Laboratorium COCH

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

TruckFocus.pl



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 22 lip 2019, 20:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829
Witam
Kupiłem Axora 1829 z przeznaczeniem na skrzynie. Wracając od sprzedającego zauważyłem, że przy prędkości 90km/h ma jakieś 1890 obrotów. Zastanawiam się czy to normalne czy przypadkiem nie za dużo. Skrzynia manual 8 biegów z połówkami czyli 16 z intarderem. Przełącznik od połowek nie działa (uszkodzony lub uszkodzony kabel, jeszcze nie zaglądałem). Koła 315/70/22.5. Czy jest możliwe żeby skrzynia została na polowkach w przypadku uszkodzenia przełącznika? Jakie macie obroty w podobnych mercedesach na ograniczniku?
Pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 20:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4601
Samochód: Volvo FH
Ty no nie wiem, udziwniasz proste tematy.
A jak cpykniesz na pół lub na cały, to zmienią się obroty? Jeśli tak, to połówki działają, jeśli nie, to nie działają.

Nie wiem z którego roku to truchło, i jaka motorownia, ale im mniejszy motor, i starszy grot, tym na odcinie będą wyższe obroty.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 20:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829
No przecież pisałem że pstryczek od połowek nie działa, pytałem czy przy uszkodzeniu pstryczka na polowce skrzynia może na tej polowce zostać i tak pracować. Wystarczy przeczytać że zrozumieniem i nie nabijac nic nie wnoszacych postów.
Pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 20:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3849
Samochód: orange i grafitowy
dużo tych obrotów nawet za dużo.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 20:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 4601
Samochód: Volvo FH
No więc jeśli nie działają połówki, to i tak musisz tam dłubnąć, wtedy się okaże ile ma na całym, co nie?
I wtedy ewentualnie będziemy dywagować komu się wydaje że dużo, a komu że w sam raz.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 20:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3849
Samochód: orange i grafitowy
90 moim actrosem nie jechałem, ale 86 tak i obrotów miał mniej niż 1300.
jak już będziesz patrzył to sprawdź przełożenie w moście bo to może być samochód dystrybucyjny - ma mieć moc a prędkości żadnej.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 21:03 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1993
Samochód: R450
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
A co pokazuje wyświetlacz zapiętego biegu na komputerze pokładowym? Na pełnym biegu powinien pokazywać 8 i strzałkę do góry, przy połówce 8 i strzałkę w dół. Chyba, że ma jakiś nietypowy komputer bez wskazania biegu.


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 21:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829
Wyświetlacz nie pokazuje biegu, jest też problem z czujnikiem jałowego, jak naprawie to może coś się pokaże. Jeździł z chłodnia więc kolega zzx prawdopodobnie znalazł przyczynę moich wątpliwości. Narazie stoi u mechanika bo coś waliwo w kierownicy, ma zdiagnozować czy to drazki czy coś z przekładnia żebym wiedział czy go zatrzymać czy oddac. Nie śmiejcie się ze kupiłem takiego gruza, robię kilka tysięcy rocznie więc lepsze i młodsze auto odpada z ekonomicznego punktu widzenia.


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 21:59 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1993
Samochód: R450
Lokalizacja: Jelcz Laskowice
To nie lepiej zlecić te "kilka tysięcy rocznie" komuś kto się tym zajmuje zawodowo?


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 22:14 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829
No nie lepiej, muszę mieć transport w pełni dyspozycyjny żeby zapewnić ciągłość produkcji swoim klientom. Wiem że koszty mam większe ale muszę tak działać.


Na górę
PostWysłano: 22 lip 2019, 23:08 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 4254
Myślisz, że teraz ci go ktoś przyjmie? Gwarancja była to bramy. Kupiłeś co kupiłeś.
Nawet jeśli samochód jest dystrybucyjny, na odcięciu ( może być mniej niż 90) nie powinien wychodzić za zielone pole. Ja mam wolny most i przy 85 (na odcięciu) mam prawie 1480 obrotów, czyli na końcu zielonego pola.


Na górę
PostWysłano: 23 lip 2019, 8:29 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2600
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Z takim gruzem na pewno będziesz mial w pełni dyspozycyjny transport. Nie wiadomo czy odpali ani czy dojedzie. Lepiej okolicznemu przewoźnikowi dać zarobić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2019, 9:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 364
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Możesz mieć takie przełożenie. ja w atego 1528 tez mam takie obroty przy odcince na 93/h

Na spalanie niższe jak 25 litrów przy jeździe na odcięciu nie masz co liczyć.


plus jest taki ze załadowany na full na każda górę idziesz lewym pasem :)


I po co kupiłeś auto z niedziałającymi polówkami ? sprzedający mógł to naprawić.

Mozę wystarczy nowy przełącznik za 200 pln możne czujniki od sprzęgła są dwie sztuki. a może cała skrzynia na szrot.


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2019, 9:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829
Na sugestie o zlecanie transportu nie odpowiadam bo to nie temat dyskusji.
Czy mogę go oddać? Moge
Po co kupiłem auto z niedziałającymi połówkami? Bo wiedziałem że to bzdeta. Uszkodzony kabelek przy wtyczce. Już działają.
Przyczyny obrotów są dwie, przełożenie mostu 43:11 i słabe opony.
Zobaczę ile będzie palił, jak za dużo to wymienię wkład mostu na szybszy.
Pozdrawiam


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2019, 10:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6165
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To nie jest przełożenie mostu, tylko ilość zębów w przekładni

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2019, 10:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829
Na tabliczce jest 43:11, I= 3.909. Czy I oznacza przełożenie? Czy jest jeszcze jakoś inaczej?


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2019, 10:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6165
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
I = 3.909 to jest przełożenie mostu i to bardzo wysokie jeśli ma opony w rozmiarze 22,5 cala

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2019, 10:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 22 lip 2019, 20:07
Posty: 7
Samochód: Axor 1829
43:11=3,909 czyli dzieląc ilość zębów przez ilość zębów wychodzi przełożenie. Opony 315/70R22,5 jeśli byłyby mniejsze to obroty byłyby jeszcze większe przy 90km/h


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2019, 23:30 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 364
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18
Akurat takie bzdety jak niedziałające połówki w ciężarówce świadczy o tym jak eksploatowany było auto to znaczy dopóki jedzie to znaczy że wszystko jest okej te auto to na pewno szrot na kołach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Forum Samochodowe