ciekawa sytuacja z tym prądem. Za czasów gdy jeździłem FH4 przy pierwszej wizycie w serwisie(nomen omen ten sam serwis co Bauer tylko w Pszczynie) związanej ze zmianą ogranicznika, mechanik pozmieniał ustawienia kilku modułów które szybciej miały wchodzić w tryb uśpienia w celu ograniczenia zużycia prądu. Samochód był wyposażony w baterie żelowe i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem nawet po weekendzie w kabinie. Jedyną odczuwalną zmiana było to gdy kładłem się spać nie słyszałem dźwięków uruchamiającej się elektroniki.


Post Wysłano: 20 sty 2021, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 467
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Firma Dixon z irlandzkiego Dublina przez lata kupowała Volva, w ostatnich latach po kilkadziesiąt sztuk rocznie. I trzy czy cztery lata temu przerzucili się na Scanie. Ponoć gdy poruszyli z dilerem Volvo problem akumulatorów to zaproponowali im żeby kupili kable i w razie braku prądu odpalali auta od innych na parkingach :lol:

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 20 sty 2021, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2016, 13:11
Posty: 26
Samochód: Daf 106

Nie wiem jak w Volvo, w Scani można kupić z 4 akumulatorami i bez problemu odpala nawet w dużych mrozach na skandynawii


Post Wysłano: 20 sty 2021, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 2989
GG: 1

Też jest taka opcja w Volvo.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Post Wysłano: 20 sty 2021, 18:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1134
Samochód: Duży FIAT
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Firma Dixon z irlandzkiego Dublina przez lata kupowała Volva, w ostatnich latach po kilkadziesiąt sztuk rocznie. I trzy czy cztery lata temu przerzucili się na Scanie. Ponoć gdy poruszyli z dilerem Volvo problem akumulatorów to zaproponowali im żeby kupili kable i w razie braku prądu odpalali auta od innych na parkingach :lol:
Najlepiej odpalić od innego Volva tymi kablami, które już było odpalone z jeszcze innego....
Takim tokiem myślenia to Volvo powinno w gratisie dodawać korbę do krecenia w ramach gwarancji mobilności.... :lol:


Post Wysłano: 20 sty 2021, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2821
GG: 997
Samochód: 1853
Lokalizacja: CG

A w ogóle to wina kierowców! Laptoki, światło w kabinie i fanaberie jakieś jak webasto! Kiedyś jeździli bez i było dobrze!

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 20 sty 2021, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 161
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska

[/quote]
Najlepiej odpalić od innego Volva tymi kablami, które już było odpalone z jeszcze innego....
Takim tokiem myślenia to Volvo powinno w gratisie dodawać korbę do krecenia w ramach gwarancji mobilności.... :lol:
[/quote]

Albo jeszcze inaczej, agregat prądotwórczy i prostownik wsadzić do paleciary i wozić ze sobą :lol:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3097 z 3130 [ Posty: 62582 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13095 3096 3097 3098 30993130 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: SS i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: