Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 31 gru 2007, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2007, 9:52
Posty: 10
GG: 3104936
Samochód: MAN

wg mnie 814 z 6 litrowym, 6 cylindrowym motorem to cudo prostej techniki
teraz mam już 3 sztuki łącznie z "dziaduniem" z 85 roku
auto niezawodne i proste w obsłudze
a teraz mam ciekawostkę :
- jeśli masz masełko pod korkiem wlewu oleju nie panikuj i nie zdejmuj głowicy. W niektórych przypadkach wystarczy wymienić oringi pod gniazdem wtryskiwacza gdyż te są chłodzone wodą. Trzeba co prawda mieć odpowiedni klucz ale idzie to zrobić w 5 godzin. Koleś który sprzedał mi auto pewnie zacierał ręce myśląc, że łyknąłem auto z pękniętą głowicą (po oględzinach stwierdziłem, że zmieniał uszczelkę i ratował się czym się dało ale poniósł porażkę i auto poszło do ludzi żeby nie było kłopotu) tymczasem 120 złotych i autko chodzi ślicznie a z ceny rynkowej dużo strąciłem


Post Wysłano: 12 sty 2008, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2008, 20:42
Posty: 3
GG: 0

Witam wszystkich ! jestem tu nowy . Chciałbym zapytać o twardość pedału sprzęgła w MB 1317 z 87r. Teraz jest bardzo twardy, męczący w użyciu zwłaszcza ,że jest to wywrotka. Wymieniłem pompkę ,wysprzęglik, przewód też dałem inny bardziej twardy . Zdjąłem skrzynię założyłem nowe sprzęgło i łożysko i zero efektu. Dalej jest bardzo twarde. Czy ktoś ma może doświadczenie z tym modelem?


Post Wysłano: 09 lut 2008, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lip 2007, 0:37
Posty: 8

Obrazek


Post Wysłano: 04 kwie 2008, 8:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2008, 22:14
Posty: 5
Lokalizacja: Śląsk

A ja miałbym taką prośbę. Jeśli ktoś posiada zdjęcia wnętrza 814-tki i ogólne informacje na temat obsługi tego autka to prosiłbym o wysłanie ich na grege01@op.pl . Najlepsza byłaby książka obsługi. No ale dobre byłyby nawet i same zdjecia. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 12 kwie 2008, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2008, 18:29
Posty: 2
GG: 0
Lokalizacja: Rzeszów

siema wszystkim chciałbym kupić MB 817 ale przed zakupem chciałbym sie jeszcze czegoś dowiedzieć na temat tego samochodu czyli jak on sie prowadzi i jakie są jego koszty eksploatacji


Post Wysłano: 22 kwie 2008, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Napisz coś więcej, chociaż jaki rocznik ?


Post Wysłano: 27 kwie 2008, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2008, 18:29
Posty: 2
GG: 0
Lokalizacja: Rzeszów

mercedes z 1996


Post Wysłano: 07 maja 2008, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kolego czyli jest to wersja Ecopower? Bo 96 to właśnie rpzedział, powiem, że te ecopowery sa bardzo dobre, tyle ze co 150tys km musisz regenerowac wtryski, a te starsze silniki 6garowe sa jeszcze lepsze praktycznie nie do zajechania. Te mercedesy są naprawde udane! polecam! 8)

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Post Wysłano: 28 lip 2008, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lip 2008, 18:29
Posty: 16
GG: 0

witam mam problem z814 6L 95 eco power dokladnie to chodzi o przekladniekierownicza albo sprezarka sam niewiem objawy sa takie
piszczenie slizganie sie paska nakole pasowym sprezarki co dziwne po napopowaniu chamulcow piszczenie paska ustaje
ale wmomecie skretu kierownicy problem powraca
kupilem nowe paski
zmienilem pompe wspomagania
SAM NIEWIEM CO TO MOZE BYC POMOCY


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2008, 19:10
Posty: 1
GG: 0
Samochód: mercedes814

Witam ile wam spala mercedes 814? moj jest z chłodnia 1996r silnik4249.


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, 20:28 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tematy połączone.


Post Wysłano: 17 wrz 2008, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

kolego zalezy od ladunkow u mnie sie wacha miedzy 15 a 17l maksymalnie ładunki nawet do 5ton. Pozdrawiam

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Post Wysłano: 19 lut 2009, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2007, 9:52
Posty: 10
GG: 3104936
Samochód: MAN

witam
poszukuje schematu instalacji elektrycznej do mercedesa 814 (6 cylindrów)
głównie interesuje mnie kwestia podłączenia świecy żarowej


Post Wysłano: 19 lut 2009, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Takim pomykałem po Wielkopolsce w wakacje z dziadkiem. Dziadek niestety już nie jeździ i chyba nie dam rady porobić fotek mam tylko te dwie.

Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 08 cze 2009, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 15:01
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Mercedes 809

Mam mały problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa w Mercedesie 809. Problem pojawił się kiedy miałem około 20% paliwa i pojechałem na stacje zatankować. Podczas tankowania wskaźnik doszedł do 1/4 a następnie na 100%. Podczas jazdy jak poziom paliwa zbliża się do 1/4 wskaźnik zaczyna oscylować (wariować) pomiędzy 100 a 25%. Możliwe, że to czujnik poziomu paliwa.
Ma ktoś może pomysł jak to naprawić?
Bardzo przydała by mi się książka servisowa, gdyby ktoś miał w formie elektronicznej...
jacek_2_0@o2.pl


Post Wysłano: 17 lis 2009, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2007, 9:52
Posty: 10
GG: 3104936
Samochód: MAN

witam
ponawiam pytanie dotyczące ciężko chodzącego sprzęgła w mercedesie 814
oczywiście wszystkie graty nowe:
tarcza, docisk, łożysko, wysprzęglik, pompka, cały zestaw na pedale
słowem wszystko
pedał twardy jak jasna cholera i nie pomaga żadna regulacja
będę zobowiązany za pomoc


Post Wysłano: 06 sty 2010, 13:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sty 2010, 13:31
Posty: 28
GG: 428634
Samochód: mercedes 2553
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.

Mój Ojciec posiada MB-814 już od jakiś 10 lat. Przez 10 nie wytrzymała tylko pompa wodna. U nas w 814 też sprzegło ciężko chodzi tylko Ojciec nic tam nie grzebał i jeszcze nic nie wymieniał.. jak próbowałem wcisnąć te sprzęgło to też sie zdziwiłem czemu tak ciężko chodzi. Ogulnie 814 są to samochody bardzo wytzymałe pozdraiwam


Post Wysłano: 08 sty 2010, 2:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 sty 2010, 21:19
Posty: 1
GG: 3451831
Samochód: MB 814

Witam wszystkich!

1.01.2010

sprawiłem sobie prezent noworoczny:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wymaga troche pracy ale mysle że zadowolony.
to nie pierwszy moj MB, miałem już kilka osobówek i busów z żadnym nie miałem problemów.

pozdrawiam.

_________________
Filiposs wyspiarz.

Gdyby Bóg uważał przedni napęd za prawidłowy- ludzie chodzili by na rękach!!!

http://s8.metaldamage.onet.pl/c.php?uid=213363


Post Wysłano: 13 lut 2010, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2010, 0:51
Posty: 26
GG: 3407245
Samochód: Atego 1228
Lokalizacja: Grójec

Witam. Jestem tu nowy. Przyczepiłem sie do was choc mam mesia 811D 87r. (czyli kaczora z ryjkiem, model przed vario). To dopiero jest niezawodny samochód. Mam go na lawecie (woże wózki widłowe). 87r. i 350 tys przelotu (jak go kupiłem miał 208 tys. 3 lata temu). 7490 DMC i 4485 ładownosci. Silnik 4000 ccm z turbinką 116KM (istnieje tez rzadko spotykana wersja z intercoolerem 140KM) super sobie radzi w solówce. Z przyczepa troche gorzej, ale jak sie bujnie to i leci:). Vmax. 102 km/h. Raz osiągnołem 103:). Spalanie: 70km/h - 80km/h - ok. 10 l/100km, na autostradzie 90km/h - 100km/h - 12 - 13 l/100km z przyczepa 15 l/100km. Samochód prosty jak konstukcja cepa no i bez awaryjny. Przez 3 lata miałem tylko problem z kolumną kierowniczą, ciekła mi. Ale zamiast zregenerowac w pozadnym zakładzie to kupowałem uzywki wiec sam jestem sobie winien. Jak by ktos miał pytania na temat tej fury, chetnie odpowiem.


Post Wysłano: 14 lut 2010, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Pewny jestes ze ma 350 tys? Moze 1 350 000km? Jedno nasze Vario z 98 ma 600tyś, a z 97 - ok 800 tyś. Co prawda to prawda. Auto niezawodne. Prosta i bez awaryjna konstrukcja ;)

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 14 lut 2010, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sty 2010, 13:31
Posty: 28
GG: 428634
Samochód: mercedes 2553
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.

87 rok i 350 tys. przebiegu ? to jest nie realne.
Moim zdaniem powinien mieć grubo ponad milion... mój Ojciec ma 814 z roku 94 i ma 1 mln. km :mrgreen: Chyba ze twój merc stał przez kilka ładnych lat nie używany to wtedy z przebiegiem moge sie zgodzić.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: