Strona 12 z 17 [ Posty: 339 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1417 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 maja 2010, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Nie wiem gdzie auto było kupione, raczej w Belgii, choć nie jestem do końca pewien. Serwisowane było w Polsce w ASO.


Post Wysłano: 15 maja 2010, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Nie wiem gdzie auto było kupione, raczej w Belgii, choć nie jestem do końca pewien. Serwisowane było w Polsce w ASO.
Jesli chcesz to podeslij mi vin na pw to sprawdze czy podlegalo i mialo zrobione akcje serwisowe.

_________________
MB :)


Post Wysłano: 28 maja 2010, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Kolego, tak jak mówiłeś jest prowadzona akcja serwisowa. Dzisiaj auto zjechało na przegląd, to w ramach akcji wymieniają sprzęgło.


Post Wysłano: 28 maja 2010, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Kolego, tak jak mówiłeś jest prowadzona akcja serwisowa. Dzisiaj auto zjechało na przegląd, to w ramach akcji wymieniają sprzęgło.
Akcja serwisowa dotyczy silnikow 12litrowych v6 i 3 typow skrzyn, bodajze GH2 GH3 i GE3. Klienci, ktorych samochody objete sa akcja zostali albo zostana poinformowani pisemnie przez swoich dealerow.

_________________
MB :)


Post Wysłano: 19 cze 2010, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2010, 22:53
Posty: 56
GG: 18899868
Samochód: D.A.F
Lokalizacja: Grudziądz

Obrazek

_________________
Najpiękniejsza muzyka to ryk Silnika
Fotogaleria Mistera Zapraszam : viewtopic.php?f=7&t=24913


Post Wysłano: 03 lip 2010, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Czy w Actrosie 6x2 (zabudowa, nie ciągnik) z ostatnią osią wleczoną da się ją podnieść? Chodzi o to żeby koła całkiem nie dotykały podłoża. Bo jest w nim opcja odciążenia tej osi ale nie unosi się ona.


Post Wysłano: 04 lip 2010, 10:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

No pewnie, że się da, oczywiście jest opcja by nią odciążyć ale by ją podnieść też jest. Sam takiego mam :)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Post Wysłano: 04 lip 2010, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 21:21
Posty: 111

Nie we wszystkich ośka się podnosi. W naszym mp1, jak i mp2 się ona nie podnosiła, jedynie można było ją odciążyć. Podobnie jest w Actrosach 2540 po Euroadzie. ;)


Post Wysłano: 04 lip 2010, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Michu15 są dwa klawisze od tej tylnej osi i żaden z nich jej nie podnosi, mógłbyś napisać jak to zrobić. Pewnie jest tak jak mówi Tajny że nie wszystkie mają tą opcję. Czy na wyświetlaczu w prawym dolnym rogu powinien cały czas wyświetlać się na pomarańczowo rysunek z osiami i blokadą(wyłączoną)?
Czy komputer w Actrosie(2007r.) daje możliwość sprawdzenia napięcia w instalacji?


Post Wysłano: 05 lip 2010, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 21:21
Posty: 111

Cytuj:
Czy komputer w Actrosie(2007r.) daje możliwość sprawdzenia napięcia w instalacji?
Wydaje mi się, że nie. Też mieliśmy z tym "Meksyk", ale nie udało nam się znaleźć.


Post Wysłano: 05 lip 2010, 12:31

Wiem, że w Actrosie pierwszej generacji wystarczyło wejść w opcje Diagnostyka->INS->MW07 podawało wartość napięcia na akumulatorach wyrażoną V*10.
W "dwójce" nie ma takiej możliwości? Przecież tam wszystko idzie po CANie...


Post Wysłano: 05 lip 2010, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Komputer jest w 2 językach: rosyjski i niemiecki. O wiele więcej rozumiem z rosyjskiego ale opcji żeby sprawdzić napięcie nie znalazłem. Trzeba będzie domontować voltomierz. Swoją drogą to komputer jak dotąd najlepszy jest chyba w Volvie, prosta obsługa, wszystko intuicyjnie. Jakieś opisy przy występujących błędach były także w razie usterki była jakaś podpowiedź gdzie szukać.


Post Wysłano: 06 lip 2010, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 21:21
Posty: 111

Cytuj:
Komputer jest w 2 językach: rosyjski i niemiecki.
Ojciec jak jeździł to zarówno w mp1, jak i mp2 był komputer w polskim języku.


Post Wysłano: 06 lip 2010, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

A czy na tej osi wleczonej jest na środku osi duża poduszka do podniesienia jej??
Podczas postoju klikasz ten włącznik i ośka się podnosi.
No no, ja też mam 3 Actrosy i każde w języku polskim ale kupiłem Actrosa z Niemiec i tam jest po niemiecku ale, że ja jestem taki mądry ;P to w kompie jest taka opcja jak język i sobie zmieniłem. :)
A co do prostoty kompa w MP2 to Paweł s51 mógłbym się z Tobą o to spierać.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Post Wysłano: 08 lip 2010, 0:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
A czy na tej osi wleczonej jest na środku osi duża poduszka do podniesienia jej??
Podczas postoju klikasz ten włącznik i ośka się podnosi.
No no, ja też mam 3 Actrosy i każde w języku polskim ale kupiłem Actrosa z Niemiec i tam jest po niemiecku ale, że ja jestem taki mądry ;P to w kompie jest taka opcja jak język i sobie zmieniłem. :)
A co do prostoty kompa w MP2 to Paweł s51 mógłbym się z Tobą o to spierać.
Co do osi podnoszonej to zalezy od wyboru przy zamawianiu pojazdu, w standardzie jest podnoszona oś niekierowana, można zamówić podonoszoną i kierowaną, oraz tylko odciążaną. Co do polskiego jezyka w kazdym ASO mozna dograc polska wersje. Napięcie aku można sprawdzić w Nowym Actrosie tzw MPIII, w MPII tego nie bylo.

_________________
MB :)


Post Wysłano: 10 lip 2010, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Znalazłem, jednak można sprawdzić napięcie.
W "konfiguracji" trzeba odblokować menu diagnostyki (Czy to zawsze wyłącza się kiedy gasi się auto?). Później 11 menu i tam na samym dole diagnostyka. Wchodzimy w FM i pierwsza wartość to napięcie w mV czyli trzeba sobie po dwóch pierwszych cyfrach "postawić" przecinek i mamy Volty.
Obrazek
Z osią też się wyjaśniło, nie ma tej poduszki od podnoszenia ani żadnego siłownika, ona chyba tylko własnym ciężarem dociska koła do ziemi kiedy ustawi się te "podnoszenie".
Mam jeszcze pytania
Czy fotel kierowcy w tym aucie powinien mieć taki jakby uskok góra dół? Wybija na dziurze do góry a przy lądowaniu do pewnej wysokości jest miękki a dalej takie uderzenie i później schodzi niżej z taką twardością jak się ustawi.
Do czego dokładnie służą te przyciski?
Jest to coś z alarmem/centralnym zamkiem? Wie ktoś jak to dokładnie działa i jak tego używać?
Obrazek


Post Wysłano: 10 lip 2010, 22:52

To jest przełącznik alarmu antywłamaniowego.

Wg instrukcji, opisane jest to tak (na podstawie Actrosa '99 MP):

Po zablokowaniu pojazdu z zewnątrz pilotem zdalnego sterowania lub kluczykiem, automatycznie włącza się alarm antywłamaniowy.
Konieczne do tego jest zamknięcie okien bocznych, otworu dachowego lub dachu rozsuwanego/podnoszonego. W kabinie kierowcy nie może być żadnych luźno wiszących przedmiotów (maskotki, wieszaki na ubrania). Należy też zaciągnąć zasłony, w przeciwnym wypadku może dojść do samoczynnego włączenia się alarmu.
Jeżeli w zablokowanym pojeździe mają zostać ludzie (np. podczas spoczynku) -alarm włamaniowy trzeba włączyć:
- Kluczyk przekręcić wstecz do oporu (lub wyjąć),
- przełącznik "Alarm antywłamaniowy" przycisnąć u dołu przez ok. 1 sek. Zapala się lampka kontrolna w przełączniku. Pozwala to uniknąć fałszywego alarmu,
- po włączeniu przełącznika "Alarm antywłamaniowy" zablokować pojazd w ciągu 60 sek. od wewnątrz lub pilotem (lub kluczem) z zewnątrz. W przeciwnym wypadku alarm włamaniowy włączy się ponownie,
- przy włączonym alarmie antywłamaniowym miga lampka kontrolna w przełączniku.

To tyle, co znalazłem w instrukcji. Osobiście nie korzystałem z tej opcji, ponieważ nie posiadam takowej w aucie.


Post Wysłano: 01 sie 2010, 13:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2008, 15:02
Posty: 338
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Wola k/Pszczyny

Witam wszystkich. Od 5 miesięcy jeździmy z bratem w podwójnej obsadzie Actrosem Mp2 1848. Wcześniej jeździliśmy Magnumka i kabina naszej Gwiazdy bije na głowę Telewizor,trochę mniej wesoło wypada pod względem nocy. Niby jest więcej o 20 koni więcej niż w Magnum ale przez przełożenia skrzyni biegów auto najpierw czuje górkę a potem ja ja widzę. auto jest 2 letnie i w połowie kwietnia auto postawilismy na serwis bo niepobierało AdBlue a w czerwcu o firma została wezwana by podstawic auta na serwis bo jest jakąś akcja i wymieniają tarcze sprzęgła bo jest jakaś usterka fabryczna.Sytuacja miała miejsce w Hiszpani Hiszpani

_________________
http://Www.MondeoKlubPolska.pl
Dołącz do grona pasjonatów!!!

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... q6A40oIgsM


Post Wysłano: 03 paź 2010, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Wie ktoś może która antena w actrosie jest od cb radia? Ta nad pasażerem jest o kilka cm dłuższa.
Ogólnie actros w porównaniu do volva fh 12 wypada całkiem nieźle. Jest trochę bardziej sztywny ale to dlatego że kabina jest na sprężynach a volvo było na poduszkach. Silnik MB 410 koni lepiej sprawuje się na górkach od 420 w fh, jeździ się nim na niższych obrotach. Skrzynia automatyczna też się dobrze sprawuje, mogłaby szybciej zmieniać biegi. Lusterka w mercedesie łatwiej złożyć i się nie brudzą aż tak jak w volvie.


Post Wysłano: 03 paź 2010, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Paweł s51 wiem, że na 100% antena od radia w Actrosie '99 jest ta od strony kierowcy. Wiem bo sprawdzałem.
Myślę, że w nowych powinno być tak samo ale ręki nie dam uciąć.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 12 z 17 [ Posty: 339 ] Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1417 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: