Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lut 2010, 18:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2008, 15:48
Posty: 27
GG: 0

To ja się pochwalę, u mnie Actros 8x6 MP2 4141 potrafi zejść do 45 na dość długich odcinkach :D Ciężko jest zmierzyć spalanie powyżej 100L/100km, gdyż komputer nie pokazuje więcej niż 99L/100KM.

Nasz Actros czasami się zakopuje, ale to raczej wina błota. A jak u was z oponami? Często strzelają na budowie? Bo na niektórych placach to jest masakra, wjedziesz, a później wyjeżdżasz z dwoma kapciami.


Post Wysłano: 28 gru 2010, 16:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2010, 18:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MB 4143

Witam
Czy ktoś się orientuje czy jest jakaś znacząca różnica w wadze pojazdów:

- actros 8x8 kiper mulda wysokość 1,2
- actros 8x8 S3 wysokosć1,2


gdzieś wcześniej zasłyszana opinia o większej wadze tego z mulda i co za tym idzie spalanie

pozdrawiam


Post Wysłano: 28 gru 2010, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Posty: 29
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62

Ja bym natomiast powiedział ze większa jest waga S3 ponieważ więcej blachy idzie na skośne profile na boczne burty niż na gładką muldę ale mogę się mylić :) osobiście pomykam MB Actros 4143 z wywrotem S3 i bardzo go sobie chwale i na pewno nie zamieniłbym się na muldę :) A co do spalania to jak po asfalcie 48-50l / 100 km a w terenie drugie tyle .


Post Wysłano: 28 gru 2010, 23:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2010, 18:34
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MB 4143

co do wagi kwestia otwarta...
a spalanie 8x8 4143 S3 podobnie w 50 się mieści pomijając tern gdzie T34 wymięka :D


Post Wysłano: 03 lut 2011, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2009, 18:13
Posty: 2
GG: 11172311
Samochód: MAN TGA 430 8X6
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
To ja się pochwalę, u mnie Actros 8x6 MP2 4141 potrafi zejść do 45 na dość długich odcinkach :D Ciężko jest zmierzyć spalanie powyżej 100L/100km, gdyż komputer nie pokazuje więcej niż 99L/100KM.

Nasz Actros czasami się zakopuje, ale to raczej wina błota. A jak u was z oponami? Często strzelają na budowie? Bo na niektórych placach to jest masakra, wjedziesz, a później wyjeżdżasz z dwomaapciami.
Nigdy nie pokazywal powyzej 99,trzeba zalac i pojezdzic po budowie zrobic setke i zalac od nowa i bedziesz mial wynik.ja tak zrobilem i na krotkich odcinkach po budowie okolo 250 metrow i po glinie+ napędy i wyszlo 125 litrow,a opony trzseba kupowac wzmacniane budowlane polecam michaelin koszt okolo 1800 za szt.pozdrawiam

_________________
Jarek MAN TGA


Post Wysłano: 14 lut 2011, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2011, 13:42
Posty: 2
GG: 0
Samochód: man

witam panowie. ja man actrosa 4146 6x8 z 2004r kiper 16 m maly ale jeszcze nikt nie odkrył że ma 16 wszedzie podaje 18, ale auto wygląda na wieksze niż jest. co do ładuku wożę od 18 do 35 ton, zależy co. auto bardzo wygodne pod kierowce,schowki jak schowki to jest wywrotka i miesjca potrzebujesz tyle co koło siebie choć schiwkó jest sporo, plastiki rewela nic nie trzeszszy jest dużo wygodniejsze niż MAN też 4 ośka , nie wspominając od IVECO 2008 ogólnie środek klasa. co do spalania i napędow... man 8x4 bo mamy dwa takie bierze tak srednio ok 50 na 100, Actros łyka tak ok 65-75 ale jedzie tam gdzie many nie dają rady, mamy też 8x8 ale ten to pali tak 70-80/100 z tego wychodzi że każda dodatkowa oś to 15/20 l ,mój jak jest bardzo bardzo bardzo spokojna robota to średnia ok 52l ale to się prawie nie zdarza :), jak ostry gnój że bloto pchasz zderzakiem to 100/100 to nie jest wyczyn weżmie więcej ale i tak dojedzie na miejsce. jeżdżę nim trzeci rok, paliwa nie biore ani grama bo mam to w d.... uważam że na 4 ośce nie jesteś w stanie określić normy... no chyba że +/- 20 l ale to się mija z celem. mercedes jest troszke bardziej skomplikowany od innych aut i przez to droższy w eksploatacji i przy awariach, ale to porządny kawał fury , która zrobi dobrą robotę


Post Wysłano: 10 cze 2011, 18:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2011, 18:22
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Actros 4141

Cytuj:
koledzy jezdze actrosem 4146 8x8 i uwierzcie ze to auto potrafi spalic bardzo duzo,przy ladunku 35 ton ciezkim terenie i zapiete wszystkie osie i reduktor to spali okolo 120l na 100 km.ale to co potrafi to auto to jest tego warte.ma kilka minusow ale nie zamienil bym go na zadne inne
Święte słowa. Ale u mnie w bardzo cieżkim terenie actros 4141 8x6 potrafił spalić 300l/100km.


Post Wysłano: 28 sie 2011, 20:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 162
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

http://www.youtube.com/watch?v=hRyo3qy4 ... re=related

Ciekawa zabudowa :wink:
Ciekawe ile rolnik musie mieć hektarów aby było go stać na taki sprzęt

Warto również zobaczyć podobny filmik z MANem
http://www.youtube.com/watch?v=Nqg_2o8NjaA&NR=1

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 14 paź 2011, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2011, 23:31
Posty: 1
GG: 0
Samochód: mercedes 4143

kolego powiem Ci tak mam do czynienia z tym na co dzień od 8 lat i to co wypisują to bzdury 150 i 200 to potrafi spalić przy bardzo ciężkim terenie jeżdżąc na małej skrzyni redukcyjnej i to robisz wtedy całe max 30 km dziennie bo to 100 metrów do przodu i 100 do tyłu i tak w kółko po budowie cały dzień ale to na 12 godzin po 120 zł min na godzinę to nie jest źle a co do trasy to wszystko zależy od kierowcy na kursach krótkich to jest do 30 km kółko to tak od 60 do 75 na 100 a jeżeli kółko rozciąga się tak od 30 km wzwyż to nawet 45 na 100 idzie osiągnąć i to wszystko przy ładunkach powyżej 25 ton więcej Ci nie pomogę a co do skrzyni to nie ma nic lepszego niż EPS tylko wcześniej trzeba biegi w terenie zmieniać bo jest ta chwila zanim zmieni wiadomo w manualnej popchniesz i musi być. POZDRAWIAM


Post Wysłano: 20 maja 2015, 10:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2015, 10:48
Posty: 2

Witam kolegów.
Czy ktoś może słyszał gdzie można przerobić Actrosa z 8x6 na 8x8? Podobno gdzieś w Poznaniu to robią ale nie mam namiarów.


Post Wysłano: 12 lut 2017, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2017, 22:00
Posty: 2
Samochód: Mrcedes 4143

Witam wszystkich Forumowiczów
Mam małe pytanko dotyczące mojego mercedesa ( actros 4143 2003r ) Manualna skrzynia.
No właśnie chodzi o tę skrzynie bo wiem że w skrzyniach tzw EPS wyświetla się na wyświetlaczu aktualny bieg
Z kolei u mnie wyświetlacz jest, podczas startu wszystko się zaświeca kontrolnie itd..
Moje pytanie brzmi Czy w manualach wyświetlaja się biegi???
Bo u mnie nie wyswietla, sa tylko same kilometry
Liczę Na waszą pomoc.
Pozdrawiam Paweł :)


Post Wysłano: 12 lut 2017, 22:24

nie wyświetla biegów, wyświetla tylko czy duża, czy mała skrzynia i połówki


Post Wysłano: 13 lut 2017, 0:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2017, 22:00
Posty: 2
Samochód: Mrcedes 4143

a nie da rady zrobic tego zeby byly biegi??:P
Bo nie wyswietla nic czy jest skrzynia duza czy mała czy to cały bieg czy połówka nie wyświetla takich informacji
Wczym moze byc problem??


Post Wysłano: 08 mar 2017, 9:40

pewnie jakieś czujniki


Post Wysłano: 30 maja 2017, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2017, 13:35
Posty: 6
Samochód: man tgs 41.480

Jeżeli chodzi o Actrosy, to na prawde super sobie radzą w terenie. Nasze nowe Maniki nie raz nie dawały rady, a 10 letni actrosik 8x8 wszędzie wjechał :)

U nas w manach 8x8 spalanie na poziomie 250l/100, przy błocie i blokadach.

Pytanko z innej beczki, czy ktoś kto jeździł Manikiem, jest w stanie powiedzieć na których blokadach można jeździć cały czas w terenie, a które włączać tylko przy sytuacjach dramatycznych? Szukałem an forum, ale jednoznacznych odpowiedzi nie ma.

Obrazek

Pozdrawiam


Post Wysłano: 31 maja 2017, 6:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Pierwsze pstryknięcie w prawo - dołączenie napędu tylnej osi, drugie pstryknięcie w prawo - napęd na przednią {oprócz blokad wówczas wszystkie napędy spięte} i na tym można ganiać. Kolejne pozycje to blokowanie przodu i tyłu. Z tym jedynie jazda na wprost lub w grząskim terenie. Opcja tylko do wygrzebywania się a więc na chwilę. Analogicznie pstrykanie w lewą stronę.Tu napęd idzie przez reduktor {jazda wolna}. Przełącznikiem powinno operować się na postoju.

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: